Тема: авангардистські течії в західноєвропейській літературі перших десятиріч ХХ сторіччя. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: авангардистські течії в західноєвропейській літературі перших десятиріч ХХ сторіччя.



Питання до семінарського заняття.

1.Співвіднесеність понять «модернізм» та «авангардизм».

2. Дадаїзм. Принцип підґрунтя творчості. Маніфести Трістана Тцара.

3. Сюрреалізм. Створення художнього образу як зближення максимально віддалених реальностей (площин снів та марень). Поняття «автоматичного письма».

4. Навести приклади сюрреалістичної образотворчості з віршів Поля Елюара та Луї Арагона.

5. Поєднання іспанської пісенної традиції та сюрреалістичних новацій у зображувальній поетичній системі Федеріко Гарсіа Лорки. («Поема о конте хондо», «Пісні»).

6. Сюрреалізм у живописі. Творчість Сальвадора Далі.

7.Еспресіонізм «лівого спрямування». Стильові домінанти. Поезія Ернста Толлера та драматургія Георга Кайзера.

8. Угрупування «Празький острів» та його наближеність до «правого (містичного)експресіонізму». Творчість Густава Майринка.

 

Ключові поняття: модернізм, авангардизм, дадаїзм, піктограми, творчість як гра, сюрреалізм, «автоматичне письмо», площина reve, експресіонізм, гротеск, ситуація «перетворення», метафора, що поєднує дві площини,сугестія.

 

Рекомендована література.

1.Антология французского сюрреализма. 20-ые годы. – М.: - 1994.

2. Андреев Л.Г. Сюрреализм. – М.: - 1972

3. Павлова Н.С. Экспрессионизм. // Зарубежная литература ХХ века, Под ред. Л.Г. Андреева, изд. 2-е, исправленное и дополненное,- М., 2004.

4. Пави Патрис Словарь театра. – М., 1991.

 

 

Семінарське заняття №2.

Тема: Теоретичний та художній доробок Томаса Стернза Еліота.

 

Питання до семінарського заняття.

 

1. Домінуючі поняття теорії Еліота (деперсоналізація, нові єдності,

обьєктивний коррелят). Розтлумачити названі поняття.

2.Палімпсестна модель твору та її художня реалізація у вірші Еліота «Пісня коханння Дж. Алфреда Пруфрока».

3.Деперсоналізація образу ліричного героя у вірші Еліота «Пісня кохання Дж. Алфреда Пруфрока».

4.Образ міста в ранній ліриці Еліота. Подібність образу Міста - Содома

з віршів Еліота до урбаністичних мотивів поезії Блока та Рільке.

5.Система міфів, що складають підґрунтя поеми Еліота «Безплідна земля».

6.Тлумачення теми кохання у «безплідному світі» поеми Еліота.

7.Потік свідомості - спосіб організації текста поеми Еліота.

Ключові поняття: деперсоналізація, нові єдності, об’єктивний корелят,

міфоцентризм, «потік свідомості», першотекст, архетекст.

 

Рекомендована література

.

1.Соломія Павличко Поезія Т.С.Еліота. // Томас Стернз Еліот. Поезії. – Київ: Основа, 1990.

2. В.М.Толмачев Становление американського сознания в ХХ веке.//

Зарубежная литература ХХ века, изд. 2-ое, исправл. и дополн.,- М., 2004.

 

3.Тамара Денисова Історія американської літератури ХХ століття. – Київ: Видавничий дім «Києво- Могилянська академія», - 2012.

Семінарське заняття № 3

 

Тема: Особливості творчого методу Джеймса Джойса.

Питання до семінарського заняття.

1.Особливість ранньої прози Джойса.Поняття єпіфанії та приклади застосування єпіфанії у тексті роману «Портрет митця замолоду».

2.Становлення митця. Зміна засобів нарації у відповідності до дорослішання Стівена Дедалуса.

3.Триада «людина-свідомість-світ». Концентрованність оповідання на внутрішньому світі «митця замолоду».

4.Міфоцентризм романа «Портрет митця замолоду».Проаналізувати систему міфів,що складають підгрунття роману.

5.Потрійна система міфів у романі Джойса «Улісс».Навести приклади міфічних паралелей образа Леопольда Блума.

6. «Потік свідомості» як засіб організації тексту романа «Улісс». Проілюструвати зчепленність деталей зовнішнього світу з потоком асоціацій,розвитком «потоку свідомості».

7.Конструкція часу в романі «Улісс». Руйнування часових кордонів та відносність часу (епізод 9-ий роману).

8.Поняття архетипу. Образи головних героїв роману(Блум,Меріон,Стівен Дедалус) як приклади образів-архетипів.

 

 

Ключові поняття: єпіфанія, «потік свідомості»- засіб організації текста, міфоцентризм, архетип як образ колективного підсвідомого, триада «людина- свідомість- світ».

 

Рекомендована література

1.Зарубежная литература ХХ века. Под ред. Л.Г.Андреева.Изд.2-ое, дополнение и исправленное,- Москва: Высшая школа,2004.

2.Н.Ю.Жлуктенко. Английский психологический роман ХХ века.-Киев: Вища школа,1988.

3.Н.А.Влодавская.Поэтика английского романа воспитание начала ХХ века.

- Киев: Освіта,1983.

4.Е.Ю.Гениева Джеймс Джойс. // Joyce J. Dubliners. – Москва: Радуга, 1982.

5.В.В.Ивашева. Литература Великобритании ХХ века. – Москва: Высшая школа,1984.

6. Умберто Эко Поэтики Джойса – Санкт- Петербург: symposium, 2006.

 

Семінарське заняття №4

Тема: Творчість Марселя Пруста. Проблема зображення часу «Симфонічна композиція роману «На Сванову сторону».

Внутрішній світ людини у «романі-ріці» Пруста.

 

Питання до заняття

.

1. Проблема часу у науці та культурі І половини XX ст.

«Відносний» час Ейнштейна. Суб’єктивне сприйняття плину часу в філософському вченні Анрі Берсона. Поняття «якісного часу».

2. Вплив бергсоніанства на творчість Марселя Пруста.

«Стереоскопічна» конструкція часу в епопеї Марселя Пруста: час минулий (час незмінної пам’яті) + час теперішній, коли відбувається згадування подій.

3. «Тістечко Мадлен» - чинник зовнішнього світу, що пробуджує спогади ліричного героя.

4. Літературний топос роману Пруста «На Сванову сторону.» Матеріал роману.

5. Подвійність людської уяви. Зіткнення уяви «я» з уявленням про певний предмет-особу-явище «інших».

Герцогиня Германт: уявлений образ у зіткненні уявлення ліричного героя та уявлення «інших».

6. «Симфонічна» композиція роману «На Сванову сторону». Розвиток тем-лейтмотивів.

7. Тема пристрастей у художній розробці Пруста. Зображення чуттєвості ліричного героя у романі «На Сванову сторону».

 

Ключові поняття: конструкція «стереоскопічного часу», «якісний час», бергсоніанська теорія тривалостей, чинник зовнішнього світу, що пробуджує механізм пам’яті у підсвідомому, літературний топос, зіткнення уявлення «я» та «інших», «симфонічна» композиція роману.

 

Рекомендована література:

 

1.Л.Г. Андреев Жанр «романа –реки» во француз ской литературе. // Зарубежная литература ХХ века., издание 2-е, исправленное и дополненное.- Москва: Высшая школа,2004.

2.Л.Г.Андреев Творчество Марселя Пруста. // Французская литература.

-Москва: Высшая школа,1988.

3 Гарольд Блум Пруст: істинний сенс сексуальних ревнощів.// Гарольд Блум. Західний канон.- Київ: видавництво «Факт», 2007.

4. Філіп Солерс Війна смаку.- Київ: Видавництво К.І.С., 2011.

5. Владимир Набоков Лекции по зарубежной литературе. – Санкт –Петербург: Азбука, 2011.

6. Андре Моруа В поисках Марселя Пруста (с использованием малоизвестных материалов). – Санкт –Петербург: издательство «Правда», 1996.

 

 

Семінарське заняття №5

Тема: Образ світу та людини в світі у творах Франца Кафки.

 

 

Питання до заняття.

1.Ступень соціального критицизму в творах Кафки: образ світу як могутнього бюрократично- ієрархічного механізму(Верховний Суд, Замок, Закон), що за природою є ворожим людині.

2. Навести приклади з творів Кафки, які доводять механістичність створеного письменником Всесвіту: невпинність та логічність дії,безперервність процесу,сприйняття людей як функції та деталей.

3.Відвертий негативізм творів Кафки: відсутність полюсів Добра і Зла.

4. Значення притчі, яку розповів священник Йозефу К. (роман «Процес»), для розуміння вимог до людини. Онтологічний трагізм життя героїв Кафки.

5. Фінал повісті В.Набокова «Запрошення до страти» як коментар до кафкіанської ситуації в «Процесі» та версія завершення життя Йозефа К.

6.«Естетика мовчання» - складова творчого методу Кафки: відсутність авторських пояснень, коментарів,характеристик, емоційно забарвленних визначень,описів природи.

7.Проаналізувати систему сюжетів у творах Кафки («Процес»,»Перевтілення»,»Нора»), які містять логічно розвинуту реалізацію широковживаних метафор- «втратити людську подобу», «життя -кошмарний сон» тощо.

 

Ключові поняття: соціальний критицизм, образ світу як бюрократичного механізму, негативізм, онтологічний трагізм людського життя,естетика мовчання,

система сюжетів, реалізація метафор, поетика снів і марень, стиль протоколу.

 

 

Рекомендована література:

1.А.В.Карельский Австрийский лиро -мифологический эпос.// Зарубежная литература ХХ века, издание 2-ое, исправленное и дополненное –

- Москва: Высшая школа,2004.

 

 

2.Гарольд Блум. Західний канон. - Київ: видавництво «Факт», 2007.

3.Д. В. Затонский Зеркала искусства.- Москва: Наука, 1989.

4.Альбер Камю Надежда и абсурд в творчестве Кафки // Альбер Камю Счастливая смерть. Посторонний. Чума. Падение. Калигула. Миф о Сизифе. Нобелевская речь.- М., 1993.

5. Франсиско М. Контихош Франц Кафка.- Москва: издательство Хранитель, 2006.

 

Семінарське заняття №6



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 430; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.95.39.127 (0.016 с.)