Комед і ї Мольєра «тартюф» та «міщанин-шляхтич» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Комед і ї Мольєра «тартюф» та «міщанин-шляхтич»



ПЛАН

Мольєр (Жан-Батист Поклен) — майстер французької класицистичної драми. Життєвий і творчий шлях Мольєра.

Естетичні погляди Мольєра. Художні відкриття драматурга.

Творча історія та художні особливості п’єси Мольєра «Тартюф».

Викриття лицемірства у п’єсі «Тартюф». Система характерів, особливості розвитку конфлікту.

Історія створення п’єси «Міщанин-шляхтич».

Особливості розвитку сюжету і композиції твору.

Система образів п’єси «Міщанин-шляхтич»:

а) образ Журдена, викриття в ньому соціальних вад і негативних рис характеру;

б) образи Доранта і Дорімени, художні засоби їх створення;

в) Ніколь і Ков’єль як виразники народної моралі.

8. Засоби створення комічного в п’єсі «Міщанин-шляхтич».

Література

Разумовская М.В., Синило Г.В., Солодовников С.В. Литература XVII-XVIII вв. — Мн., 1989. — С. 55-70.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Бунич-Ремизов Б. Комедиограф-новатор // Мольер Ж.-Б. Пьесы. — К., 1989. — С. 5-22.

Козленко Р.О. «Дзеркало звичаїв...» Матеріали до вивчення комедії Мольєра «Тартюф» // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1996. — № 8. — С. 28-32.

Комедии Мольера // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1988. — С. 103-125.

Канунникова И.К. Анализ комедии «Тартюф» // Анализ драматургии в школе. — Вологда, 1990. — С. 44-51.

Кашуба Є.І. Первісток пана Поклена // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 2001. — № 4. — С. 20-21.

Ніколенко О.М. Король комедії. Система уроків вивчення п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. — 2001. — № 5. — С. 8-19.

Леонов С.А. Литература классицизма в школьном изучении: Пособие для учителя. — М., 1999. — С. 38-47.

История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 103-126.

Тимченко С.В., Юрковская М.М. Бонжур, господин Журден! // Відродження. — 1995. — № 8. — С. 54-59.

Пушкарская В.М. Изучение классической зарубежной литературы в школе: Пособие для учителя. — К., 1983. — С. 41-58.

Прокаев Ф.И., Долганов И.В., Кучинский Б.В. Зарубежная литература в школе. — К., 1987. — Гл. 4. — С. 59-78.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

 

Практичне заняття № 3

БАРОКО В ІСПАНСЬКІЙ ПОЕЗІЇ (Ф. КЕВЕДО, Л. ГОНГОРА)

ПЛАН

1. Поняття про бароко як добу та літературний напрям. Основні особливості бароко.

2. Поняття про консептизм як стильову течію бароко. Ф. Кеведо — представник консептизму. Основні етапи життя і творчості Кеведо, жанрова своєрідність його творів.

3. Л. Гонгора — творець культистської поезії. Особливості лірики Л Гонгори.

4. Бароко в інших видах мистецтва (у живописі, музиці, архітектурі).

5. Бароко в Україні.

Література

Наливайко Д.С. Искусство: направления, течения, стили. — К., 1980.

Ніколенко О.М. Бароко, класицизм, Просвітництво. Література XVII-XVIII ст. — Харків: Ранок, 2003.

Макаров А. Світло українського бароко. — К., 1989.

Мацапура В. І. Це загадкове примхливе бароко // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 2.

Ніколенко О.М. Вивчаємо бароко. Система оглядових уроків у 9 класі // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. — 2002. — № 1.

Рязанцева Т. Тема самотності у метафізичних сонетах Франсіско де Кеведо // Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 18-23.

Антологія іспанської літератури доби бароко (упорядкування і коментар О.Пронкевича)// Вікно в світ. — 2000. — № 3. — С. 83-133.

Плавскин З.И. Ф. де Кеведо и проза испанского барокк // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 30-41.

Рязанцева Т. «Жив, писав, кохав...» Життя і творчість Ф. Кеведо // Всесвіт. — 1997. — № 10. — С. 156-160.

Смирнова М.Б. Метафора как средство моделирования мира в поэзии Ф. де Кеведо // Вестник Московского университета. — Серия 9. Филология. — 1990. — № 6. — С. 36-41.

Плавскин З.И. Луис де Гонгора и испанская поэзия XVII века // История зарубежной литературы XVII века. — М., 1999. — С. 23-30.

Луис де Гонгора и испанская поэзия XVII века // История всемирной литературы XVII века. — М., 1988.

Мистецтво бароко // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України 2005. – № 8. – С 2 – 48.

Девдюк І.В. Бароко й класицизм: Спільне та відмінне // Зарубіжна література. – 2005. – № 1. – С. 10 – 12.

Скуратовский В. Заметки о барокко // Ренессанс. – 2004. – № 1. – С. 53 – 73.

www.lib.ru

www.nbuv.gov.ua

Практичне заняття № 4



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 113; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.15.94 (0.006 с.)