Крок 1. Створення нового проекту 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Крок 1. Створення нового проекту



1. Запустіть систему програмування Delphi. Для цього можна скористатися меню Пуск, підменюПрограми чи ярликом Delphi на Робочому столі.

При першому завантаженні Delphi створить проект нового додатка, ім’я якого за умовчання Project1. На екрані буде відображатися головна форма проекту Form1 і текстовий модуль із описом класу форми Unit1.pas.

Примітка. Якщо при завантаженні у вікнах Delphi відображається створений раніше проект, то його необхідно закрити (пункт Close All меню File) і створити новий проект (пункт New Application меню File).

2. Натисніть клавішу F12. Це дозволить переключитися між формою і відповідним їй файлом модуля. Клавіша F11 переключає інспектор об’єктів і форму/файл модуля.

3. Виберіть у головному меню Delphi пункт Save All (чи натисніть аналогічну кнопку на панелі інструментів) для збереження проекту. Створіть у робочому каталозі папку, що відповідає факультету (наприклад, FM), далі, групі (наприклад, 21) і, нарешті, особисту папку зі своїм ім’ям.

Збережіть текстовий модуль (ім’я якого за умовчання Unit1) з ім’ям MainUnit, а проект (ім’я якого за умовчання Project1) з ім’ям Example.

Примітка. При першому збереженні проекту Delphi запросить два імені: загальне ім’я проекту й ім’я текстового модуля. Ці імена Delphi буде використовувати для формування імен інших файлів проекту. Треба уважно стежити за тим, щоб усі файли проекту зберігалися в одній папці, інакше подальша робота з проектом буде неможлива.

Крок 2. Вивчення файлів проекту

1. Запустіть одну з файлових оболонок (Мій Комп’ютер, Провідник Windows, Windows Commander) і перегляньте збережені у вашій особистій папці файли проекту Example:

Example.dpr – головний файл проекту, що містить текст програми, який ініціалізує та запускає додаток.

Example.dof – текстовий файл для збереження опцій проекту.

Example.res – двійковий файл ресурсів проекту (містить іконки, курсори і т. ін.).

MainUnit.pas – текстовий модуль із описом класу форми.

MainUnit.dfm – двійковий файл з описом образу форми.

Примітка. Розширення файлів резервних копій починається зі знака тильди «~», наприклад MainUnit.~рa.

2. Поверніться у середовище Delphi, скомпілюйте і запустіть проект (клавіша F9 чи кнопка зі стрілкою на панелі інструментів).

У результаті компіляції на екрані відобразиться додаток – типове вікно Windows, що має рядок заголовка з іконкою і назвою форми Form1, а також три традиційні кнопки: згорнути, максимізувати/мінімізувати, закрити.

Вивчіть властивості створеного додатка (можливість переміщення, зміни розмірів, максимізації/мінімізації і т. ін.). Закрийте додаток.

3. Знову перейдіть до файлової оболонки і вивчіть файли, що з’явилися у результаті компіляції проекту:

Example.exe – файл проекту, що виконується (його можна запускати і поза інтегрованою системою розроблення Delphi).

MainUnit.dcu – результат компіляції файлу MainUnit.pas.

Крок 3. Вивчення структури проекту

Для кожної форми Delphi створює окремий текстовий модуль (Unit).

Уважно перегляньте зміст модуля MainUnit.pas. У цьому файлі здійснена об’ява класу форми TForm1, що успадковує властивості стандартного класу TForm:

TForm1 = class(TForm)

end;

Далі здійснюється опис змінної Form1, що має тип TForm1

Var

Form1: TForm1;

Саме за допомогою цієї змінної у тексті програми здійснюється доступ до властивостей і методів форми (наприклад, вираз Form1.Color:= clRed; присвоїть властивості «колір» форми Form1 значення «червоний»).

Крок 4. Створення простого кнопкового інтерфейсу

1. Розмістіть на формі кнопку Button із палітри Standard (для цього треба вибрати мишею необхідний компонент палітри і натиснути ліву кнопку миші в належному місці на формі).

2. Зверніть увагу, що в опис класу форми була автоматично додана змінна типу TButton (TButton – скорочення від Type Button, Тип Кнопки):

Button1: TButton;

3. Двічі натисніть ліву кнопку миші на кнопці Button1. При цьому буде автоматично згенерована і розміщена у текстовому модулі процедура оброблення натискання на дану кнопку:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

Begin

end;

Ім’я процедури оброблення складається з імені об’єкта Button1 (кнопка) і назви дії Click (натискання кнопки миші) Button1Click. Ім’я процедури конкретизується ім’ям класу форми TForm1.

Зверніть також увагу, що в опис класу форми автоматично доданий опис процедури оброблення:

procedure Button1Click(Sender: TObject);

Усередині ключових слів begin end; процедури оброблення запишіть код, що буде виконуватися при кожному натисканні на кнопку, наприклад:

Form1.Color:= clRed; { Присвоїти кольору форми значення червоний }

Примітка. Метод Button1Click є членом класу Form1, тому можна не конкретизувати ім’я властивості Color ім’ям класу Form1 і записати Color:= clRed;

4. Запустіть додаток і вивчіть його властивості.

Крок 5. Вивчення способів оброблення подій

1. Розташуйте на формі ще одну кнопку і в процедурі оброблення її натискання запишіть код, що буде змінювати колір форми на зелений (clGreen). Запустіть додаток і вивчіть його властивості.

2. Активізуйте першу з кнопок і перейдіть на вкладку Events (події) в Object Inspector. У відповідність події OnClick (натискання на кнопку) поставлена процедура оброблення Button1Click. У списку, що випадає, також можна вибрати процедуру оброблення натискання на другу кнопку Button2Click.

Для виконання схожих дій немає сенсу створювати дві різні процедури оброблення події. Для цього достатньо одного методу, наприклад, Button1Click, усередині якого визначається, яка саме кнопка була натиснута. Параметр Sender процедури оброблення саме і дозволяє визначити, який компонент надіслав повідомлення (send – від англ. надсилати).

Занесіть у процедуру оброблення натискання першої кнопки наступний код:

{ Якщо натиснута перша кнопка – колір красний }

If Sender = Button1 Then Color:= clRed

else Color:= clGreen; { Інакше – колір зелений }

Потім, використовуючи інспектор об’єктів, поставте у відповідність події OnClick кожної кнопки загальну процедуру оброблення Button1Click.

Процедуру Button2Click можна видалити, для цього всередині ключових слів begin end; просто зітріть текст – компілятор автоматично видалить визначення методу та його опис всередині класу.

3. Закрийте створений вами проект (пункт Close All меню File) – це захистить вас від небажаних змін проекту іншими людьми. Для продовження роботи проект простіше всього буде відкрити зі списку останніх змінених файлів (пункт Reopen меню File).

 

Зміст звіту

1. Назва і мета роботи.

2. Основні поняття.

3. Відповісти на питання.

 

Контрольні питання

1. Як створити новий проект Delphi? З яких файлів складається проект? Які прийняті за умовчання імена файлів проекту? Як зберегти, закрити, відкрити проект Delphi?

2. Яка структура інтегрованого середовища розроблення Delphi? Розкрийте функціональне призначення кожного її елемента. Як переключитися між формою і відповідним їй файлом модуля, інспектором об’єктів і формою/файлом модуля?

3. Як помістити компонент на форму? Як активізувати компонент? Як переглянути і змінити властивості активного компонента?

4. Як скомпілювати проект? Які файли з’являються у результаті компіляції проекту?

5. В якому файлі знаходиться опис і визначення класу форми? Розкрийте структуру і зміст даного файлу.

6. Як створити процедуру оброблення події (наприклад, натискання на кнопку)? Як переглянути список можливих процедур оброблення даної події? Для чого застосовується параметр Sender процедури оброблення? Як видалити процедуру оброблення події?

 

Література

1. Александровский А. Delphi 5. Разработка корпоративных приложений. – М.: ДМК, 2000. – 512 с.

2. Архангельский А. Я. Object Pascal в Delphi. – М.: ЗАО «Издательство Бином», 1999. – 224 с.

3. Архангельский А. Я. Программирование в Delphi 6. – М.: ЗАО «Издательство Бином», 2002. – 1120 с.

4. Бобровский С. Delphi 5: Учебный курс. – СПб.: Питер, 2002. – 640 с.

5. Вирт Н. Алгоритмы + структуры данных = программы. – М.: Мир, 1985. – 406 с.


 

 

Лабораторна робота № 6

Тема: Вивчення властивостей форм Delphi.

Мета: Вивчити основні властивості форм Delphi.

 

Завдання

Крок 1. Створення проекту

1. Запустіть систему програмування Delphi. Відкрийте проект, який Ви створили на попередньому занятті (пункт Open Project чи Reopen меню File). Проект можна також завантажити з файлової оболонки (наприклад, Windows Commander) – для цього треба двічі натиснути ліву кнопку миші на файлі з розширенням dpr.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 245; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 54.221.110.87 (0.034 с.)