Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Художнє оформлення та ілюстрування книг для дітей молодшого шкільного віку. Вимоги, що пред'являються до проектування книг для молодших школярівСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Книги для даної вікової групи призначені для учнів 1-4 го класів. Але серед цих дітей потрібно виділити дві підгрупи: школярів 1-2 го класів, лише оволодівають самостійним читанням, і учнів 3-4 го класів, які читають щодо побіжно. Багато вимоги, зазначені раніше і характерні для дошкільної книги, залишаються в силі для книг молодшого шкільного віку. Важливими залишаються ігрові моменти в психології дитини, не настільки активно вони впливають на конструкцію книги, зберігаючи своє значення лише для побудови ілюстрацій. Не настільки яскраво проявляються такі якості дитячої психології, як антропоморфізм і анімізм, єдність сприйняття казкового і реального світу, конкретність сприйняття, але вони залишаються важливими і впливають на творчі установки для художника, особливо при його роботі над книгами для молодших школярів першої підгрупи. Мислення дитини до 7 років багато в чому залежить від його сприйняття. Воно характеризується конкретністю і емоційністю, дитина мислить формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі, як зауважив К.Д. Ушинський. Цьому віку доступні і абстрактні поняття, але розповідь в тексті і розповідь в картинках потрібно будувати на яскравих, конкретних прикладах. Після 7-8 років дитина все більше і більше здатний долати вплив сприйняття і опановує умінням застосовувати логічне мислення до конкретних ситуацій, хоча сприйняття і раніше відіграє велику роль в мисленні дитини. У молодшому шкільному віці провідною діяльністю в психічному розвитку дітей є навчання. Найкращий стимул до читання - це інтерес. Без активності читача, спрямованої на предмет книги, вона не буде прочитана. Міра прагнення дізнатися, прочитати у дитини зростає зі ступенем «новизни» і цікавості того, про що говориться в книзі. Цікавість не може бути самоціллю для письменника і художника дитячої книги, але для того, щоб утримати увагу дитини, вона дуже потрібна. Цікавість у книзі - це каталізатор уваги, уяви, інтересу до предмета книги. Увага активізується емоційно побудованої книгою, цікава книга - це книга емоційно впливає. Дітей дошкільного та молодшого шкільного віку характеризує «рольове» ставлення до дійсності, до книги зокрема. Вони цілком перевтілюються в героїв книги, повністю віддаючись тому, що сприймають, переживаючи за персонажів, як за себе. Тому дитині особливо цікаво бачити на ілюстраціях в книзі хлопців свого віку. Особливість психічного розвитку дітей цього віку полягає в практичному, дієвому характері ставлення до дійсності, вони яскраво співпереживають події, активно реагують на події. Тому емоційне начало повинне бути присутнім в ілюстраціях, в оформленні книги, хоча треба відзначити, що це якість ілюстрацій важливо для читачів різного віку. Емоційне ставлення до зображуваного припускає і прагнення виразити в ілюстрації особливі і несподівані якості того, що зображується, що робить ілюстрацію дивовижною для читача-глядача. «Незвичайність» зображення пов'язується не стільки з оригінальністю, скільки з відхиленням від сформованої у свідомості читача «банальної» норми. Але перш за все самому художнику необхідно «заразитися» темою, бо, як зауважив Арістотель, «хвилює той, хто сам хвилюється». 9. Принципи проектування книг для дітей молодшого шкільного вік у Літературний текст в книгах для школярів молодших класів починає відігравати велику роль. У цих книгах кегль шрифту дещо зменшується (12-10 п.), але він залишається в рамках найбільшої зручності читання для дітей. Рядок стає коротшим. Формати книг - настільного і портативного виду (60 × 90/16, 70 × 90/16, 60 × 84/16, 84 × 108/32 і ін). Фактор обмеження обсягу книги труднощами читання дитини в цьому віці своє значення вже втрачає. Навпаки, молодші школярі люблять «товсті» книги, котрі обіцяють тривалий, багатопланове розвиток сюжету. В умовах збільшення питомої ваги тексту в книзі для молодших школярів ілюстрації свого чільного становища не втрачають. Навпаки, зростання складності змісту книги змушує художника розкривати все різноманіття взаємозв'язків зображення і тексту як у розкритті смислової структури книги, так і в передачі емоційних станів. Все це зумовлює і більш складне композиційне рішення образотворчого матеріалу. Школярі молодших класів вже мають уявлення про нескладні явищах життя і простих речах, тому малюнки в книжках від простих форм, мають пізнавальне значення, переходять поступово до форм більш складного змісту, тлумачення змісту в книгах може носити частково метафоричний або символічний характер. У цьому віці велике значення має розповідь як в ілюстраціях, так і в тексті. Ілюстрації, з одного боку, не повинні буквально розкривати зміст книги, з іншого боку, повинні доповнювати розповідь різними подробицями, деталями, яких немає в тексті. «Рольовий» ставлення дитини до дійсності змушує художника прагнути до того, щоб герої книг були близькі читачам за віком, своїм устремлінням і т.д. Яскравим прикладом у цьому сенсі є творчість художника А. Пахомова. Героями його ілюстрацій завжди були діти, він створив і розвинув новий тип ілюстрованого видання для дітей - книги про дітей для маленьких дітей. Цікавість як необхідна умова підвищення інтересу дитини до книги може бути досягнута самими різними засобами оформлення та ілюстрування.Важливо, наприклад, «початок» книги - її обкладинка, титул, перші сторінки - як вони вводять в тему книги, в її емоційний настрой. При конструюванні книги художнику необхідно виразно будувати зовнішнє оформлення, зміст книги, її анотацію, тобто ті елементи, які, розкриваючи зміст, можуть залучити, зацікавити читача. Залучити дитину, повідомити йому настрій можна проблемним побудовою ілюстрацій, тобто таким, яке незвично ставить завдання і висуває шляхи її вирішення. Це можуть бути введення в оформлення, в ілюстрації «непояснених» моментів, інтригуючих читача, використання загадкових малюнків, фотографій, постановка питань і т.д. Багато дитячі книги будуються за принципом загадок, використовують різні «Відгадайка». У загадці світ відкривається несподівано і по-різному - іноді жартівливо, іноді піднесено. На цьому принципі побудована відома книжка М. Ільїна «Машини-загадки, іграшки-загадки», в якій на влаштуванні різних іграшок пояснюються принципи роботи машин. В ілюстраціях художник повинен особливо підкреслювати ті якості, на які треба звернути увагу, щоб здогадатися, про що йде мова. У «загадкових» малюнках при уважному розгляді полягає розгадка. Книжки-загадки можуть будуватися і на основі фотографій. Перед дитиною ці видання ставлять різні завдання: визначити, наприклад, що зображено (предмети зняті в найнесподіваніших ракурсах); додуматися, чому так відбувається (відповідь вийде із зіставлення декількох знімків) і т.д. Текст, підписи до ілюстрацій у книжках-загадках ставляться в такій формі, що в самому питанні найчастіше полягає частина відповіді, або власне «загадковість» ілюстрацій визначається текстом. Роль кольору в оформленні та ілюструванні книг для молодших школярів дещо змінюється. У міру дорослішання діти все менше люблять і цінують яскраві, відкриті кольори, які «прикрашають» натуру. Реалізм зображення стає все більш важливим для юних читачів. Те ж саме можна сказати і про форму зображуваних предметів. Придбаний життєвий досвід обумовлює появу у дитини критичного ставлення до побаченого в книзі. Зростає роль і естетичних оцінок. Ці якості юних читачів підвищують відповідальність художника-ілюстратора, змушують скрупульозно вивчати зображувані об'єкти, ставати повноцінним співавтором письменника, поглиблює одержувані дитиною знання. Разом з тим, реалістичність підходу до зображуваних предметів і явищ повинна поєднуватися з творчим ставленням художника до ілюстрування книги, які розвивають в дитині фантазію, творчу ініціативу, змушує його активно включатися в роботу з книгою. Саме такий підхід характерний для кращих радянських художників, що працюють з книгою для молодших школярів (С. Алімов, Г. Макавеева, М. Мітуріч, Б. Киштима, Г. Нікольський, М. Устинов, Н. Чарушин та ін.)
ІІ. СПЕЦІАЛЬНІ ЧАСТИНА
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-16; просмотров: 385; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.10.139 (0.008 с.) |