Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Засоби консольного введення-виведеня в delphi.↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Програми що працюють в Вінтовсі наз. додатками. В основі таких додатків є проект – множина програмних файлів та допоміжних файлів. Delphi дає змогу створити і більш прості консольні додатки у яких для введення-виведення даних виключать консоль, тобто консольний додаток імітує роботу в тестовому режимі. Не дивлячись на те, що користувач працює з консольним додатком, як з DOS програмою, він є додатком піл Вінтовса і не працює під DOS. Консольні додатки зручні, як ілюстрація при розгляді загальних питань програмування, коли потрібно зосередись на суті програмування. Створити консольний додаток можна так: Вибираємо File-hew-Other-Console Application. За домовленістю, введення та виведення даних здійснюється за допомогою процедур введ-вивед. Процедури для введення: Read (для змінних), Readln, Readl. Зміни у схемах змінних відокремлюються комами. Readln відрізняється від read ти що після введення переводить курсор на повний рядок, а точніше в кінці своєї роботи прочитує код клавіші Enter. Readl процедура використовується для організації паузи – виконання програми проводиться як правило після натискання Enter. У списку виведення крім назви змінних можна писати рядкові константи і навіть вирази. Процедури для виведення: Write(с.з), Writeln(с.з), Writel. 2 від 1 тим що після виведення переводит на новий рядок. Існує форматовне виведення в якому задають кількість позицій, що відведені під числом. Для цілого після виразу або змінної через двохкрапку вказують тільки кількість позицій. Для раціональних додатково через двокрапку вказують кількість цифр в дробовій частині і разом з тим відбувається заокруглення результату. Основні поняття мови програмування ОПаскаль. Структура програми. Мова об’єкт паскаль є мовою програм делфі, являється об’єктна-орієнтованим розширенням стандартної мови паскаль. 1)26в+26м+_=53символи. 2)0…9; 3)+,-,/,*,=,>,< - матем знаки; 4),.:»()[]{}(* *) – розділові знаки; 5)#, $-спецзнаки. Слова мови поділяються: службові, стандартні ідентифікатори, ідентифікатори користувача. Ці слова змінювати не можна. Const – для введення констант. var (real,integer…)- змінних .:= - присвоєння. <> - не дорівнює. .. – визначає діапазон значень <= >= (*багаторядковий коментар*) //- однорядковий коментар {коментар } {$ - початок дерективи; } – кінець. Кожна буква в дерективі визначає як має працювати компілятор. Структура програми. Програма реалізує алгоритм розв’язання задачі. Вона об’єднує послідовність виконання конкретних вказівок над конкретними даними для реалізації конкретно встановленої мети. Програма складається з описової частини та тіла. Описова частина:
a. CONST < ідентифікатор > = < значення константи>; Типи даних Object Pascal, їх класифікація. Дані, які опрацьовують в програмі поділяються на: Змінні, Константи, Літерали. Константи являють собою дані значення яких встановлені в розділі опису констант і не змінюються в процесі виконання програми. Змінні оголошуються в розділі оголошення змінних але свої значення вони отримують в процесі виконання програми, значення, яких можна змінювати. До констант і змінних можна звертатися за іменами. Літерали не мають імені і в тексті програми задається безпосередньо значенням тому літерами наз. Просто значеннями. Кожний елемент даних належить до визначеного типу, при цьому: тип змінної визначається при її оголошенні, а тип констант і літерів розпізнають компілятором автоматичного за вказаним значенням. Тип визначає множину значень, які можуть приймати елементи програм і сукупність операцій, допустимих над цими значеннями. Типи даних можна розділити на такі групи: Прості, Структуровані. Важливе значення має сумісності типів, яке означає, що типи рівні один одному або однин з них можу бути автоматично перетворений до другого. Сумісними, наприклад є дійсні і цілочисельний тип, так але ціле число автоматично перетворюється в дійсне, але не навпаки. 9. Арифметичні вирази. Правила утворення та обчислення. Арифметичний вираз описує як правило обчислення значення деякої величини. Він може містити числа змінні функції з’єднані символами арифметичних операцій: +, -, *, /, Div, mod. Div, mod – оперіції цілочисельного ділення. a:= 10 Div 3; a:= 3. b:= 10 mod 3; b:= 1 – остача від ділення. Результат ділення «/» двох цілих чисел завжди є дійсне число. Правила утворення та обчислення: 1) Правила лінійного запису – чисельники і знаменники дробів та індексів записують в одну лінію. 2) Привило пріорітетів операцій – спочатку виконують операції вищого пріорітету, пізніше нижчого. Оперіції однакового пріорітету виконують послідовно зліва на право. 3) Правила дужок – дій дужок спочатку в внутрішні, а потім завнішній. 4) Правила коретних імен – замість грецьких і українських літер, треба писати латинські.
Команда присвоєння. Складена команда. Оператор присвоювання. Цей оператор використовується тоді, коли змінній треба присвоїти якесь значення як фіксоване, так і значення іншої змінної чи виразу. Він має вигляд: ім'я_змінної:= значення; знак “:=“ – це лексема, яку не слід плутати зі знаком =, який використовується для порівняння. Оператор присвоювання “працює” таким чином: · Обчислюється значення виразу правої частини оператору. · Змінній лівої частини присвоюється обчислене значення Складена команда – це команда, в якій об’єднано декілька команд за допомогою операторних дужок begin......end. Begin <команда1>; <команда2>;....................... <команда n> end;
11. Логічні операції та вирази 1. Логічна операція not (не). Складені логічні вирази — це прості логічні вирази, з'єднані логічними операціями not (не), and (і), or (або). Прості логічні вирази, які входять у складені, записують у круглих дужках. Означення 1. Операція not, застосована до виразу А (пишеться not А), дає істинне значення, якщо вираз А хибний, і хибне, якщо вираз А істинний: 2.Логічна операція and (і). Означення 2. Операція and, застосована до двох виразів A and В, дає істинне значення тоді й тільки тоді, коли вирази А та В істинні: 3. Логічна операція or (або). Означення 3. Операція or, застосована до двох виразів A or В, дає істинне значення тоді й тільки тоді, коли істинним є хоча б один з виразів: 4. Пріоритет логічних операцій. Для логічних операцій запроваджено такий пріоритет (черговість) виконання: not (найвищий), and, or. Операції одного пріоритету виконуються по черзі зліва направо. Послідовність виконання логічних операцій можна змінити за допомогою круглих дужок. Висновок. Таблиця пріоритетів арифметичних і логічних операцій має такий зведений вигляд: 1 () — спочатку виконуються дії в дужках 2 Функції, логічна операція not 3 *, /, div, mod, and 4 +, -, or 5 >, <, >=, <=, =, <> 54.30 Величини цього типу приймають одне з двох значень: TRUE (істина) чи FALSE (хибність). Слова TRUE і FALSE є булеві константи. До булевих операндів можна застосовувати такі операції: AND (логічне І), OR (логічне АБО), NOT (логічне НЕ). Якщо А, В, С — булеві змінні, то мовою Паскаль булевими виразами будуть, наприклад: A and В, В and (C or A) and A. Результатом операції AND буде істина (TRUE) тільки у тому випадку, коли обидва операнди мають значення TRUE, інакше результатом буде хибність (FALSE). Результатом операції OR буде Істина (TRUE), якщо хоча б один із операндів мас значення TRUE (АБО один, АБО інший, АБО разом), інакше результатом буде хибність (FALSE). Результатом операції NOT (HE) завжди є протилежна величина (якщо А є TRUE, то NOT А є FALSE). Якщо вираз не має дужок, порядок виконання операцій такий: спочатку NOT, потім AND і, наприкінці, OR. Крім булевих операцій, булеві значення мають операції відношення: =, <>, >, <, > =, <=
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-12; просмотров: 164; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.128.17 (0.007 с.) |