Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Які з тем або питань, що обговорювались на наших заняттях тобв запам’ятались.

Поиск

Що тобі більш за все сподобалось: які вправи, ігри, теми занять?

Що тобі зовсім не сподобалось?

Що з того, про що ти дізнався на наших заняттях тобі знадобиться (вже знадобилось) у житті?

Про що би ти хотів дізнатись на тренінгах у наступному році?

Ведучому на замітку. Завершення циклу не повинно стати неочікуваним для учасників, тому в ході всього циклу їм необхідно нагадувати, скільки занять залишилось до кінця. Тренер також всіляко підкреслює, що по завершенні циклу бажаючі можуть звертатись до психолога індивідуально. На бланках анкети, звичайно, не вказується повна її назва.

Заняття № 11. Підсумкова гра «Всі разом»

ЦІЛІ: усвідомлення досвіду, отриманого в ході тренінгів: зниження тривожності у зв’язку із початком нового етапу навчання, розвиток навичок групового спілкування (вміння надавати та приймати допомогу групи).

Обладнання. Магнітофон з записами популярних мелодій, завдання до конкурсів, великий килим, ручки та аркуші паперу, стільці по кількості учасників.

Тренерові необхідні помічники-асистенти, які будуть по ходу гри підраховувати бали та обирати домінантів за результатами окремих етапів (конкурсів) - декілька найбільш успішних гравців.

Перед початком гри необхідно зібрати анкети учасників тренінгу.

Загальний час проведення гри – 80-90 хвилин.

 

Хід гри

Інструкція: вам потрібно подолати великий шлях. Разом ви будете іти до мети (мета – це великий приз) і побачите, що робити щось разом іноді буває складніше, але вже точно цікавіше та веселіше.

Вам потрібно буде взяти участь у кількох конкурсах (етапах). За кожен з них ви будете отримувати бали – всі разом або команди, але у будь-якому разі наприкінці гри бали всіх команд будуть сумуватись. Зверніть особливу увагу, що це – не змагання між командами: ділення на команди необхідно для зручності роботи, але між командами можлива взаємодопомога. Чим більше балів ви наберете, тим більшу нагороду отримаєте. Крім того, за результатами кожного конкурсу, в залежності від ваших успіхів, ви будете отримувати ключ-підказку, за яким в кінці гри спробуєте вгадати яку нагороду саме ви заробили. В кінці гри ми підсумуємо всі бали і подивимось, який з трьох призів ви заробили: маленький, середній або великий.

Розминка. Можуть бути використані будь-які розігріваючі вправи, наприклад «Шістка», «Будь-яке число», «Колективна лічба», «Ті, хто» тощо.

КОНКУРС «ІНТЕЛЕКТ»

Учасники гри діляться на 5 команд (у будь-який спосіб, які використовувались протягом тренінгів) так, що у кожній команді були учасники з різних класів.

Інструкція. Це конкурс, який потребує від вас кмітливості. За кожне правильно виконане завдання команді присуджується один (1) бал. команда, яка швидше справилась із завданням, може допомогти іншим командам. Не забувайте, що завдання учасників набрати максимальну кількість балів на всіх. За грубість або шум бали можуть бути зняті.

Робота команд супроводжується неголосною музикою. По завершенні етапу учасники отримують перший «ключ» від призу («зачумлена» буква «Т»).

Завдання:

Доповніть речення:

1. … - це людина, яка шиє одяг.

2. … - це людина, яка водить машину.

3. … - це людина, яка грає на роялі.

 

Знайдіть вірну відповідь:

1. Вова, Лєна і Саша сиділи на лавці. Запишіть, в якому порядку (зліва направо) вони сиділи, якщо Саша сидів ліворуч від Вови, а Лєна сиділа ліворуч від Саші (Відповідь: Лєна, Саша, Вова).

2. собака легше, ніж жук. Собака важче, ніж кінь, хто легший за всіх, а хто важчий? (Жук – найважчий, кінь - найлегший).

3. Чого немає в дині та кавуні, але є в огірках і помідорах? (Буква «Р).

 

Знайдіть закономірність і запишіть число, якого не вистачає:

1. 8, 14, 22, 32…(44).

2. 9, 12, 17, 24… (33).

3. 22, 15, 9, 4… (0).

 

Запишіть слова, протилежні написаним:

Білий - …

Блідий - …

Веселий -…

Дурний - …

Сильний - …

Багатий - …

 

Відгадайте загадки і напишіть відповіді:

1. Зелений, смугастий, а всередині солоденький.

2. білий, як сніг, подобається всім, на шкоду зубам.

3. Влітку – гірка, в мороз – солодка, що за ягідка?

 

Ведучому на замітку. Завдання цього типу неоднакові за важкістю. Бажано, щоб діти самі здогадались, що необхідно допомагати іншим командам. Для цього ведучий повинен підкреслити, що це – не змагання між командами, а спільна праця, яку необхідно зробити, якомога скоріше з максимальним результатом, раціонально розподіляючи сили.

Конкурс «Катастрофа»

Виконується без поділу на команди.

Інструкція. Ви знаходитесь на борту літака, який терпить катастрофу. Через кілька хвилин вам загрожує неминуча загибель. Раптом в салоні з’являється чарівник, який пропонує всім врятуватись. Однак, за своє спасіння ви повинні поділитись з ним своїми найкращими якостями, які у вас є. потрібно віддати одну якість за … учасника(-ків).

Всі рішення повинні приймати всі разом, неможна кричати, сваритись та відмовчуватись. За кожне порушення – 1 штрафний бал. За кожну якість +1 бал. Особлива умова: врятуватись можливо тільки всім разом, якщо не вистачає позитивних якостей хоча б на одного учасника – загинуть усі.

Результати записуються по ходу конкурсу.

Ведучому на замітку. Потрібно нагадувати, що про переваги ми говорили в ході тренінгів. Якщо люди діляться один з одним своїми найкращими якостями, вони їх не втрачають. Кількість врятованих за одну позитивну якість визначається загальною кількістю учасників гри і можливостями учасників: у сильних класах діти володіють кращим словниковим запасом і можуть запропонувати більшу кількість позитивних якостей. За результатами етапу дається другий «ключ» від призу («зашумлена» буква «О»). Оголошуються і записуються результати конкурсу «Інтелект».

Конкурс «Казка»

Учасники діляться на 6 команд будь-яким способом. Кожна команда отримує по одній казці і придумує її закінчення за допомогою найменшої кількості фраз. Розповідь повинна вестись від імені вказаного персонажу з урахуванням його характеру. Максимальний бал – 10. Чим логічніше і коротше закінчення – тим більше балів.

Час на обговорення – 5 хвилин, на представлення своєї казки – по 1 хвилині (загальний час цього етапу – 15 хвилин).

Робота команд супроводжується неголосною музикою. Результати оголошуються і записуються по мірі виступу команд. По завершенні етапу учасники отримують третій «ключ» від призу («зашумлена» буква «Р»).

Матеріали до конкурсу.

1. Пішов якось Іван Царевич на полювання. Вийшов на величезного ведмедя. Подивився у колчан: а в усіх стріл зламані наконечники стріл – хтось з прихованих ворогів у палаці постарався. Кинувся він від ведмедя, а бігти немає куди: з одного боку провалля, з іншої – відвісна скала, з третьої – болото. А тут вже й ведмідь наближується… (Продовжіть казку від особи Івана Царевича.).

2. Маленька Пташка давно мріяла навчитись літати, але це їй не вдавалося. І ось, одного разу, коли вона вже втратила надію, випадково впала з гнізда і з перестраху так замахала крилами, що полетіла. А коли озирнулася навкруги, то раптом зрозуміла…(Продовжіть казку від імені Пташки).

3. Жила-була Канцелярська Кнопка. Якось вона потрапила в руки до злого хлопчака, який став підкладати її дітям на стілець. Коли вони, присівши на стілець, зіскокували, як вжалені, хлопець реготав. Кнопці не подобалась її роль. І ось… (продовжіть казку від імені Кнопки).

4. Жив-був Футбольний М’яч. У нього було незвичайне життя: на відміну від своїх знайомих, він був корисним лише тоді, коли його починали бити. Ще й ногами. В кінці кінців це йому набридло… (Продовжіть казку від імені М’яча).

5. Один Юний Чарівник полюбляв пустувати і здійснювати різні дивацтва без дозволу дорослих. Тоді його мама-чарівниця зробила його скляним. Тепер, коли він став прозорим, вона могла відразу ж побачити, якщо він щось замислив… (Продовжіть розповідь від імені Мами).

Конкурс «Лабіринт»

Виконується без поділу на команди. Для цього етапу потрібний перевернутий на «виворіт» великий килим. Зворотній бік килиму має бути розкреслена на рівні квадрати.

Інструкція. Учасники вистроюються ланкою вздовж кромки килиму. Це лабіринт. Є тільки один шлях крізь нього, всі інші шляхи – пастки. Вам необхідно знайти цей єдино вірний шлях. Той, хто попаде у пастку, пропаде. Шукати шлях доведеться, роблячи по одному крокові з квадрата на квадрат. Якщо зроблений крок правильний, учасник може продовжувати шлях, якщо він потрапив у пастку, ведучий дає знак (будь-який звуковий сигнал). Забороняється: розмовляти, показувати або помічати квадрати на полі, знаходитись на полі одночасно двом учасникам, перескакувати через квадрат, порушувати черговість проходу.

Кожному необхідно уважно слідкувати за тим, як проходять інші, щоб запам’ятати вірний шлях. Якщо учасник потрапляє у пастку, він повинен повернутись і знову дочекатись своєї черги. Ті, хто успішно пройшов лабіринт, залишаються на протилежному боці палацу. Найважче завдання потрібно буде виконати першому учаснику. Пам’ятайте, що за кожне порушення правил вся група отримує по штрафному балу. За кожного, хто успішно пройшов лабіринт – команда отримує 1 бал, за кожне порушення правил - -1бал. Кількість балів за цей етап: загальна сума балів, яка відповідає кількості успішних проходжень учасників, мінус сума штрафних балів.

Результати оголошуються і записуються по завершенні конкурсу.

По завершенні учасники отримують четвертий «ключ» від нагороди («зачумлена буква «Т»).

 

Ведучому на замітку. Необхідно заздалегідь вибрати і запам’ятати квадрати, які відповідають вірному шляху. Після завершення останнього етапу оголошуються призери у номінаціях.: «найінтелектуальніші»; «Найкмітливіші»; «Найтворчіші»; «Найспритніші».

Необхідно, щоб були охоплені всі учасники. По мірі оголошення призерів у номінаціях вони підходять до мішка з подарунками та із закритими очима на рахунок №3№ виймають свій приз. Ведучий демонструє учасникам герби класів, виконані на останньому занятті, доповнені фотографіями. Герби склеюються один з одним по типу сот, як це робилось на останньому занятті. Загальний герб закріплюється всередині кола. Ведучий підкреслює, що всі учасники гри продемонстрували здатність до взаємної підтримки, вдало доповнювали один одного. Взаємодопомога, напевно, буде допомагати вам не тільки в іграх, але й у навчанні і в інших вправах.

Після цього проводиться рефлексія: учасники, сидячи в колі, обговорюють, що сподобалось у грі, які зустрічались труднощі. Далі оголошуються загальні результати, складаються всі «ключі» від нагороди, учасники зачитують її назву – «ТОРТ». Гра завершується загальним питтям чаю.

 

 

Література:



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-19; просмотров: 108; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.128.198.90 (0.012 с.)