Огляд панелі інструментів CorelDRAW 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Огляд панелі інструментів CorelDRAW



Основою роботи в CorelDRAW є панель інструментів, без якої неможливо створити жодного малюнка. Розглянемо призначення інструментів цієї панелі.

 

інструмент Pick (Вибір) є головним для всіх операцій у CorelDRAW. Його використовують для вибирання та переміщення об'єктів, з якими потрібно працювати. Вибрати об'єкти можна по-різному, у більшості випадків достатньо натиснути кнопкою миші на об'єкті.

Інструмент Shape (Форма) призначений ця і внесення змін в окремі елементи об'єктів. Якщо вибрати цим інструментом об'єкт, то зовнішні його контури перетворюються у набір вузлів, які можна пересувати, вирівнювати, а також змінювати їхні робочі характеристики. Крім редагування вузлів, інструмент Shape використовують для редагування символів тексту і растрових зображень, заокруглення кутів прямокутників, виділення дуг і секторів з вибраного кола.

Інструмент Zoom ( Масштаб ) дає змогу змінювати масштаб зображення. Перший режим роботи перетворює курсор у лупу зі знаком "+" для збільшення потрібної частини об'єкта. Вибравши режим Pan One-Shot, можна захопити малюнок у певному місці і швидко перемістити його у потрібному напрямі.

Інструментом Freehand можна малювати криві довільної форми ніби звичайним олівцем. Режим Безьє дає змогу малювати гладкі криві Безьє, потрібні в якісних ілюстраціях, а інструмент Natural Pen - лінії різної товщини. Якщо потрібно задати розміри об'єктів, то можна скориста­тись інструментом Dimension. Для плавного переходу між об'єк­тами застосовують допоміжні лінії останнього режиму роботи.

Інструмент Rectangle призначений для малювання прямокутників будь-яких розмірів та пропорцій.

 

Інструмент Ellipse дає змогу будувати різної форми еліпси.

Інструмент Polygon утворює випуклі многокут­ники та зірки з довільною кількістю вершин. Можна також малювати спіралі з різною кількістю витків та діаграмні сітки з різною кількістю комірок.

Для введення тексту в малюнок використовують інстру­мент Text. Вибираючи відповідну піктограму в потрібному місці малюнка, задають різний за оформленням фігурний текст.

Інструмент Interactive Fill дає змогу швидко, без до­помоги діалогового вікна, змінювати тональне заповнення.

Інструмент Interactive Transparency робить об'єкти прозорими. Можна задавати рівень прозорості та неоднорід­ну прозорість, яка зробить створені зображення реальніши­ми і життєвішими.

За допомогою інструменту Interactive Blend можна створювати і редагувати переходи між об'єктами. Якщо вибрати перші два режими, то виконається відповідно інтерактивне налаштування переходу об'єктів або інтерак­тивна деформація об'єктів безпосередньо у вікні документа. Якщо потрібно задати форму об'єкта для його редагування, то використовують наступний режим цього інструменту. Для побудови тривимірного зображення об'єкта можна застосу­вати режим Interactive Extrude: у ньому для задания точки збіжності зображення використовують останню кнопку зі списку режимів інструменту.

Інструментом Outline задають колір і стиль контуру вибраного об'єкта. Для контуру можна вибра­ти товщину лінії й одну з семи градацій чорного кольору або викликати діалогове вікно Outline Pen для доступу до елементів керування і параметрів завдання іншого кольору контуру.

Інструмент Fill містить засоби зміни атрибутів заповнення вибраного об'єкта. За його допомогою можна регулювати кольори об'єкта, шаблони й інші характеристики заповнення.

Зміна форми кривої

Після створення об'єкта часто виникає потреба редагува­ти його форму. Це можна зробити за допомогою інструменту Форма (Shape) . Використовуючи інструмент Shape, мож­на змінювати форму кривої чи її сегмента, сполучати або роз'єднувати вузли, додавати нові або вилучати зайві.

Сегмент визначають два вузли. Сегменти бувають двох типів: лінійні (Line) та криволінійні (Curve). Лінійний сег­мент визначений тим, що вузли сполучені прямою лінією. У і сінці лінійного сегмента є вузол, який називають вузлом прямої (line). Він не може мати напрямної точки Безьє зі сторони лінійного сегмента.

Криволінійний сегмент можна зобразити і прямою лінією, однак вузол, який є вузлом кривої (curve), в кінці сегмента має контрольні точки Безьє. За їхньою допомогою можна змінювати форму кривої. В CorelDRAW використовують три типи вузлів: гладкі (smooth), гострі (cusp) і симетричні (sym­metrical). Кожен вузол має одну або дві контрольні точки.

Гладкі (smooth) вузли застосовують тоді, коли треба отримати криву з гладким перегином, і їх не можна вико­ристати для сполучення двох лінійних сегментів. Гострі (cusp) вузли застосовують у випадках, коли треба, щоб крива мала злам у вузловій точці. Симетричні (symmetrical) вузли зручні для сполучення симетричних сегментів кривої.

Режими панелі властивостей (Property Bar) динамічно зміню­ються у разі переходу від одного об'єкта до іншого та залежно від вибраного інструмента. Під час редагування вузла кривої панель властивостей (з підписами) має такий вигляд:

Для ознайомлення з її можливостями пропонуємо наступне:

1. Намалюйте криву, що складається з прямолінійних і криволінійних сегментів.

2. Виділіть два вузли одночасно. Натисніть на одному з вузлів, натисніть на клавішу Shift і, утримуючи її, натисніть на іншому. Можна також обвести рамкою один вузол, натиснути на клавішу Shift і обвести рамкою другий вузол.

3. Утворіть нові вузли. Для цього Натисніть на сегменті - з'явиться маленька крапка. Натисніть на кнопці зі знаком "+", і з'явиться новий вузол.

4. Вилучати вузли та сегменти можна за допомогою кнопки зі знаком "-".

5. Виділіть два або більше вузлів. За допомогою кнопок вузли

можна обертати і вирівнювати. Для вирівнювання виділених вузлів на­тисніть на кнопці Выровнять узлы (Align Nodes). З'явиться діалогове вікно Выравнивание узлов Node

Align (рис. 1), у якому можна задати потрібний варіант вирівнювання.

6. Виділіть початковий і кінцевий вузли. Сполучіть їх за допомогою кнопки Join Two Nodes. За допомогою кнопки Auto-Close можна провести між початковим і кінцевим вуз­лами з'єднувальний сегмент.

 

7. З'єднайте дві криві прямою лінією за допомогою кнопки Extend Curve to Close. Для цього попередньо треба ці дві криві скомбінувати.

8. Розділіть будь-який вузол на два за допомогою кнопки Break Curve.

9. За допомогою кнопки Stretch змініть розміри виді­лених сегментів кривої.

10. У режимі Elastic Mode можна змінювати поведінку двох і більше виділених вузлів у разі їхнього переміщення. Проміжок, на який переміщається вузол, залежить від того, який з виділених вузлів перетягають.

11. Нехай крива складається з кількох гілок. Відокремте лише одну гілку від кривої. Для цього досить виділити один з вузлів гілки кривої і натиснути на кнопці Extract Subpath.

12. Перетворіть прямолінійні сегменти в криволінійні за допомогою кнопки То Curve, а криволінійні в прямолінійні - кнопкою То Line.

Перетворювати гладкі або симетричні вузли в гострі мож­на за допомогою кнопки Cusp. Кнопку Smooth використову­ють для отримання гладких вузлів. Щоб отримати симет­ричний вузол, застосовують кнопку Symmet.

За допомогою кнопки Auto-Reduce виконують автоматич­ну мінімізацію кількості вузлів.

Щоб змінити обриси кривої за допомогою інструменту Shape, слід:

1. натиснути на кривій, обрис якої треба змінити. Вузли стануть видимі;

2. натиснути на вузлі, який треба перемістити, - він пе­ретвориться на чорний квадратик (виділіть одночасно де­кілька вузлів);

3. натискати на вибраних вузлах і перетягувати їх так, Щоб крива набула бажаного обрису.

Обрис кривої можна змінювати за допомогою контрольних точок вузлів:

  1. натиснути на кривій, обрис якої треба змінити;
  2. натиснути на вузлі, який треба змінити. Контрольні точки вузла стануть видимі;
  3. натискати на контрольних точках і перетягувати їх так, щоб крива набула бажаного обрису.

Вигляд кривої можна змінювати, безпосередньо перетягу­ючи сегменти кривої. Для цього потрібно:

1. натиснути на кривій, обрис якої треба змінити;

2. натиснути на сегменті, форму якого треба змінити, і перетягти його так, щоб крива набула бажаного обрису.


3.Хід роботи

Завдання №1

 

1. Намалюйте довільний прямокутник. Виконайте наступне:

- скруглювання кутів;

- заливка: колір – жовтий _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Намалюйте Многоугольник(кількість кутів 9) заливка колір – зелений

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Відкрийте меню Интерактивное перетекание. Занотуйте його пункти __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Виконайте Интерактивное перетекание від прямокутника до многокутника

5. Намалюйте довільну зірку(6 кутів), колір Оранжевий. Застосуйте до неї всі по черзі вищезазначені дії(крім перетікання).

6. Виконайте інтерактивну заливку до будь-якої зі створених фігур.

 

Завдання №2

1. Відкрийте новий рисунок. ____________________________________________________________________

2. Для полегшення малювання користуйтеся вертикальними і горизонтальними напрямними. Для цього натисніть на вертикальній або горизонтальній лінійці і перетягніть напрямні на сторінку малювання Виберіть інструмент Freehand або Bezier і намалюйте замкнену ламану лінію, яка складається з чотирьох прямолінійних сегментів. Переконайтеся, що ламана є замкненою. _____________________________________________

______________________________________________________________________

3. Виберіть інструмент Shape.

4. Натисніть на кривій і виділіть перший сегмент.

5. На панелі властивостей натисніть на кнопку В кривую (То Curve). CorelDRAW перетворить прямолінійний сегмент у криволінійний. Тепер сегмент 1 можна викривляти.

6. Змініть обрис сегмента так, щоб він нагадував обрис серця.

7. Повторіть ті ждії з сегментом 2.

8. Виділіть верхній лівий вузол. Рядок стану відображає, що вибраний вузол є гострим (Cusp).

9. На панелі властивостей натисніть на кнопку Сглаживание (Smooth). CorelDRAW перетворить гострий вузол У гладкий.

10. Перетворіть правий верхній вузол у гладкий.

11. Перетворіть прямолінійні сегменти 3 і 4 у криволінійні. Змінюйте їхні обриси, щоб вони нагадували серце.

 
 

12. За бажанням замалюйте серце будь-яким кольором.

13. Виберіть інструмент Knife (Лезо) і розмістіть його над обрисом серця. Курсор змінить орієнтацію.

14. Перетягуйте курсор поперек рисунка ламаною траєкторією доти, доки не досягнете протилежного краю. Коли досягнете краю об'єкта, курсор знову змінить орієнтацію.

15. Відпустіть ліву кнопку миші, і серце буде розрізане.

16. Виділіть одну половину і пересуньте її вбік

Висновок

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-26; просмотров: 305; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.196.184 (0.028 с.)