Тема «Культура епохи Середньовіччя і Відродження» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема «Культура епохи Середньовіччя і Відродження»



«Культура епохи Середньовіччя»

 

1. Розкопки в Новгороді й містах Північно-Східної Русі виявили «берестяні грамоти», які означають:

а) переписку громадян із приводу різних господарських справ;

б) ведення церковної переписки;

в) запису воєнних дій.

2. Перша бібліотека була заснована в Софії Київській князем:

а) Ярославом Мудрим;

б) Володимиром Великим;

в) Миколою Святенником.

3. Велика увага в давньоруській літературі приділяється збірникам життєписів батьків церкви, ченців будь-якого:

а) псалмам;

б) панегірикам;

в) патерикам.

4. Зразком етичної поезії, що поєднувала лицарську доблесть, патріотизм, відвагу з письмовою фіксацією, є повість-пісня, створена невідомим автором між 1185 й 1187 р.:

а) «Слово об полицю Ігоревім”;

б) «Повість минулих літ»;

в) «Житіє й ходіння Данила».

5. Найвідоміший літопис Київської Русі 1110 р. «Повість минулих літ», створена:

а) Кирилом;

б) Нестором;

в) Святославом.

6. У Давньоруській державі неабиякого розвитку набула усна народна творчість, однієї з яскравих форм якого є:

а) Біблія;

б) літопис;

в) пісні-билини.

7. У церковній архітектурі Київської Русі найпоширеніший тип:

а) хрестово-купольний;

б) базилікальний;

в) каркасний.

8. Будівництво в епоху Середньовіччя в Києві «граду великого», до якого належать Софійський собор, Золоті ворота, Георгіївський та Ірининський монастирі, належать до часу правління:

а) Богдана Хмельницького;

б) Володимира Великого;

в) Мазепи;

г) Ярослава Мудрого.

9. Найпопулярніший вид церковного монументального живопису Київської Русі:

а) мозаїка;

б) фреска;

в) вітраж.

10. Великої популярності в давньоукраїнських розписах набув образ Богоматері з молитовно піднятими на рівень голови руками:

а) Оранти;

б) Богоматері - «Розчулення»;

в) Богоматері «Велика Панагія».

11. Шедевр візантійського іконопису «Богоматір Владимирська» вивезений з Вишгорода у Володимир-на-Клязьмі князем:

а) Нестором;

б) Алімпієм;

в) Андрієм Боголюбським.

12. Відсутність зображення в культурній традиції ісламу привело до розквіту:

а) портретної й пейзажної тематики;

б) точного копіювання навколишньої дійсності в мистецтві;

в) орнаменталізму й символіки.

13. Частина мечеті - вежа, з якої мулла скликає мусульман на молитву:

а) мавзолей;

б) мінарет;

в) караван-сарай.

14. На території Східної Європи в результаті об'єднання слов'янських союзів склалася Давньоруська держава зі столицею в місті Києві:

а) у другій половині IX ст.;

б) наприкінці XII ст.;

в) на початку XI ст.

15. Згідно з літописною традицією, Русь офіційно прийняла християнство в 988 р. князем:

а) Мазепою;

б) Ярославом Мудрим;

в) Володимиром.

16. При прийнятті християнства, політичним прагненням князя Володимира відповідало:

а) запозичення візантійської культури не позбавляло Русі самостійності;

б) запозичення християнства означало прогрес діяльності правителя;

в) запозичення чужої релігії означало поворот до античної традиції.

17. Російське православ'я епохи Середньовіччя орієнтувало людину на:

а) ідею перетворення зовнішнього миру;

б) ідею соціального й суспільного прогресу;

в) ідею духовного перетворення, самовдосконалення.

 

18. При Андріївському монастирі в Києві в епоху Середньовіччя існувала спеціальна жіноча школа, де молодих дівчат навчали «писанню, ремеслам, співу, шиттю й іншим ремеслам», засновану при правлінні князя:

а) Володимира Великого;

б) Ярослава Мудрого;

в) Костянтина.

19. Найдавніша російська рукописна книга, написана дияконом Григорієм з помічниками:

а) «Слово о полку Ігоревім»;

б) «Слово про закон і благодать»;

в) Остромирово євангеліє.

20. Митрополитові Київському Ілларіону належить добуток, зміст якого - вихваляння Росіянці Землі після прийняття християнства, захоплений панегірик хрестителеві Русі - Володимиру і його синові Ярославу:

а) «Слово про закон і благодать»;

б) «Повчання»;

в) «Ізборник».

21. Давньоруську літературу можна розглядати як літературу однієї теми й одного сюжету. Цей сюжет - світова історія, а тема - зміст людського життя. Чудовим жанром такої літератури є:

а) «берестяні грамоти»;

б) літописи;

в) Житія святих.

22. «Мій будинок - моя міць» - девіз:

а) романської архітектури;

б) барочної архітектури;

в) готичної архітектури.

23. Готичний стиль був породжений культурою:

а) сільською;

б) міською;

в) церковною.

24. Символом міста готичного стилю стає:

а) собор;

б) монастир;

в) замок.

25. Достаток скульптурного декору, стрілчасті вікна з вітражами й круглим вікном «розою» над порталом - елементи архітектури:

а) авангардної;

б) романської;

в) готичної.

26. Собори: Паризької Богоматері, Реймський, Кельнський - шедеври архітектури:

а) готичної;

б) класичної;

в) романської.

27. Золотим мостом між культурами Сходу й Заходу називають:

а) Єгипет;

б) Візантію;

в) Грецію;

г) Рим.

28. Основою культури Візантії є культура:

а) Греції й Риму;

б) Сходу;

в) Античності й Сходу.

29. Імператор Візантії йменувався:

а) василевсом;

б) царем;

в) фараоном;

г) жерцем.

30. Кодифікацію римського права, розробку склепіння цивільного права, що називали храмом правової науки, здійснив імператор:

а) Юстиніан;

б) Костянтин;

в) Аврелій.

31. Визначає всі норми взаємин людини в родині й суспільстві, регламентує майже всі деталі побуту й створює мережу обов'язкових приписань правовірного мусульманина:

а) Коран;

б) Шаріат;

в) Хадж.

32. Обряд, що символізує дорослішання дитини й перехід його в новий віковий і соціальний стан в ісламській культурі називається:

а) ураза-байрам;

б) суннат;

в) ініціація.

33. Курбан-байрам у мусульманській культурній традиції - це свято:

а) жертвоприносини;

б) відвідування святих місць пророка Мухаммеда;

в) строго поста.

34. Учений Арабського Сходу XI ст., що систематизував всі сучасні йому наукові знання, за що його називаютьпослідовником Аристотеля:

а) Ібн Рушд;

б) Фарабі;

в) Ібн Сіна.

35. Псевдонім Авіценна носить учений Середньовіччя, чиє сьогодення ім'я:

а) Фарабі;

б) Ібн Сіна;

в) Ібн Рушд.

36. Містико-аскетичне навчання усередині ісламу, де переплітаються ідеї зороастризму, пантеїзму, неоплатонізму й містики каббали:

а) суфізм;

б) софізм;

в) ісіхазм.

37. Всесвітньо відомий поет арабського Сходу епохи Середньовіччя, творець філософських трактатів, що видається математик, відкрив біном, що через багато століть заново був відкритий Ньютоном:

а) Омар Хайям;

б) Ібн Сіна;

в) Авіценна.

38. Відкриття спирту, скипидару, винахід гармат належить:

а) Давньому Сходові;

б) Античності;

в) Арабському Сходові.

39.1) Використання прийомів і тем мистецтва завойованих народів;

2) Відсутність єдиного стилю, розпад на безліч місцевих шкіл;

3) Релігійний характер;

4) Антиреальність - загальні характеристики культури:

а) Арабського Сходу;

б) Античності;

в) Візантії;

г) Первісної;

д) Древнього Сходу.

40. Августин Блаженний, Боецій, Фома Аквінський є:

а) середньовічними мислителями;

б) філософами античності;

в) видатними поетами епохи Відродження.

41. В епоху Середньовіччя антиподом офіційної - церковної культури була культура:

а) масова;

б) народна;

в) елітарна.

42. Перший університет на Заході виник в епоху Середньовіччя:

а) Паризький;

б) Оксфордський;

в) Болонський.

43. Зразком лицарського епосу Франції можна вважати:

а) «Пісня про Роланда»;

б) «Пісня про Нібелунгів»;

в) «Пісня про Прекрасну Даму».

44. Поезія трубадурів, що оспівує любов до Прекрасної Дами називається:

а) мелікою;

б) куртуазної;

в) елегією.

45. Мистецтво книжкової мініатюри зародилося в епоху:

а) Середньовіччя;

б) Давнього світу;

в) Відродження.

46. Ікона веде свій родовід від:

а) Грецьких портретів;

б) Візантійських портретів;

в) Фаюмських портретів.

47. Романський стиль в архітектурі епохи Середньовіччя виражав:

а) силу й владу церкви й знаті;

б) добірність і гармонійність миру;

в) найглибшу натхненність людини.

48. Функціональне призначення романської архітектури:

а) утилітарне;

б) оборонне;

в) естетичне.

49. Домінуюче положення у феодальному замку займав елемент:

а) вежа годинна;

б) вежа шпиль;

в) вежа донжон.

50. Які три світові релігії, що зародилися на Сході, визначають філософські навчання й розвиток художньої культури в епоху Середньовіччя:

а) буддизм, християнство, православ'я;

б) індуїзм, конфуціанство, даосизм;

в) буддизм, православ'я, іслам.

51. Час панування релігійного світогляду в духовному житті:

а) Новий час;

б) Відродження;

в) Середньовіччя;

4) Новітній час.

52. Соціальний інститут, що здійснює величезний вплив на формування релігійного світогляду:

а) містерія;

б) церква;

в) університет.

53. Вихідним пунктом пояснення світу в епоху Середньовіччя було:

а) протиставлення Бога й природи, Неба й Землі, душі й тіла;

б) органічна єдність Бога й природи, Неба й Землі, душі й тіла.

54. Матеріальну основу середньовічної культури становили:

а) рабовласницькі відносини;

б) капіталістичні відносини;

в) феодальні відносини.

55. Під знаком якої науки розвивається середньовічна культура в Західній Європі:

а) античної філософії;

б) християнської теології;

в) ідеалізму й матеріалізму.

56. Головним принципом життя середньовічного суспільства було:

а) змагальність;

б) творення;

в) служіння.

57. Головними об'єктами служіння людини Середньовіччя є:

а) Бог і пан;

б) Бог і держава;

в) Бог і суспільство.

58. Одна з основних рис духовної культури середніх століть традиціоналізм означає:

а) пошук нового;

б) новаторство;

в) спрямованість у минуле.

59. Дидактизм середньовічної культури означає:

а) науковий характер;

б) повчальний характер;

в) пізнавальний характер.

60. Релігійний, соціально-політичний рух Візантії проти культу ікон:

а) реформація;

б) іконоборство;

в) ісіхазм;

г) матеріалізм.

61. Релігійно-містичний напрямок ісіхазм, що затверджував очищення серця слізьми, психофізичний контроль для досягнення єднання з Богом, самозосередження свідомості характерно для культури:

а) Месопотамії;

б) Давнього Риму;

в) Єгипту;

г) Візантії.

 

62. Яку літературу називають «архівом еллінізму»:

а) Греції;

б) Риму;

в) Арабського Сходу;

г) Єгипту;

д) Візантії.

63. Найбільш відома поезія гімнів Візантії, автором яких є:

а) Роман-Сладкопевець;

б) Іоанн Златоуст;

в) Феодорит Критський.

64. Найдавніший російський церковний спів мав походження:

а) Грецьке;

б) Візантійське;

в) Римське;

г) Арабського Сходу.

65. Церковні архітектурні типи Середньовіччя:

а) іонічний, доричний;

б) базиликальный, хрестово-купольний;

в) стояково-балковий, монолітно-оболонковий.

66. Іконографічний тип Богоматері Оранти:

а) зображення Богоматері в ріст, з розведеними в сторони й піднятими в молитві руками;

б) поясне зображення Марії, що тримає на руках дитя Ісуса, яке припала до її щоки;

в) зображення Богородиці з покривом (покривалом), що вона розпростирає над усіма.

67. Найпізніша (за походженням) з розвинених монотеїстичних культур:

а) культура Давнього Риму;

б) культура Візантії;

в) культура Арабського Сходу.

68. Шаріат - це:

а) головна книга мусульман - джерела знань;

б) вільна система мусульманського права;

в) концепція ісламської державності.

69. Джихат у мусульманстві означає:

а) відвідування Мекки;

б) обов'язкова молитва;

в) священна війна з невірними.

70. Хадж у мусульманстві означає:

а) відвідування Мекки, святих місць пророка Мухаммеда;

б) п'ятикратна щоденна молитва;

в) священна війна з невірними.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 217; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.22.135 (0.055 с.)