Програма та етапи її розробки. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Програма та етапи її розробки.



Програма та етапи її розробки.

Програма – це послідовність команд, які реалізовують рішення певної задачі.

Роботою комп’ютера керую людина за допомогою програми. Вислів «написати програму» відображає тільки один з етапів створення комп’ютерних програм, коли розробник програми пише команди на папері або за допомогою текстового редактора.

Програмування це процес створення програми, який може бути представлений послідовністю таких кроків:

1) Специфікація (визначення, формування вимог які має виконати програма)

2) Розробка алгоритму (визначається послідовність дій які треба виконати для отримання результату)

3) Кодування ( запис алгоритму на мову програмування)

4) Налагодження (процес пошуку і усунення помилок)

5) Тестування (провіряється як веде себе програма при як найбільшому наборі даних навіть заздалегідь неправильних)

Створення довідкової системи

7) Створення інсталяційного диску (тому що на іншому компі може не бути необхідних бібліотек і компонентів які були на даному)

Система швидкої розробки додатків і їх характеристики.

Інтегроване середовище Delphi – це програмний продукт, у якому є все необхідне для проектування, запуску і тестування застосувань під Windows мовою Object Pascal. Програму Delphi запускають за правилами операційної системи Windows Насамперед ознайомимося з основними вікнами:

1. Головне вікно розміщене зверху і є центральним елементом керування під час роботи Delphi. Воно складається з рядка меню, палітри компонентів і панелі швидкого доступу.

2. Вікно інспектора обєктів розміщене ліворуч знизу екрана. Інспектор об’єктів складається з двох сторінок: перша сторінка – це список властивостей (Properties), а друга – список подій (Events). Інформація на цих сторінках змінюється залежно від компонента, виділеного у вікні форми. Важливо зрозуміти, що кожний компонент є об’єктом і можна змінювати його вигляд і поведінку за допомогою інспектора об’єктів або миші.

3. Вікно форми знаходиться праворуч під головним вікном, воно є робочою поверхнею для розміщення елементів керування програмою під час її майбутнього виконання. Вікно форми спочатку складається з одного порожнього вікна, яке у ході проектування застосування заповнюється всілякими об’єктами, обраними на палітрі компонентів.

4. Вікно редактора коду дає змогу вводити та редагувати тести програм мовою Object Pascal. Воно розміщене праворуч внизу і є багатосторінковим. Зауважимо, що сторінка подій (Events) інспектора об’єктів зв’язана з редактором коду. Якщо двічі клацнути мишкою справа від деякої події, то відповідний цій події код автоматично запишеться у редакторі коду, а сам редактор негайно одержить фокус. Це дає можливість відразу сформувати код процедури опрацювання події.

5. Вікно дерева об’єктів, які входять в проект. Вікно Delphi можна переміщати і забирати з екрану, змінювати і розміри. Не дивлячись на наявність багатьох вікон Delphi є одно документальним середовищем, тобто дозволяє одночасно працювати тільки з одним документом.

 

Середовище візуального програмування Delphi.

В основі сучасних систем розробки програмного забезпечення (RAD) лежить технологія візуального програмування. Суть якої полягає в тому, що суть розробки бере велику частину рутинної роботи, залишаючись програмісту роботу по конструювання діалогових вікон і функції обробки події. Автоматизація програмування досягає завдяки можливості переносити компонент. На так звану форму іншими словами переносити компонент, який володіє властивістю вікна windows ы призначений для розташування на ньому інших компонентів. Іншими словами переносячи компонент в програму з палітри компонентів і змінювати його властивості, не вносячи змін вручну до програмного коду. інтегроване середовище Делфі являє собою багато віконну с-му, його вигляд(інтерфейс) може відрізнятися в залежності від налаштування. Пакет делфі об’єднує в собі візуальні засоби проектування програмних продуктів. Оптимізуючий компілятор з Обєкт Паскаль, підтримку сучасних інформаційних технологій, роботу з базами даних. Побудований на архітектурі об’єктна-орієнтованих компонентів, делфі дає змогу багатократно використовувати вже створений код і тим самим час на зусилля, які витрачаються на розробку програмних продуктів. Після завантаження інтерфейс делфі має 5 вікон: 1)головне вікно – програма, яка розробляється в середовищі, складається з рядка меню, палітри компонентів і панелі швидкого доступу; 2) вікно інспектора об’єктів – скл з 2 сторінок: а)список властивостей; б)список подій. Інформація на цих сторінках змінюється залежно від компонента виділеного у вікні форми. Важливо зрозуміти, що кожен компонент є об’єктом і можна змінювати його вигляд і поведінку за допомогою інспектора об’єктів або мишею. ЗАУВАЖЕННЯ! Технологія роботи в середовищі базується на ідеях об’єктна-орієнтован програмуванні. Ідея ООП полягає у інкапсуляції(обєднанні) даних і засобів її опрацювання у тип, який наз класом, конкретна змінна певного класу і є об’єктом і наз компонентою. Прикладами компонентів є елементи керування у вікні:кнопки, списки, текстові поля… Подія – те, що проходить під час роботи програми. (1-разове клац миші-OnClick, 2-разове- DblClick). Кожній події присвоюється імя, реакцією на подію має бути яка небудь дія в делфі, яка реалізується як процедура обробки події. Отже, щоб програма виконувала деяку роботу у відповідь на дію користувача, програміст повинен написати процедуру обробки відповідної події тільки в тому випадку, якщо реакція на подію відрізняється від стандартної або невизначена, наприклад, якщо за умовою задачі обмеження символів, які вводяться в поле Edit, то процедура обробки події OnKeyPress писати не потрібно, так як під час роботи програми буде використана стандартна, захована від програміста процедура обробки цієї події. 3)вікно форми; 4)вікно редактора коду – дає змогу вводити та редагувати тексти програм мовою Обєкт Паскаль. Воно є багатосторінковим, на кожній сторінці можна редагувати інший текстовий файл. 5)вікно дерева об’єктів, які входять в нього. Вікно делфі(не головне)можна переміщувати, забирати з екрану, змінювати розміри. Не дивлячись на наявність багатьох вікон делфі є однодокументним середовищем(працювати з 1 документом).

 

Розробка додатку в Delphi. Схема формування Delphi- програми.

Розробка проекту складається з двох етапів: 1)створення інтерфейсної чатини; 2) визначення функціональності додатку. Інтерфейс додатку визначає спосіб користувача і додатка і те, яким чином користувач керує додатком. За допомогою конструктора форми інтерфейс створюється шляхом розміщення на формі компонентів(наз інтерфейс ними, керуючими), а функціональність додатку визначається процедурами, які виконуються при виникненні визначених подій, наприклад, які проходять при дії користувача з керуючими форми. Схема формування делфі-програми специфікація(задача) –>Файли: проекту, форм модулів, ресурсів об’єктів, опцій параметри… (проект) –>(компіляція) exe-програма(програма).

Ввід даних в делфі-програмі.

Вікно введення – це стандартне діалогове вікно, яке появляється на екрані в результаті виклику ф-ції InputBox. Значення ф-ції – рядок який ввів користувач. Загальний вигляд ф-ції:

Змінна:= InputBox(Заголовок, Підказка, Значення); де Змінна – змінна рядкового типу, значення якої буде отримане від користувача; Заголовок – текст заголовку вікна введення; Підказка – текст пояснюючого повідомлення; Значення – текст, який буде знаходитися в полі введення, коли вікно введення появиться на екрані. Значення ф-ції – рядкового типу. Введення з поляредагування. Поле редагування – це компонент Еdit. Введення даних з поля редагування здійснюється зверненням до властивості Text. Якщо компонент Edit1 використовується для введення вихідних даних буде мати вигляд: Funt:= StrToFloat(Edit1.Text);

 

Організація взаємодії форм в делфі – програмі.

 

Анімація в делфі.

Чергування засвічувань і гасінь зображення використовують для імітації руху цього зобра­ження на екрані. Перед наступним засвічуванням об'єкт треба змістити у напрямку переміщення. Рух зображення на екрані називається анімацією. Для імітації руху об'єкта на екрані потрібно виконати такий циклічний алгоритм. 1)Нарисувати об'єкт у потрібній точці й зробити паузу. 2)Знищити об'єкт, замалювавши його кольором тла. 3)Змінити координати об'єкта. 4)Перейти до пункту 1. Недоліком програми є миготіння замальованого зображення.

 

Програма та етапи її розробки.

Програма – це послідовність команд, які реалізовують рішення певної задачі.

Роботою комп’ютера керую людина за допомогою програми. Вислів «написати програму» відображає тільки один з етапів створення комп’ютерних програм, коли розробник програми пише команди на папері або за допомогою текстового редактора.

Програмування це процес створення програми, який може бути представлений послідовністю таких кроків:

1) Специфікація (визначення, формування вимог які має виконати програма)

2) Розробка алгоритму (визначається послідовність дій які треба виконати для отримання результату)

3) Кодування ( запис алгоритму на мову програмування)

4) Налагодження (процес пошуку і усунення помилок)

5) Тестування (провіряється як веде себе програма при як найбільшому наборі даних навіть заздалегідь неправильних)



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-12; просмотров: 379; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.135.224 (0.009 с.)