Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
МОДУЛЬ 2. Літературні напрямиСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Практичні заняття №1, 2. Сентименталізм (4 години) 1.Сентименталізм як негативна реакція на просвітницький раціоналізм. Генеза, естетичні принципи, жанри, представники сентименталізму. 2.Сентименталізм у сімейно-побутовій повісті “Бідна Ліза” Карамзіна. 3.“Маруся” Гр. Квітки-Основ’яненка – перша україномовна сентиментально-реалістична повість нової української літератури. Фольклор як важливий елемент в зображенні побуту персонажів, їхня ідеалізація. 4.Поетика повісті Гр. Квітки-Основ’яненка “Cердешна Оксана”. Завдання 1.Розширте межі будь-якого вищезгаданого твору монологом головного персонажа. 2.Доведіть, що повість “Маруся” – це сентиментальний твір. Література 14, 25, 26, 52, 53, 54, 58. Запитання для самоперевірки 1.Що таке сентименталізм? 2.Які стильові особливості сентименталізму? 3.Назвіть засоби ідеалізації персонажів у повісті Г.Квітки-Основ’яненка “Маруся”. Практичні заняття №3, 4, 5, 6 “Романтизм” (8 годин) 1.Генеза, естетичні принципи, жанри, представники романтизму. 2.Романтичний індивідуалізм героя-бунтаря у “Східних поемах” Дж. Байрона (“Корсар”, “Гяур”, “Абідоська наречена”). 3.Сюжетно-композиційні особливості роману В. Гюго “Собор Паризької богоматері”, образна система твору. 4.Містика, зображення “нічного боку душі”, контамінація реального й ірреального в збірнику Е. Гофмана “Нічні етюди” (“Піщана людина”, “Порожній будинок”, “Майорат”, “Санктус”). 5.Образ часу й простору як деструктивного начала в новелі Е. По “Падіння дому Ашерів”. Значення заголовку для розкриття смислу новели. Функція монтажу у творі. 6.Поетика новел Е.По “Чорний кіт”, “Лігейя”. 7.Історичні реалії, народні традиції, деталі побуту й романтичні образи-символи, поєднання мотивів кохання, смерті й долі в баладі В. Жуковського “Людмила”. 8.Осередки (“Харківська школа романтиків”, “Кирило-Мефодіївське товариство”, “Руська трійця”) українського романтизму, його роль у дослідженні фольклору й національної історії. 9.Особливості осмислення Л. Боровиковським народної демонології, вірувань, магії, обрядів у баладах “Маруся”, “Чарівниця”, “Рибалка. Завдання Дослідити особливості трансформації мотиву “таємничого” портрету у творах “Пророчі портрети” Н. Готорна, “Таємничий портрет” В. Ірвінга, “Овальний портрет” Е. По, “Портрет” М. Гоголя, “Портрет Доріана Грея” О. Уайльда. Література 14, 25, 26, 52, 53, 54, 58. Запитання для самоперевірки 1.Що таке романтизм? 2.Чим відрізняється романтизм від сентименталізму? 3.Розтлумачте поняття “байронічний герой”, “байронізм”. 4. Яка специфіка контамінації реального й ірреального у творах Е.Гофмана? 5. Які елементи готики використовує Е.По у своїх містичних новелах? 6. Розкажіть про особливості розвитку європейського романтизму. Практичні заняття № 7, 8, 9, 10 “Критичний реалізм як течія реалізму” (8 годин) 1.Генеза, естетичні принципи, жанри, представники критичного реалізму. 2.Особливості розвитку критичного реалізму (європейський, російський, український контексти). 3.Особливості розвитку конфлікту в п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий будинок”. 4.Б. Шоу – творець соціально-аналітичної драми-дискусії. Поетика драми “Дім, де розбиваються серця”. 5.“Осучаснення” античного міфу в п’єсі Б. Шоу “Пігмаліон”. Конфлікт між науковими інтересами Хіггінса та його моральною відповідальністю за долю Елізи – основа полеміки навколо “експерименту над людиною”. 6.Поетика роману М. Достоєвського “Злочин і кара”: особливості композиції, художнього втілення авторської позиції, засоби характеротворення, функціональні особливості деталей. 7.Особливості стилю А. Чехова (лаконізм, змістовність художньої деталі, авторська недосказаність тощо). Поетика творів “Зловмисник”, “Людина у футлярі”, “Дама із собачкою”. 8.Історія створення, джерела твору, проблематика, сюжетно-композиційні особливості, образна система соціально-психологічного роману П. Мирного та І. Білика “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. 9.Поетика “серйозних комедій” І. Карпенка-Карого “Сто тисяч”, “Хазяїн”. 10.Художні особливості соціально-побутової й психологічної драми І. Франка “Украдене щастя”, фольклорна основа твору. Завдання 1.Створіть відеорекламу до одного із запропонованих творів й обґрунтуйте вибір епізодів. 2.Напишіть промови адвоката або прокурора. Обвинуваченими можуть бути головні персонажі таких творів: роману “Злочин і кара” (М. Достоєвський), “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” (П. Мирний, І. Білик), драми “Украдене щастя” (І. Франко). Література 14, 25, 26, 52, 53, 54, 68. Запитання для самоперевірки 1.Що таке реалізм? 2. Які течії реалізму існують? 3. У чому полягає специфіка “осучаснення” античного міфу в п’єсі Б. Шоу “Пігмаліон”? 4.Яким чином у романі Ф.Достоєвського “Злочин і кара” відбувається заперечення теорії Родіона Раскольнікова про право на “кров по совісті”? 5.Які функції виконують деталі в романі Ф. Достоєвського “Злочин і кара”? 6.Назвіть особливості стилю А. Чехова. Практичні заняття № 11, 12, 13 “Натуралізм” (6 годин) 1.Генеза, естетичні принципи, жанри, представники натуралізму. 2.Вплив натуралізму на ранні новели Гі де Мопассана (збірки “Недільна прогулянка буржуа”, “Заклад Тельє”). Художнє втілення переваги біологічного начала в людині (“У лоні сім’ї”), обумовленість її вчинків інстинктами (“Подруга Поля”). 3.Поетика реалізму та натуралізму в бориславському циклі С. Коваліва (“Добрий заробок”, “Ройтів шиб”, “Пригісник з Борислава”, “Дрогобицький Найда”, “Безконечний швіндель” тощо). 4.Біологічні та сексопатологічні мотиви у творах В. Винниченка (драми “Пригвожденні”, “Базар”, “Гріх”). 5.Різна функція натуралізму в національних літературах. Значення натуралізму для культури ХХ століття. Завдання 1.Репрезентуйте будь-який вищезгаданий твір емблемою, розтлумачивши образи. 2.Введіть у сюжет будь-якого вищезгаданого твору сон, розтлумачивши образну систему. Література 14, 15, 25, 26, 52, 53, 54. Запитання для самоперевірки 1.Що таке натуралізм? 2.У чому полягає типологічна схожість і відмінність творів бориславської тематики С.Коваліва та І.Франка? 3.Як позначився вплив натуралізму на ранніх новелах Гі де Мопассана? 4.Які стильові особливості натуралізму вам відомі? Практичне заняття №14 “ Узагальнення та систематизація вивченого” (2 години) (Форма проведення – літературний ярмарок) Модульна контрольна робота № 2 (Приклад) 1.Генеза, естетичні принципи, стильові особливості сентименталізму, жанри, представники. 2.Містика, зображення “нічного боку душі”, контамінація реального й ірреального в збірнику Е. Гофмана “Нічні етюди” (“Піщана людина”, “Порожній будинок”, “Майорат”, “Санктус”). 3.Художні особливості соціально-побутової й психологічної драми І. Франка “Украдене щастя”, фольклорна основа твору. МОДУЛЬ 3. Авангардизм. Модернізм Тема 3.1.Модернізм. Співвідношення модернізму й авангардизму: теоретична неузгодженість (2 години) Модернізм як загальна назва різноманітних напрямів у літературі й мистецтві ХХ століття. Загальні естетичні принципу модернізму. Відмінність стильових домінант у європейському й українському модернізмі. Роль “Молодої Музи” та “Української хати” у творенні українського модерного критичного дискурсу. Дискусія І. Франка й М. Вороного про нові шляхи літератури. Співвідношення модернізму та авангардизму: теоретична неузгодженість. Спільні та відмінні риси модернізму й авангардизму. Література 12, 14, 25, 26, 35, 41, 52, 53, 54, 67. Завдання для самостійної роботи Скласти таблицю на тему “Спільні та відмінні риси модернізму та авангардизму”. Запитання для самоперевірки 1.Що таке модернізм? 2.У чому полягає відмінність між європейським та українським модернізмом? 3.Назвіть представників “Молодої Музи” та “Української хати”. Тема 3.2. Дадаїзм (2 години) Дадаїзм як авангардистська течія в західноєвропейському мистецтві. Генеза, естетичні принципи, жанри, маніфести, представники дадаїзму. Вплив дадаїзму на розвиток сюрреалізму, “театр абсурду” і зародження хеппенінга, перформанса, концептуального мистецтва. Література 14, 25, 26, 52, 53, 54. Завдання для самостійної роботи Виписати визначення таких понять, як “театр абсурду”, хеппенінг, перформанс, концептуальне мистецтво. Запитання для самоперевірки 1.У чому полягають естетичні принципи дадаїзму? 2.Назвіть представників дадаїзму. 3.Як дадаїзм впливав на розвиток сюрреалізму? Тема 3.3. Сюрреалізм (2 години) Генеза, естетичні принципи, жанри, маніфести, представники сюрреалізму. Особливості розвитку європейського й українського сюрреалізму. Література 3, 14, 25, 26, 52, 53, 54. Завдання для самостійної роботи Скласти порівняльну таблицю на тему “Європейський та український сюрреалізм”. Запитання для самоперевірки 1.У чому полягають естетичні принципи сюрреалізму? 2.Назвіть представників сюрреалізму. 3.Яка специфіка концепції світу й людини притаманна сюрреалізму? Тема 3.4.Футуризм (2 години) Генеза, естетичні принципи, жанри, представники футуризму. Особливості розвитку футуризму (європейський, російський, український контексти). Література 14, 25, 26, 29, 52, 53, 54, 68. Завдання для самостійної роботи Скласти порівняльну таблицю на тему “Футуризм (європейський, російський, український контексти”. Запитання для самоперевірки 1.У чому полягають естетичні принципи футуризму? 2.Назвіть представників футуризму. 3.Яка специфіка концепції світу й людини притаманна футуризму? Практичні заняття № 1, 2. “Сюрреалізм” (4 години) 1.Генеза, естетичні принципи, жанри, маніфести, представники сюрреалізму. 2.Збірки А. Бретона “Світло землі” (1923), “Сивоволосий револьвер” (1932), “Дух води” (1934). 3.Б.-І. Антонич – основоположник сюрреалізму в українській літературі. Сюрреалістична збірка “Ротації”, урівноваження антитетичних категорій прекрасного і потворного. 4.Сюрреалістичні елементи у віршах “неокласика” М. Драй-Хмари (“Ще губи кам’яні”, “І знов, як перший чоловік…”, “Ой колом сонце догори”). 5.Тяжіння до поетики сюрреалізму, до філологічної гри в поезії Б. Рубчака (“Камінний сад”, “Промениста зрада”, “Дівчині без країни”, “Особиста Кліо”, “Марену топити”). 6.Словотворче експериментаторство, формотворчі ефекти в сюрреалістичній поезії Е. Андієвської (збірки “Поезія”, “Народження ідола”, “Риба і розмір”, “Кути опостінь”). Завдання Розкрийте ідейно-художні особливості будь-якої сюрреалістичної картини:
Література 3, 14, 25, 26, 52, 53, 54. Запитання для самоперевірки 1.Що таке сюрреалізм? 2.Які особливості українського сюрреалізму вам відомі? 3.Назвіть представників європейського й українського сюрреалізму. 4.У чому полягає словотворче експериментаторство Е.Андієвської? Практичні заняття №3, 4. “Футуризм” (4 години) 1.Генеза, естетичні принципи, жанри, представники футуризму. 2.Експериментальна лірика Велимира Хлєбнікова – “Лобачевського слова” (Ю. Тинянов). Бунтарські й утопічні мотиви в поезіях “Закляття сміхом”, “Алфьорово”, “У колодязя розколотися”, “Там, де жили свірістелі…” 3.Спроби створення нових поетичних форм і засобів виразності в поезіях І. Сєверяніна “Коли ночами…”, “Весняний день”, “Увертюра”, “Станси”. 4.Об’єднання українських футуристів. Характеристика творчості й естетичних позицій представників згаданих творчих об’єднань – М. Семенка, В. Поліщука, Ґ. Шкурупія, О. Слісаренка. 5.Урбаністичні, мариністичні мотиви й сюжети, формальні експерименти футуристичної творчості М. Семенка (збірки “Дерзання”, “Кверофутуризм” тощо). Завдання 1.Законспектуйте статтю Оксани Ковальової “Співвідношення модернізму та авангардизму: теоретична неузгодженість” // Слово і Час. – 2004. – №11. – С. 74-78. Заповніть таблицю (модернізм / авангардизм – спільне та відмінне). 2.Укладіть міні-збірку футуристичних творів, урахувавши специфіку стилю митців. Література 14, 25, 26, 29, 52, 53, 54, 68. Запитання для самоперевірки 1.Що таке футуризм? 2.Які стилістичні особливості футуризму? 3.У чому полягають особливості розвитку європейського, російського, українського футуризму? 4.Яка головна передумова створення футуристами Нового Мистецтва? 5. Які футуристичні об’єднання вам відомі? Модульна контрольна робота №3 (Приклад) 1.Модернізмяк загальна назва різноманітних напрямів у літературі й мистецтві ХХ століття. 2.Генеза, естетичні принципи, жанри, маніфести, представники сюрреалізму. 3.Урбаністичні, мариністичні мотиви й сюжети, формальні експерименти футуристичної творчості М. Семенка (збірки “Дерзання”, “Кверофутуризм” тощо).
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 213; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.69.39 (0.008 с.) |