Сенс, мета і символізм єгипетського мистецтва відображає погляди єгиптян на світ. Яким чином єгиптяни представляли собі сили космосу?



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Сенс, мета і символізм єгипетського мистецтва відображає погляди єгиптян на світ. Яким чином єгиптяни представляли собі сили космосу?



Боги і богині

Єгиптяни вірили, що всесвіт і всі події, які відбулися в ньому регулювалися по волі богів. Боги втілювали в собі не тільки всі природні явища, але й абстрактні поняття як справедливість, влада, захист і правда. На чолі з царем єгиптяни виконували обряди та приносили жертви, щоб отримати користь від богів і духів.

Всесвіт єгиптяни уявляли як поєднання Нілу небесного, де пливе в човні сонячний бог Ра, і Ніла підземного, по якому Ра повертається, здолавши сили зла і темряви. Осіріс - бог родючості, вмираючої і воскресаючої природи, вважався четвертим міфічним царем Єгипту. Він щасливо керував країною зі своєю сестрою і дружиною Ісідою - богинею родючості, води та вітру. Бог Осіріс навчив людей обробляти землю, саджати сади, будувати міста, випікати хліб. Після того, як Осіріс передав богу Гору (бог неба), своєму синові, царський престол, він пішов у царство мертвих, ставши володарем, а також суддею в загробному світі.

 

Ісіда Осіріс Гор Ра

 

Шанування бога Осіріса як вершителя людської долі в загробному світі, покровителя і багатих і бідних відбилося в численних зображеннях божества. Його представляли то у вигляді мумії, крізь яку проростають стебла злаків, то у вигляді воссідаючого на троні владики загробного царства. На голові Осіріса висока корона фараона, його ноги спеленені як у мумії, в схрещених на грудях руках він тримає жезл і батіг - символи влади. Як бога рослинності Осіріса зображали в короні зі стеблів папірусу таким, що сидить серед дерев або обплетені виноградною лозою. Тіло і обличчя його, як правило, були пофарбовані в зелений колір.

Творцем писемності стародавні єгиптяни вважали бога Тота. Як бог Місяця Тот був намісником Ра; як бог часу - розділив час на дні і місяці, ввів літочислення; як бог мудрості - створив писемність і рахунок, яким навчав людей. Він автор священних книг, покровитель вчених, архівів, бібліотек. Тота зазвичай зображували у вигляді людини з головою ібіса.

Головний матеріал для письма виготовляли з папірусу - тропічного водного рослини, схожої на очерет. Зі зрізаних стеблів папірусу виділяли серцевину, розчленовували її на тонкі довгі смуги, викладали їх у два шари - вздовж і впоперек, змочували нільської водою, вирівнювали, ущільнювали ударами дерев'яного молотка і лощилі інструментом зі слонової кістки. Отриманий лист при складанні не м'явся на згинах і в розвернутому вигляді знову ставав гладким. Листи з'єднували у свитки довжиною до сорока метрів. На них писали справа наліво тонкої очеретяної паличкою. Червоною фарбою починали новий абзац (звідси і сталося вираз «червона рядок»), а весь інший текст був чорного кольору.

 

В епоху Нового царства на свитках з'явилися кольорові малюнки як, наприклад, в «Книзі мертвих».

Розшифрувати давньоєгипетську писемність вдалося в 1822 р. французькому єгиптологу Жану Франсуа Шампольбну (1790-1832). Допоміг йому в цьому напис на Розеттському камені (названому так за місцем знахідки поблизу міста Розетта в дельті Нілу), зробленого близько 186 р. до н.е. єгипетським царем Птоломеєм V на трьох мовах, в тому числі і на грецькій.

Т.ч., боги і богині, займали чільне місце в єгипетському мистецтві. Вони зображалися частково як тварини, головні убори означали владу (у багатьох з них головні убори були з сонячним диском). Страусові пір'я, роги тварин зображалися. Зазвичай божества тримали анкх та скіпетр.

Для єгиптян цикли людського життя, відродження, і потойбічне життя відбивали цикли, які оточували їх у світ природи. Після смерті єгиптяни сподівалися на продовження свого повсякденного життя як невидимий дух серед своїх нащадків на Землі в Єгипті, насолоджуватися усіма радощами життя без болю і злиднів. Це бачення наочно показано на скульптурах, рельєфах і розписах єгипетських гробниць, де покійні зображалися так, неначе бажали назавжди залишитися в супроводі сім'ї і слуг. Ці види мистецтва не тільки відображали любов єгиптян до життя, але й уявлення щодо загробної реальності.



Последнее изменение этой страницы: 2016-07-15; просмотров: 86; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.81.89.248 (0.006 с.)