Вимоги до конкретних елементів керування 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Вимоги до конкретних елементів керування



Кнопки

· Всі кнопки, що запускають дії, мають текст в інфінітивній формі дієслова (приклад: шукати), а не іншу частину мови або форму дієслова (приклад: готовий). Давати кнопці текст "ОК" можна, тільки якщо яке-небудь дієслово не вміщується на кнопці;

· Між кнопками, що розміщені поруч, має бути порожній простір, клацання по якому не спрацьовується;

· Недоступні команди не зникають із екрана, а стають заблокованими;

· Частотні кнопки супроводжуються не тільки текстом, але й піктограмами; кнопки, що використовуються рідко - тільки текстовими підписами.

 

 

Поля уведення

· Полях уведення вже мають найбільш імовірні значення;

· Якщо в полі вводиться чисельне значення, границі діапазону виводяться в спливаючій підказці;

· Якщо в полі вводиться чисельне значення з обмеженого діапазону, поле супроводжується Spіnner-ом;

· Довжина полів не менше, і, по можливості, не більше, довжини даних, що вводяться в них.

· Якщо поле призначене для уведення помітної кількості тексту, воно многорядкове.

 

Списки

· Списки вже мають найбільш імовірні значення;

· Якщо список містить більше 50 елементів, використовується фільтр або режим пошуку;

· Немає коротких списків (менш п'яти елементів); такі списки представлені як групи радіокнопок або чекбоксів;

· Ширина списків не менше ширини вхідних у них елементів;

· Елементи списку відсортовані; або структурно, тобто по загальних ознаках, або за алфавітом, або по частотності (тільки списки менше 7 елементів);

· Якщо в списку більше 50 відсортованих за алфавітом елементів, першими трьома елементами є найбільш частотні елементи. Вони також повторюються на своїх алфавітних місцях.

 

Чекбокси й радіокнопки

· Якщо чекбоксів у групі більше 10, вводиться додатковий, що виставляє/знімає всі чекбокси;

· Чекбокси й радіокнопки усередині своїх груп розставлені по вертикалі;

· Якщо у вікні, крім термінаційних кнопок, є тільки набір радіокнопок, подвійне клацання по радіокнопці встановлює її й закриває вікно.

 

Взаємодія

· Система, завершивши тривалу операцію (більше мінути роботи), пищить через вбудований динамік комп'ютера;

· Якщо в інтерфейсі не використовується безпосереднього маніпулювання, система не має своїх курсорів. Якщо безпосереднє маніпулювання є, свої курсори застосовуються тільки якщо аналогів з ОС не існує.

 

Системні повідомлення й відпрацьовування помилок

· У формах уведення перевірка коректності значень, що вводяться, виконується прямо під час уведення; якщо вводяться некоректні дані, система відразу сповіщає про це користувачеві, не чекаючи моменту, коли користувач завершить уведення даних у всій формі;

· Повідомлення про некоректність уведених даних показуються поруч із елементом керування, дані в якому некоректні;

· Текст повідомлень про некоректність уведених даних не говорить про те, що, мов, зроблена помилка, навпроти, він тільки інформує користувача, дані якого типу й формату прийнятні;

· Якщо вікно з текстом про некоректність уведених даних спливаюче - воно не повинне заслоняти собою поле уведення із текстом помилки;

· Текст повідомлень про проблеми складається із трьох частин: у першій коротко описується проблема, у другій частині - як її вирішити, у третьої - описується, як не допускати виникнення цієї проблеми надалі;

· Статусні повідомлення ("Синхронізація успішно завершена") виводяться тільки в рядку статусу.

 

Клавіатура

· Обробка форми запускається не тільки по натисканню на термінаційну кнопку, але й по натисканню клавіші Enter на кожному полі цієї форми;

· Для найбільш частотних елементів керування (включаючи меню) установлені клавіші швидкого виклику;

· Кожному пункту меню призначені ALT-комбінації (виділені підкресленням);

· ALT-комбінації й гарячі клавіші стандартні;

· Якщо гарячих клавіш більше 40, в інтерфейсі є спосіб їх змінити;

· По натисканню клавіші Tab перехід від елемента до елемента усередині форми здійснюється зверху вниз ліворуч праворуч.

 

Візуалізація

Напрямок тіней у всіх елементах керування має бути однаковим: знизу праворуч.

 

Індикація

Індикація кольором не є єдиною; якщо вона використовується, система супроводжується й іншою індикацією (звук, анімація тощо).

 

Піктограми

· У групах піктограм немає піктограм, за кольором й формою подібних між собою;

· Немає піктограм зі стандартними значеннями, але нестандартними сюжетами.

 

Вікна

· На вікнах, що розтягуються, є індикатор розтягування;

· Заголовки вікон відповідають назвам елементів, за допомогою яких вікна були викликані. Якщо вікно викликається елементом, що не має явної назви, у заголовку вікна відбивається назва екранної форми;

· Тип вікна (модальна, немодальне, можливість мінімізації/максимізації) обирається свідомо, відповідно до завдань користувачів;

· У діалогових вікнах відсутні меню або інструментальні панелі.

 

 

Рядок статусу

· У рядку статусу виводиться інформація тільки про поточний стан системи;

· Індикатори виконання виводяться в рядку статусу. Виключення: «вікна-майcтри», - у них індикатори виконання можна виводити усередині самих вікон.

 

Меню

· Перша буква в назві пунктів меню – заголовна;

· Всі пункти меню першого рівня активізують меню, що розкриваються;

· Використаються не більше двох підрівнів меню;

· Якщо в меню є піктограми, ними супроводжуються тільки самі частотні елементи;

· Елементи, що відкривають вкладені меню, виглядають інакше, чим термінальні елементи.

 

Контекстні меню

· На всіх об'єктах, видимих в інтерфейсі, є специфічне для кожного об'єкта контекстне меню;

· У контекстні меню не більше 10 елементів;

· У контекстні меню елементи відсортовані по убуванню частоти їх використання

· Всі елементи контекстних меню присутні й в інших фрагментах інтерфейсу; немає команд, що викликаються тільки з контекстних меню.

 

Структура форм інтерфейсу

· У групах інтерактивних елементів (поля форм, елементи меню й т.п.) цих елементів не більше семи;

· Кнопка "Скасування" завжди сама права;

· Багатосторінкові форми мають вказівка на те, що вони багатосторінкові; користувач завжди бачить кількість екранів, що залишилися (приклад: "Екран x з y");

· Якщо у формі є кілька кнопок, одна є кнопкою за замовчуванням. Небезпечні для користувача кнопки не є кнопками за замовчуванням;

· Якщо у вікні є вільне місце, найбільш частотна термінаційна кнопка більше інших;

· Кнопки перебувають у секції, на яку вони роблять безпосередній вплив;

· Термінаційні кнопки (що керують вікном) розташовані або знизу в ряд, або праворуч у стовпчик.

· Кнопки, що впливають на декілька блоків, розташовані за межами цих блоків;

· Якщо вікно або вкладка має автоматично поповнюваний вміст, наприклад, у ньому перераховані повідомлення, що надходять, у назві елемента інтерфейсу, що відкриває вікно або вкладку, виводиться число об'єктів у цьому вікні й окремо число нових об'єктів. Приклад: Документи (3/8);

· Пункти меню й кнопки, що ініціюють інші дії користувача, позначені наприкінці багатокрапкою (...). Приклади: елемент "Зберегти як..." вимагає багатокрапки, тому що користувач має вибрати назву файлу, а елемент "Про програму" багато крапки не вимагає, тому що на вікні, що відкривається, немає самостійних елементів інтерфейсу;

· Підписи до елементів інтерфейсу розміщені одноманітно;

· Недоступні в цей момент елементи інтерфейсу заблоковані, а не сховані;

· В інтерфейсі присутні повідомлення про виконання тієї або іншої дії. Наприклад, повідомлення про те, що дані успішно збережені або щось вилучене й т.п.

 

Форми введення

· У форми введення є назва;

· У всіх формах, що служать для збору інформації, є пункт "Інше" або подібний;

· Всі поля, обов'язкові для заповнення, позначені, і є відповідне пояснення;

· Багатосторінкові форми уведення мають кнопки "Назад" і "Далі";

· У всіх формах, що служать для збору інформації, є опис цілей збору даних, пояснюється, що із цими даними буде зроблене й що не буде.

 

Текст

· На всі головні елементи інтерфейсу повішені спливаючі підказки, текст яких відбиває результат використання цих елементів;

· В інтерфейсі відсутні жаргонізми;

· В інтерфейсі відсутні негативні формулювання (наприклад, чекбокс "Не показувати примітки" неприйнятний, замість нього потрібно виводити чекбокс "Показувати примітки");

· Жоден елемент не називається по-різному в різних місцях (глосарій інтерфейсу не просто зроблений у явній формі, але й вивірений);

· У тексті всіх підтверджень дається найменування об'єкта, над яким відбувається підтверджувана дія;

· Для ясності довгі числа розбиваються нерозривним пробілом по три цифри: 1 234 567;

· Будь-якому списку передує, щонайменше, один абзац тексту;

· У таблицях всі стовпці із цифрами вирівнюються по правому краї;

· Підписи до елементів інтерфейсу починаються із прописної букви.

 

 


Додаток Г

 

Варіанти тем, що пропонуються на третю лабораторну роботу:

 

1. Медична навчально-лабораторна система «Визначення групи крові».

2. Система для служби 1562 (фіксування та моніторинг несправностей ЖКХ).

3. Навчально-лабораторна система з флористики «Складання ікебани».

4. Логістична система: відображення, калькуляція та моніторинг вантажів.

5. Комп’ютерна гра для дітей «Виготовлення та оздоблення тортів».

6. Комп’ютерна гра «Автомобільні гонки»./ Умный дом

7. Навчально-лабораторна система з фізики «Закони тяжіння»; (~гра «Tim»).

8. Навчально-лабораторна система «Ландшафтний дизайн».

9. Комп’ютерна гра для дітей «Лабіринт»./ Служба доставки

10. Програмна система для калькуляції витрат (кілометражу,…) та наочного перегляду маршруту туристичної подорожі/походу.

11. Програмна система для бажаючих схуднути (калькуляція та наглядне відображення калорій, що були отримані та/або витрачені, …).

12. Програмна система для обліку даних про студентів (внесення даних, перегляд, формування звітів та документів за критеріями).

13. Програмна система «Конструктор мапи міста/ місцевості».

14. Програмна система «Моделювання систем за допомогою мереж Петрі».

15. Програмна система «Конструктор верстки книг рецептів».

16. Навчально-лабораторна система для молодших школярів «Основи програмування».

17. Програмна система «Інтерактивний музей (музичний, археологічний, художній)»

18. Програмна система «Велопаркування онлайн» або «Міський прокат велосипедів».

19. Ваша власна тема (після її обговорення з викладачем).


Додаток Д

 

Рис Д.1 Подання кольору за допомогою його основних складових

 

Рис Д.2 Яскравість кольору

Рис Д.3 Шкала яскравості кольорів


Суміжно-комплементарна

 

 

Триадна

 

Рис Д.4 Приклади колірних схем


 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-09; просмотров: 196; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.197.212 (0.043 с.)