Ex.11. Do the multiple choice test. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ex.11. Do the multiple choice test.



1. The boys feel … than the girls about loosing the game.

A. bad      B. badly       C. worse     

2. Bill describes his journey ….

A. colourful B. colourfully C. more colourful     

3. Tom works … than Mike.

A. more slowly B. as slowly  C. the most slowly

4. He knows London … as his sister does.

A. well     B. as well     C. better     

5. John plays the guitar ….

A. more professionally           B. the most professional      

C. professionally

6. She dances much … than her partner.

A. artistically B. more artistically      C. the most artistically

7. You read … of all.

A. little    B. less          C. the least

8. Joe doesn’t look … today.

A. happily     B. more happily C. happy    

9. Peter works … on the project.

A. hard     B. hardly      C. more hardly           

10. He feels … today.

A. well     B. badly       C. good     

11. I don’t like milk ….

A. too       B. also          C. either

12. She hasn’t written the letter ….

A. yet       B. already    C. lately   

13. Where … did you go last summer?

A. too       B. also          C. else    

14. I can … recognize him.

A. hard     B. hardly      C. easy   

15. I want to see them so ….

A. much   B. many       C. more    

16. She threw the ball … and we couldn’t find it.

A. anywhere B. somewhere C. nowhere

17. Where did you spend the holidays? – ….

A. Nowhere B. Somewhere C. Anywhere

18. Do you go … on Saturday evenings?

A. anywhere B. elsewhere     C. somewhere

19. We cannot see our dog ….

A. anywhere B. nowhere   C. somewhere

20. Tom … prefers going in for sports.

A. too       B. either       C. also

 

Ex.12. Translate into English.

1. Я люблю приключения больше, чем фильмы ужасов. 2. Он всегда разговаривает громко. 3. Она рисует хуже, чем в прошлом году. 4. Чем раньше вы получите визу, тем быстрее отправитесь в США. 5. Анна читает по-английски очень медленно. 6. Начальник приходит на работу позже своего секретаря. 7. Он знает Лондон так же хорошо, как и Джон. 8. Опасно заплывать так далеко! 9. Ты знаешь достаточно много слов, чтобы перевести этот текст без словаря.       10. Кто еще хочет пойти в театр с нами? 11. Она очень любит фрукты. 12. Он едет слишком быстро. 13. Я едва знакома с Браунами.            14. Великобритания – высокоразвитая страна. 15. Бетси живет дальше, чем я. 16. Я никогда ничего не забываю. 17. Смотри! Высоко в небе летит бумажный змей. 18. Он упорно занимается английским языком. 19. Она всегда отвечает блестяще на экзаменах. 20. К сожалению, Лора играет на пианино плохо. 21. Том обычно пишет тесты лучше всех из нас.

ПРИЛАГАТЕЛЬНЫЕ ИЛИ НАРЕЧИЯ

ADJECTIVES VS ADVERBS

 

1. I’m getting on … with the local people here.

A. nice          B. good        C. well

2. He is much … than his brother.

A. higher  B. taller        C. more

3. I must stay in bed. I feel ….

A. badly   B. well         C. bad

4. Sally looks …. She has won the championship.

A. happily     B. happy C. luckily

5. George speaks … English.

A. good    B. well         C. nicely

6. They laughed ….

A. lucky   B. happy      C. happily

7. No wonder she’s won the scholarship. She has worked so ….

A. hardly   B. hard         C. hardy

8. Helen was … to pass her term exams.

A. successful B. successfully C. luckily

9. Robert thinks the exercises were rather ….

A. light    B. easy         C. easily

10. Paul is pretty … at tennis, isn’t he?

A. well     B. best          C. good

11. Ships do not travel …, but … you can relax.

A. fast; at least B. fast; at all      C. fast; at last

12. I wanted to go somewhere abroad, but in the end I went nowhere ….

A. at least      B. at all        C. at last

13. I’m … in buying new furniture for my bedroom.

A. interesting B. interest    C. interested

14. Let’s stay inside. It’s … raining.

A. already     B. yet            C. still

15. We haven’t heard from Ben ….

A. late      B. lately       C. latest

16. This car uses so much petrol, you can … run it.

A. hardly  B. hard         C. nearly

17. Her mother will be angry if she stays out ….

A. late      B. lately       C. latest

18. Have you heard the … news?

A. late      B. lately       C. latest

 

19. Let me help you. The bag is too … for you to carry.

A. heavy  B. difficult   C. hard

20. The idea was … to the new manager.

A. interested B. interest    C. interesting

21. The Urals are not as … as the Alps.

A. tall      B. long         C. high

22. She works … a guide in a tourist agency.

A. as         B. like          C. as if

23. This white dress looks … a wedding dress.

A. as         B. like          C. as well

24. This is a nice material. It feels … silk.

A. as         B. like          C. exactly

25. I don’t know him well ….

A. also          B. too            C. either

26. Jane is a sensible girl. She is shy, ….

A. also          B. too            C. either

27. Linda is … polite to the customers.

A. so        B. such         C. too

28. Fred is … a good companion.

A. so        B. such         C. very

29. The floor looks ….

A. cleanly     B. clean        C. clearly

30. Everyone thinks … of his teaching.

A. highly  B. high         C. higher

31. Those people are really dancing ….

A. bad B. worse       C. badly

32. I always feel …. whenever I eat a cake.

A. full      B. fully        C. happily

33. This coffee smells ….

A. well     B. badly       C. good

34. She always arrives at work much … than anyone else.

A. early    B. as early as C. earlier

35. Sally sings … of all.

A. beautifully B. the most beautiful C. the most beautifully

36. Mary is … than her sister.

A. well-educated     B. better-educated  C. more well-educated

37. He finds names … to remember than faces.

A. easily  B. more easily   C. easier

38. We moved … we could.

A. as quietly as B. as quiet as     C. quietly

e customers.ncy. ted  B..ry if she stays out.nt nowhere. ИМЯ ЧИСЛИТЕЛЬНОЕ

THE NUMERAL

Именем числительным называется часть речи, которая обозначает количество или порядок предметов при счете. Имена числительные делятся на количественные (Cardinal Numerals) и порядковые (Ordinal Numerals).

Количественные числительные обозначают количество предметов и отвечают на вопрос how many? (one, twenty - three). Порядковые числительные обозначают порядок предметов и отвечают на вопрос which? (the first, the twenty-third).

Количественные числительные

1 – 12

13 – 19

20 – 90

100 и далее

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 one two three four five six seven eight nine ten eleven twelve   13 14 15 16 17 18 19 thirteen fourteen fifteen sixteen seventeen eighteen nineteen 20 21   22   30 40 50 60 70 80 90 twenty twenty-one twenty-two thirty forty fifty sixty seventy eighty ninety 100 101   102   200 300 1,000 1,001   1,250     2,000 2,569     3,000 1,000,000 1,000,000,000 a/one hundred a/one hundred and one a/one hundred and two two hundred three hundred a/one thousand a/one thousand and one a/one thousand two hundred and fifty two thousand two thousand five hundred and sixty-nine three thousand a/one million a/one billion
               

Числительные от 13 до 19 образуются от соответствующих числительных первого десятка посредством суффикса - teen: four - fourteen. При этом числительные three, five видоизменяются: three – thirteen, five – fifteen. Числительные, обозначающие десятки, образуются от соответствующих числительных первого десятка посредством суффикса - ty: six – sixty. При этом числительные two,three, four, five видоизменяются: two – twenty, three – thirty, four – forty, five – fifty. Между десятками и единицами ставится дефис: thirty-eight. Числительные hundred, thousand, million не принимают окончания множественного числа -s, когда перед ними стоят числительные two, three и т.д.: three hundred, twelve thousand, fifty million. Числительные hundred, thousand, million могут принимать окончание -s, когда они выражают неопределенное количество сотен, тысяч, миллионов. В этом случае они переходят в разряд существительных и после них употребляются существительные с предлогом of: hundreds of teachers, thousands of students.

В составных числительных перед десятками (если их нет, то перед единицами) ставится союз and: 305 – three hundred and five; 2,075 – two thousand and seventy-five; 1,248,369 – one million two hundred and forty-eight thousand three hundred and sixty-nine.

При обозначении количественных числительных цифрами каждые три разряда (справа налево) отделяются запятой: 5,720,000.

Существительное, следующее за числительным, употребляется без предлога: fifteen students, three thousand workers.

Каждая цифра номера телефона называется отдельно: 65–74–09 (six five seven four 0 nine). Цифра 0 читается [ ou ]. Если первые две или последние две цифры одинаковы, то употребляется слово double: 44–56–98 (double four five six nine eight).

Порядковые числительные

1-й – 12-й

13-й – 19-й

20-й – 90-й

100-й и далее

1st 2nd 3rd 4th 5th 6th 7th 8th 9th 10th 11th 12th first second third fourth fifth sixth seventh eighth ninth tenth eleventh twelfth 13th 14th 15th 16th 17th 18th 19th   thirteenth fourteenth fifteenth sixteenth seventeenth eighteenth nineteenth   20th 21st   22nd   30th 40th 50th 60th 70th 80th 90th     twentieth twenty-first twenty-second thirtieth fortieth fiftieth sixtieth seventieth eightieth ninetieth     100th 101st   132nd   200th 203rd   300th 1,000th 4,001st   hundredth hundred and first hundred and thirty-second two hundredth two hundred and third three hundredth thousandth four thousand and first
               

Порядковые числительные, за исключением первых трех (first, second, third), образуются от соответствующих количественных числительных посредством суффикса - th: fourth; seventeenth. При этом в числительных five и twelve буквы ve меняются на f: fifth; twelfth. К числительному eight прибавляется только буква h: eighth;    в числительном nine опускается буква e: ninth; в числительных, обозначающих десятки, конечная - y меняется на - ie: twentieth.

При образовании составных порядковых числительных только последний разряд выражается порядковым числительным, а предшествующие разряды обозначаются количественными числительными: twenty - first, one hundred and twenty - first.

Порядковые числительные, как правило, употребляются с определенным артиклем the, но возможно также употребление с неопределенным артиклем a / an в значении «еще один»: I ’ d like to eat a third apple.

При обозначении номеров глав, параграфов, страниц и т.д. порядковые числительные часто заменяются количественными числительными, следующими за существительными: the first chapter = chapter one; the fifth part = part five; the twenty - fourth lesson = lesson twenty - four.

Количественные числительные употребляются также при обозначении номеров домов, квартир, автобусов, рейсов, размеров одежды и обуви: The English class will take place in Room 42. She lives in Apartment 67. Take tram 4. She wears size thirty-eight shoes.

Хронологические даты

В английском языке годы обозначаются количественными числительными: 2000 – twenty hundred или two thousand; 2005 – two thousand five или twenty hundred five или twenty hundred 0 [ou] fiv e, 2011 – twenty eleven.

Слово year после обозначения года цифрами не ставится, но может употребляться до него: the year 1998 – the year nineteen ninety - eight.

Даты обозначаются порядковыми числительными: October 25th, 1989; 25th October, 1989; October 25, 1989 – The twenty-fifth of October nineteen eighty-nine или October the twenty-fifth nineteen eighty-nine

Дробные числительные

В простых дробях числитель выражается количественным числительным, а знаменатель – порядковым: 1/3 one third. Если числитель больше единицы, знаменатель принимает окончание множественного числа - s: 2/3 two thirds. Существительное, следующее за дробью, ставится в единственном числе: 3/4 kilometre three quarters of a kilometre. Существительное, к которому относится смешанное число, употребляется во множественном числе: 2 1/2 kilometres two and a half kilometres.

В десятичных дробях целое число отделяется от дроби точкой: 2.7 two point seven; 0.3 nought point three; 14.07 one four point nought seven. Проценты обозначаются следующим образом: 25% twenty-five per cent; 0.2% nought point two per cent.

 

Grammar Practice

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 82; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.36.30 (0.032 с.)