Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Естетичні параметри технічних об’єктівСодержание книги
Поиск на нашем сайте
З початку створення перших механізмів і машин, ще на ранніх стадіях ремісничого виробництва людина прагнула до поєднання практичної корисності ТО і його привабливого зовнішнього вигляду (єдності корисності та краси). У подальшому дана тенденція отримала наукове обґрунтування. Так, Ф. Рело в роботі „Вчення про конструювання” [13] один з розділів присвятив стилю машин. Треба одразу ж додати, що поняття про красу і гармонію, в тому числі ТО, з часом змінювались. Наприклад плавні форми верстатів та автомобілів середини минулого сторіччя зараз вже не вважаються оптимальними ні з естетичної, ні з експлуатаційної, ні з ергономічної точок зору (рис. 7.4). До основних естетичних параметрів ТО можна віднести: - симетрію (абсолютну, відносну, контрастну); - ритм як доцільне чергування форм, площин, кольорів, структур; - членування (в горизонтальному і вертикальному напрямках); - пропорціональність (домірність людини, ТО і об’єктів НС); - контраст (матеріалів, форм, розмірів, кольорів, світла); - композицію (форм, ліній, кольорів). Вказані параметри є комплексними і залежать від ряду більш простих естетичних параметрів, таких як: - форма (плавна або з різкими переходами); - матеріал (дерево, метал, пластмаса в різних випадках і сполученнях дають різний естетичний ефект); - вигляд поверхні елементів (матові – необроблені, гладкі – оброблені); - габаритні розміри і об’єм; - лінії (горизонтальні, вертикальні, похилі, прямі, ламані, криві); - кольори (основні та відтінки); - текст (шрифт, розмір, колір, розташування); - світло (яскраве, розсіяне, світлотінь). Таким чином, засобами промислової естетики можна значно підвищити сукупну цінність ТО. Звичайно, значення естетичних параметрів не слід перебільшувати, оскільки краса ТО є, все ж таки, вторинною по відношенню до його функції. Для кожного ТО залежно від його призначення і галузі, в якій він використовується, можна знайти приблизне оптимальне співвідношення між естетичними, ергономічними і технічними (функціональними, експлуатаційними, конструктивними, технологічними) параметрами (рис. 7.5). ТО останнім часом стають все більш складними і для забезпечення оптимальних значень їх параметрів, в тому числі і естетичних, потрібно докладати все більше зусиль та часу. У зв’язку із цим, проблемами зовнішнього вигляду сучасних ТО займаються спеціально підготовлені фахівці з технічної естетики – дизайнери. Дизайнер має справу не лише з естетичними, але і з взаємопов’язаними з ними ергономічними та іншими параметрами ТО. Важливий правильний вибір моменту часу, коли дизайнер залучається для сумісної із конструктором роботи зі створення ТО. Часто (що є цілком невиправданим), конструктор передає дизайнеру вже практично готовий проект із визначеним розташуванням функціональних, принципових і конструктивних елементів. В подібній ситуації участь дизайнера обмежується лише естетичним оформленням ТО, що є неприпустимим. Найбільш ефективними результати його роботи можуть бути, якщо сумісна розробка розпочнеться вже на стадії створення ФС, або саме пізніше – під час створення ПС.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-15; просмотров: 31; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.255.183 (0.006 с.) |