Тема: “крихітка цахес на прізвисько ціннобер” Е. Т. А. Гофмана - романтична казка-новела з глибоким соціально-психологічним змістом 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: “крихітка цахес на прізвисько ціннобер” Е. Т. А. Гофмана - романтична казка-новела з глибоким соціально-психологічним змістом



Практичне заняття №1

 

ТЕМА: “Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер” Е.Т.А. Гофмана - романтична казка-новела з глибоким соціально-психологічним змістом

ПЛАН

1. Сатирико-метафоричний зміст казки.

2. Добрі сили (фея Розабельверде, лікар Проспер Альпанос) і їхня роль у казці.

3. Світ філістерів(Фабіан, Кандіда, Моша Терпін, князь, барони).

4. Образ князя Панфутія.

5. Протиставлення творчої людини і бездуховного філістера (Бальтазар і Цахес).

6. Антипросвітницькі мотиви у творі.

7. Специфіка романтизму Гофмана.

Завдання для підготовчого періоду

1. Подумайте, яку позицію в повісті займає автор.

2. Повторіть відомості з теорії літератури про травестію, пародію, гротеск та романтичну іронію. Повість-казка як жанр романтичної літератури.

3. Дайте тлумачення словам: Цахес, альраун, компендіум, пумпернікель, реферандарій, лінєєва мавпа, Вельзевул, філістер.

4. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, літературні ігри.

 

Література

1. Берковский Н.Я. Романтизм в Германии. – Л., 1973, гл. Э.Т.А.Гофман

2. История немецкой литературы, Т.3. – М., 1966

3. Художественный мир Гофмана. Сб. статей. – М., 1983

4. Остапчук В. Е.Т.А.Гофман „Малюк Цахеса на прізвисько Ціннобер”. Урок-загадка // „ЗЛ”. – 2001. - №11 (219). – С.3

5. Платонова С.О. Граматика фантазії. Конспект уроку з вивчення твору Гофмана „Малюк Цахес” // Зарубіжна література. – 2006. - №1. – С.63-64

6. Поколодний Л., Вечірко О. Е.Т.А.Гофман „Малюк Цахеса на прізвисько Ціннобер” (Матеріали до одного з варіантів уроку) // Всесвітня література. – 2002. - №1. – С.21-22

7. Савчук О. Фантастична історія злету та падіння Цахеса. Е.Т.А.Гофман „Крихітка Цахеса на прізвисько Ціннобер” // „ЗЛ”. – 2004. - №47. – С.8-9

8. Сердюк Т. Комічне в казці Е.Т.А.Гофмана „Крихітка Цахес” // „ЗЛ”. – 2001. - №40. – С.40

9. Камишанова Н.М. Фантастична історія злету та падіння Цахеса. Урок за повістю Гофмана // Всесвітня література та культура. – 2008. - №3. – С.30-31

10. Челомбітько Т. Як побачили учні «Крихітку Цахес…» Е.Т.А. Гомана. Про створену ними презентацію за цим твором // Всесвітня література. – 2009. - №5. – С.32-33

Інструктивно-методичний матеріал

Світ Гофмана – це особливий художній світ, створений могутньою фантазією автора. Майже завжди в центрі уваги автора знаходиться протистояння двох світів – романтичного і буденного, ілюзорного і реального. Герої Гофмана теж поділяються на два табори – філістерів та ентузіастів.

Філістери – це люди, що цілком задоволені життям і всім, що їх оточує, не знають і не хочуть знати ніяких високих поривань, їх більшість. Вони володарі і мешканці світу реального, де слід цінувати високі життєві блага, а все інше нічого не важить.

Філістерам Гофман протиставляє ентузіастів. Вони живуть наче в іншому вимірі, світ їх набагато ширший, складніший, проте прекрасніший. Над ними не мають влади ті цінності,що хвилюють філістерів. Глибока духовність і щире відчуття краси – ось їхні визначальні риси.

У казці “Крихітка…” дія відбувається у казковій країні – князівстві Керпес, серед героїв є маги, феї, які впливають на життя людей (фея Рожагожа подарувала Цахесу три магічні волосини, щоб захистити малу потвору), чарівні речі і чарівні перетворення.

Автор використовує прийом двоплановості дії з метою висвітлити проблеми реального життя Німеччини (“мікрокнязівства”, німецькі імена більшості героїв, типова німецька їжа тощо).

Світ філістерів Гофман викриває за допомогою іронії:

- “просвітницька” діяльність Пафнуція Великого мала псевдо просвітительські наслідки, порушуючи звичайне гармонійне життя людей;

- князь Барзануф полюбляв нагороди, такі захоплення свідчать про обмеженість і пихатість правителя;

- професор Мош Терпін – жалюгідний раціоналіст, його дослідження і відкриття безглузді і нічого спільного з наукою і освітою не мають;

- Кандіда (кохана Бальтазара) – вродлива, досить звичайна і дещо легковажна дівчина, не дуже освічена, полюбляла лише веселі розваги.

Усі ці герої досить прозаїчні, реалістичні, бездуховні і обмежені люди, їхнє життя нудне й нецікаве. Таке “хворе суспільство” і породжує “Цахесів”, що втратили духовні і моральні орієнтири. Таким чином занепад бездуховності веде до збільшення філістерського світу, а її відродження – навпаки до процвітання життя у суспільстві.


 

Практичне заняття № 2

 

ТЕМА: Дж.Г.Байрон „Мазепа” – історична поема про сильну особистість байронічного типу

План

1.Історична основа та романтичний міф поеми. Джерело сюжету.

2. Оповідна манера твору. Особливості композиції, тема, ідея, проблематика.

3. Риси романтичного героя в образі Мазепи.

4. Історія кохання та помсти. Мазепа і Тереза.

5. Образ Мазепи у світовій літературі.

Завдання для підготовчого періоду

1. Занотуйте теоретичний матеріал про життя і політичну діяльність І.Мазепи як реальної історичної постаті.

2. Випишіть описи української природи з тексту твору, доводячи слушність думки більшості літературознавців, що Байрон змалював Україну як дику, безкраю, безлюдну і трагічну країну.

3. Порівняйте та подайте у вигляді опорної таблиці, яким чином змальовано українського гетьмана в однойменній поемі Байрона та в історичній хроніці Вольтера «Історія Карла XII».

 

Література

1. Братко В. Поема Байрона «Мазепа»: її історична основа та романтичний міф // Всесвітня література та культура. – 2008. - №1. – С.19-23

2. Братко В. «Українська» тема. Дж. Г. Байрона «Мазепа», її історична основа та романтичний міф. Риси романтичного героя в образі Мазепи. 9 кл. // Зарубіжна література. – 2007. - №8. – С.19-23

3. Войтанович Г. Легенда про Мазепу та її художнє осмислення в поемі Г.Байрона «Мазепа». 9 клас. // Зарубіжна література. – 2004. - №45. – С.12-14

4. Ганич М. Образ Мазепи в однойменній поемі Дж.Байрона. Конспект двох уроків із застосуванням прийомів персоналізованого сприйняття художнього твору // Всесвітня література. – 2009. - №12. – С.25-29

5. Наливайко Д. Поема «Мазепа» в контексті творчості Байрона і європейського романтизму // Всесвітня література та культура. – 2006. - №6. – С.14-21

6. Сутула О. Система уроків з вивчення творчості Байрона. Поема «Мазепа». Історична основа та романтичний міф, 9 клас // Зарубіжна література. – 2009. - №12. – С.7-9

 

Інструктивно-методичні матеріали

До найзнаменитіших творів європейської літератури та мистецтва про українського гетьмана належить поема Г.Байрона «Мазепа». Сюжет цієї поеми англійський поет знайшов в «Історії Карла XII» (1731 р.), в її 4 розділі, де йдеться про Україну та гетьмана Мазепу. Тут Вольтер характеризує Україну як «країну, що завжди прагнула свободи й наполегливо боролася за її здобуття». Поема ж Байрона складається з розповіді самого героя про незвичайну пригоду його молодості та нічної сцени в степу після битви під Полтавою.

У науковій літературі здебільшого вважається, що основний сюжет твору – розповідь героя, а нічна сцена – це лише її сюжетне обрамлення. У поемі маємо дві сюжетні лінії і, відповідно, два образи Мазепи, в юності та в старості, але смисловий акцент перенесено на другу його іпостась.

Образ Мазепи-гетьмана змальовується у поемі скупими, але виваженими і на свій лад точними штрихами. В трагічну ніч після Полтави він розповідає Карлові XII історію своєї молодості, щоб відвернути його від тяжких дум та фізичних страждань (напередодні битви король був поранений) і допомогти перепочити вві сні. Тут подається колоритна портретна характеристика гетьмана., в якій не забуті козацькі риси його характеру. Незважаючи на непомірну втому, він привів у порядок своє воєнне спорядження, потурбувався про коня, а потім почав пригощати короля та його почет, так, що Карлові «видалось на мить, що понад горем він стоїть».

Поема Байрона показує трагізм гетьмана, суть якого полягає в тому, що вчорашній володар булави, людина, котра стояла на вершині соціальної піраміди, волею долі та обставин стає вигнанцем на своїй землі та змушена тікати. Знову у сюжеті присутні непередбачуваність майбуття, боротьба за виживання і перемога сили духу.

 


 

Практичне заняття № 3

 

ТЕМА: Вальтер Скотт “Айвенго”. Об’єктивність зображення історичного процесу і соціальних відносин

ПЛАН

1. Історична основа роману.

2. Втілення найкращих рис народу в образах Вамби і Гурта, розбійників Робін Гуда.

3. Річард І – ідеалізований герой автора.

4. Айвенго – шляхетний лицар.

5. Жіночі образи в романі.

6. Викриття лицемірства служників церкви.

 

Завдання для підготовчого періоду

 

1. Подумайте, як в романі поєднано два плани – історичний і особистий.

2. Дайте тлумачення слів: франкліни, йомени.

3. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, тести, чайнворди.

 

Література

 

1. Аникин Г.В., Михальская Н.П. История английской литературы. – М., 1975, гл. Вальтер Скотт.

2. Бельский А. Вальтер Скотт. – М., 1958

3. Пирхонхе Вальтер Скотт. – М., 1983

4. Реизов Б.Г. Творчество Вальтера Скотта. – М., 1965

5. Боровик Л.М. „Міс Середньовіччя” (за романом В.Скотта „Айвенго”) // Зарубіжна література. – 2004. - №11. – С.46-47

6. Кашуба Є.І. Гімн лицарству. Система уроків за романом В.Скотта „Айвенго” // Зарубіжна література. – 2006. - №7-8. – С.34-41

7. Пожар Т. Історична тема в художній прозі. Вальтер Скотт „Айвенго” // Зарубіжна література. – 2004. - №38. – С.16-21

8. Романишин Н. Образи Ровени та Ребекки в романі В.Скотта „Айвенго” // Зарубіжна література. – 2006. - №34. –С.16

Практичне заняття № 4

ПЛАН

1. Історія написання і проблематика роману.

2. Композиційна роль образу Собору Паризької Богоматері.

3. Особливості змалювання боротьби добра і зла, гуманістичний пафос співчуття жертвам людської та соціальної несправедливості у творі.

4. Образ Квазімодо. Історія його взаємин з Есмеральдою.

5. Багатогранність теми кохання.

6. Антиклерикальна ідея роману (Клод Фролло).

7. Антитеза як основний прийом побудови твору.

8. Тема народу в романі.

 

Завдання для підготовчого періоду

Поясніть, чому автор сконцентровує всі дії і всіх персонажів навколо Собору Паризької Богоматері.

Повторіть літературознавчі поняття: гротеск, контраст, гіпербола, історичний роман.

3. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, тести, чайнворди.

 

Література

1. Евнина Е.М. Виктор Гюго. - М., 1976.

2. Трескунов М.С. Виктор Гюго. - Л., 1965.

3. Гопало Л. „Собор Паризької Богоматері” – романтична палітра людських почуттів (Урок-роздум за романом В.Гюго „Собор Паризької Богоматері”) // „ЗЛ”. – 2004. - №47. – С.5-7

4. Ковальчук Р.Ф. В.Гюго „Собор Паризької Богоматері”: матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література. – 2006. - №3. – С.28-35

5. Кондратюк О.Л. Люди та химери. Матеріали до вивчення роману Гюго „Собор Паризької Богоматері” // Зарубіжна література. – 2006. – 31. – С.61-63

6. Лабай О. Кам’яна симфонія (матеріали до уроку за романом В.Гюго „Собор Паризької Богоматері”) // „ЗЛ”. – 2004. - №47. – С.2-3

7. Паламарчук Л. Образ собору (Матеріали до уроку за романом В.Гюго „Собор Паризької Богоматері”) // „ЗЛ”. – 2004. – №47. – С.4

8. Рогозинський В. Гюго та його кам’яна симфонія: Система уроків з вивчення роману „Собор Паризької Богоматері”. Уроки перший та другий // Всесвітня література та культура. – 2001. - №5. – С.33-41

Практичне заняття № 5

ТЕМА: Романтичні ідеали та проблема емансипації жінки у романі Жорж Санд „Індіана”

План

1. Творча історія та джерело сюжету твору.

2. Ідейно-тематичний зміст та часопростір роману.

3. Таємниці особистої драми Індіани. Сила і внутрішнє багатство героїні.

4. Стосунки Індіани і Реймона де Рам’єра.

5. Роль щасливої кінцівки у поетиці роману. Індіана і Ральф.

Завдання для підготовчого періоду

  1. Випишіть тлумачення слів: «фемінізм», «емансипація», «природна людина», «ґендерна політика».
  2. Підберіть цитатний матеріал до характеристики образу Індіани.
  3. Схематично розкрийте специфіку стосунків головної героїні з чоловіками: полковником Дельмаром і Раймоном де Рам’єром.
  4. Визначте спільні й відмінні ознаки теорії «природної людини» у творчості Ж.-Ж. Руссо та Жорж Санд.

 

Література

  1. Моруа Андре. Жорж Санд. – М., 1968.
  2. Обломиевский Д. Французский романтизм: очерки. – М., 1947.
  3. Реизов Б. Французский роман ХІХ века. – М., 1977.
  4. Трапезников Н. Романтизм Жорж Санд: проблема взаимосвязи романтизма и реализма во французской литературе ХІХ века. – Казань, 1976.
  5. Трескунов М. Жорж Санд: критико-биографический очерк. – Ленінград, 1976.

 

Практичне заняття № 6

Завдання для підготовчого періоду

Література

1. Европейская поэзия XIX века. - М.: Худож. лит., 1977. - 627с.

2. Алексеев М.П. Из истории английской литературы. - М., Л.: Гослитиздат, 1960. - 499с.

3. Аникст А.А. История английской литературы. — М: Учпедгиз, 1956. - С.204-370.

4. Елистратова А.А. Наследие английского романтизма и современность. - М.: Наука, 1960. – 505 с.

 

Особливості творчого методу

· його твори вражають силою почуттів, музичністю, різнобарвністю ритмів;

· створює новий для англійської поезії жанр масової пісні, яка близька до народних пісень;

· введення в поезію нових слів і зворотів;

· різнобарвність тематики – від політичної до інтимної;

· він схильний до алегорій, до великих узагальнень;

 

Творчість Байрона за характером створених ним творів в різні роки життя можна умовно поділити на 2 періоди:

- Лондонський період (1807-1816 рр.);

- Італійський період (1817-1824 рр.)

Перший період - це час романтичної слави, роки успіху, що виявилися для поета важким випробуванням.

У 1812 р. виходить поема Байрона «Паломництво Чайльд - Гарольда» з підкреслено бойовим наступальним характером. Стиль її – ораторський. Поема наповнена окликами, прямими звертаннями до читача, риторичними запитаннями. Поет намагається переконати, запалити читача полум’ям своїх думок та почуттів.

Центральною темою поеми являється національно-визвольна боротьба європейських народів. Звісно, що з нею тісно пов’язані теми патріотизму, війни та миру. Тому справжнім героєм перших пісень «Паломництва Чайльд -Гарольда» є герой-борець за національну свободу народів Іспанії, Греції та Албанії.

Саме в ці роки (1813-1816) Байрон створив цикл поем, так званих східних або романтичних, що розробляють уже знайдений у «Чайльд-Гарольді» новий жанр лисичанської поеми, що складно вибудовує відносини між автором і героєм. Героєм «Східних поем» Байрона є бунтар – індивідуаліст, який заперечує всі закони свого суспільства, повстає проти людей і Бога. Це типовий романтичний герой, якого характеризують винятковість особистої долі, сильна пристрасть, трагічна любов. У героях східних поем читачі впізнавали самого Байрона, вони увібрали у себе різноманітні романтичні риси, ніби розчинившись в образі самого поета. Отже, байронічний герой – це зневірена людина, яка гордо ненавидить суспільство, яке відвернулося від неї, і мстить цьому суспільству. Таким, наприклад, Конрад – персонаж «східної» поеми Байрона «Корсар».

 

 

Практичне заняття №7

 

ПЛАН

1. Художня специфіка романтизму А.Міцкевича. Зв'язок поета з Україною.

2. Історія створення та джерела поеми «Пан Тадеуш, або останній наїзд на Литві», проблематика, композиційні особливості.

3. Етнографічні та фольклорні елементи у творі.

4. Образ ксьондза Робака (Яцека Сопліци), його винятковість, психологічна складність і суперечність.

5. Світове значення творчості А.Міцкевича

Завдання для підготовчого періоду

1. Повторіть особливості жанру поеми.

2. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, тести, чайнворди.

3. Знайдіть у тексті поеми описи природи та історії литовського краю і народу.

4. Подумайте, які твори світової літератури мали вплив на А.Міцкевича під час створення ним поеми «Пан Тадеуш».

Література

1. В. Крементуло «Пан Тадуеш» А.Міцкевича - національна епопея польської літератури // Всесвітня література та культура. - 2004. - №10. - СІ 1-16

2. М.Рильський Про поезію Адама Міцкевича. - К., 1955

3. Адам Міцкевич. Вибране. - К., 1955

Практичне заняття № 8

 

ТЕМА: Боротьба індіанських племен проти колонізаторів у романі

Ф.Купера „Звіробій”

План

  1. Пенталогія Ф.Купера про освоєння нового світу та її герої.
  2. Ідейно-тематичний зміст роману „Звіробій”. Назва, часопростір та характер оповіді твору.
  3. Історія юності білого мисливця Натті Бампо.
  4. Любовна лінія твору (Натті Бампо, Гаррі Непосида, Джудіт та Хетті Хаттер).

5. Значення роману в творчості Ф.Купера.

Завдання для підготовчого періоду

  1. У вигляді порівняльної таблиці охарактеризуйте риси історичного роману у творчості В.Скотта (засновника жанру) та Ф.Купера (продовжувача цього жанру на американському тлі).
  2. Поясніть, чому пенталогію Купера називають «американською одіссеєю».
  3. Складіть словесний портрет «шляхетного дикуна» Натті Бампо, спираючись на описи та авторські характеристики цього героя у романі.

 

Література

  1. Боброва М. Романтизм в американской литературе ХІХ века. – М.: Высшая школа, 1972. – 286 с.
  2. Наливайко Д., Шахова К. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. – К.: Заповіт, 1997. – 464 с.
  3. Назарець В.В. «Агамемнон письмового столу» або Пенталогія Джеймса Фенімора Купера // Зарубіжна література. – 1998. - № 4. – С.44-47.
  4. Ружевич Т.М., Ружевич Я.І. Епопея Ф.Купера про освоєння Нового світу та її герої // Всесвітня література та культура. – 2007. - №3. – С.38-40.

Практичне заняття № 9

ТЕМА: Натаніель Готорн "Золото царя Мідаса". Засудження прагнення до збагачення як основної мети життя

ПЛАН

1. Жанр новели у творчості Н. Готорна.

2. Міф про царя Мідаса.

3. Зміст казки-новели; порівняння сюжетно-композиційного плану міфу і казки.

4. Два Мідаси.

5. Ідея та спрямованість казки-новели.

Завдання для підготовчого періоду

1. Дайте тлумачення словам: "метаморфоза", сатир, тамбурін, кефара.

2. Підготувати переказ міфу про Мідаса.

3. Подумати, чим схожі і чим відрізняються два Мідаса.

4. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, тести, чайнворди.

 

Література

 

1. Кун Н.А. Легенды, мифы Древней Греции. - С., 1998.

2. Ярчук О.Д. Міф. Література. (Система уроків). 6 клас // Всесвітня література. – 1999. - №7. – С.25-28

 

Практичне заняття № 10

ТЕМА: Е. А. По. Поєднання комічного та жахливого у логічних новелах ("Вбивство на вулиці Морг", "Викрадений лист", "Золотий жук")

ПЛАН

1. Провідний сюжет логічних новел, характерна їх ознака.

2. Образи Огюста Дюпена і Леграна, відмінність героїв від "нишпорок" розважальної літератури.

3. "Логічні" новели. Характеристика новел "Вбивство на вулиці Морг" і "Викрадений лист".

4. Психологічна новела "Золотий жук".

5. Художні особливості новел Е.По.

Завдання для підготовчого періоду

1. Прочитайте і занотуйте матеріал про особливості детективної літератури і "логічних" новел. Подумайте, яке поняття ширше.

2. Визначте суттєві особливості "логічних" новел і детективної літератури, складіть таблицю-схему.

Література

1. Боброва М.Н. Романтизм в американской литературе ХIХ в. - М., 1972.

2. Николюкин А.Н. Американский романтизм и современность. - М., 1968.

3. Хейл Т. Великі літературні детективи // Зарубіжна література.- 2007. - №6 (502). – С.16-20

4. Прісно О. Е.А.По – засновник жанру інтелектуального детективу. Новела „Золотий жук” // Зарубіжна література. – 2007. - №6 (502). – С.21-24

5. Звиняцковський В. Пригоди думки. Е.А.По „Золотий жук” // Зарубіжна література.- 2007. - №6 (502). – С.16-20

6. Кашуба Є.І. Логіка за Леграном. Конспект уроку за новелою Е.По „Золотий жук”. 7 клас. // Зарубіжна література. – 2003. - №6. – С.24-26

7. Білянець О. Захоплюючий світ детективної літератури (Е.По „Золотий жук”) // Зарубіжна література. – 2005. - №21-24. – С. 94-96

 

Практичне заняття №1

 

ТЕМА: “Крихітка Цахес на прізвисько Ціннобер” Е.Т.А. Гофмана - романтична казка-новела з глибоким соціально-психологічним змістом

ПЛАН

1. Сатирико-метафоричний зміст казки.

2. Добрі сили (фея Розабельверде, лікар Проспер Альпанос) і їхня роль у казці.

3. Світ філістерів(Фабіан, Кандіда, Моша Терпін, князь, барони).

4. Образ князя Панфутія.

5. Протиставлення творчої людини і бездуховного філістера (Бальтазар і Цахес).

6. Антипросвітницькі мотиви у творі.

7. Специфіка романтизму Гофмана.

Завдання для підготовчого періоду

1. Подумайте, яку позицію в повісті займає автор.

2. Повторіть відомості з теорії літератури про травестію, пародію, гротеск та романтичну іронію. Повість-казка як жанр романтичної літератури.

3. Дайте тлумачення словам: Цахес, альраун, компендіум, пумпернікель, реферандарій, лінєєва мавпа, Вельзевул, філістер.

4. Складіть ЛС, ребуси, кросворди, вірші, літературні ігри.

 

Література

1. Берковский Н.Я. Романтизм в Германии. – Л., 1973, гл. Э.Т.А.Гофман

2. История немецкой литературы, Т.3. – М., 1966

3. Художественный мир Гофмана. Сб. статей. – М., 1983

4. Остапчук В. Е.Т.А.Гофман „Малюк Цахеса на прізвисько Ціннобер”. Урок-загадка // „ЗЛ”. – 2001. - №11 (219). – С.3

5. Платонова С.О. Граматика фантазії. Конспект уроку з вивчення твору Гофмана „Малюк Цахес” // Зарубіжна література. – 2006. - №1. – С.63-64

6. Поколодний Л., Вечірко О. Е.Т.А.Гофман „Малюк Цахеса на прізвисько Ціннобер” (Матеріали до одного з варіантів уроку) // Всесвітня література. – 2002. - №1. – С.21-22

7. Савчук О. Фантастична історія злету та падіння Цахеса. Е.Т.А.Гофман „Крихітка Цахеса на прізвисько Ціннобер” // „ЗЛ”. – 2004. - №47. – С.8-9

8. Сердюк Т. Комічне в казці Е.Т.А.Гофмана „Крихітка Цахес” // „ЗЛ”. – 2001. - №40. – С.40

9. Камишанова Н.М. Фантастична історія злету та падіння Цахеса. Урок за повістю Гофмана // Всесвітня література та культура. – 2008. - №3. – С.30-31

10. Челомбітько Т. Як побачили учні «Крихітку Цахес…» Е.Т.А. Гомана. Про створену ними презентацію за цим твором // Всесвітня література. – 2009. - №5. – С.32-33



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 833; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.116.40.177 (0.095 с.)