Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Topics for discussian in classСодержание книги
Поиск на нашем сайте
1. Borrowings from Celtic. 2. Latin borrowings. 3. World - formation in O.E.
1. Why does the O.E. vocabulary contain so few borrowings from the Celtic 2. From list of Latin loan - words speak on the kind of contacts the English 3. What facts can be given to prove that O.E. was generally resistant to 4. Pick out the O.E. suffixes and prefixes which are still used in English and 5. Determine the part of speech and the meaning of the words in the right learn – ian v. “learn”: _________ ere, _______ ing, _____ unз; зе – samn – ian v. “assemble”: ____________unз; Scēot – an v. “shoot”: _______ end; Lēoht n. “light”: ___________ līc; Eald abj. “old”: ____ ian, _____, unз, ______ dōm; Scearp adj. “sharp”: ________ lic, _____ lice; ______ nis; Sorз n. “sorrow”: _______ ian, _____ lic, _____ full; freond n. “friend”: _______ lēas, _____ lic, _______ scipe, ræden. 6. Add negative prefixes to the following words and explain the meaning of the derivatives: rot "glad": un_____; hal "healthy": wan____; spēdiз “rich”: un ______, wan ____; cūp “known”: un _______.
7. Make grammar and vocabulary analysis of sentence 11 (p. 318) from the O.E. text "Ohthere's and Wulfstan's story". Give both Russian and modern English translation of the text. Methodical advice. • Make use of the following borrowings from Celtic: - place - names with Celtic element - Man - сhester, Win - сhester, - common nouns - O.E. binn N.E. bin "crib"; dun dun "dark coloured"; bratt cloak "cloak";
Cradol cradle • Latin borrowings: - early ones - O.E. cēapian, cēap, cēapman and man3ian, man3ung, mаnЗеге ("to trade", "eal", "trader", "to trade", "trading", "trader") came from Latin names for "merchant" - caupo and mango; O.E. ynce N.E. inch < L. uncia mynetian to coin < cuneus wīn wine < vinum butere butter < būtyrum plume plum < prunus cīese cheese < cāseus pipor pepper < piper - later borrowings - abbot, alms, altar, angel, disciple, idol, martyr, organ, relic, rule, temple; accent, grammar, meter, notary, decline; elm, lily, plant, pine; fever, plaster, paralysis; camel, elephant, tiger; cap, mat, sack, sock; deet, oyster, radish, etc. • The suffix -ing was used to build patronymics and to show the descent e.g. AEpelwulfinз "son of AEpelwulf' Centinз "a man coming from Kent" Cyninз "had of clan or tribe" - O.E. cynn "clan". • The suffix -lice was a component of adverbs, O.E. rotlice N.E. "gladly", "cheerfully" adv. Literature: 1. Аракин В. Д. История английского языка. - М.: ФИЗМАТ ЛИТ, 2003. 2. Иванова И.П., Чахоян Л.П., Беляева Т.М. История английского языка. 3. Rastorgueva Т. A. F History of English. - М., 1983. 4. Лекционный материал. Seminar 6. General characteristics. M.E. spelling. Vowels. Consonants. Topics for discussian in class 1. Qualitative and quantitative changes of vowels in M.E.
2. Consonant changes in M.E. 3. Changes in the Alphabet. 4. Spelling changes.
1. Comment on the position of French in the 12th - 13th centuries. 2. Speak on the role of foreign influence in M.E. 3. Comment on the peculiarities of M.E. borrowing, their character and 4. What new letters and digraphs denoting consonants appeared in M.E.? 5. What change affected the O.E. monophthongs in M.E.? Were the changes 6. What changes did the unstressed vowels undergo in M.E.? How did it 7. Read and translate the M.E. text "The Prologue" from Canterbury Tales by Methodical advice.
· To make, a comparative phonetic analysis you are to show the changes of the word used in the text. e. g. whan O.E. hwænne M.E. whan N.E. when [hw] [hw] > [w] [æ] > [a] > [e] hw replaced by w
Literature: 1. Аракин В. Д. История английского языка. - М.: ФИЗМАТ ЛИТ, 2003. 2. Смирницкий А.И. Лекции по истории английского языка (средний и 3. Иванова И.П., Чахоян Л.П., Беляева Т.М. История английского языка. 4. Лекционный материал. Seminar 7. Middle English grammar. Noun. Verb.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 588; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.156.26 (0.01 с.) |