Список творів, рекомендованих до прочитання. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Список творів, рекомендованих до прочитання.



Список творів, рекомендованих до прочитання.

 

1 Арагон Луї Поезії

 

2. Булгаков Михайло Майстер і Маргарита.

 

3.. Брехт Бертольд Матінка Кураж та її діти. Галілео Галілей.

Добра людина з Сезуану..

 

4. Джойс Джеймс Улісс. Портрет митця замолоду. Джакомо Джойс.

 

5.. Камю Альбер Сторонній. Чума. Міф про Сізіфа.

 

6. Замятін Євген Ми

 

7. Кафка Франц Процес. Перевтілення. Голодар. Нора.

 

8. Лорка Федеріко Гарсія Поезії

 

9. Оруелл Джордж 1984. Скотоферма.

 

11. Олдінгтон Річард Смерть героя.

 

12. Пруст Марсель На Сванову сторону.

 

13. Ремарк Еріх-Марія Три товариші.

 

14.. Сартр Жан-Поль Нудота. Мухи.

 

15. Еліот Томас Стернз Безплідна земля. Порожні люди. Ранок біля

вікна.Суїни серед соловьїв. Любовна пісня Дж.

Алфреда Пруфрока.

 

16,. Елюар Поль Поезії

 

17. Хакслі Олдос О новий блискучий світ.

 

 

18. Хемінгуей Ернст Фієста. Прощавай, зброє! Старий і море.

Кішка під дощем.

 

 

Додатковий список літератури, рекомендованої до прочитання.

1. Барбюс Анрі Вогонь

2. Бехер Йоганес Поезії

3. Булгаков Михайло Біла гвардія. Собаче серце. Біг. Дні Турбіних..

4. Гашек Ярослав Пригоди бравого вояка Швейка.

5. Джойс Джеймс Дублінці

6 Лоуренс Дейвід Коханець леді Чатерлей

7 Мейринк Густав Кажани. Голем

8. Набоков Володимир Запрошення до страти. Захист Лужина.

9. Рот Йозеф Марш Радецького

10. Тракль Георг Поезії

11. Уайлдер Торнтон Березневі іди.

12. Чапек Карел Війна з саламандрами.

13. Фіцджеральд Френсіс Великий Гетсбі. Ніч лагідна

 

2.Самостійні письмові роботи студентів.

Рекомендації до виконання та оформлення самостійної письмової роботи.

Кількість навчальних годин, що відведені на викладання курсу «Історія зарубіжної літератури першої половини ХХ сторіччя» за програмою загального курсу дисципліни, є недостатньою для глибокого вивчення такого складного періоду історії зарубіжної літератури, яким являється західноєвропейська та американська література означеної вище доби.

Самостійна робота студентів, зокрема самостійні письмові роботи, є необхідною та важливою складовою навчального процесу.

Саме такий вид роботи дозволяє засвоїти матеріал, що вивчається, уникнути фрагментарності та надати системності знанням студентів.

Крім того, для написання самостійних робіт студентам пропонуються теми, матеріал яких входить до програми шкільного курсу зарубіжної літератури. Отже, опанування цього матеріалу є обов’язковим для студентів педагогічного університету – майбутніх вчителів.

Письмові роботи-дослідження мають бути написані на основі самостійно опрацьованих художніх творів, а також матеріалів підручників та наукових робіт, що рекомендовані викладачем та входять до списку рекомендованої літератури.

Самостійна письмова робота повинна у своєму змісті розкривати обрану тему. Обсяг самостійної письмової роботи має складати не менше 6 (шістьох) друкованих аркушів.

Обов’язковою частиною роботи є бібліографія ( список використаної літератури) та чітко визначені висновки дослідження.

Додатковою частиною самостійної роботи може бути так званий медіа-проект (слайд – шоу), який записано на будь-якому носії інформації (СD- диску, дискеті тощо). Медіа – проект може ілюструвати основні положення роботи аудіо-візуальними матеріалами: портретами, ілюстраціями, репродукціями, фрагментами із кіно- або теле- стрічок.

Робота виконується до визначеного викладачем терміну.

Роботи оцінюються за баловою шкалою.

 

Творчість Михайла Булгакова.

…….. он дал нам заглянуть за грань дозволенного, в ад и рай, увидеть муки смерть Спасителя, Иудею и Иерусалим І века нашей эры. Мы увидели его глазами диявола и Бога, и едва ли Леонид Андреев, Достоевский и Сенкевич смогут заслонить их мучительно - яркие и жутко - величественные образы.

Иешуа Га- Ноцри и Воланд стали каноническими для советской интеллигенции и для западных интеллектуалов.

Для интеллигенции сила булгаковского гения актуальнее логики богословия, теологии и церковных традиций.

 

Валерия Новодворская.

 

В целом можно с уверенностью заключить, что «Мастер и Маргарита» - это роман не только философский и фантастический, но и остросатирический, причем сатира Булгакова носит политический характер. Поэтому Булгакову, в совершенстве освоившему эзопов язык, приходилось тщательно маскировать политические аллюзии, убирать их с поверхности в глубь текста, делать так, что опасные прототипы обнаруживались только при знакомстве с конкретными литературными источниками, известными интеллигентному, образованному читателю, но не известными ни широкой публике, ни цензорам, чью образованность писатель не преувеличивал.

 

Борис Соколов

У романа «Мастер и Маргарита» есть одно несомненное достоинство, точка, в которой сойдуться все самым разным образом трактующие этот роман читатели: Булгаков распрямляет расплющенный атеизмом мир, и в нем открывается новое измерение. Появляется «вертикаль», только вертикаль вверх или вниз?

Ирина Гончаренко

 

Как видим, Воланд прибыл в Москву для знакомства с рукописью одного из Фаустов. В подвалах дома Пашкова Воланд замечен не был. А вот с рукописью нового Фауста – Мастера – он и в самом деле познакомился…

Отношения Мастера с Воландом – это классические отношения человека-творца с демоном: человек свой талант отдает духу, а взамен получает от него дары.

Диакон Андрей Кураев

 

Вот теперь следует обратить внимание на написание самого имени Воланда. В романе он назван одним из своих 96 (цифра – перевертыш) имен – Woland, взятым Булгаковым из сцены «Вальпургиева ночь» «Фауста» И.В.Гете. Возглас Мефистофеля: «Voland kommt!»(«Воланд идет!»). Как видим, «Voland» пишется через «V». Но на визитной карточке мессира было отпечатано «W». Это не ошибка и не случайность. Для Булгакова важно было написать имя сатаны через «W».

У отказавшегося от своего имени Мастера на черной(!) шапочке была вышита его возлюбленной Маргаритой буква «М», которая является перевертышем буквы «W». Получается, что М астер - отражение W olanda. «О. как я все угадал!» - воскликнет безымянный Мастер, не подозревая, что написал «евангелие от сатаны».

 

Николай Ужанков

Нечистая сила в «Мастере и Маргарите» написана в гофмановских традициях. В письме Е.С.Булгаковой от 6-7 августа 1938 года, на заключительном этапе работы над романом, Булгаков сообщал «Я случайно напал на эту статью о фантастике Гофмана. Я берегу ее для тебя, зная, что она поразит тебя так же, как меня. Я прав в «Мастере и Маргарите»! Ты понимаешь, чего стоит это сознание – я прав!»

Речь здесь шла о статье литературоведа и критика И.В.Миримского «Социальная фантастика Гофмана», опубликованной в №5 журнала «Литературная учеба» за 1938 год (этот номер сохранился в булгаковском архиве).

Борис Соколов

 

 

Булгаков был правдивым художником, историком, певцом интеллигенции, он сумел сохранить в себе саме ценные ее качества: верность нравственному долгу, искренность, стойкость в испытаниях..

А.А.Нинов

 

 

Я сейчас весь под. впечатлением от «Мастера и Маргариты». Это – огромное произведение исключительной художественной силы и глубины. Мне лично оно очень близко по духу.

 

Михаил Бахтин

У «Мастера и Маргариты» есть свойство богатого месторождения, где залегают вместе многие еще не выявленные полезные ископаемые. Как форма романа, так и его содержание выделяют его как уникальный шедевр; параллели с ним трудно найти как в русской, так и в западноевропейской литературной традиции.

 

Джейн Куртис

Сейчас я посмотрел «Последнего из могикан», которого недавно купил для своей библиотеки. Какое обаяние в этом старом сентиментальном Купере. Там Давид, который все время распевает псалмы, и навел меня на мысль о Боге.

Может быть, сильным и смелым Он и не нужен, но таким, как я, жить с мыслью о Нем легче. Нездоровье мое осложненное, затяжное. Весь я разбит. Оно может помешать мне работать; вот почему я боюсь его, вот почему я надеюсь на Бога.

Михаил Булгаков

 

 

Теми для написання самостійної письмової роботи:

 

1.Образ Майстра у романі Булгакова «Майстер і Маргарита»: проблема долі митця та місця митця у суспільстві.

2.Сатиричні тенденції роману Булгакова «Майстер і Маргарита».

3. Роман Булгакова «Майстер і Маргарита» як роман-мініпея.

4. Образ Маргарити в романі Булгакова «Майстер і Маргарита».

5. Інтертекстуальний зв’язок роману Булгакова «Майстер і Маргарита» з літературою європейської фаустіани.

6. Особливості стилю і композиції роману Булгакова «Майстер і Маргарита».

7. Образ автора в романі: функції оповідача та деміурга у структурі роману Булгакова «Майстер і Маргарита».

8. Чи вважати роман Булгакова «Майстер і Маргарита» антихристиянським твором? З приводу книги диякона Кураєва ««Майстер і Маргарита»: за Христа или против?»

9. «Євангеліє від Булгакова»: прочитання булгаковського роману радянською інтелігенцією.

10. Історія задуму і написання Булгаковим роману «Майстер і Маргарита».

11.Екранізація як інтерпретація: порівняльна характеристика екранізацій булгаковського роману.

12.Образ і простір Києва - Міста в тексті «київського роману» Булгакова «Біла гвардія».

13. Апокаліптичні мотиви і текст Апокаліпсису в структурі роману Булгакова «Біла гвардія».

14. Позитивні і негативні герої в романі Булгакова «Біла гвардія».

15. Дидактика історії Івана Русакова в романі Булгакова «Біла гвардія».

16. Символіка в романі Булгакова «Біла гвардія».

17. Музика і колористика як самостійні елементи текстуальної системи роману Булгакова «Біла гвардія».

18.Жанрові ознаки наукової фантастики в повісті Булгакова «Собаче серце».

19. Повість Булгакова «Собаче серце» як політична сатира.

20. Заперечення принципових положень утопічної традиції в повісті Булгакова «Собаче серце».

 

Рекомендована література:

1. Диакон Андрей Кураев ««Мастер и Маргарита»: за Христа или против?» // Диакон Андрей Кураев Фантазии и правда кода да Винчи. – Москва: Эксмо, 2007.

2. Борис Соколов. Тайны «Мастера и Маргариты»: Расшифрованный Булгаков. – Москва: Яуза - Эксмо, 2006.

3. В.И. Лосев Комментарии// Булгаков М.А. Собр. соч. в 8-ми тт. – Спб.: Наука, 2002.

4. Чудакова М. Жизнеописание М.А. Булгакова – Москва: издательство «Московский рабочий», 1988.

5. Яновская Л.М. Творческий путь Михайла Булгакова. – Москва: Просвещение., 1983.

6. Жирмунский В.М. История легенды о Фаусте. Легенда о докторе Фаусте. – Москва: Наука, 1978.

7. Дунаев М.М. О романе М.А. Булгакова «Мастер и Маргарита» - Москва: Астель, 2005.

8. Яновская Л.М. Треугольник Роланда: к истории романа «Мастер и Маргарита» - Киев: Днипро, 1992.

9. Лакшин В. Булгакиада.// В..Лакшин Открытая дверь. – Москва: издательство «Московский рабочий», 1989.

10. Вулис А.З. Роман М. Булгакова «Мастер и Маргарита».// Михаил Булгаков Избранные произведения. – Ташкент: издательство литературы имени Гафура Гуляма, 1991.

11. Валерия Новодворская Гвардеец короля // Валерия Новодворская Поэты и цари.- АСТ: Издательство «Москва»,2010.

12. Воробьевский Юрий Неизвестный Булгаков на свидании с сатаной. - Москва: Эксмо, 2011.

13. Гончаренко Ирина О романе «Мастер и Маргарита»..«с последующим разоблачением».// Гончаренко Ирина Царь Эдип и Наташа Ростова. О литературе не по ученику. – Киев: Издательский дом «АДЕФ – Украина», 2011.

14. Лескис Г.А. Триптих Михаила Булгакова о русской революции. Комментарии. - Москва: Эксмо, 1999.

15..Сахаров В. «Моему будущему биографу..»// Михаил Булгаков Записки на манжетах. Ранняя автобиографическая проза. - Москва: Искусство, 1990.

16..Лосев В. Судьба.// Михаил Булгаков Избранные произведения. (Черный маг. Пьесы.Рассказы. Фельетоны. Очерки. – Киев: Издательство художественной литературы «Днипро», 1990.

17..Михаил Булгаков. Киевское эхо. Воспоминания. Письма., составители А.П.Кончаковский и С.П..Ноженко, Литературно- мемориальный музей М.Булгакова. - Киев: Издательство «Проминь», 2011.

 

 

Семінарські заняття.

 

Семінарське заняття №1

Питання до семінарського заняття.

1.Співвіднесеність понять «модернізм» та «авангардизм».

2. Дадаїзм. Принцип підґрунтя творчості. Маніфести Трістана Тцара.

3. Сюрреалізм. Створення художнього образу як зближення максимально віддалених реальностей (площин снів та марень). Поняття «автоматичного письма».

4. Навести приклади сюрреалістичної образотворчості з віршів Поля Елюара та Луї Арагона.

5. Поєднання іспанської пісенної традиції та сюрреалістичних новацій у зображувальній поетичній системі Федеріко Гарсіа Лорки. («Поема о конте хондо», «Пісні»).

6. Сюрреалізм у живописі. Творчість Сальвадора Далі.

7.Еспресіонізм «лівого спрямування». Стильові домінанти. Поезія Ернста Толлера та драматургія Георга Кайзера.

8. Угрупування «Празький острів» та його наближеність до «правого (містичного)експресіонізму». Творчість Густава Майринка.

 

Ключові поняття: модернізм, авангардизм, дадаїзм, піктограми, творчість як гра, сюрреалізм, «автоматичне письмо», площина reve, експресіонізм, гротеск, ситуація «перетворення», метафора, що поєднує дві площини,сугестія.

 

Рекомендована література.

1.Антология французского сюрреализма. 20-ые годы. – М.: - 1994.

2. Андреев Л.Г. Сюрреализм. – М.: - 1972

3. Павлова Н.С. Экспрессионизм. // Зарубежная литература ХХ века, Под ред. Л.Г. Андреева, изд. 2-е, исправленное и дополненное,- М., 2004.

4. Пави Патрис Словарь театра. – М., 1991.

 

 

Семінарське заняття №2.

Питання до семінарського заняття.

 

1. Домінуючі поняття теорії Еліота (деперсоналізація, нові єдності,

обьєктивний коррелят). Розтлумачити названі поняття.

2.Палімпсестна модель твору та її художня реалізація у вірші Еліота «Пісня коханння Дж. Алфреда Пруфрока».

3.Деперсоналізація образу ліричного героя у вірші Еліота «Пісня кохання Дж. Алфреда Пруфрока».

4.Образ міста в ранній ліриці Еліота. Подібність образу Міста - Содома

з віршів Еліота до урбаністичних мотивів поезії Блока та Рільке.

5.Система міфів, що складають підґрунтя поеми Еліота «Безплідна земля».

6.Тлумачення теми кохання у «безплідному світі» поеми Еліота.

7.Потік свідомості - спосіб організації текста поеми Еліота.

Ключові поняття: деперсоналізація, нові єдності, об’єктивний корелят,

міфоцентризм, «потік свідомості», першотекст, архетекст.

 

Рекомендована література

.

1.Соломія Павличко Поезія Т.С.Еліота. // Томас Стернз Еліот. Поезії. – Київ: Основа, 1990.

2. В.М.Толмачев Становление американського сознания в ХХ веке.//

Зарубежная литература ХХ века, изд. 2-ое, исправл. и дополн.,- М., 2004.

 

3.Тамара Денисова Історія американської літератури ХХ століття. – Київ: Видавничий дім «Києво- Могилянська академія», - 2012.

Семінарське заняття № 3

 

Питання до семінарського заняття.

1.Особливість ранньої прози Джойса.Поняття єпіфанії та приклади застосування єпіфанії у тексті роману «Портрет митця замолоду».

2.Становлення митця. Зміна засобів нарації у відповідності до дорослішання Стівена Дедалуса.

3.Триада «людина-свідомість-світ». Концентрованність оповідання на внутрішньому світі «митця замолоду».

4.Міфоцентризм романа «Портрет митця замолоду».Проаналізувати систему міфів,що складають підгрунття роману.

5.Потрійна система міфів у романі Джойса «Улісс».Навести приклади міфічних паралелей образа Леопольда Блума.

6. «Потік свідомості» як засіб організації тексту романа «Улісс». Проілюструвати зчепленність деталей зовнішнього світу з потоком асоціацій,розвитком «потоку свідомості».

7.Конструкція часу в романі «Улісс». Руйнування часових кордонів та відносність часу (епізод 9-ий роману).

8.Поняття архетипу. Образи головних героїв роману(Блум,Меріон,Стівен Дедалус) як приклади образів-архетипів.

 

 

Ключові поняття: єпіфанія, «потік свідомості»- засіб організації текста, міфоцентризм, архетип як образ колективного підсвідомого, триада «людина- свідомість- світ».

 

Рекомендована література

1.Зарубежная литература ХХ века. Под ред. Л.Г.Андреева.Изд.2-ое, дополнение и исправленное,- Москва: Высшая школа,2004.

2.Н.Ю.Жлуктенко. Английский психологический роман ХХ века.-Киев: Вища школа,1988.

3.Н.А.Влодавская.Поэтика английского романа воспитание начала ХХ века.

- Киев: Освіта,1983.

4.Е.Ю.Гениева Джеймс Джойс. // Joyce J. Dubliners. – Москва: Радуга, 1982.

5.В.В.Ивашева. Литература Великобритании ХХ века. – Москва: Высшая школа,1984.

6. Умберто Эко Поэтики Джойса – Санкт- Петербург: symposium, 2006.

 

Семінарське заняття №4

Питання до заняття

.

1. Проблема часу у науці та культурі І половини XX ст.

«Відносний» час Ейнштейна. Суб’єктивне сприйняття плину часу в філософському вченні Анрі Берсона. Поняття «якісного часу».

2. Вплив бергсоніанства на творчість Марселя Пруста.

«Стереоскопічна» конструкція часу в епопеї Марселя Пруста: час минулий (час незмінної пам’яті) + час теперішній, коли відбувається згадування подій.

3. «Тістечко Мадлен» - чинник зовнішнього світу, що пробуджує спогади ліричного героя.

4. Літературний топос роману Пруста «На Сванову сторону.» Матеріал роману.

5. Подвійність людської уяви. Зіткнення уяви «я» з уявленням про певний предмет-особу-явище «інших».

Герцогиня Германт: уявлений образ у зіткненні уявлення ліричного героя та уявлення «інших».

6. «Симфонічна» композиція роману «На Сванову сторону». Розвиток тем-лейтмотивів.

7. Тема пристрастей у художній розробці Пруста. Зображення чуттєвості ліричного героя у романі «На Сванову сторону».

 

Ключові поняття: конструкція «стереоскопічного часу», «якісний час», бергсоніанська теорія тривалостей, чинник зовнішнього світу, що пробуджує механізм пам’яті у підсвідомому, літературний топос, зіткнення уявлення «я» та «інших», «симфонічна» композиція роману.

 

Рекомендована література:

 

1.Л.Г. Андреев Жанр «романа –реки» во француз ской литературе. // Зарубежная литература ХХ века., издание 2-е, исправленное и дополненное.- Москва: Высшая школа,2004.

2.Л.Г.Андреев Творчество Марселя Пруста. // Французская литература.

-Москва: Высшая школа,1988.

3 Гарольд Блум Пруст: істинний сенс сексуальних ревнощів.// Гарольд Блум. Західний канон.- Київ: видавництво «Факт», 2007.

4. Філіп Солерс Війна смаку.- Київ: Видавництво К.І.С., 2011.

5. Владимир Набоков Лекции по зарубежной литературе. – Санкт –Петербург: Азбука, 2011.

6. Андре Моруа В поисках Марселя Пруста (с использованием малоизвестных материалов). – Санкт –Петербург: издательство «Правда», 1996.

 

 

Семінарське заняття №5

Питання до заняття.

1.Ступень соціального критицизму в творах Кафки: образ світу як могутнього бюрократично- ієрархічного механізму(Верховний Суд, Замок, Закон), що за природою є ворожим людині.

2. Навести приклади з творів Кафки, які доводять механістичність створеного письменником Всесвіту: невпинність та логічність дії,безперервність процесу,сприйняття людей як функції та деталей.

3.Відвертий негативізм творів Кафки: відсутність полюсів Добра і Зла.

4. Значення притчі, яку розповів священник Йозефу К. (роман «Процес»), для розуміння вимог до людини. Онтологічний трагізм життя героїв Кафки.

5. Фінал повісті В.Набокова «Запрошення до страти» як коментар до кафкіанської ситуації в «Процесі» та версія завершення життя Йозефа К.

6.«Естетика мовчання» - складова творчого методу Кафки: відсутність авторських пояснень, коментарів,характеристик, емоційно забарвленних визначень,описів природи.

7.Проаналізувати систему сюжетів у творах Кафки («Процес»,»Перевтілення»,»Нора»), які містять логічно розвинуту реалізацію широковживаних метафор- «втратити людську подобу», «життя -кошмарний сон» тощо.

 

Ключові поняття: соціальний критицизм, образ світу як бюрократичного механізму, негативізм, онтологічний трагізм людського життя,естетика мовчання,

система сюжетів, реалізація метафор, поетика снів і марень, стиль протоколу.

 

 

Рекомендована література:

1.А.В.Карельский Австрийский лиро -мифологический эпос.// Зарубежная литература ХХ века, издание 2-ое, исправленное и дополненное –

- Москва: Высшая школа,2004.

 

 

2.Гарольд Блум. Західний канон. - Київ: видавництво «Факт», 2007.

3.Д. В. Затонский Зеркала искусства.- Москва: Наука, 1989.

4.Альбер Камю Надежда и абсурд в творчестве Кафки // Альбер Камю Счастливая смерть. Посторонний. Чума. Падение. Калигула. Миф о Сизифе. Нобелевская речь.- М., 1993.

5. Франсиско М. Контихош Франц Кафка.- Москва: издательство Хранитель, 2006.

 

Семінарське заняття №6

Питання до семінарського заняття.

 

1.Яке протиріччя містить сама назва брехтівської теорії- «епічний театр»?

2. Навести приклади рис епосу з брехтівських драм.

3.Пояснити, у чому полягають особливості акторської гри та режисури у брехтівському театрі.

4. Розтлумачити поняття так званого «ефекту відчуження» та навести приклади його застосування у брехтівських п’єсах.

5.Спрямованість дидактики драм Брехта.

6.Характеристика пьєси Брехта «Матінка Кураж та її діти» за всіма параметрами жанру драматургічної параболи.

7.Образ Галілея в драмі Брехта «Життя Галілея» та феномен «життя Галілея»

як проблема літератури ХХ століття.

8.Руйнація образу «маленької людини», притаманний класичній літературі

ХІХ століття, в творах Брехта. Навести приклади.

9.Мотив панування ситуації над людиною у драмах Брехта.

 

Ключові понятття: неаристотелівський театр, театр «четвертої стіни», ілюзіоністський театр, автор- наратор, зонги, ефект відчуження, парабола, «маленька людина», дидактика,що спрямована на глядача, феномен «життя Галілея».

 

Рекомендована література:

1.Зарубежная литература ХХ века.Под ред. Л.Г.Андреева, изд. 2-е, исправленное и дополненное, - Москва: Высшая школа,2004.

2.Патрис Пави Словарь театра.- Москва: Наука, 1991.

3. Дмитрий Затонский Зеркала искусства.- Москва: Наука, 1975.

 

Семінарське заняття № 7

 

Питання до семінарського заняття.

1. Історія виникнення терміну «втрачене покоління»

2. Тип головного героя (юнака, що набув досвід на війні), який об’єднує твори письменників «втраченого покоління»

3. Загальний стиль літератури «втраченого покоління», який створений трьома складовими –ліризм, біографізм, репортажність

4. Сатиричні тенденції у літературі «втрачених» Зображення тилу та «тилових щурів».

5. Функції двох епіграфів у структурі роману Хемінгуея «Фієста»

6. Тандем героїв:«покалічений війною» (негероїчний герой) та «герої кодексу» у творчості Хемінгуея.

7. Значення епизода кориди для композиції роману Хемінгуея «Фієста»

8. Охарактеризувати «стиль айсберга», розроблений Хемінгуєм. (на матеріалі розповіді «Кішка на дощі»).

9. Розкрити семантику назви роману Хемінгуея «Прощавай, зброє!».

10. Проаналізувати особливості «стилю –айсберга» на прикладі оповідання Хемінгуея «Кішка під дощем».

Ключові поняття:

«втрачене покоління», література на матеріалі першої Світової війни; головний герой - рефлектуюча молода людина, що набула досвіду на війні;

гамлетизм; сатиричні тенденції, лірико-репортажна проза, «стиль айсберга», текст-підтекст.

 

 

Рекомендована література

1. Толмачёв В.М. Становление американского самосознания // Зарубежная литература XX века. Под ред. Л.Г.Андреева, изд. 2, исправленное и дополненное, -

Москва: Высшая школа,2004.

2. Тамара Денисова Історія американської літератури ХХ століття. – Київ: Видавничий дім «Києво- Могилянська академія», - 2012.

 

Семінарське заняття № 8

 

Питання до заняття.

1.Визначення антиутопії як метажанра. Зв’язок антиутопії – метажанра - пародії – з традицією утопічних вчень.

2. Жанростворюючі складові утопії:обмежений простір(острів), час без минулого та колективний герой, які руйнує антиутопія.

3.Визначення дистопії. Характеристика романа Оруелла «1984» як дистопіїї, що за підгрунтя бере досвіт тоталітарних держав.

4.Протиставлення штучного (технократичного) світу та світу

справжнього (природного)в антиутопії Олдоса Хакслі «О новий блискучий світ».

5. Персоналізм антиутопії як відновлення особистості та повноти приватного індивідуального житття. Образ Дикуна в романі Хакслі.

6. Важливість відновлення минулого часу та справжньої історії для дидактики жанру антиутопії. Міфологема стіни та острова в антиутопії.

7.Тема забороненої любові та дозволеного сексу в антиутопії. Розрізнення сексу як складової життя роду та любові,що належить до життя особистості.

 

Ключові поняття:

антиутопія. дистопія,традиція утопічних вчень,зображення держави як політично- соціальної системи в цілому,локалізований простір- острів, міська модель утопії,

соціоцентризм утопії, персоналізм антиутопії,метафора формули 2х2=4.

 

Рекомендована література.

1. Морсон Г. Границы жанра.// Утопия и утопическое мышление.- М., 1991.

2. Мэмфорд Л. Миф машины.// Утопия и утопическое мышление,- М.,1991.

 

Семінарське заняття №9

 

Питання до семінарського заняття.

1. Загальна характеристика філософії екзистенціалізму.

2. Домінанти «літературного екзистенціалізму»: особливості конфлікту, типа героя,вибору сюжетів.

3. Реалізація філософської проблеми вільного вибору в «літературному екзистенціалізмі».

4. Метафора «чужого» в творах письменників - екзистенціалістів.

5. Поняття «людини абсурду» в філософії екзистенціалізму. Аналіз головних положень есе Камю «Міф про Сизифа».

6. Характеристика головного героя роману Альбера Камю «Чужий»:

«нерозкаяний Розкольников», «той, хто вбив Христа» або «єдиний Христос, на якого ми заслуговуєм».

7. «Нульовий градус письма» як стиль роману Камю «Чужий».

8. Роман Камю «Чума» як знаковий твір для філософських пошуків письменника.

9. Тема чуми в традиції світової літератури: версії тлумачення теми.

10. Дидактика роману Камю «Чума».

 

Ключові поняття: екзистенція, графіка «я» та «інші», проблема вільного вибору та відповідальності за вибір, тема «нудоти» як реакції на оточуючий світ; «людина абсурду»; «нульовий градус письма»; «святий без Бога».

 

 

Рекомендована література.

 

1. Андреев Л.Г. Экзистенциализм.// Зарубежная литература ХХ века, издание 2-ое, исправленное и дополненное.-Москва: Высшая школа,2004.

 

2. Андреев Л.Г. Жан- Поль Сартр. Свободное сознание и ХХ век.- Москва: Наука, 1994.

3. Великовский С. В поисках утраченного смысла.- Москва: Высшая школа, 1979.

4. Коссак Ежи Экзистенциализм и литература. Перевод с польского. – Москва: Наука, 1973.

5. Французький роман. Алхімія слова живого. 1945-2000. – Київ: Промінь, 2005.


Список творів, рекомендованих до прочитання.

 

1 Арагон Луї Поезії

 

2. Булгаков Михайло Майстер і Маргарита.

 

3.. Брехт Бертольд Матінка Кураж та її діти. Галілео Галілей.

Добра людина з Сезуану..

 

4. Джойс Джеймс Улісс. Портрет митця замолоду. Джакомо Джойс.

 

5.. Камю Альбер Сторонній. Чума. Міф про Сізіфа.

 

6. Замятін Євген Ми

 

7. Кафка Франц Процес. Перевтілення. Голодар. Нора.

 

8. Лорка Федеріко Гарсія Поезії

 

9. Оруелл Джордж 1984. Скотоферма.

 

11. Олдінгтон Річард Смерть героя.

 

12. Пруст Марсель На Сванову сторону.

 

13. Ремарк Еріх-Марія Три товариші.

 

14.. Сартр Жан-Поль Нудота. Мухи.

 

15. Еліот Томас Стернз Безплідна земля. Порожні люди. Ранок біля

вікна.Суїни серед соловьїв. Любовна пісня Дж.

Алфреда Пруфрока.

 

16,. Елюар Поль Поезії

 

17. Хакслі Олдос О новий блискучий світ.

 

 

18. Хемінгуей Ернст Фієста. Прощавай, зброє! Старий і море.

Кішка під дощем.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 331; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.239.195 (0.192 с.)