Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Эпф «экономика и управление на предприятии»,

Поиск

«Бухгалтерский учёт, анализ и аудит»

(заочное отделение)

Дисциплина: иностранный язык ( английский )

Требования, предъявляемые к зачету.

Курс 3 семестр

Студент заочной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно учебной программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за I семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1.Экономика.

2.Профессия экономист.

3.Типы экономических систем.

4.Спрос и предложение.

Список вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Зачет может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

Требования, предъявляемые к зачету.

Курс 4семестр

Студент заочной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно рабочей программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за I семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1.Деньги.

2.Банки

3.Фондовая биржа

4.Безработица

 

Список примерных вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Зачет может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

Требования, предъявляемые к экзамену.

Курс 5 семестр

Студент заочной формы обучения должен:

I. а) усвоить грамматический материал согласно учебной программе;

б) написать итоговый лексико-грамматический тест за II семестр на положительную отметку.

II. Подготовить монологическое сообщение по изученному материалу. Объём высказывания – до 18-20 фраз.

III. Понимать речь на слух и принимать участие в беседе по теме.

IV. Уметь анализировать текст по специальности (чтение, перевод отрывка со словарём в письменной форме, пересказ текста).

V. Поставить в письменной форме вопросы разных типов к выделенному предложению (общий; специальный: к подлежащему, к второстепенному члену предложения; разделительный двух видов; альтернативный; 2 вопроса в косвенной речи: 1) общий, 2) специальный).

Тематика устных сообщений:

1.Экономика.

2.Профессия экономист.

3.Типы экономических систем.

4.Спрос и предложение.

5.Деньги. Банки

6.Фондовая биржа

7.Безработица

8.Формы организации бизнеса

9.Оптовая и розничная торговля

10.Инфляция

 

Список примерных вопросов по разговорным темам утверждается на заседании кафедры

Экзамен может проводиться в одной из трех форм:

- письменная;

- устная;

- тестирование.

QUESTIONS FOR THE CREDIT.

THIRD TERM.

I. The small business scene

7. What is the importance of a small business?

8. Give the definition of a small business.

9. What are the most important characteristic of a small business?

10.What are the criteria for defining a small business?

11.Give the list of terms that can be used to describe a business.

12.Why are business operations subject to review?

II. Advantages and disadvantages of running a small business

6. Describe the situations in which small firms have distinct advantages.

7. What are the disadvantages of small firms?

8. What are the ways to overcome disadvantages?

9. What are the rewards for successful small firms?

10.Speak on the requirements for successful ownership.

III. Financial statements

7. Explain the necessity of good record keeping.

8. Describe the opportunities that can be provided by recording daily transactions.

9. What are the records suggested to be kept for a typical small business?

10.Describe the results of operations and the present financial position of the firm reflected.

11.The income statement.

12.What kinds of profit are there in business?

12.What is the balance sheet?

13.Is there any difference between the income statement and the balance sheet?

14.What is the current ratio?

15.What is the difference between the quick ratio and the current ratio?

16.What is the working capital?

14.What is the proprietorship ratio?

15.What is trading on equity?

IV. A comprehensive plan

5. What are the advantages of developing a comprehensive plan before starting a new firm?

6. What is the request of the total business plan?

7. What can be the most important thing in planning a new small firm?

8. Think of 14 major steps in planning.

V. Surveying the market

5. Describe the total marketing concept.

6. Why is it so important to know the number of potential buyers, their needs and wishes?

7. What is the objective of a market survey?

8. Give the definitions of a market.

5. What is the procedure for making a market survey?

8. Describe an effective method for gathering market information.

9. What are the types of gathering people information?

VI. Choosing a legal form of organization

1. What are the legal forms available to small firms?

2. What are the factors that affect the decision to choose legal form of the business? What are the legal requirements for starting a business as a sole proprietorship?

3. What are the responsibilities of a proprietor?

4. What is a partnership agreement?

9. Speak on the corporation, its types.

6. What are the advantages and disadvantages of the legal forms of business?

 

FOURTH TERM.

EXAMINATION QUESTIONS.

I. Advertising and promotion

8. What is the division of demands?

9. What are the types of sales promotion?

10.Give the definition of advertising.

11.What types of media in advertising do you know?

12.What does the effectiveness of advertising depend on?

13.Describe the special event sales.

14.State the four basic steps in successful selling.

15.What are the best forms of advertising and promotion?

II. Pricing policies.

1. Which of the factors affecting individual prices are of primary importance?

2. What does marker strategy mean as a price policy?

3. What is a loss leader?

4. What items are of importance for setting initial prices?

5. What is a markup?

6. What are the ways of figuring markup?

 

III. Selling on credit.

1. What are the main types of credit?

2. What is the difference between trade credit and consumer credit?

3. What are the basic types of consumer credit accounts?

4. How does a revolving account work?

5. Is an installment account different from revolving account?

6. What is recommended to handle delinquent accounts?

 

IV. Risks.

1. How can risks be defined?

2. What risks are faced by small firms?

3. What is the best way to protect a business against the risk of financial hardship?

4. What can be done to handle the risks?

5. What are the most effective ways of keeping losses to a minimum?

6. What is meant by “shifting the risk” as a means of coping with possible loss?

 

V. Managing people.

7. What is the main objective of the personnel function?

8. What factors about each candidate must be carefully considered?

9. Before selecting an employee, some points need to be considered. What are they?

10. The employment interview, testing the applicant and references, which one of these three is more effective?

11. Is employee training necessary only for an employee or for a firm? Or is it necessary for both of them?

12. What are the forms of employees’ upgrading?

 

VI. Franchising.

1. What is franchising? Is it a new popular form of running business?

2. What rights are given by a franchise?

3. What are the contacts between franchisor and franchisee based on?

4. Franchising offers advantages and has disadvantages for a franchisor and a franchisee. What are they for both parties?

5. What categories are franchises classified into?

6. What is a trade-mark franchise?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 202; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.21.105.46 (0.006 с.)