Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ідентифікатори. Опис змінних.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Операції. Структура простої програми. 1. Абетка мови. 1. Букви A-Z, a-z (прописні й рядкові). 2. цифри 0-9. 3. спец. Смволи.: _${}()[].-=*/%<>=!&',:;?|~”\
2. Ідентифікатори. Опис змінних. У мові С всі використовувані змінні повинні бути описані. Звичайно це робиться на початку функції (про8грама називається функцією) до першого виконуваного оператора. Після описів - виконувана частина програми. Весь текст програми у фігурних дужках {...}. Ці дужки використаються й для складання операторів.
Операції. Основні операції мови З++ Унарні ++ збільшення на 1 -- зменшення на 1 sizeof розмір - порозрядне заперечення ! логічне заперечення & узяття адреси new виділення пам'яті delete звільнення пам'яті type перетворення типів Бінарні * множення / розподіл % залишок від розподілу + додавання - вирахування << зрушення вліво >> зрушення вправо < менше <= менше або більше > більше >= більше або дорівнює = = дорівнює != нерівно & порозрядна Кон'юнкція (И) | порозрядна Диз'юнкція (АБО) && логічне (И) || логічне (АБО) ?: умовна операція = присвоювання *= множення із присвоюванням /= розподіл із присвоюванням %= залишок від розподілу із присвоюванням += додавання із присвоюванням -= вирахування із присвоюванням
Структура простої програми. Програма мовою З++ складається з функцій, описів і директив препроцесора (с.16). Одна з функцій повинна мати ім'я Main. Виконання програми починається з першого оператора цієї функції. Найпростіше визначення функції має наступний формат: Тип_ щоповертає_значення ім'я ([параметри]) { оператори, що становлять тіло функції } Як правило, функція використається для обчислення якого-небудь значення, тому перед ім'ям функції вказується його тип. Про функції розповідається на с.73, нижче наведені лише самі необхідні відомості: q Якщо функція не повинна повертати значення, указується тип Void; q Тіло функції є блоком й, отже, полягає у фігурні дужки; q Функції не можуть бути вкладеними; Кожен оператор закінчується крапкою з коми (крім складеного оператора). Приклад структури програми, що містить функції Main, F1 й F2:
директиви препроцесора опису Int main () { оператори головної функції } int f1 () { оператори функції F1 } int F2 () { оператори функції F2 } Програма може складатися з декількох модулів (вихідних файлів). Кілька попередніх зауважень про введення/виводі. У мові З++ немає убудованих засобів введення/виводу - він здійснюється за допомогою функцій, типів й об'єктів, що втримуються в стандартних бібліотеках. Використається два способи: функції, успадковані з мови З, і об'єкти З++. Основні функції введення/виводу в стилі З: Int scanf (const char* format, …) // введення Int printf (const char* format, …) // вивід Вони виконують форматованне введення й вивід довільної кількості величин у відповідності з рядком формату Format. Рядок формату містить символи, які при виводі копіюються в потік (на екран) або запитується з потоку (із клавіатрури) при введенні, і специфікації перетворення, що починаються зі знака %, які при введенні й виводі заміняються конкретними величинами. Список найбільш уживаних специфікацій перетворення наведений у додатку 2. Приклад програми, що використає функції введення/виводу в стилі З: #include <stdio.h> int main () { int i; printf (“Уведіть ціле число \n”); scanf (“%d”, &i); printf (“Ви ввели число %d, спасибі! ”, i); return 0; } Перший рядок цієї програми - директива препроцесора, по якій у текст програми уставляється заголовний файл <stdio.h>, що містить опис використаних у програмі функцій введення/виводу (у цьому випадку кутові дужки є елементом мови). Всі директиви препроцесора починаються зі знака #. Третій рядок - опис змінної цілого типу з ім'ям i. Функція printf у четвертому рядку виводить запрошення «Уведіть ціле число» і переходить на новий рядок відповідно до керуючої послідовності \n. Функція scanf заносить введене із клавіатури ціле число в змінну i (знак & означає операцію одержання адреси), а наступний оператор виводить на екран зазначену в ньому рядок, замінивши специфікацію перетворення на значення цього числа. А от як виглядає та ж програма з використанням бібліотеки класів З++: #include<iostream.h> int main () { int i; cout<< “Уведіть ціле число \n”; cin >>i; cout<< “Ви ввели число” <<i << “, Спасибі! ”; return 0; } Заголовний файл <iostream.h> містить опис набору класів для керування введенням/виводом. У ньому визначені стандартні об'єкти - потоки cin для введення із клавіатури й cout для виводу на екран, а також операції приміщення в потік << і читання з потоку >>.
Структуру програми можна простежити, проаналізувавши наступну програму, що друкує таблицю температур по Фаренгейту і їхнім еквівалентам по 100-градусній шкалі Цельсія (по формулі з=(5/9)*(F-32)) Виведена програмою таблиця Програма: /* печатка Фаренгейт-Цельсій таблиці F=0, 20,..., 300*/ коментар main() { int nash, kon, shcag; float far, cel; nash=0; while(far<=kon){ cel=(5.0/9.0)*(far-32.0); printf(“%4.0f %6.1f\n”, far, cel); far=far+shcag; } } Програма на С складається з однієї або більше функцій. Одна із цих функцій повинна мати ім'я main. Від інших ця функція відрізняється тим, що її не можна викликати із себе, а її параметри якщо вони є, задаються операційною системою. MAIN звичайно складається першої в тексті програми, але це не обов'язково інші функції нічого не роблять: USELLET() { } У прикладі це основна програма, що складається з однієї функції, її ім'я MAIN. ___________________________________________________________________
Константи. Коментарі. Константи. 1. Цілі. Вони підрозділяються на: а) десяткові: 0-9 б) восьмеричні: 012-128 в) шістнадцятирічні 0х12-1216 2. Довгі цілі визначаються явно латинською буквою l або L, що коштує після константи. 3. Константи із плаваючою крапкою. Завжди мають крапку константи із плаваючою крапкою складається з: цілої частини - наступна цифра. Десяткової крапки Дробової крапки - наступних цифр Символу експоненти е або Е Експоненти у вигляді цілої const (м.б. зі знаком). Кожна з наступних частин м.б. операндом: 1. цілої або дробової частини 2. десяткова крапка або символ Е. Має тип double завжди. 4. Символьні константи. Вона складається з одного символу ув'язненого в апострофи, виділяють спеціальні (керуючі символи) константи: переклад рядка HL (LF) ‘\N’ горизонтальна табуляція HT ‘\T’ вертикальна табуляція VT ‘\V’ повернення на крок BS ‘\B’ повернення каретки CR ‘\R’ переклад формату FF ‘\F’ зворотна коса \ ‘\\’ апостроф ‘ ‘\’’ лапки “ ‘\”’ порожній символ NUL ‘\0’ Має тип int у вигляді символьної константи. Крім цього символ м.б. представлений послідовністю 3-х восьмеричних цифр у вигляді: Пробіл - це '\040'; Смвол ';' - це '\073' Смвол 'a' - це '\141' Смвол - це '\176' 5. Строкові константи. Послідовність символів, укладених у лапки (не апострофи) є символьною константою. “Це строкова константа” “А” “132-321?” “0” Строкові константи - це масив символів. Має тип char[] завжди
Коментарі. Коментар починається парою символів /* і закінчуються */. Коментар дозволяється скрізь, де припустимі пробіли, переклади на новий рядок і переклад сторінки використаються як роздільники. Замість одного з них можна використати їхню кількість. Для підвищення читаності програми рекомендується використати символ табуляції. Застосування коментарів. 1) /* це однорядковий коментар*/ 2) /* це багаторядковий комен- тар /* Коментарі не вкладаються друг у друга. ___________________________________________________________________
Типи даних – основні типи.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-15; просмотров: 43; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.55.25 (0.007 с.) |