Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Досвід роботи відомих педагогів-музикантів у галузі музичного виховання.↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Педагогічний досвід М.Д.Леонтовича, К.Г.Стеценка, М.В.Лисенка, Я.С.Степового, П.О.Козицького, Л.М.Ревуцького, В.В.Верховинця, П.Д.Демуцького, Ф.М.Колесси, С.П.Людкевича з хорового виховання, розвитку співацьких навичок, музичного слуху та музичної грамоти учнів. Педагогічний досвід розвитку творчої активності у діяльності педагогів України на сучасному етапі. Розкриття проблеми музичного сприйняття школярів у працях О.Я.Ростовського. Про педагогічний досвід З.З.Жофчака, з використання на уроках ладової сольмізації у музичному розвитку дітей. Про новітні наукові підходи до викладання музикив школі; розвиток художньо-образного мислення; інтерпретацію; діалогову взаємодію; музичну творчість; самоовіту; оцінювання освітніх результатів; творчість учителя у працях Л.М.Масол, Б.Фільц, О.Рудницької. Ідеї реформування загальноосвітньої школи. Прийняття Державного стандарту початкової загальної освіти. Курс на інтеграцію художніх дисциплін (музика, образотворче мистецтво, хореографія, сценічні мистецтва, мистецтво кіно), виділення освітньої галузі “Мистецтво”. Місце предмета “Музика” в типових перехідних навчальних планах. 12-бальна система оцінювання рівня розвитку музичної культури школярів. Можливі перспективи шкільної музичної освіти у першому десятилітті XXI ст. Основний шлях розвитку системи музичної освіти в Україні – удосконалення нової української концепції музичного навчання і виховання школярів. Розвиток музикальності як неодмінна умова формування музичної культури дітей. Музикальність як сукупність здібностей, необхідних для успішної музичної діяльності. Переживання музики як основна ознака музикальності. Основні музичні здібності (ладове чуття, музично-ритмічне чуття музично-слухові уявлення). Структура здібностей до музичної діяльності: здібність сприймання (здібність цілісного сприймання, здібність диференційованого сприймання), виконавські здібності (чистота співацьких інтонацій та якість звукоутворення, координованість рухів рук при грі на музичних інструментах, пластичність і витонченість рухів відповідно до музики), творчі здібності (здібність творчої уяви при сприйманні музики, здібність до пісенної, музично-ігрової, танцювальної творчості, до імпровізації на музичних інструментах). Музичний слух у широкому і вузькому розумінні. Логіка розвитку музичного слуху йти від виховання музичного слуху в широкому розумінні до виховання його у вузькому розумінні, через їх взаємовплив і взаємозв’язок – до повної єдності. Методика розвитку ладового чуття дітей. Абсолютна і відносна (релятивна) методичні системи виховання музичного слуху. Характеристика абсолютної системи сольфеджування, її позитивні й негативні сторони. Характеристика релятивної системи, її переваги і недоліки. Послідовність засвоєння ступенів ладу. Ручні знаки. Нотний запис у формуванні ладових уявлень учнів. Методика розвитку музично-ритмічного почуття (організація рухової активності дітей, виховання певних ритмічних навичок; усвідомлення ними естетичної виразності ритму як елемента музичної мови тощо). Моторна й емоційна природа музичного метру. Проблема виховання музично-ритмічного чуття. Слухові уявлення як репродуктивний компонент музичного слуху. Методика розвитку музично-слухових уявлень. Використання зарубіжних систем музичного виховання у вітчизняній музичній педагогіці. Студенти повинні знати: - основні напрями розвитку музичної педагогіки ХХ ст.; - досвід роботи відомих педагогів-музикантів у галузі музичного виховання; - організацію позакласних форми музично-естетичного виховання школярів. Студенти повинні вміти: - на уроках використовувати досвід роботи відомих педагогів-музикантів у галузі музичного виховання та передові методики музичного виховання; - використовувати у навчально-виховній роботі світові надбання в галузі музичної педагогіки. Після засвоєння всього курсу дисципліни студенти мають: Знати: методику музичного виховання, методи і прийоми музичного виховання; новітні досягнення у галузі музичної культури та передовий педагогічний досвід для впровадження його у навчально-виховний процес; завдання і сучасні концепції в галузі музичного виховання учнів; професійні вимоги до вчителя музики; теоретичні та історичні аспекти музичного виховання; науково-методичну літературу, підручники, посібники, програми з музики; можливості моделювання навчального процесу, прогнозування та корекцію результатів музично-естетичної діяльності учнів; методи творчого підходу їх застосування у роботі та варіювання ними в умовах школи. Вміти: здійснювати навчально-виховну роботу в школі; використовувати знання з методики музичного виховання дітей різного шкільного віку на практиці; розробляти конспекти уроків та сценарії музично-виховних заходів, проводити уроки музики, музично-виховні заходи, вільно оперувати художньо-ілюстративним матеріалом, знаходити контакт з аудиторією; володіти методами формування вмінь та навичок музичного виховання учнів; володіти методами формування вмінь та навичок у школярів розвитку почуття прекрасного у житті та мистецтві; працювати з першоджерелами, з науково-методичною літературою, з хрестоматійними посібниками; використовувати на практиці новітні методики музичного виховання, досвід українських та зарубіжних вчених, педагогів-музикантів, а також дослідження у сфері суміжних галузей наук – музичної педагогіки, психології, музикознавства, народознавства, естетики. Навчальне навантаження студентів за семестрами
Критерії оцінювання студентів з навчальної дисципліни «Методика музичного виховання». Запропоновані критерії оцінювання навчальних досягнень є орієнтиром визначення підсумкового рівня знань, вмінь та навичок студентів як усної відповіді студента на занятті, так і письмової відповіді при оцінюванні рівня знань у комплексній контрольній роботі. При визначені навчальних досягнень студентів аналізуються: характеристика відповіді студента (елементарна, фрагментарна, повна, логічна, доказова, обґрунтована, творча); якість знань (правильність, повнота, осмисленість, глибина, системність, міцність); рівень оволодіння розумовими операціями (вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки); самостійність оціночних суджень. Ці орієнтири покладено в основу чотирьох рівнів навчальних досягнень студентів: початкового (незадовільно), середнього (задовільно), достатнього (добре) та високого (відмінно), які визначаються за характеристиками: початковий (незадовільно) - студент може розрізняти об'єкт і фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу; середній (задовільно) - студент розуміє приблизно половину навчального матеріалу, здатний відтворити його відповідно до тексту підручника або пояснення викладача, з помилками і неточностями надає визначення понять, формулює основні принципи та повторити за зразком певну операцію; достатній (добре) - знання є достатньо повними, студент правильно і логічно відтворює навчальний матеріал, уміє аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки, робити висновки, загалом контролює власну діяльність, але з деякими неточностями; високий (відмінно) - студент володіє глибокими і міцними знаннями з предмета, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях, самостійно оцінює різноманітні життєві явища і факти, виявляючи особисту позицію щодо них, виявляє творчі здібності. Шкала оцінювання: національна та ECTS
Комплексну контрольну роботу складено за принципом ускладнення завдань, а саме: Перше питання є завданням з історії або теорії ММВ. Друге питання є тестовим завданням з ММВ. Третє питання діагностує практичне завдання з методики та технології проведення урочної та позаурочної роботи з музичного навчання та виховання.
Рекомендована література Основна 1. Абдуллин Э.Б., Николаева E.B. Музыкально-педагогические технологии учителя музыки: Уч. пособие. - М., 2005. 2. Апраксина О. А. Методика музыкального воспитания в школе. - М., 1983. 3. Гончаренко С.У. Методика як наука. - Хмельницький, 2000. 4. Гринчук І.П., Бурська О.П. Проблеми музичного мислення: теорія і методика розвитку. Діалектика музичного логосу й ейдосу: Навч.-метод. посібник. - Тернопіль, 2008. 5. Корыхалова Н. П. Интерпретация музыки. - Л., 1979. 6. Лосев А.Ф. Музыка как предмет логики // Из ранних произведений. - М.,1990. - С.195-392. 7. Масол Л.М. та ін.. Вивчення музики у 1-4 та 5-8 класах.: Навч.-метод. посібник для вчителя у 2 ч. - Харків, 2003. 8. Медушевский В.В. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки. - М.,1976. 9. Михайличенко O.B. Основи загальної та музичної педагогіки: теорія та історія: Навч. посібник. - Суми, 2004. 10. Москаленко В.Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа): Исследование. - К., 1994. 11. Назайкинский Е.В. О психологии музыкального восприятия. - М.,1982. 12. Олексюк О.М. Музична педагогіка: Навч. посібник. - К., 2006. 13. Падалка Г.М. Музична педагогіка: курс лекцій з актуальних проблем викладання музичних дисциплін в системі педагогічної освіти/ За ред.. В.Г.Бутенка. - Херсон, 1995. 14. Ражников В.Г. Диалоги о музыкальной педагогике. - М., 1994. 15. Ростовський О.Я. Методика викладання музики в початковій школі: Навч.-метод. посібник. - Тернопіль, 2000. 16. Ростовський О.Я. Методика викладання музики в основній школі: Навч.-метод. посібник. - Тернопіль, 2000. 17. Рудницька О.П. Музика і культура особистості: проблеми сучасної педагогічної освіти.-К., 1998. 18. Суханцева В.К. Музыка как мир человека. От идеи вселенной - к философии музыки. - К., 2000. 19. Тарапата-Більченко Л.Г. Філософія музики: Навч. посібн. - Суми, 2004. 20. Теилов Б.М. Психология музыкальных способностей // Избр. труды в 2 т. - М., 1985.-Т. 1. 21. Холопова В.Н. Музыка как вид искусства: Уч. пособие. - 2 изд. - М.,1994. 22. Цыпин Г.М. Музыкально-исполнительское искусство: теория и практика. - СПб, 2001. 23. Школяр Л. и др. Теория и методика музыкального образования детей: Науч,- метод. пособие. - 2 изд. - М., 1999. 24. Якимчук С. Методика музичного виховання: Навч. посібник. - Рівне, 2003. Додаткова Алексеев А.Д. История фортепианного искусства. Учеб. в 3 ч. - 2изд. - М., 1988. Алиев Ю.Б. Настольная книга школьного учителя-музыканта. - М., 2000. Бочкарев Л.Л. Психология музыкальной деятельности. - М., 1997. 43. Ветлугина H.A. Музыкальное развитие ребенка. - М., 1986. Гадалова І.М. Методика викладання музики в початкових класах. - К., 1994. Герцман Е. Античная музыкальная педагогика. - СПб, 1996. Глазырина Е. Музыка в четвертом измерении (Вопросы методологии, теории и методики музикального обучения и воспитания школьников. - М., 2001. Гумінська О.О. Уроки музики в загальноосвітній школі: Метод, посібник - Тернопіль, 2003. Дмитриева Л.Г., Черноиваненко Н.М. Методика музыкального воспитания в школе.-М., 1989. Либерман Е. Творческая работа пианиста с авторским текстом. - М., 1988. Музыкальное мышление: сущность, категории, аспекты исследования: Сб. ст. /Сост. Л.И.Дыс. - К., 1989. Бонфельд М. Ш. Музыка: Язык. Речь. Мышление: (опыт системного исследования музыкального искусства). - М.,1991. Кадцин Л.М. Музыкальное искусство и творчество слушателя: Учебн. пособие для вузов. - М., 1989. Ковальова C.B. Сучасна післядипломна освіта педагога-музиканта.: Навч.-метод посібник. - Біла церква, 2007. Масол Л.М., Очаківська Ю.О. Предметний тиждень. Музика: у двох частинах. Методичний посібник для вчителів. - Харків, 2005. Медушевский В.В. Интерпретация музыкального произведения в контексте культуры. - М., 1994. Михайличенко О. Нариси з історії музично-естетичного виховання молоді в Україні (друга половина XIX - початок XX ст. - К., 1999. Музыкальное образование в школе/ Под ред. Л.В. Школяр. - М., 2001.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 557; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.222.132 (0.009 с.) |