Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

I V . Розучування пісні Г. Гусейнлі «Курчатка» .

Поиск

Вч. Грузинській музиці властиві: „гострий” ритм, яскраві акценти, а також велика роль ударних інструментів

Сусідом Грузії є Азербайджан. Азербайджанські діти із великим задоволенням співають пісню «Курчатка».

Послухайте її і поміркуйте, що відрізняє азербайджанську музику від української.

Уч. Відповіді.

Вч. Мелодія азербайджанської пісні „Курчатка” рухається плавно, водночас примхливо і вигадливо, наче змійка. Це надає твору особливого національного колориту.

Як і в українських піснях, у ній є розспіви. Однак в українській музиці вони поглиблюють почуття пісенності, а в азербайджанській – підкреслюють танцювальну основу, прикрашають мелодію своєрідним орнаментом.

 

Розучування пісні „Курчатка”

 

Зверніть увагу! Для передачі азербайджанського характеру перші слова «цип, цип…» слід співати коротко, легко і точно. У наспівних фразах розспіви виконуйте м’яко, прикрашаючи мелодію.

Караоке. Пісня „Курчатка”

V. Підсумок роботи.

 

Вч. Сьогодні ми познайомилися з особливостями музики народів Закавказзя, а також на прикладі гопака з балету «Гаяне» Арама Хачатуряна зрозуміли, що якою б незвичною не була музика, якому б народові вона не належала, ми завжди зможемо відчути її танцювальний характер.

 

 

УРОК 7.

ТЕМА: Музика народів середньої Азії.

 

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: вчитиучнів уважно слухати музичні тво-

ри вміти характеризувати їх;

- Музика Прибалтики, Кавказу, Середньої Азії, країн Європи та світу;

- Взаємовплив і взаємозбагачення музики і різних народів;

- виконання пісень різного змісту і характеру.

- Динамічні відтінки;

- закріплювати набуті знання і вміння учнів.

Виховна: - виховувати любов до класичної му –

зики, рдного народу;

- виховувати здатність співпереживати зміст ро- зучених пісень та почутих музичних творів.

Розвиваюча: - розвивати музичні здібності учнів

їх творчі задатки;

- розвивати співацькі навики;

- розвивати слух, ритм.

Обладнання: Інструменти, магнітофон, диск із запи –

сом твору, папки із теорією, портрет компози-

тора, наочні матеріали.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда), наоч-

ні (використання папок портрету композитора

де монстраційний матеріал малюнок) власний показ вчителя аналіз музичного твору, метод порівняння, спів групами та індивідуально.

ХІД УРОКУ:

 

I. Організація учнів до уроку.

Музичне вітання:

Добрий день вам дітки

Я вітаю вас.

Здрастуйте учителю, здрастуй любий клас

 

Вступне слово вчителя:

Вч. Сьогодні ми здійснимо подорож до неповторного середньоазіатського краю.

Усіх, хто потрапляє сюди, вражає неосяжність просторів і рівнини Казахстану, родючі оазиси в роздолах річок, степи та пустелі, поля бавовни Узбекистану; вражають сині озера і гірські хребти Киргизстану, вершини яких вкриті вічними снігами та льодовиками, а також фруктові сади Таджикистану, вражають спека та піски пустелі Каракуми, що в Туркменістані.

Середньоазіатські народи зробили великий внесок у розвиток загальнолюдської культури. У ті часи, коли не мали своєї писемності, вони створювали прекрасні зразки усної народної творчості: народні співці прославляли подвиги своїх героїв, розповідали про чисту та вірну любов Лейлі та Меджнуна...

Якою ж є музика народів Середньої Азії?

Відповісти на це питання нам допоможе узбецька народна пісня-танець «Мавриги». Послухайте її, визначте найхарактерніші ознаки цієї музики.

Слухання. Узбецька народна пісня-танець «Мавриги»

Танцювальність твору зближує його з музикою інших народів. В основі танцювальних рухів лежить своєрідний ритмічний рисунок, виразну роль у танці відіграють ударні інструменти, які супроводжують його мелодію. Саме це притаманне музиці Середньої Азії.

Щоб яскравіше відчути східний колорит цієї музики, доповніть її виконанням легких рухів руками, імітуючи садіння бавовни, витягування ниток, вишивання.

Ритмічний супровід до танцю «Мавриги»

 

II. Слухання. К. М’ясков. „Туркменський танець”

Вч.Послухайте ще один танець та поміркуйте, якому народу він може належати.

Національна своєрідність туркменської музики яскраво втілена в концертній п’єсі для баяну «Туркменський танець», яку написав український композитор Костянтин М’ясков. Ми зрозуміли це завдяки своєрідному ритмічному малюнку та вигадливому орнаменту мелодії, характерному саме музиці Середньої Азії.

Ось ще один приклад того, як до музики одного народу звертаються композитори інших народів.

.

 

I I I. Виконання музичної розспівки

Ця розспівка налаштовує учнів на характер пісні, яку вони будуть вчити на уроці.

- виконання розспівки за співом учителя;

- виконання розспівки в характері.

Вч. У даній вправі зустрічаються четвертні ноти з крапкою. Якщо біля четвертної ноти праворуч стоїть крапка, треба подовжити її звучання на одну восьму.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 476; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.232.71 (0.007 с.)