Історія виникнення та розвитку корсетних виробів. Загальні відомості про корсетні вироби 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Історія виникнення та розвитку корсетних виробів. Загальні відомості про корсетні вироби



1. Історія створення та розвитку корсетних виробів.

2. Вплив корсетних виробів на розміри, форму і осанку фігури.

3. Їх класифікація за призначенням, за віковою ознакою, за видами матеріалів, за волокнистим складом, за сезоном, за формотворними ділянками.

1.

Корсет (фран.) – жорсткий пояс, який стягував нижню частину грудної клітини та живіт для створення стрункості фігури. Саме слово „корсет” стала вживатися лише з 1834 року, після демонстрації цього предмету гардеробу на мануфактурній виставці в Парижі.

Корсет являв собою складну конструкцію з кількох слоїв тканини, які була посаджені на жорсткий каркас з металевих, дерев’яних або кістяних ребер. Сьогодні використовують вініл, латекс, штучну або натуральну шкіру тощо.

Корсети бувають різної довжини. Він моделює фігуру завдяки шнурівці (крючки, блискавки та інше), які розташовуються спереду або ззаду.

У корсетів багатовікова історія. За допомогою корсету та інших доповнень (плечові накладки, накладки на стегна та інше) люди здавна намагалися або підкреслити красу природнім форм жіночого тіла, або замаскувати їх, надав фігурі бажаних пропорцій, а костюму – модної силуетної форми.

В залежності від стилю епохи та вимог моди одяг змінював свою форму, розміри, пропорції, корсет або зникав, або, навпаки, ставав основою, каркасом не лише жіночого, а й чоловічого одягу.

Так, одяг античного світу відображав красу людини м’яко падаючими складами, крізь які злегка намічалися, а при русі ясно проступали обриси форм тіла людини. Одяг цієї епохи не потребував використання корсетів. Однак, для того щоб надати фігурі тендітності, у Древній Греції жінки сповивали торс холстом, а потім лише драпіювали його в різні тканини. Для того щоб підтримати груди до одягу пришивали волоску тканини або м’якої кожи. Жінки Єгипту, Асірії, Греції та Риму використовували кожані та бронзові конструкції, які стягували талію, підтримували груди та прикривали найбільш незахищені частини тіла людини.

В епоху середньовіччя (IV-XIVв.) жіночий одяг повинен був приховувати тіло. так як тіло жінки містило в собі гріх. Тіло приховували. Корсети одягали під одяг. Вони разом з воїнськими латами виконували захисну функцію.

Своє головне призначення – моделювання силуету-корсет придбав к XVсторіччю у Франції. Спочатку корсет був елементом чоловічого гардеробу: він дозволяв кавалерам мати спокусливу V- образну фігуру навіть без рицарського спорядження.

Справжня царювання корсету настало через 100 років з розповсюдженням іспанської моди в світі. Інквізиція наклала жорсткий апрет на тілесні утіхи та будь-які прояви почуттів. Саме в цей час елегантним вважався силует „двох конусів”, який ще називали „пісочним годинником”. Це дозволяло жінкам бути схожими на худосочних ангелоподібних істот без вторинних статевих ознак, з плоскими стегнами та грудьми. Саме там з’явився кринолін та корсет. Останній являв собою ліф сукні з вставленнями металевими пластинками. Талія різко підкреслювалася, а жорсткі склади спідниці, які відходили від талії робили фігуру стрункою, гордою поставу. Давалася ця краса нелегко. Каркас перетворив сукню в своєрідний футляр, в який треба було входити. Важив цей наряд також немала, - шився він з парчі та бархату. Дами „затягнуті в броню” часто втрачали свідомість.

В XVI ст.. Іспанія стає головною країною Європи та законодавицею мод. Придворний жіночий „іспанський” костюм розповсюдився скрізь.

У Франції „хрещеною матір’ю” корсета стала Катерина Медики. В цей час також з’явилися жіночі панталони.

Жінка в такій сукні не могла самостійна ні одягнутися ні роздягнутися. Корсет став одягом на кожен день. На протязі століть змінювалася лише його форма. При цьому головним було зробити талію більш тонкою. Корсети разом з талією стягували і груди. А щоб вони не росли до грудей дівчаткам прив’язували бляшки з свинцю.

Починаючи з епохи Людовика XIV на одяг почала впливати мода французького двору. Корсет в цей час не стягував,а, навпаки, піднімав та підкреслював груди. Талія в цей час була дуже тонкою, а бюст дуже пишним, а виріз дуже глибоким (до середини соска).

Революція 1789р. скинула аристократію. Корсет зник з одягу надовго, але не на завжди. В 20-х роках XIX ст. корсет знову повернувся, але не тугий. Тугий корсет сприймався, як старий (з бабусиного сундука).

Але жінки вже сумували за тендітністю. Майже чверть сторіччя вона носили сукні без підкресленої талії. При всій своїй зручності такий одяг був невигідним для зовнішності. І корсет над яким потішалися, з яким боролися з’являється знову. Правда він стає значна коротшим та не таким жорстким.

З середини ХІХ сторіччя в Європі почалося промислове виробництво та продаж корсетів в універмагах.

До кінця дев’ятнадцятого сторіччя корсет знову стає дуже тугим, закриває верхню частину стегон та надає тулубу жінки особливо модну S- подібну форму. В цей час жінки хотіли підкреслити всі свої принади, а саме: розкішні груди та стегна. Для створення модної постави використовували турнюри – подушечки, які накладали заду під пишні складки спідниць.

Це був час справжнього ренесансу. Корсети носили всі. Навіть чоловіки, які хотіли виглядати підтягнуто та молодо носили спеціальні чоловічі корсети. Дівчаток матусі з десяти років одягали в тугі ліфчики, а з дванадцяти – в корсети.. В ті роки корсет вважався необхідною річчю для формування гарної фігури.. Корсет носили навіть під час вагітності та відмовлялися від нього лише в останні місяці.

Кінець корсетної епохи приходить на початку ХХ сторіччя – сторіччя емансипації та індустріалізації. В цей час на фоні бурхливих історичних подій гардероб стає більш функціональним.

Першими повстали проти корсетів лікарі. Саме гігієністи довели, що носіння корсетів приводити до гострого кисневого голоду. В цей час з’явилося велика кількість публікацій о небезпеці, яка чекає на тих, хто використовує корсети. Сутність публікацій полягала втому, що при використанні корсетів зміщуються внутрішні органи, порушується їх робота, все це приводить до анемії, чахотки, запамороченням.. Але навіть після цього не всі дами були згодні відмовитися від корсетів і продовжували заковувати себе на весь день. Правда в цей час корсети стали більш прогресивними – еластичними. Лише найбільш відважні повністю відмовилися від корсетів.

Те, що не змогли зробити лікарі, зробив Поль Пуаре. „ Я оголошую війну корсетам” – заявив рішучий француз. У 1906 році він створює нову сукню, силует якої повторює тіло жінки, як м’яка хвиля. Великий кутюр’є точно вгадав потреби жінок того часу. Новий костюм повністю відповідав стилю модерн, який домінував в моді та творчості. Він в повній мірі показав красу справжню в порівнянні зі штучною. Нова жінка виглядала несподівано свіжою, юною та гнучкою.

Але корсет знову з’являється в 50-ті роки ХХ сторіччя. В цей час модою знову правили чоловіки. А вони бажали бачити жінок витонченими та спокусливими. Крістіан Діор відроджує корсет та створює більш легкий його варіант з тюлю та китового вусу, на жорстких гачках з невинною підкладкою в декольте.

Дами здалися без бою. І знову, як колись, журнали закликали носити корсети весь час. Під сукню, светр та спідницю жінки надягали подвійний каркас: жорсткий бюстгальтер з простроченими гострими чашечками та еластичний пояс-корсаж, шириною в дві долоні. Пишні спідниця посилювали ефект „піщаного годинника”.

Остаточний удар по корсету наніс рок-н-рол. Новий енергійний танок та корсет були несумісні. Дівчата перестали носити навіть панчохи та бюстгальтери – віддали свої уподобання колготкам та вільним спідницям.

Згадка про корсети з’являється в колекціях восьмидесятих у вигляді широких поясів та шнурівок на високих кокетках спідниць.

Співачка Мадонна виступає на концертах в білому корсеті від Жана-Поля Готьє, який повертається до тонкої талії.

Наприкінці дев’яностих корсет знову можна зустріти на подіумах в різних варіантах, будь – яких кольорів. В цей час корсет стає самостійним видом верхнього одягу, а не лише білизною. Дільче і Габана комбінують корсет з різними виробами.

Настало нове сторіччя. Корсет повернувся, і повернувся не як річ на один день, а як модна тенденція на найближчий час. Сьогодні корсет нового тисячоліття різноманітний та мінливий. Він то відверто агресивно сексуальний то наївно старомодний. Сьогодні він підходить всім. Він підкреслює принади фігури та скриває недоліки.

 

2.

 

До корсетних виробів відносяться предмети одягу, які служать для формування окремих ділянок жіночого тіла при деформації м’яких тканин тіла. Так, бюстгальтер визначає форму та положення грудних залоз, полукорсет зменшує випуклість живота і формує ділянки стегон та сідниць; грація формує плавні силуетні лінії фігури в цілому.

За допомогою корсетних виробів можна підкреслити красу природнім форм жіночого тіло або надати фігурі бажаних пропорцій і форму окремим ділянкам. Правильно підібрані сучасні корсетні вироби не заважають рухам, не порушують функції кровоносної та лімфатичної систем органів дихання та травлення, тобто є гігієнічними. В цьому є істотна відмінність їх від корсетів, які застосовувалися в жіночому одязі раніше.

Вплив корсетних виробів на розміри, форму і осанку фігури.

Порівняльний аналіз інформації про оголену фігуру та одягнену в корсетний виріб показав, що відбуваються наступні зміни:

· постава стає більш випрямленою;

· центр ваги відхиляється назад приблизно на 1,0см

· шийний лордоз зменшується, грудний кіфоз, поперековий лордоз – збільшуються;

· загострена чашка бюстгальтеру сприяє збільшенню розміру фігури Ог4 більшою мірою ніж тупа.

· від форми бюстгальтеру залежать значення Цг та Вг

Поясні корсетні вироби деформують та зсувають підшкірні тканини вгору вище лінії талії і на ділянці під сідничної склади. При цьому зменшуються От, Об, а відповідно до них і всі діаметри. От -3,2%, Об - 2,1% Найменше деформується ділянка живота – 0,7%

Допустимий тиск з боку корсетних виробів не повинен перевищувати тиск крові в капілярах.

Для білизняних трикотажних виробів – 3мм рт. стовпа;

Для взуття - 8 мм рт.стовпа;

Для корсетних виробів з еластичних

матеріалів - 16 мм рт. стовпа.

Сучасний асортимент корсетних виробів дуже великий, він включає в себе значну кількість різних за призначенням, конструкцією, видами матеріалів та іншими ознаками виробів. Корсетні вироби відносять до групи жіночих білизняних виробів.

 

3.

 

Корсетні вироби відносять до групи жіночих білизняних виробів.

За призначенням існує наступна класифікація корсетних виробів

Корсетні вироби загального призначення за віковою ознакою мають наступну класифікацію

За видами матеріалів відповідно ГОСТ 29097-91 „Изделия корсетные. Общие технические условия” бувають корсетні вироби:

· З нееластичних матеріалів;

· З нееластичних матеріалів з вставками, які забезпечують розтяжність

· З еластичного трикотажного полотна.

За складом матеріалів відповідно бувають корсетні вироби:

· з бавовняних, шовкових та лляних тканин;

· з синтетичних тканин;

· комбінованими з тканин з еластичними матеріалами.

За сезоном розрізняють корсетні вироби:

· Зимові;

· Літні;

· Міжсезонні

Класифікація корсетних виробів за формотворними ділянками має наступний вигляд

До бюстгальтерної групи належать (рисунок 1):

а) - бюстгальтер,

б) - напівграція,

в) - бюстгальтер – комбінація,

 

в б а

Рисунок 1 – Види корсетних виробів бюстгальтерної групи

Слово бюстгальтер походить від німецького Bustenhalter, що буквально означає „бюстопідтримувач”. Він з’явився в Росії но початку 1910-х років. Спочатку він так і називався – бюстопідтримувач. В кінці двадцятих-на початку тридцятих було віддано перевагу іноземній назві, очевидне із-за інтимного призначення цієї деталі туалету.

Бюстгальтер перейшов у двадцяте сторіччя як трансформований корсет. Проти якого виступали лікарі. Свою роль відіграла активна емансипація та Перша світова війна. Жінки вже не могли дозволити собі втрачати свідомість від корсету, який стискав тіло. Її одяг став більш практичним. В 1903 році лікар Гош Саро розробив гігієнічний корсет, який не стискав груди та шлунок, а спирався лише на нижню частину тулуба. Вона ж запропонувала носити бюстгальтер.

Перший бюстгальтер з відкритою спинкою був запатентований американкою Мері Ф. Джекобс в 1914 році. Модель складалася з двох трапецієвидних кусків тканини і вузьких бретельок на плечах з зав’язками заду.

В середині 20-х-30-х років минулого сторіччя корсетні фірми почали промислове виробництво бюстгальтерів на каркасах (кісточках) з різним розмірами чашок, які пристьобувалися. В цей же час в європейській традиції для позначання бюстгальтеру стали використовувати слово bra. Тоді ж з’явилися бюстгальтери без бретельок, які були особливо популярними в 50-ті роки, коли в моду увійшли сукні з відкритими плечами.

В 40-ві роки ввели поролонові прокладки для підтримки форми чашки бюстгальтеру - прообраз сучасного пуш-ап.

В 50-ті роки почали випускати бюстгальтери для підлітків.

В 60-ті з’явилися еластичні бюстгальтери з лайкрою, які забезпечували ідеальне облягання та зберігали свободу та комфорт. Процентне співвідношення лайкри в звичайних виробах – не більше 25%, в медичних- біля 40%.

В 70-ті роки були винайдені бюстгальтери з термопластичних тканин та трикотажу, які були зроблені з одного куска та отримували форму необхідного розміру на спеціальному манекені. В 1964 році канадська компанія спроектувала бюстгальтер вондербра, який піднімав груди доверху, побібно корсету. Вондербра увійшли в моду з 1994 році наряду з увагою до чуда імплантованих грудей

Бюстгальтер

Бюстгальтер – корсетний виріб, призначений для формування та підтримання грудних залоз. Бюстгальтер сьогодні являє собою достатньо складну конструкцію. Наприклад бюстгальтер пуш-ап складається з 40 елементів. Якщо його демонтувати, то можна виявити гумові, губчасті, пластикові, металеві деталі, не кажучи вже деталі з тканини та трикотажу. Сучасний асортимент бюстгальтерної групи дуже великий та включає в себе значну кількість різних по конструкції виробів. Сьогодні виділяють наступні основні типи бюстгальтерів:

· Кроєн ий. Конструкція створюється за допомогою побудови розгорток.

· Литий (некроєнний, суцільнокроєний). Ця форма менш за все стискає груди, і найбільш оптимально підходить для занять спортом відпочинку. Використовується в домашньому одязі. Як самостійний елемент.

Рисунок 2- Типова модель литого (некроєнного) бюстгальтеру

· Корзинопобідний. Особлива форма, яка дозволяє створити додатковий об’єм навіть дуже маленьким та плоским грудям;

· Структурований (з різними функціональними зонами і конструктивами). Форма забезпечує підвищену надійність та підтримує грудні залози за рахунок чітко обґрунтованій структурі зон з заданими властивостями.

 

Сьогодні розрізняють такі форми бюстгальтерів:

Класичний бюстгальтер (рис. 3) FullCupBra – повний закритий ліфчик призначений для формування та підтримки грудних залоз, з закритою чашкою (верхня і нижня чашка майже однакові по висоті). Такий бюстгальтер не одягнеш під глибоке декольте, але він повинен бути в гардеробі кожної жінки, так як це найбільш зручний вид даної білизни. Для жінок з великим бюстом класичний бюстгальтер не має альтернативи.

Рисунок 3- Типова модель класичного бюстгальтеру

Балонет (ballonet) (рис. 4) – бюстгальтер з широким відкритим декольте, з широко розставленими бретелями, Назва походить від слова «балкон». Чашка підтримує груди знизу злегка їх підіймаючи. Такий бюстгальтер практично повністю відкриває декольте. Замість верхньої деталі чашки може бути лише тонка смужка.

Рисунок 4- Типова модель бюстгальтеру „балонет”

Бра сьєр (рис. 5)– відкритий бюстгальтер з формою подібною до прямокутника;Бра сьєр — підходить для глибокого декольте. Такий бюстгальтер ледве прикриває соски. При цьому він злегка здавлює груди, і її виступаюча частина здається ще більш пишною.

Рисунок 5- Типова модель бюстгальтеру брасьєр”

Коробей (Korbey) (рис.6) – відкритий бюстгальтер,але з більш вузьким декольте, ніж у балонету. Його верхня чашка значно менша за нижню. Підходить для одягу з з не дуже глибоким вирізом декольте.

Рисунок 6- Типова бюстгальтеру коробей”

 

StraplessBra. Модель зі з’ємними бретельками. Він підходить для тих, хто любить вечірні сукні з оголеними плечами. Рекомендується для дівчат і жінок з невеликим бюстом –для малої групи розмірів. Великий об’єм без бретельок не утримаєш.

Анжелка — нею може стати і корбей, і балконет, і бра сьєр при умови, що бретельки будуть відстьобуватися і, відповідно, починаються в максимально крайніх бокових точках чашок. Такий бюстгальтер підтримує груди знизу

Пуш-ап (push-up) ( рис. 7)- бюстгальтер на каркасах (кісточках) з чашечками, які надають додатковий об’єм, за рахунок прокладок з тканини, поролону, силікону (вони менші, ніж у вондербра, але товщі). Вставки мають специфічну текстуру, яка призначена при піднімати та закругляти груди, візуально збільшувати її на один розмір. Підходить володаркам невеликих грудей та тим в кого бюст несиметричний.

Рисунок 7- Типова модель бюстгальтеру пуш-ап”

Вондербра (англ.. Wonder- чудо,bra- бюстгальтер) (рис) – це тип бюстгальтерів з чашечками на поролоновий або силіконовій прокладках в нижній і боковій частинах. Дизайн винайдено канадською компанією „Сара Лі Інтимейтс” в 1964 році. Вондербра — цей бюстгальтер призваний підтримувати груди не лише знизу, але й з боків. Тому бретелька зміщена в сторону центра важкості. А внизу чашки є«кишеньки» для того, щоб можна було засунути туди підтримуючу (і збільшуючу) груди вставку.

З дубльованою чашкою (рис.6)

Бюстгальтер – корзина (рис.8) тип конструкції, в якій бокова частина чашка суцільно кроєна з бретелями, що забезпечує добру підтримку, робить фігуру стрункішою і моделює груди;

Рисунок 8- Типова модель бюстгальтеру-корзина

Формуючий (forming) – спеціальний крій бюстгальтерів з матеріалів з особливими властивостями, які зорово зменшують груди;

З м’якою чашкою (рис. 8)

 

Рисунок 8- Типова модель бюстгальтеру з м’якою чашкою

Спорт (sport) – модель бюстгальтеру з характерним хрестом на спинці та застібкою спереду. Виготовляється з м’яких еластичних тканин, які не заважають рухатися.

Термопластик – бюстгальтер без швів з гладкого термопластичного матеріалу, котрий добре підтримує груди та щільно прилягає до тіла.

Боді – м’які вироби, які не формують фігуру.

Бюстгальтер на каркасах (кісточках). В таких моделях в нижнє півколо чашки вшиваються жорсткі и пружні дужки, завдяки чому груди чітко фіксуються. Різні стилі бюстгальтерів можуть змінювати форму дужки, яка буває в формі глибокого напівкола, дуги, напівмісяця і так далі в залежності від задач по наданню певної форми груди. Цю ж задачу вирішує форма швів на чашках. Шви розрізняються по напрямку: горизонтальні, діагональні (від середини грудей до плеча), вертикальні и комбіновані, у вигляді літери Т. Бюстгальтери з різним напрямком швів призначені для жінок з різною формою грудей: бюстгальтер с горизонтальним швом буде зручним для дам с конусоподібною (конічною) формою грудей, з вертикальними швами - для грудей вузької форми. Діагональний шов найчастіше всього використовується в бюстгальтерах, які припідіймають груди. Всі бюстгальтери великих розмірів мають на чашечках два перпендикулярні шви, які дозволяють добре підтримувати пишні форми. Цей бюстгальтер підійде під будь-яку модель сукні, крім сукні з декольте.

До поясної групи належать (рисунок 9):

а) - пояс для панчох;

б) - напівкорсет;

в) - корсет;

г) - пояс – труси;

д) - пояс – панталони.

а б в д г

Рисунок 9 – Види корсетних виробів поясної групи

Напівкорсет – формує фігуру від талії до під сідничних склад (пояс, живіт, сідниці) (рисунок 9.б).

Напівкорсет - панталони (рисунок 9.д).

Корсет – формує спину сідниці, живіт від Ог4 до під сідничної склади (рисунок 9. в)

Корсет труси –(рисунок 10.)

Рисунок 10 – Типова модель корсету – трусів

 

До корпусної групи належать вироби, що формують торс, грудні залози, сідниці, а саме (рисунок 11):

а) - грація,

б) - полу грація - спідниця,

в) - грація-труси,

г) - рація-панталони.

 

б в г а

Рисунок 11 – Види корсетних виробів корпусної групи

Грація – формує грудні залози, спину, живіт, сідниці. Грація має чашки і закінчується на рівні під сідничної склади. Якщо грація виконується з ластовицею - то це грація - труси, грація – панталони.

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 3



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 828; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.103.8 (0.089 с.)