Перелік діячів та творів української художньої культури для самостійного ознайомлення 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Перелік діячів та творів української художньої культури для самостійного ознайомлення



Життя та творчість художників

В. Кандинський (1865-1944)

К. Малевич (1878-1935)

Д.Г.Левицький (1735-1822)

В.Л.Боровиковський (1757-1825)

О.Г.Венеціанов (1780-1847)

К.П.Брюллов (1799-1852)

І.К.Айвазовський (1817 -1900)

А.І.Куїнджи (1841-1910)

І.Ю.Рєпін (1844-1930)

М.О.Врубель (1856-1910)

П.П.Кончаловський (1876-1956)

І.Е.Грабар (1871-1960)

Т.Г.Шевченко (1814-1861)

М.К.Пимоненко (1862-1912)

К.К.Костанді (1852-1921)

О.О.Мурашко (1875-1919)

С.І.Васильківський (1854-1917)

М.С.Самокиш (1860-1944)

К.Я.Крижицький (1858-1911)

М. Л. Бойчук (1882-1937)

М.М.Божій (1911-1990)

Т.Н.Яблонська (1917-2005)

 

Життя та творчість композиторів

П. І. Майборода (1918-1989)

С.С.Прокоф’єв (1891-1953)

С.С.Гулак-Артемовський (1813-1973)

М.С.Березовський (1745-1777)

Д.С.Бортнянський (1751-1825)

А.Ведель (1767-1806)

М.В.Лисенко (1842-1912)

М. Д. Леонтович (1877-1921)

 

Індивідуальні завдання

Вiдвiдавши музей та ознайомившись з його експозицiєю, студенти повиннi отримати навички та навчитися:

- розрiзняти художнi методи та системи;

- розрiзняти види та жанри образотворчого мистецтва;

- розумiти художню мову образотворчого мистецтва;

- самостiйно аналiзувати твори образотворчого мистецтва;

- аналiзувати загальнi тенденцiї та особливостi розвитку українського образотворчого мистецтва;

- усвiдомити мiсце й значення художньої культури у формуваннi загальної культури особистості.

Як закріплення індивідуальних навичок аналізу можна написати стисле есе до 5 сторінок.

Методи навчання

Словесні – лекції з застосуванням методів активізації, в тому числі проблемні лекції; на практичних заняттях: усне опитування, виконання вправ з ілюстративним матеріалом, виступи студентів з доповідями та реферативними повідомленнями.

Наглядні –при формуванні візуального сприяння теоретичного матеріалу.

Практичні –при формуванні вмінь та навичок використання окремих методів художнього аналізу.

Методи оцінювання: поточне тестування, підсумкові письмові індивідуальні завдання по змістовим модулям, підсумковий екзамен.

 

Методи контролю

Модульний контроль.

Формою підсумкової перевірки знань студентів із зазначеного курсу є іспит. Протягом навчального семестру, за підсумками 1 передбаченого у курсі модульного контролю, студенти можуть отримати максимальну кількість балів 50, а під час іспиту покращити сукупну кількість ще максимум на 50, що разом буде становити 100 балів.

У структурі одного кредиту (72 год.) з курсу обумовлено 1 змістовний модуль та пропонується додатковий матеріал для самостійного вивчення для більш ефективногозасвоєння теоретичного матеріалу.

Іспит.

Питання до іспиту

1. Предмет і завдання курсу «Історія української культури».

2. Свiтова культура як синтез нацiональних, регiональних, локальних культур.

3. Iсторична перiодизацiя та типологiя української культури.

4. Дослов'янська культурна традиція на теренах України: загальна характеристика.

5. Трипільська культура.

6. Археологічні культури на теориторії України I тис. до н.е. – VI ст. н.е.

7. Культури кочовикiв на територiї України: кiммерiйцi, скiфи, сармати.

8. Слов`янська проблема у наковій україністиці. Культура східних слов'ян, загальна характеристика.

9. Вплив вiзантiйської культури на формування культури слов'янських народiв та Київської Русi.

10. Культура Київської Русі: загальна характеристика.

11. Культура Київської Русi як синтез язичницької та християнської культур.

12. Художня культура Київської Русi, її мiсце у скарбницi художньої культури людства.

13. Значення культури Київської Русі для становлення української культури.

14. Мистецтво: архітектура, живопис, музика та декоративно-ужиткове мистецтво Галицько-Волинського князівства.

15. Соціально-політичні обставини становлення української національної свідомості і культури ХІV – ХVІІ ст.

16. Діяльність і значення братств для розвитку української культури ХVІ – ХVІІ ст.

17. Внесок у культуру ренесансної Європи вихідців з України.

18. Гуманiстичнi та реформацiйнi iдеї в культурi України XVI – першої половини XVII ст. (на прикладі Острозького культурного осередку).

19. Місце і значення літературно-філософської полеміки в українській культурі ХVІІ ст.

20. Берестейська церковна унія як чинник формування самосвідомості українського народу.Полемічна література.

21. Формування козатства як провідної верстви українського народу.

22. Просвiтництво на теренi української культури другої половини XVII –XVIII ст.: iдеологiя, дiячi, осередки.

23. Вплив київського культурного центру на слов`янсько-православний світ та його роль у розповсюдженні просвітницьких ідей.

24. Просвітницька діяльність Петра Могили.

25. Самобутнiсть культури українського бароко.

26. Розвиток української культури в умовах Гетьманщини.

27. Місце і значення постаті та творчості Григорія Соковороди в українській культурі.

28. Поняття національно-культурного відродження в Україні кінця XVIII – початку ХХ ст., його внутрішня періодизація та особливості.

29. Формування історичної пам`яті українського народу на підставі історичних пам`яток кінця XVIII– початку XIX ст. (козацькі літописи).

30. Дворянський етап українського нацiонально-культурного вiдродження кiнця XVIII-першої третини ХIХ ст.; дiячi та здобутки.

31. Українофільство як духовно-культурне явище ХІХ ст., його зв`язок з романтизмом та панславізмом.

32. Українська нацiональна iдея, її фундатори та розробка у другiй чвертi ХIХ ст.

33. Значення творчостi та дiяльностi Т. Г. Шевченка для розвитку української культури.

34. Освітянський процес в Україні ХІХ ст. та значення університетських центрів для формування національної інтелігенції.

35. Українська культура в ГаличиніXIX ст.: діячі, осередки, значення.

36. Живопис, музика, театр, архітектура.

37. Розвиток освіти і науки в Україні XIX – на початку XX ст.

38. Українська література другої половини XIX ст. як відбиток народницького етапу національно-культурного відродження.

39. Український театр XIX – початку XX ст.

40. Музична культура в УкраїніXIX – початку ХХ ст.

41. Українські митці образотворчого мистецтва, їх внесок у культуру Росії та Європи.

42. Символiзм як явище духовної культури останньої третини ХIХ – початку ХХ ст., його національні особливості на прикладі української літератури.

43. Українське національне відродження кінця XIX – початку ХХ ст.: діячі, здобутки.

44. Постмодернiзм та егалiтаризм як характеристики духовної культури другої половини ХХ ст.

45. Пореволюцiйна українська культура та полiтика українiзацiї 20-30-х рокiв: iдеї, дiячi, наслiдки.

46. Радянська культура 20-30-х рокiв: тоталiтаризм i культура.Трагедiя українського народу та культури 20-30-х рокiв ХХ ст.

47. Художні та творчі спілки і колективи 20-30-х років в Україні.

48. Розвиток культури в Західноукраїнських землях 20-30-х років.

49. Українська культура під час війни та у повоєнне десятиріччя.

50. Культура в авторитарнiй державi: 60-80-тi роки в СРСР. Здобутки та проблеми ідеологічної цензури.

51. Мiсце й значення дiяльностi шiстдесятникiв у розвитку української культури.

52. Українська культура в межах радянської багатонацiональної культури: проблеми й досягнення.

53. Українське кіномистецтво ХХ ст., його місце у світовому кінемотографі.

54. Дегуманiзацiя культури техногенної цивiлiзацiї другої половини ХХ ст. початку XXI ст., її прояви в сучасній українській культурі.

55. Умови й особливостi розвитку української культури в незалежнiй державi.

56. Роль української національно-культурної діаспори у відродженні духовної культури кінця ХХ – початку XXI ст.

57. Проблема масової культури у ХХ ст. Соцiокультурнi передумови виникнення тоталiтаризму i фашизму уХХ ст..

58. Молодiжна контр-культура 60-х рокiв ХХ ст. як типове явище. Проблема молодіжної культури в сучасній Україні.

59. Глобальнi проблеми цивiлiзацiї та культури другої половини ХХ ст. Принципи та засади політики мультикультуралізму в сучасному світі.

60. Полiтика мiжнародних органiзацiй у справах культури. Сучасна українська культурна політика, її здобутки та проблеми.

 

Зразок білета для іспиту

Донецький національний університет

Освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр

Напрям підготовки обліково-фінансовий факультет

Спеціальність___________________________________ Семестр ІI

(назва)

Навчальна дисципліна Історія української культури

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № 1

 

1. Вплив вiзантiйської культури на формування культури слов'янських народiв та Київської Русi.

2. Роль української національно-культурної діаспори у відродженні духовної культури кінця ХХ – початку XXI ст.

 

Затверджено на засіданні

кафедри філософії

Протокол № 1 від «28» серпня 2012 року

 

Завідувач кафедри ___________________ Андрєєва Т.О.

 

Екзаменатор ___________________ Целік Т.В.

11.4. Зразок типових завдань модульного контролю:

1. Як називався часів Я.Мудрого загальноруський кодекс юридичних норм(перші писані закони)?

а) Литовський статут;

б) Магдебурзьке право;

в) Руська правда;

г) Повість минулих літ.

 

2. В кінці 14 століття більшість українських земель увійшли до складу:

а) Литви;

б) Польщі;

в) Московії;

г) Угорщини.

3. Громадські об’єднання православних українців – міщан, духовенства, шляхти, козаків, які займалися господарською благодійною та релігійно-просвітньою діяльністю, називали:

а) цехами;

б) колегіями;

в) братствами.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 254; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.58.137.218 (0.023 с.)