Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Укажіть правильне визначення. Актуалізація -

Поиск

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

Тема № 1 «Теорія культури»

 

1. У якій культурній концепції стверджується, що всі народи й всі культури з'єднані між собою в безперервній і прогресивно розвивающійся еволюційний ряд, у якому розвиток відбувається поступово, від простого до складного:

а) концепція культурно-історичних типів;

б) еволюціонізм;

в) «філософія життя».

2. Однієї з найпоширеніших культурних концепцій XX ст. є:

а) концепція сміхової культури;

б) концепція ігрової культури;

в) концепція пародійної культури.

3. Наука культурологія інтегрує досягнення:

а) археології;

б) мовознавства;

в) філософії;

г) історії;

д) всі перераховані варіанти відповідей разом узяті.

4. У якому змісті вживається в науковій літературі поняття «друга природа»:

а) культура;

б) суспільство;

в) природа;

г) колектив;

д) освіта;

е) соціум.

5. На думку Ф. Ніцше підпорядкування Діоніса Аполлону породжує:

а) трагедію;

б) комедію;

в) інтермедію;

г) містерію.

6. Що означало слово культура в античний час у своєму первинному значенні:

а) освіта;

б) виховання;

в) догляд за землею;

г) механічне скопування землі;

д) соціалізацію особистості.

7. Культура - універсальний спосіб творчої самореалізації людини:

а) через досягнення влади;

б) через задоволення вітальних потреб;

в) через розуміння змісту.

 

8. Атеїстична позиція заснована на:

а) поглядах французьких просвітителів;

б) учених теологів;

в) вчених-схоластів;

г) представників сенсуалізму.

9. У чиїй концепції автор протиставляє «культурним народам» первісні як більш «чисті» і моральні:

а) І. Кант;

б) І. Фіхте;

в) Г. Гегель;

г) Ж-Ж. Руссо;

д) Е. Тейлор (Э. Тайлор);

е) О. Шпенглер.

10. Яка видатна праця стала книгою-пророцтвом, де було поставлене питання про майбутнє європейської культури:

а) «Шанування природи»- Д. Фрезера;

б) «Дослідження історії»- А. Тойнбі;

в) «Занепад Європи»- О. Шпенглера;

г) «Соціальна система»- Т. Парсонса.

11.Основними інститутами культури є:

а) філософія, історія, музика, література;

б) антропологія, соціологія, онтологія, морфологія;

в) наука, релігія, мистецтво, міфологія.

12. До якого культурно-історичного періоду сходить поняття «культура» у своєму етимологічному значенні:

а) періоду Середньовіччя;

б) нового часу;

в) античності;

г) новітнього часу.

13. Полісний тип культури належить до:

а) Візантійської культури;

б) Римської культури;

в) Грецької культури;

г) Єгипетської культури.

14. Укажіть ім'я французького соціального філософа - основоположника концепції структурного функціоналізму:

а) Ж. Лакан;

б) М. Фуко;

в) Э. Дюркгейм;

г) Ж-Ж. Руссо.

15. Одна з головних тем християнської літератури:

а) ідея гармонії;

б) ідея боротьби;

в) ідея порятунку;

г) ідея конфлікту.

16. Укажіть більш повну відповідь на це питання.

Наука культурологія досліджує:

а) а) історичні етапи розвитку суспільства;

б) генезис, функціонування й розвиток культури в цілому;

в) розвиток художньої культури.

17. Еволюціоністська концепція Е.Тейлора (Е. Тайлора), де автор всебічно розвив ідею прогресивного розвитку культур, протиставивши її «теорії виродження» найбільше повно викладена в праці:

а) «Занепад Європи»;

б) «Первісна культура»;

в) «Фольклор у Старому завіті».

18. На думку Ф. Ніцше діонісійський початок означає:

а) раціональне, упорядковане;

б) чуттєве, ірраціональне.

19. Прагнення підкорити релігійним законам (шаріату) всі сфери правовірних є особливістю:

а) християнського типу культури;

б) ісламського типу культури;

в) індо-буддійського типу культури.

20. «Другою природою» у культурології називають:

а) фауну;

б) світ зроблених людиною предметів і явищ;

в) флору.

 

21. Учені З. Фрейд, Е. Фромм, Юнг заснували й розвили концепцію культури:

а) психологічну;

б) психіатричну;

в) психоаналітичну.

Культурологія -

а) синтезуюча наука, що аналізує дані інших наук;

б) відособлена наука, що заперечує досягнення інших наук;

в) об'єднуюча наука, що статистично використовує дані інших наук.

23. Учений В. Вернадський - автор теорії, у якій знайшло вираження прагнення світової культури XX ст. до узагальнення природничо-наукових й гуманітарних знань в єдиній науковій картині світу:

а) екзистенціалізму;

б) елітарної культури;

в) ноосфери.

Завдання мистецтва -

а) естетичне пізнання й зображення навколишнього світу за допомогою творчої, художньої інтерпретації;

б) наукове пізнання світу через обґрунтовані й аргументовані докази;

в) інтуїтивне збагнення реальності й зображення надприродного.

25. Ф. Ніцше розрізняв два початки в мистецтві:

а) фаустовський й гомеровський;

б) аполлонівський й діонісійський;

в) афродитівський й посейдоновський.

26. Сучасний російський учений М. Каган визначає культуру як:

а) єдину форму буття;

б) головну форму буття;

в) одну із чотирьох форм буття;

г) одну із трьох форм буття.

27. На думку якого німецького філософа, культура - символічний всесвіт, у якому людина здійснює свою життєдіяльність:

а) І. Кант;

б) Е. Кассірер;

в) З. Фрейд;

г) В. Віндельбанд.

28. Використання сексуально-біологічної енергії, зосередженої в несвідомому, з метою розуму й культури, а не за прямим біологічним призначенням називається:

а) вербалізацією;

б) сублімацією;

в) катарсисом.

 

29. Ідеаціональна система культури ґрунтується на принципі:

а) емоційної насиченості;

б) надрозумності Бога як єдиній реальності й цінності;

в) значеннєвої домінанти в реальних відчуттях людини через органи почуттів.

30. Як називається продукт людської діяльності - предмет або явище штучного походження:

а) артефакт;

б) цінність;

в) екзистенція.

31. Укажіть найбільш повну відповідь. До духовної культури належать:

а) ідеологія, наука;

б) мистецтво, живопис;

в) релігії, традиції;

г) сукупність духовних цінностей, створених думками й почуттями людини.

32. Об'єктом культури виступають:

а) історичні дати;

б) люди, культурні явища, що відбуваються в суспільстві;

в) живі істоти на Землі;

г) тваринний і рослинний світ планети.

33. Період новітньої культури датується:

а) XX - XXI ст.;

б) XVII - XIX ст.;

в) XVII - XXI ст.

34. Термін, зміст якого рух, розвиток культури:

а) спалах;

б) динаміка;

в) сплеск;

г) спокій.

35. З якою метою автор культурологічної теорії «філософія життя» Ф.Ніцше закликає вирішити завдання сучасного мистецтва - відновити трагічний світ:

а) щоб активізувати життя творчості;

б) щоб вичленувати вакхічно сп'янене, ірраціональне;

в) щоб підсилити раціонально впорядковане.

36. Сигніфікативна функція культури означає:

а) умова й результат спілкування людей у суспільстві;

б) наступність соціально-культурного досвіду людства;

в) додання значення й цінностей різним явищам і речам, що оточують людини.

Укажіть правильне визначення. Актуалізація -

а) процес повної заміни однієї культури іншою;

б) процес взаємопроникнення й взаємовпливу культур, у результаті якого культура одного народу повністю або частково сприймається культурою іншого.

38. «Лінійній» схемі в розумінні історичного розвитку людства відповідає:

а) мезоліт, палеоліт, неоліт;

б) бароко, класицизм, романтизм;

в) період родового общинного ладу, період феодалізму, період капіталізму.

Про чий переклад Біблії Ф. Енгельс написав: «Він вичистив авгієві стайні не тільки церкви, але й німецької мови, створив сучасну німецьку прозу й склав текст і мелодію того перейнятого впевненістю в перемозі хоралу, що став «Марсельєзою

XVI ст.»:

а) М. Лютера;

б) Кальвіна;

в) Мюнцера.

20. Прихильник ідей М. Лютера, засновник навчання про «абсолютне приречення», що є основою всієї протестантської теології:

а) Ф. Бекон;

б) Т. Мор;

в) Ж. Кальвін.

 

21. Художник Північного Відродження, у картинах якого фантастичний елемент мистецтва XV- XVI ст. досяг крайньої межі; витончена середньовічна фантастика багатофігурних композицій, складні алегорії, релігійні подання про кінець світу, трагічне фарбування образів своєрідно сполучалися з фольклорними сатиричними й повчальними тенденціями - автор робіт «Спокуса святого Антонія», «Воз сіна», «Шарлатан»:

а) Босх;

б) Ян ван Ейк;

в) Гольбейн Молодший.

22. Братства - світські організації ренесансного періоду в Україні, заслуга яких виражається в справі:

а) збереження української православної традиції;

б) злиття православної й католицької традицій;

в) твердження примата католицької традиції.

23. Одна з перших братських шкіл ренесансного періоду в Україні була створена в:

а) Києві;

б) Львові;

в) Луцьку.

24. Братська школа ренесансного періоду, що заснувала пізніше центральний навчальний заклад в Україні:

а) Київська братська школа;

б) Острозька братська школа;

в) Львівська братська школа.

25. Початок друкарства в українських землях пов'язане з ім'ям:

а) Д. Острозького;

б) П. Сагайдачного;

в) И. Федорова.

Тема «Культура Нового часу»

1. Філософська основа художнього напрямку XVIII ст. - сентименталізму став:

а) деїзм;

б) суб'єктивний ідеалізм;

в) неоплатонізм.

2. Філософською основою художнього напрямку XVIII ст. - передромантизму став:

а) екзистенціалізм;

б) матеріалізм;

в) агностицизм.

3. Девізом епохи Нового часу можна вважати слова Джордано Бруно:

а) «Краса врятує світ»;

б) «Єдиним авторитетом повинні бути розум і вільне дослідження»;

в) «Істина народжується як єресь і вмирає як омана».

4. Італійський біолог і лікар, один із засновників мікроанатомії й капілярного кровообігу:

а) У. Гарвей;

б) Д. Локк;

в) М. Мальпігі.

5. Гаслом середньовічного світу був Бог, гаслом світу Нового часу є:

а) розум;

б) почуття;

в) відчуття.

6. Головним видом духовної діяльності Нового часу затверджується:

а) мистецтво;

б) наука;

в) релігія.

7. Технічні винаходи повітряних насосів, плавильних печей, водяних двигунів, вогнепальної зброї й ін. ставляться до:

а) Новому часу;

б) Середньовіччю;

в) Ренесансу.

8. Нідерландський натураліст, один з основоположників наукової мікроскопії. Виготовив лінзи з 150-300 кратним збільшенням, що дозволило вивчати мікроби, кров'яні тільця й ін.:

а) Г. Лейбніц;

б) А, Левенгук;

в) П. Ферма.

9. Учений Нового часу Френсіс Бекон:

а) заклав основи аналітичної геометрії, сформулював закони й поняття з області механіки;

б) запропонував реформу наукового методу пізнання, основою якого вважав досвід і його обробку за допомогою індукції;

в) створив теорію утворення й руху небесних тіл завдяки вихровому руху часток матерії.

10. Англійський філософ-просвітитель Д. Локк розробив:

а) доктрину лібералізму;

б) матеріалістичне навчання нового часу;

в) основи атеїзму.

11. Художній напрямок бароко характеризується:

а) простотою, строгістю зображення дійсності;

б) театральним сполученням реального й фантастичного;

в) витонченістю й вишуканістю зображення людини.

12. Перший добуток, написаний сучасною українською літературною мовою:

а) літопису Г. Грабянки;

б) поема «Енеїда» І. Котляревського;

в) філософські трактати Г. Сковороди.

13. Українське бароко XVII ст. називають:

а) бунтарським;

б) народним;

в) козацьким.

14. Відповідно до естетики класицизму, основним критерієм прекрасного є:

а) розум;

б) почуття;

в) емоції.

15. Ідеологічна основа класицизму містила в собі ідеї:

а) радості й насолоди;

б) державного служіння;

в) доброти й жертовності.

16. Установлені суспільством норми моралі превалюють над особистим щастям у добутках:

а) реалізму;

б) бароко;

в) класицизму.

17. Одним з головних елементів класичної архітектури є:

а) рельєфні скульптури;

б) античні колони;

в) вітражі й мозаїки.

18. Реалістичний напрямок у мистецтві характеризується:

а) відсутністю стильових елементів;

б) найглибшим символізмом;

в) достатком стильових елементів.

19. Голландський художник Рембрандт - представник мистецтва:

а) реалізму;

б) рококо;

в) сентименталізму.

20. Автор знаменитого виречення: «Мислю, отже, існую»:

а) Вольтер;

б) Т. Гоббс;

в) Декарт.

21. Засновник сучасної фізіології й ембріології, учений, що описав великі й малі кола кровообігу:

а) У. Гарвей;

б) Кеплер;

в) Левенгук.

22. Складне за психологічною структурою міфологічне полотно «Повернення блудного сина» належить кисті:

а) Веласкеса;

б) Рубенса;

в) Рембрандта.

23. Ідеологічним рухом 18 ст. є:

а) Освіта;

б) Гуманізм;

в) Сенсуалізм.

24. Хто з іспанських художників написав портрети апостолів Петра й Павла; обоє апостола в картині вдало об'єднані одним внутрішнім переживанням і відзначені печаткою щиросердечної краси:

а) Х. де Рибера;

б) Ель Греко;

в) Ф. Бушеві.

25. Основні художні напрямки культури 17 ст.:

а) рококо, передромантизм;

б) сентименталізм, реалізм;

в) бароко, класицизм.

26. Художній напрямок культури 17 ст. бароко було покликано прославляти й пропагувати:

а) могутність церкви й знаті;

б) силу й красу людини;

в) гармонійність і природодоцільність світу.

27. Виходячи з головного гасла 18 ст. - «Воля! Рівність! Братерство!» епоха Освіти по праву може бути названа:

а) «золотим століттям утопії»;

б) «золотим століттям демократії»;

в) «золотим століттям теократії».

28. Основні художні напрямки культури 18 ст.:

а) романтизм, імпресіонізм, модернізм;

б) бароко, класицизм, реалізм;

в) рококо, «просвітительський класицизм», сентименталізм.

29. Декоративний стиль рококо продовжує традиції:

а) реалізму;

б) класицизму;

в) бароко.

30. Стиль рококо, сполучаючи дотепний і глузливий скептицизм і вишуканість, виражає:

а) почуття й смаки аристократії й дворянства;

б) патріотичний борг щирих громадян;

в) преклоніння перед наївним і простим.

31. Завершення культурно-історичної епохи XVIII ст. характеризується:

а) кризою ідеалів епохи Освіти;

б) перемогою ідеалів епохи Освіти;

в) кризою ідеалів епохи Гуманізму.

32. Яскравий український портретний живопис XVI- XVII ст. представляє такий жанр як:

а) ікона;

б) гравюра;

в) парсуна.

33. Бактеріологічна станція, де розроблялися основи навчання про імунітет, була відкрита в Україні в 1 підлогу. 19 ст. професорами:

а) М. Грушевським і П. Голубовським;

б) І.І. Мечниковим і Н.Ф. Гамалеєм;

в) А. Єфименко й В. Антоновичем.

34. Автор опер «Наталка Полтавка», «Тарас Бульба», «Енеїда”:

а) М. Садовський;

б) Н.В. Лисенко;

в) І. Котляревський.

35. Українська форма лялькового театру, що з'явилася в Україні в XVII ст.:

а) вертеп;

б) шкільна драма;

в) травестії.

36. Релігійні драми на біблійні сюжети:

а) мораліте;

б) містерії;

в) інтермедії.

37. П'єса повчального характеру з алегоричними діючими особами:

а) травестії;

б) інтерлюдії;

в) мораліте.

38. Хто з найбільших художників був видним теоретиком класицизму:

а) Н. Пуссен;

б) Ж. Давид;

в) Ф. Блондель.

39. Філософське вчення 18 ст., що визнає існування Бога як першопричину світу, але стверджував самостійний розвиток світу на підставі власних, пізнаваних людиною законів:

а) деїзм;

б) суб'єктивний ідеалізм;

в) матеріалізм.

 

40. Т. Шевченко є в українському живописі основоположником:

а) експресіонізму;

б) реалізму;

в) постімпресионізму.

41. Для підкреслення значення «возз'єднання» України з Росією царський уряд виділив кошти на виготовлення на Софійській площі в Києві в 1888 р. (скульптор М. Мікешин) пам'ятника:

а) Володимиру Великому;

б) княгині Ользі;

в) Б. Хмельницькому.

42. Філософські навчання 19 ст.:

а) класична німецька філософія, діалектико-матеріалістична філософія, філософія позитивізму;

б) неоплатонізм, софізм, епікуреїзм;

в) натурфілософія, агностицизм, постмодернізм.

43. Художній напрямок 19ст., провідним принципом якого стає різке протиставлення щоденності й мрії, ідеалізація дійсності:

а) сентименталізм;

б) романтизм;

в) натуралізм.

44. Філософське розуміння історичних подій в Україні через добутки «Захар Беркут», «Мойсей», характерно для:

а) І. Нечуй-Левицького;

б) М. Коцюбинського;

в) І. Франка.

45. Відкриття в 1883 р. радіаційного випромінювання було зроблено видатним західно-українським ученим-експериментатором:

а) Г. Пильчиковим;

б) В. Суботіним;

в) І. Полюй.

46. Художній напрямок 19 ст., що виник на основі позитивізму, який прагнув до точного («фотографічному») відтворення дійсності, що затверджує естетику «фізіологічного мистецтва»:

а) натуралізм;

б) імпресіонізм;

в) експресіонізм.

47. Використання елементів різних напрямків, стилів в одному добутку:

а) веризм;

б) еклектика;

в) вагеза.

Тема «Культура XX-XXI ст.»

 

1. Напрямок європейського й російського мистецтва кінця XIX ст. - початку XX ст., у поетиці й естетиці якого основним був символ, що виражає зв'язки об'єктів, явищ і свідомості, що відбиває:

а) синкретизм;

б) символізм;

в) симфонізм.

2. Бездуховний ідеал технократичного суспільства, вульгарність, заперечення всього попереднього мистецтва характерно:

а) експресіонізму;

б) фовізму;

в) футуризму.

3. Американський соціолог російського походження, що розробив концепцію соціокультурної динаміки, автор досліджень із проблем соціальної стратифікації:

а) П.А. Сорокін;

б) Д.В. Леонтьев;

в) Н.А. Бердяєв.

4. Ситуація порушення культурної цілісності й розриву зв'язку людини із природними підставами інтерпретується культурологами як ситуація:

а) заперечення;

б) відчуження;

в) відкидання.

5. Течії - фовізм, сюрреалізм, експресіонізм належать:

а) модернізму;

б) постмодернізму;

в) постімпресіонізму.

6. Безпредметне й безформне мистецтво - це мистецтво:

а) дадаїзму;

б) футуризму;

в) абстракціонізму.

7. Переворот в архітектурі був зроблений в 1867 р. Ж.- Моньє, що одержав патент на створення виробів з:

а) стекло каркаса;

б) цементу;

в) залізобетону.

8. Відомий кінорежисер, автор картин «Дзеркало», «Солярис», «Андрій Рубльов», «Ностальгія» й ін.:

а) Н.И. Ромм;

б) Н.С. Михалков;

в) А.А. Тарковський.

9. Художник - основоположник одного з видів абстрактного мистецтва, називаного «супрематизм»:

а) Д. Малевич;

б) Р. Делоне;

в) П. Пикассо.

10. Характерна риса джазу:

а) поліритмія;

б) атональність;

в) какофонія.

11. Різноманіття стилів і методів у культурі XXст., що відійшли від класичних прийомів художньої творчості, одержало назву:

а) модернізм;

б) екзистенціалізм;

в) абстракціонізм.

12. Естетичний напрямок, що зложився в 1920-х рр. і виражав пафос росту індустріальної культури:

а) техніцизм;

б) натуралізм;

в) конструктивізм.

13.Умовний термін, застосовуваний для позначення плинів у мистецтві XX ст., які, пориваючи з реалізмом, відмовлялися від існуючих норм і традицій, перетворювали новизну в самоціль:

а) авангардизм;

б) примітивізм;

в) символізм.

14. Наука, що займається питаннями пророкування майбутнього людства:

а) соціальна утопія;

б) футурологія;

в) прогностика.

15. Автоматичний лист - творчість без контролю розуму, запис вільних асоціацій, мрій, сновидінь - ведучий естетичний принцип:

а) сюрреалізму;

б) абстракціонізму;

в) ташизму.

16. Яка з картин П. Пікассо була визнана «першої кубістичною картиною»:

а) «Портрет доктора Воллара»;

б) «Гітара»;

в) «Авіньонські дівиці».

17. Який філософський напрямок поєднує імена - Ж.П. Сартр, А. Камю, Н.А. Бердяєв, М. Хайдеггер:

а) неокантіанство;

б) марксизм;

в) екзистенціалізм.

18. Поява сучасної масової культури пов'язане з:

а) розвитком і становленням індустріального суспільства;

б) впливом на культуру тоталітаризму;

в) впливом на культуру ряду містичних культів.

19. Соціально-філософська концепція XX ст., у якій затверджується, що необхідними елементами соціальної структури може бути тільки вищий, привілейований шар (або шари), що здійснюють функції керування, розвитку культури:

а) теорія соціальної стратифікації;

б) теорія еліти;

в) теорія лідерства.

20. Яка з неортодоксальних релігій стала найбільш популярної в субкультурі молоді країн Заходу в 80-і рр. XX ст.:

а) кришнаїзм;

б) дзен-буддизм;

в) аум сінріке.

ТЕСТОВЫЕ ЗАДАНИЯ

Тема № 1 «Теория культуры»

1. В какой культурной концепции утверждается, что все народы и все культуры соединены между собой в непрерывной и прогрессивно развивающейся эволюционный ряд, в котором развитие происходит постепенно, от простого к сложному:

а) концепция культурно-исторических типов;

б) эволюционизм;

в) «философия жизни».

2. Одной из самых распространенных культурных концепций XX в. является:

а) концепция смеховой культуры;

б) концепция игровой культуры;

в) концепция пародийной культуры.

3. Наука культурология интегрирует достижения:

а) археологии;

б) языкознания;

в) философии;

г) истории;

д) все перечисленные варианты ответов вместе взятые.

4. В каком смысле употребляется в научной литературе понятие «вторая природа»:

а) культура;

б) общество;

в) природа;

г) коллектив;

д) образование;

е) социум.

5. По мнению Ф. Ницше подчинение Диониса Аполлону рождает:

а) трагедию;

б) комедию;

в) интермедию;

г) мистерию.

6. Что означало слово культура в античное время в своем первичном значении:

а) образование;

б) воспитание;

в) уход за землей;

г) механическое вскапывание земли;

д) социализацию личности.

7. Культура – универсальный способ творческой самореализации человека:

а) через достижение власти;

б) через удовлетворение витальных потребностей;

в) через полагание смысла.

8. Атеистическая позиция основана на:

а) взглядах французских просветителей;

б) ученых теологов;

в) ученых-схоластов;

г) представителей сенсуализма.

9. В чьей концепции автор противопоставляет «культурным народам» первобытные как более «чистые» и нравственные:

а) И. Кант;

б) И. Фихте;

в) Г. Гегель;

г) Ж-Ж. Руссо;

д) Э. Тейлор (Э. Тайлор);

е) О. Шпенглер.

10. Какой выдающийся труд стал книгой-пророчеством, где был поставлен вопрос о будущем европейской культуры:

а) «Почитание природы»- Д. Фрезера;

б) «Исследование истории»- А. Тойнби;

в) «Закат Европы»- О. Шпенглера;

г) «Социальная система»- Т. Парсонса.

11. Основополагающими институтами культуры являются:

а) философия, история, музыка, литература;

б) антропология, социология, онтология, морфология;

в) наука, религия, искусство, мифология.

12. К какому культурно-историческому периоду восходит понятие «культура» в своем этимологическом значении:

а) периоду средневековья;

б) нового времени;

в) античности;

г) новейшего времени.

13. Полисный тип культуры относится к:

а) Византийской культуре;

б) Римской культуре;

в) Греческой культуре;

г) Египетской культуре.

14. Укажите имя французского социального философа – основоположника концепции структурного функционализма:

а) Ж. Лакан;

б) М. Фуко;

в) Э. Дюркгейм;

г) Ж-Ж. Руссо.

15. Одна из главных тем христианской литературы:

а) идея гармонии;

б) идея борьбы;

в) идея спасения;

г) идея конфликта.

Задача искусства -

а) эстетическое познание и изображение окружающего мира посредством творческой, художественной интерпретации;

б) научное познание мира через обоснованные и аргументированные доказательства;

в) интуитивное постижение реальности и изображение сверхъестественного.

25. Ф. Ницше различал два начала в искусстве:

а) фаустовское и гомеровское;

б) аполлоновское и дионисийское;

в) афродитовское и посейдоновское.

26. Современный российский ученый М. Каган определяет культуру как:

а) единственную форму бытия;

б) главную форму бытия;

в) одну из четырех форм бытия;

г) одну из трех форм бытия.

27. По мнению какого немецкого философа, культура – символическая вселенная, в которой человек осуществляет свою жизнедеятельность:

а) И. Кант;

б) Э. Кассирер;

в) З. Фрейд;

г) В. Виндельбанд.

28. Использование сексуально-биологической энергии, сосредоточенной в бессознательном, в целях разума и культуры, а не по прямому биологическому назначению называется:

а) вербализацией;

б) сублимацией;

в) катарсисом.

29. Идеациональная система культуры основывается на принципе:

а) эмоциональной насыщенности;

б) сверхразумности Бога как единственной реальности и ценности;

в) смысловой доминанты в реальных ощущениях человека через органы чувств.

30. Как называется продукт человеческой деятельности - предмет или явление искусственного происхождения:

а) артефакт;

б) ценность;

в) экзистенция.

31. Укажите более полный ответ. К духовной культуре относятся:

а) идеология, наука;

б) искусство, живопись;

в) религии, традиции;

г) совокупность духовных ценностей, созданных мыслями и чувствами человека.

32. Объектом культуры выступают:

а) исторические даты;

б) люди, культурные явления, происходящие в обществе;

в) живые существа на Земле;

г) животный и растительный мир планеты.

33. Период новейшей культуры датируется:

а) XX – XXI вв.;

б) XVII – XIX вв.;

в) XVII – XXI вв.

34. Термин, смысл которого движение, развитие культуры:

а) вспышка;

б) динамика;

в) всплеск;

г) покой.

35. С какой целью автор культурологической теории «философия жизни» Ф.Ницше призывает решить задачу современного искусства – восстановить трагический мир:

а) чтобы активизировать жизнь творчества;

б) чтобы вычленить вакхически опьяненное, иррациональное;

в) чтобы усилить рационально упорядоченное.

36. Сигнификативная функция культуры означает:

а) условие и результат общения людей в обществе;

б) преемственность социально-культурного опыта человечества;

в) придание значения и ценностей различным явлениям и вещам, окружающим человека.

О чьем переводе Библии Ф. Энгельс написал: «Он вычистил авгиевы конюшни не только церкви, но и немецкого языка, создал современную немецкую прозу и сочинил текст и мелодию того проникнутого уверенностью в победе хорала, который стал «Марсельезой

XVI в.»:

а) М. Лютера;

б) Кальвина;

в) Мюнцера.

20. Сторонник идей М, Лютера, основатель учения об «абсолютном предопределении», которое является основой всей протестантской теологии:

а) Ф. Бэкон;

б) Т. Мор;

в) Ж. Кальвин.

21. Художник Северного Возрождения, в картинах которого фантастический элемент искусства XV- XVI вв. достиг крайнего предела; изощренная средневековая фантастика многофигурных композиций, сложные аллегории, религиозные представления о конце света, трагическая окраска образов своеобразно сочетались с фольклорными сатирическими и нравоучительными тенденциями – автор работ «Искушение святого Антония», «Воз сена», «Шарлатан»:

а) Босх;

б) Ян ван Эйк;

в) Гольбейн Младший.

22. Братства – светские организации ренессансного периода в Украине, заслуга которых выражается в деле:

а) сохранения украинской православной традиции;

б) слияния православной и католической традиций;

в) утверждения примата католической традиции.

23. Одна из первых братских школ ренессансного периода в Украине была образована во:

а) Киеве;

б) Львове;

в) Луцке.

24. Братская школа ренессансного периода, которая основала в дальнейшем центральное учебное заведение в Украине:

а) Киевская братская школа;

б) Острожская братская школа;

в) Львовская братская школа.

25. Начало книгопечатания в украинских землях связано с именем:

а) К. Острожского;

б) П. Сагайдачного;

в) И. Федорова.

Тема «Культура XX-XXI вв.»

 

1. Направление европейского и русского искусства конца XIX в. – початку XX в., в поэтике и эстетике которого основным был символ, выражающий связи объектов, явлений и отражающего сознания:

а) синкретизм;

б) символизм;

в) симфонизм.

2. Бездуховный идеал технократического общества, вульгарность, отрицание всего предшествующего искусства характерно:

а) экспрессионизму;

б) фовизму;

в) футуризму.

3. Американский социолог русского происхождения, разработавший концепцию социокультурной динамики, автор исследований по проблемам социальной стратификации:

а) П.А. Сорокин;

б) К.В. Леонтьев;

в) Н.А. Бердяев.

4. Ситуация нарушения культурной целостности и разрыва связи человека с природными основаниями интерпретируется культурологами как ситуация:

а) отрицания;

б) отчуждения;

в) отвержения.

5. Течения – фовизм, сюрреализм, экспрессионизм принадлежат:

а) модернизму;

б) постмодернизму;

в) постимпрессионизму.

6. Беспредметное и бесформенное искусство – это искусство:

а) дадаизма;

б) футуризма;

в) абстракционизма.

7. Переворот в архитектуре был сделан в 1867 г. Ж.- Монье, который получил патент на создание изделий из:

а) стеклокаркаса;

б) цемента;

в) железобетона.

8. Известный кинорежиссер, автор картин «Зеркало», «Солярис», «Андрей Рублев», «Ностальгия» и др.:

а) Н.И. Ромм;

б) Н.С. Михалков;

в) А.А. Тарковский.

9. Художник – основоположник одного из видов абстрактного искусства, называемого «супрематизм»:

а) К. Малевич;

б) Р. Делоне;

в) П. Пикассо.

10. Характерная черта джаза:

а) полиритмия;

б) атональность;

в) какофония.

11. Многообразие стилей и методов в культуре XX в., отошедших от классических приемов художественного творчества, получило название:

а) модернизм;

б) экзистенциализм;

в) абстракционизм.

12. Эстетическое направление, сложившееся в 1920-х гг. и выражавшее пафос роста индустриальной культуры:

а) техницизм;

б) натурализм;

в) конструктивизм.

13.Условный термин, применяемый для обозначения течений в искусстве XX в., которые, порывая с реализмом, отказывались от существующих норм и традиций, превращали новизну в самоцель:

а) авангардизм;

б) примитивизм;

в) символизм.

14. Наука, занимающаяся вопросами предсказания будущего человечества:

а) социальная утопия;

б) футурология;

в) прогностика.

15. Автоматическое письмо – творчество без контроля разума, запись свободных ассоциаций, грез, сновидений – ведущий эстетический принцип:

а) сюрреализма;

б) абстракционизма;

в) ташизма.

16. Какая из картин П. Пикассо была признана «первой кубистической картиной»:

а) «Портрет доктора Воллара»;

б) «Гитара»;

в) «Авиньонские девицы».

17. Какое философское направление объединяет имена – Ж.П. Сартр, А. Камю, Н.А. Бердяев, М. Хайдеггер:

а) неокантианство;

б) марксизм;

в) экзистенциализм.

18. Появление современной массовой культуры связано с:

а) развитием и становлением индустриального общества;

б) влиянием на культуру тоталитаризма;

в) влиянием на культуру ряда мистических культов.

19. Социально-философская концепция XX в., в которой утверждается, что необходимыми элементами социальной структуры может быть только высший, привилегированный слой (или слои), осуществляющие функции управления, развития культуры:

а) теория социальной стратификации;

б) теория элиты;

в) теория лидерства.

20. Какая из неортодоксальных религий стала наиболее популярной в субкультуре молодежи стран Запада в 80-е гг. XX в.:

а) кришнаизм;

б) дзен-буддизм;

в) аум синрикё.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

 

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

Тема № 1 «Теорія культури»

 

1. У якій культурній концепції стверджується, що всі народи й всі культури з'єднані між собою в безперервній і прогресивно розвивающійся еволюційний ряд, у якому розвиток відбувається поступово, від простого до складного:

а) концепція культурно-історичних типів;

б) еволюціонізм;

в) «філософія життя».

2. Однієї з найпоширеніших культурних концепцій XX ст. є:

а) концепція сміхової культури;

б) концепція ігрової культури;

в) концепція пародійної культури.

3. Наука культурологія інтегрує досягнення:

а) археології;

б) мовознавства;

в) філософії;

г) історії;

д) всі перераховані варіанти відповідей разом узяті.

4. У якому змісті вживається в науковій літературі поняття «друга природа»:

а) культура;

б) суспільство;

в) природа;

г) колектив;

д) освіта;

е) соціум.

5. На думку Ф. Ніцше підпорядкування Діоніса Аполлону породжує:

а) трагедію;

б) комедію;

в) інтермедію;

г) містерію.

6. Що означало слово культура в античний час у своєму первинному значенні:

а) освіта;

б) виховання;

в) догляд за землею;

г) механічне скопування землі;

д) соціалізацію особистості.

7. Культура - універсальний спосіб творчої самореалізації людини:

а) через досягнення влади;

б) через задоволення вітальних потреб;

в) через розуміння змісту.

 

8. Атеїстична позиція заснована на:

а) поглядах французьких просвітителів;

б) учених теологів;



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 210; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.69.134 (0.014 с.)