Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

II. Advantages and disadvantages of running a small business

Поиск

ТРЕБОВАНИЯ К ТЕКУЩЕМУ И ИТОГОВОМУ КОНТРОЛЮ

ЭПФ: «Экономика и управление на предприятии» ( дневное отделение)

Дисциплина: иностранный язык ( английский )

Курс 1 семестр

Требования, предъявляемые к зачету.

Студент дневной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно учебной программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за I семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1. Республика Беларусь. Минск.

2. Малый бизнес.

3. Преимущества и недостатки управления.

4. Финансовые отчёты.

5. Бизнес-план.

6. Рыночная экономика. Сбыт.

7. Формы собственности.

 

Список вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Зачет может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

 

СОДЕРЖАНИЕ ЭКЗАМЕНА ЗА БАЗОВЫЙ КУРС

 

1. Прочитать оригинальный текст, освещающий знакомые студенту вопросы его будущей специальности. Объем текста – из расчета 1600 печатных знаков за 1 академический час. Контроль точности и полноты понимания осуществляется посредством письменного учебного перевода. Допускается использование словаря.

2. Прочитать текст для общего ознакомления с его содержанием, связанным как с общественно-политической тематикой, так и с широким профилем вуза. Объем текста – 1500-2000 печатных знаков за 10 минут. Контроль понимания содержания текста осуществляется посредством передачи основных мыслей на иностранном языке.

3. Монологическое высказывание по изученной тематике. Беседа с членами комиссии по спектру вопросов, предусмотренных программой базового курса обучения иностранным языкам.

Требования, предъявляемые к экзамену.

Курс 2 семестр

Студент дневной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно рабочей программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за III семестр на положительную отметку.

II. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

III. Прочитать текст профессионально-ориентированного характера, передать его содержание на английском языке, отвечать на вопросы преподавателя по тексту. Объем текста - более 1500 печатных знаков (с использованием словаря),

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный; общий отрицательный).

V. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – от 18-20 фраз.

Тематика устных сообщений:

1. Республика Беларусь. Минск.

2. Малый бизнес.

3. Преимущества и недостатки управления.

4. Финансовые отчёты.

5. Бизнес-план.

6. Рыночная экономика. Сбыт.

7. Формы собственности.

8. Источники финансирования. Фонды.

9. Реклама. Стимулирование сбыта.

10. Ценовая политика (оборотный капитал). Рыночная стратегия.

11. Продажа в кредит. Кредитоспособность.

12. Рыночный риск.

13. Управление кадрами.

14. Франчайзинг. Виды франшиз.

15. Закон и малый бизнес. Торговое право.

 

Список примерных вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Экзамен может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

 

QUESTIONS FOR THE CREDIT.

FIRST TERM.

The small business scene

1. What is the importance of a small business?

2. Give the definition of a small business.

3. What are the most important characteristic of a small business?

4. What are the criteria for defining a small business?

5. Give the list of terms that can be used to describe a business.

6. Why are business operations subject to review?

II. Advantages and disadvantages of running a small business

1. Describe the situations in which small firms have distinct advantages.

2. What are the disadvantages of small firms?

3. What are the ways to overcome disadvantages?

4. What are the rewards for successful small firms?

5. Speak on the requirements for successful ownership.

III. Financial statements

1. Explain the necessity of good record keeping.

2. Describe the opportunities that can be provided by recording daily transactions.

3. What are the records suggested to be kept for a typical small business?

4. Describe the results of operations and the present financial position of the firm reflected.

5. The income statement.

6. What kinds of profit are there in business?

7. What is the balance sheet?

8. Is there any difference between the income statement and the balance sheet?

9. What is the current ratio?

10.What is the difference between the quick ratio and the current ratio?

11.What is the working capital?

12.What is the proprietorship ratio?

13.What is trading on equity?

IV. A comprehensive plan

1. What are the advantages of developing a comprehensive plan before starting a new firm?

2. What is the request of the total business plan?

3. What can be the most important thing in planning a new small firm?

4. Think of 14 major steps in planning.

V. Surveying the market

1. Describe the total marketing concept.

2. Why is it so important to know the number of potential buyers, their needs and wishes?

3. What is the objective of a market survey?

4. Give the definitions of a market.

5. What is the procedure for making a market survey?

6. Describe an effective method for gathering market information.

7. What are the types of gathering people information?

VI. Choosing a legal form of organization

1. What are the legal forms available to small firms?

2. What are the factors that affect the decision to choose legal form of the business? What are the legal requirements for starting a business as a sole proprietorship?

3. What are the responsibilities of a proprietor?

4. What is a partnership agreement?

5. Speak on the corporation, its types.

6. What are the advantages and disadvantages of the legal forms of business?

 

SECOND TERM.

EXAMINATION QUESTIONS.

I. Advertising and promotion

1. What is the division of demands?

2. What are the types of sales promotion?

3. Give the definition of advertising.

4. What types of media in advertising do you know?

5. What does the effectiveness of advertising depend on?

6. Describe the special event sales.

7. State the four basic steps in successful selling.

8. What are the best forms of advertising and promotion?

II. Pricing policies.

1. Which of the factors affecting individual prices are of primary importance?

2. What does marker strategy mean as a price policy?

3. What is a loss leader?

4. What items are of importance for setting initial prices?

5. What is a markup?

6. What are the ways of figuring markup?

III. Selling on credit.

1. What are the main types of credit?

2. What is the difference between trade credit and consumer credit?

3. What are the basic types of consumer credit accounts?

4. How does a revolving account work?

5. Is an installment account different from revolving account?

6. What is recommended to handle delinquent accounts?

IV. Risks.

1. How can risks be defined?

2. What risks are faced by small firms?

3. What is the best way to protect a business against the risk of financial hardship?

4. What can be done to handle the risks?

5. What are the most effective ways of keeping losses to a minimum?

6. What is meant by “shifting the risk” as a means of coping with possible loss?

V. Managing people.

1. What is the main objective of the personnel function?

2. What factors about each candidate must be carefully considered?

3. Before selecting an employee, some points need to be considered. What are they?

4. The employment interview, testing the applicant and references, which one of these three is more effective?

5. Is employee training necessary only for an employee or for a firm? Or is it necessary for both of them?

6. What are the forms of employees’ upgrading?

VI. Franchising.

1. What is franchising? Is it a new popular form of running business?

2. What rights are given by a franchise?

3. What are the contacts between franchisor and franchisee based on?

4. Franchising offers advantages and has disadvantages for a franchisor and a franchisee. What are they for both parties?

5. What categories are franchises classified into?

6. What is a trade-mark franchise?

ТРЕБОВАНИЯ К ТЕКУЩЕМУ И ИТОГОВОМУ КОНТРОЛЮ

Курс с/с 3 семестр

Требования, предъявляемые к зачету

Студент 2-го курса с/с дневного отделения должен:

1. Усвоить грамматический материал по темам:

- Времена действительного залога

- Времена группы Indefinite.

- Времена группы Continuous.

- Времена группы Perfect.

- Страдательный залог

- Согласование времен

- Прямая и косвенная речь

 

2. Выполнить лексико-грамматический тест на положительную отметку.

 

3. Подготовить монологическое высказывание и быть готовым к беседе с преподавателем по темам:

- Типы экономических систем

- Спрос и предложение

- Деньги и банковская система

- Фондовая биржа

- Безработица

Минимальный объем монологического высказывания – 18 – 20 фраз

Уметь отвечать на вопросы преподавателя по лексическим темам (список вопросов прилагается).

 

4. Поставить в письменной форме вопросы различных типов к выделенному предложению (общий, специальный к подлежащему, специальный к второстепенному члену предложения, разделительный, альтернативный, косвенный общий, косвенный специальный, общий отрицательный вопрос).


QUESTIONS FOR THE CREDIT

Faculty of Economics and Law

II year III term

1. What is the central problem of economics?

2. What categories are economic systems classified into?

3. Where can traditional economies be found?

4. How are economic decisions made in command economies?

5. In a command economy who decides what goods and services are to be produced?

6. What is a market economy?

7. What do they mean by “private property”?

8. What is the most essential element of a market economy?

9. What is the role of government in a market economy?

10. What is the economic system used in most countries?

11. How do mixed economies answer the basic economic questions?

12. What is demand?

13. What is supply?

14. When are the demanded and supplied quantities of goods high?

15. How are prices and the supplied and demanded quantities regulated by the market?

16. Which factors influence demand? How do they work?

17. Which factors influence supply?

18. How can governments regulate demand and supply?

19. How can prices for other goods influence the demand for a good? Give examples.

20. What inferior goods can you name?

21. What may be the result of imposing ceiling prices?

22. What meant by the term “money” is?

23. How does many functions money have?

24. What money does serve as?

25. What does money act as?

26. What money does make?

27. What does money provide?

28. What money does calculate?

29. What is function of money the third?

30. What is the fourth function of money?

31. What meant by the term “bank” is?

32. What the two major classes of are banks?

33. What commercial banks accept do?

34. What do make commercial banks?

35. What commercial banks offer do?

36. What central banks are involved in?

37. What central banks do maintain?

38. What central banks supervise do?

39. What central banks do act as?

40. What role central banks do play?

41. Are subject to central banks government control or not?

42. What is meant by the term “stock exchange”?

43. What share is?

44. What is bond?

45. What functions the stock exchange does have?

46. What meant by the term “liquidity” is?

47. What activities stock exchange transactions do involve?

48. What do brokers do?

49. What do dealers do?

50. How trading is done?

51. What are among the larger ones international exchanges?

52. What types of unemployment can we distinguish?

53. Why is frictional unemployment regarded as inevitable?

54. What does the amount of frictional unemployment depend on?

55. When does seasonal unemployment occur?

56. What causes structural unemployment?

57. What are some of the consequences of technological developments?

58. Why may workers with inadequate education and young workers be unable to get jobs?

59. What does cyclical unemployment result from?

60. Where can employers hire the workers from?

61. Do unemployed workers have any income or payment?

 

 

Курс 4 семестр

Требования, предъявляемые к экзамену

Студент 2-го курса с/с дневного отделения должен:

1. а) Усвоить грамматический материал по темам:

- Наклонение. Условные предложения.

- Неличные формы глагола. Инфинитив.

- Неличные формы глагола. Причастие.

- Неличные формы глагола. Герундий.

б) Выполнить лексико-грамматический тест на положительную отметку.

 

2. Подготовить монологическое высказывание по изученному материалу. Объем высказывания – до 18-20 фраз.

3. Понимать речь на слух и принимать участие в беседу по теме.

 

4. Поставить в письменной форме вопросы различных типов к выделенному предложению (общий, специальный к подлежащему, специальный к второстепенному члену предложения, разделительный, альтернативный, косвенный общий, косвенный специальный, общий отрицательный вопрос).

 

ТЕМАТИКА УСТНЫХ СООБЩЕНИЙ:

 

1. Типы экономических систем

2. Спрос и предложение

3. Деньги и банковская система

4. Фондовая биржа

5. Безработица

6. Формы бизнеса

7. Оптовая торговля

8. Розничная торговля

9. Инфляция

 

QUESTIONS FOR THE EXAM

Faculty of Economics and Law

II year IV term

1. What is the central problem of economics?

2. What categories are economic systems classified into?

3. Where can traditional economies be found?

4. How are economic decisions made in command economies?

5. In a command economy who decides what goods and services are to be produced?

6. What is a market economy?

7. What do they mean by “private property”?

8. What is the most essential element of a market economy?

9. What is the role of government in a market economy?

10. What is the economic system used in most countries?

11. How do mixed economies answer the basic economic questions?

12. What is demand?

13. What is supply?

14. When are the demanded and supplied quantities of goods high?

15. How are prices and the supplied and demanded quantities regulated by the market?

16. Which factors influence demand? How do they work?

17. Which factors influence supply?

18. How can governments regulate demand and supply?

19. How can prices for other goods influence the demand for a good? Give examples.

20. What inferior goods can you name?

21. What may be the result of imposing ceiling prices?

22. What meant by the term “money” is?

23. How does many functions money have?

24. What money does serve as?

25. What does money act as?

26. What money does make?

27. What does money provide?

28. What money does calculate?

29. What is function of money the third?

30. What is the fourth function of money?

31. What meant by the term “bank” is?

32. What the two major classes of are banks?

33. What commercial banks accept do?

34. What do make commercial banks?

35. What commercial banks offer do?

36. What central banks are involved in?

37. What central banks do maintain?

38. What central banks supervise do?

39. What central banks do act as?

40. What role central banks do play?

41. Are subject to central banks government control or not?

42. What is meant by the term “stock exchange”?

43. What share is?

44. What is bond?

45. What functions the stock exchange does have?

46. What meant by the term “liquidity” is?

47. What activities stock exchange transactions do involve?

48. What do brokers do?

49. What do dealers do?

50. How trading is done?

51. What are among the larger ones international exchanges?

52. What types of unemployment can we distinguish?

53. Why is frictional unemployment regarded as inevitable?

54. What does the amount of frictional unemployment depend on?

55. When does seasonal unemployment occur?

56. What causes structural unemployment?

57. What are some of the consequences of technological developments?

58. Why may workers with inadequate education and young workers be unable to get jobs?

59. What does cyclical unemployment result from?

60. Where can employers hire the workers from?

61. Do unemployed workers have any income or payment?

62. How many forms are available to small firms in the USA and the UK?

63. What is the corporation?

64. What types of corporation exist in the USA?

65. Can you compare the legal forms of business for their advantages and disadvantages?

66. What is a partnership agreement? What should it include?

67. What types of partnership exist in the USA and the UK?

68. What is the registered company and what types of such companies are there in Belarus? (public limited, private limited)

69. What is the structure of a small firm? (department, personal (staff), branches subsidiaries)

70. Each company trades (production, services) under its own name, doesn’t it? Name some world-known.

71. What countries lead the world in the value of imports/exports?

72. What is the basic idea of international trade?

73. What is the main difference between domestic and international trade?

74. What is the main difference between trade and investment?

75. State main principles of EU policy of consumer protection?

76. Why is it important to know the number of potential buyers, their needs and wishes in different sales areas?

77. What kinds of shops are there in Britain (the USA)?

78. Do you like shopping?

 

Требования, предъявляемые к зачету.

Курс 3 семестр

Студент заочной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно учебной программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за I семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1.Экономика.

2.Профессия экономист.

3.Типы экономических систем.

4.Спрос и предложение.

Список вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Зачет может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

Требования, предъявляемые к зачету.

Курс 4семестр

Студент заочной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно рабочей программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за I семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1.Деньги.

2.Банки

3.Фондовая биржа

4.Безработица

 

Список примерных вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Зачет может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

Требования, предъявляемые к экзамену.

Курс 5 семестр

Студент заочной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно учебной программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за II семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Уметь анализировать текст по специальности (чтение, перевод отрывка со словарём в письменной форме, пересказ текста).

V. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1.Экономика.

2.Профессия экономист.

3.Типы экономических систем.

4.Спрос и предложение.

5.Деньги. Банки

6.Фондовая биржа

7.Безработица

8.Формы организации бизнеса

9.Оптовая и розничная торговля

10.Инфляция

 

Список примерных вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Экзамен может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

QUESTIONS FOR THE CREDIT.

THIRD TERM.

I. The small business scene

7. What is the importance of a small business?

8. Give the definition of a small business.

9. What are the most important characteristic of a small business?

10.What are the criteria for defining a small business?

11.Give the list of terms that can be used to describe a business.

12.Why are business operations subject to review?

III. Financial statements

7. Explain the necessity of good record keeping.

8. Describe the opportunities that can be provided by recording daily transactions.

9. What are the records suggested to be kept for a typical small business?

10.Describe the results of operations and the present financial position of the firm reflected.

11.The income statement.

12.What kinds of profit are there in business?

12.What is the balance sheet?

13.Is there any difference between the income statement and the balance sheet?

14.What is the current ratio?

15.What is the difference between the quick ratio and the current ratio?

16.What is the working capital?

14.What is the proprietorship ratio?

15.What is trading on equity?

IV. A comprehensive plan

5. What are the advantages of developing a comprehensive plan before starting a new firm?

6. What is the request of the total business plan?

7. What can be the most important thing in planning a new small firm?

8. Think of 14 major steps in planning.

V. Surveying the market

5. Describe the total marketing concept.

6. Why is it so important to know the number of potential buyers, their needs and wishes?

7. What is the objective of a market survey?

8. Give the definitions of a market.

5. What is the procedure for making a market survey?

8. Describe an effective method for gathering market information.

9. What are the types of gathering people information?

FOURTH TERM.

EXAMINATION QUESTIONS.

II. Pricing policies.

1. Which of the factors affecting individual prices are of primary importance?

2. What does marker strategy mean as a price policy?

3. What is a loss leader?

4. What items are of importance for setting initial prices?

5. What is a markup?

6. What are the ways of figuring markup?

 

III. Selling on credit.

1. What are the main types of credit?

2. What is the difference between trade credit and consumer credit?

3. What are the basic types of consumer credit accounts?

4. How does a revolving account work?

5. Is an installment account different from revolving account?

6. What is recommended to handle delinquent accounts?

 

IV. Risks.

1. How can risks be defined?

2. What risks are faced by small firms?

3. What is the best way to protect a business against the risk of financial hardship?

4. What can be done to handle the risks?

5. What are the most effective ways of keeping losses to a minimum?

6. What is meant by “shifting the risk” as a means of coping with possible loss?

 

V. Managing people.

7. What is the main objective of the personnel function?

8. What factors about each candidate must be carefully considered?

9. Before selecting an employee, some points need to be considered. What are they?

10. The employment interview, testing the applicant and references, which one of these three is more effective?

11. Is employee training necessary only for an employee or for a firm? Or is it necessary for both of them?

12. What are the forms of employees’ upgrading?

 

VI. Franchising.

1. What is franchising? Is it a new popular form of running business?

2. What rights are given by a franchise?

3. What are the contacts between franchisor and franchisee based on?

4. Franchising offers advantages and has disadvantages for a franchisor and a franchisee. What are they for both parties?

5. What categories are franchises classified into?

6. What is a trade-mark franchise?

ТРЕБОВАНИЯ К ТЕКУЩЕМУ И ИТОГОВОМУ КОНТРОЛЮ

ЭПФ: «Экономика и управление на предприятии» ( дневное отделение)

Дисциплина: иностранный язык ( английский )

Курс 1 семестр

Требования, предъявляемые к зачету.

Студент дневной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно учебной программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за I семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1. Республика Беларусь. Минск.

2. Малый бизнес.

3. Преимущества и недостатки управления.

4. Финансовые отчёты.

5. Бизнес-план.

6. Рыночная экономика. Сбыт.

7. Формы собственности.

 

Список вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Зачет может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

 

СОДЕРЖАНИЕ ЭКЗАМЕНА ЗА БАЗОВЫЙ КУРС

 

1. Прочитать оригинальный текст, освещающий знакомые студенту вопросы его будущей специальности. Объем текста – из расчета 1600 печатных знаков за 1 академический час. Контроль точности и полноты понимания осуществляется посредством письменного учебного перевода. Допускается использование словаря.

2. Прочитать текст для общего ознакомления с его содержанием, связанным как с общественно-политической тематикой, так и с широким профилем вуза. Объем текста – 1500-2000 печатных знаков за 10 минут. Контроль понимания содержания текста осуществляется посредством передачи основных мыслей на иностранном языке.

3. Монологическое высказывание по изученной тематике. Беседа с членами комиссии по спектру вопросов, предусмотренных программой базового курса обучения иностранным языкам.

Требования, предъявляемые к экзамену.

Курс 2 семестр

Студент дневной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно рабочей программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за III семестр на положительную отметку.

II. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

III. Прочитать текст профессионально-ориентированного характера, передать его содержание на английском языке, отвечать на вопросы преподавателя по тексту. Объем текста - более 1500 печатных знаков (с использованием словаря),

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный; общий отрицательный).

V. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – от 18-20 фраз.

Тематика устных сообщений:

1. Республика Беларусь. Минск.

2. Малый бизнес.

3. Преимущества и недостатки управления.

4. Финансовые отчёты.

5. Бизнес-план.

6. Рыночная экономика. Сбыт.

7. Формы собственности.

8. Источники финансирования. Фонды.

9. Реклама. Стимулирование сбыта.

10. Ценовая политика (оборотный капитал). Рыночная стратегия.

11. Продажа в кредит. Кредитоспособность.

12. Рыночный риск.

13. Управление кадрами.

14. Франчайзинг. Виды франшиз.

15. Закон и малый бизнес. Торговое право.

 

Список примерных вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Экзамен может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

 

QUESTIONS FOR THE CREDIT.

FIRST TERM.

The small business scene

1. What is the importance of a small business?

2. Give the definition of a small business.

3. What are the most important characteristic of a small business?

4. What are the criteria for defining a small business?

5. Give the list of terms that can be used to describe a business.

6. Why are business operations subject to review?

II. Advantages and disadvantages of running a small business

1. Describe the situations in which small firms have distinct advantages.

2. What are the disadvantages of small firms?

3. What are the ways to overcome disadvantages?

4. What are the rewards for successful small firms?

5. Speak on the requirements for successful ownership.

III. Financial statements

1. Explain the necessity of good record keeping.

2. Describe the opportunities that can be provided by recording daily transactions.

3. What are the records suggested to be kept for a typical small business?

4. Describe the results of operations and the present financial position of the firm reflected.

5. The income statement.

6. What kinds of profit are there in business?

7. What is the balance sheet?

8. Is there any difference between the income statement and the balance sheet?

9. What is the current ratio?

10.What is the difference between the quick ratio and the current ratio?

11.What is the working capital?

12.What is the proprietorship ratio?

13.What is trading on equity?

IV. A comprehensive plan

1. What are the advantages of developing a comprehensive plan before starting a new firm?

2. What is the request of the total business plan?

3. What can be the most important thing in planning a new small firm?

4. Think of 14 major steps in planning.

V. Surveying the market

1. Describe the total marketing concept.

2. Why is it so important to know the number of potential buyers, their needs and wishes?

3. What is the objective of a market survey?

4. Give the definitions of a market.

5. What is the procedure for making a market survey?

6. Describe an effective method for gathering market information.

7. What are the types of gathering people information?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 404; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.173.98 (0.012 с.)