Львівський національний університет 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Львівський національний університет



ЛЬВІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА

Кафедра бібліотекознавства та бібліографії

КУРСОВА РОБОТА

з наукового семінару „Методика укладання бібліографічного покажчика”

на тему: „Український театр (2004-2008): бібліографічний покажчик змісту”

 

          

Студентки 2 курсу, групи КМБ-21                                                              напряму підготовки 6.020102                     

„Книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія”

Беген Соломії Володарівни

Керівник Біловус Галина Григорівна

 

Національна шкала__________                                       Кількість балів: ______ Оцінка: ECTS____

 

 Члени комісії _________ ______________________

_________ ______________________

_________ ______________________

        

 

м. Львів – 2013 рік

ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………3

РОЗДІЛ 1.Історичний досвід та актуальні проблеми українського театру і театральної науки………………………………………………………………6

1.1. Історія українського театру…………………………………………………6

1.2. Проблеми сучасного українського театру………………………………....7

1.3. Питання акторства та режисерської школи……………………………..…8

1.4. Персоналії………………………………………………………………….. 14

1.5. Театр Леся Курбаса………………………………………………………….21

1.6. Спогади………………………………………………………………………22

1.7. Листи до редакції………………………………………...………………….23

1.8. Хроніка……………………………………………………………………….25

1.9. Події…………………………………………………………………………..26 

1.10. Фестивалі……………………………………………………………………29  

1.11. Ювілеї……………………………………………………………………….33                            

1.12. Інтерв’ю……………………………………………………………………..35 

1.13. Сучасний стан зарубіжного театру………………………………………..37

1.14. Огляди, рецензії…………………………………………………………….38

1.15. Театрознавчі видання……………………………………………………....46

 

РОЗДІЛ 2. ДОПОМІЖНІ ПОКАЖЧИКИ

2.1. Розписані річники журналу «Український театр»…………………………49

2.2. Іменний покажчик……………………………………………………………50

2.3. Алфавітний покажчик назв публікацій…………………………………….56

 

ВИСНОВКИ………………………………………………………………………63

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………………65

ВСТУП

    «Український театр» — всеукраїнський ілюстрований науково-популярний журнал, на сторінках якого висвітлюється історія і сучасний стан театрального мистецтва. Часопис виходить раз на два місяці.

    Журнал заснований у 1917 році у вигляді бюлетеня під назвою «Театральні вісті». Упродовж своєї історії періодичне видання висвітлює театральні процеси в Україні. З ним співпрацюють провідні науковці-театрознавці, театральні критики, майстри театрального мистецтва, актори, режисери. З часу заснування журнал мав різні назви, сучасна назва — з 1970 року. До 2009 року видання входило до переліку наукових фахових видань, затверджених ВАК України.

    Журнал відслідковує культурні процеси не тільки в Україні, а й за її межами. Його провідна тематика: особливості режисерської діяльності, театральні фестивалі, акторська майстерність. Для структури даного видання характерна сталість окремих рубрик, зокрема «Огляди та рецензії», «Постаті», «Дослідження», «Бібліографія».

    «Український театр» досліджує комплекс теоретичних і практичних проблем театру, організації театрального процесу сьогодення та історичні аспекти; вивчає питання становлення та розвитку режисерської школи, відображає історію провідних театрів минулих десятиліть на території України та у діаспорі; аналізує аспекти внутрішнього саморозвитку актора тощо.

    Головний редактор журналу з 1990 року до 2009 року – доцент, заслужений діяч мистецтв України Юрій Богдашевський, з 2009 року – Алла Підлужна. Члени редколегії – відомі діячі мистецтвознавства, актори, театрознавці: Безгін І., Гайдабура В., Козак Б., Митницький Е. та інші.

Актуальність дослідження. Популярність досліджуваного журналу серед спеціалістів театральної сфери зумовлена характером викладеного матеріалу як науково–популярного, так і матеріалу, що інформує про події театрального життя. Попит даного видання також підвищується публікаціями листувань відомих театральних діячів, що дає змогу дослідити специфіку діяльності окремих театрів та театральних об’єднань. Журналом «Український театр» послуговується широке коло користувачів: від керівництва та працівників театрів до студентів, що навчаються за фахом «Театральне мистецтво». Тому укладення бібліографічного покажчика змісту видання «Український театр», навіть із хронологічним обмеженням в охопленні публікацій, є необхідним кроком у бібліографічному забезпеченні загалу, який використовує у своїй діяльності цей журнал.

Мета курсової роботи – дослідження змістового наповнення журналу «Український театр» за період 2004–2008 рр. і укладання бібліографічного покажчика змісту цього видання.

Для реалізації поставленої мети було окреслено такі завдання:

· зробити бібліографічні записи усіх публікацій «Українського театру» періоду 2004–2008 рр.;

· розробити схему рубрикації зроблених бібліографічних записів і систематизувати їх;

· укласти необхідні допоміжні покажчики до опрацьованого матеріалу;

· об’єднати систематизований матеріал та допоміжний апарат і подати, як бібліографічний покажчик.

Об’єкт дослідження – публікації, вміщені в журналі «Український театр».

Предмет дослідження – проблеми історичного розвитку театрів України, питання методики театрального мистецтва та акторської діяльності, які розкриваються у публікаціях журналу.

Новизна даної курсової роботи у тому, що укладання анотованого, окресленого хронологічними рамками бібліографічного покажчика змісту журналу «Український театр» здійснено вперше.

Структура курсової роботи представлена змістом дослідження, вступом, двома розділами, висновками, списком використаної літератури. Перший розділ містить 16 підрозділів. Матеріал анотовано, окрім рецензій та подано в алфавітному порядку. Використана наскрізна нумерація. До кожного бібліографічного опису подано коротку анотацію, яка розкриває зміст публікації. Бібліографічні записи подано відповідно до ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 „Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання” [1]. В другому розділі вміщено допоміжні покажчики, серед яких: «Іменний покажчик", «Алфавітний покажчик назв публікацій», «Річники журналу “Український театр”.

При написанні анотацій до статей використовувались методичні розробки Н. М. Кушнаренко [6]. Укладання допоміжних покажчиків здійснювалося на основі рекомендацій Г. М. Швецової-Водки [5].

Практичне та теоретичне значення дослідження полягає у використанні покажчика як джерела для написання наукових робіт з питань театрознавства, для полегшення пошуку необхідного матеріалу відповідної тематики, що висвітлюється на сторінках журналу тощо.

 

 

Історія українського театру

1. Барабан Л. Іван Дніпровський: невідомі сторінки / Леонід Барабан // 2005. – № 4. – С. 28–30: фото, іл.

Проаналізовано творчий доробок драматурга.

2. Барабан Л. Подвижницька праця на українській сцені / Леонід Барабан // 2004. – № 3. – С. 29.

Розглянуто життя та творчість актора і режисера Аполона Гайдабури.

3. Барабан Л. Симон Петлюра: початок театрально–критичної діяльності / Леонід Барабан // 2005. – № 3. – С. 19–21: фото.

Розглянуто діяльність Симона Петлюри як театрального критика. Розглянуто його праці в цій галузі.

 

4. Куріцин Б. Був місяць жовтень / Борис Куріцин // 2005. – № 3. – С. 22–25: фото.

Про один місяць з життя Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки.

 

5. Поволоцький І. Запрошуємо на новосілля / Ілля Поволоцький // 2006. – № 3. – С. 7–9: фото.

Викладена коротка історична довідка про Київський академічний театр ляльок, його діючий репертуар та нове приміщення.

Питання акторства та режисерської школи

13. Аветисян Т. Ностальгія: смуток чи радість? / Тамара Аветисян // 2007. – № 3. – С. 31–32.

Спогади співачки про відомих артистів та її знайомства з ними.

 

14. Андрійцьо В. Корифеї театру Срібної Землі (Микола Садовський, Олександр Загаров, Микола Аркас, Юрій Шерегій) / Василь Андрійцьо // 2007. – № 1. – С. 21–26; № 2. – С. 25–31: фото.

Розглянуто творчі біографії театральних діячів та їхню співпрацю з різними театрами.

 

15. Барабан Л. Драматургія Іларіона Чолгана – відома і невідома / Леонід Барабан // 2006. – № 1. – С. 24–27: фото.

Про творчі доробки драматурга та постановки його п’єс.

 

16. Барабан Л. П’єси Василя Пачовського і Антона Крушельницького (В контексті розвитку модерної української драми і театру поч.. ХХ ст.) / Леонід Барабан, кандидат мистецтвознавства // 2004. – № 6. – С. 17–20: фото. – Бібліогр.: с. 20.

Розглянуто короткі біографії західноукраїнських драматургів- символістів. Проаналізовано їхні творчі доробки.

 

17. Барабан Л. Творчість Костя Буревія на терені драми і театру першої половини ХХ століття / Леонід Барабан // 2007. – № 6. – С. 18–25: фото. – Бібліогр.: с. 25.

Про художню діяльність та особисту долю драматурга.

 

18. Бойко Б. Київський міський театр ляльок: від витоків… / Богдана Бойко // 2005. – № 4. – С. 14–19: фото.

Висвітлено історію театру, проаналізовано його репертуар.

 

19. Білас О. Театральне життя української діаспори в Німеччини наприкінці Другої світової війни / Ольга Білас // 2006. – № 4. – С. 20–24: фото. – Бібліогр.: с. 24.

Проаналізовано творчу діяльність театрів української діаспори в Німеччині наприкінці Другої світової війни на прикладі вистав: «Оргія» Лесі Українки, «Самодури» Гольдоні, «Земля» Стефаника та інші.

 

20. Бойко Т. З виконавської практики Йосипа Гірняка концептуальний образ Чирви–Козиря («Диктатура» І. Микитенка) / Тетяна Бойко // 2008. – № 6. – С. 23–25: фото. – Бібліогр.: с. 25.

Досліджено стилістичні трансформації акторського виконавства Й. Гірняка, особливості відтворення ексцентричних образів.

 

21. Бойко Т. «Легкі жанри» у виконавській практиці Йосипа Гірняка / Тетяна Бойко // 2007. – № 6. – С. 11–17: фото. – Бібліогр.: с. 17.

Про театральну діяльність і сценічні експерименти провідного актора театру Березіль.

 

22. Верхацький М. Листування з Валентиною Чистяковою (До 100-річчя від дня народження М. П. Верхацького) / Михайло Верхацький // 2004. – № 4–5. – С. 10–13.

Подано листування народної артистки України Валентини Чистякової з актором Михайлом Верхацьким.

 

23. Владимирова Н. В. Блейк – Е.–Г. Крег на перехресті творчих пошуків / Наталія Владимирова // 2006. – № 5. – С. 26–31: іл. – Бібліогр.: с. 31.

Розкрито особливості впливу В. Блейка, представника раннього романтизму, на формування художньо–естетичних принципів режисера Е.–Г. Крега.

 

24. Владимирова Н. Сезон довжиною у два десятиліття / Наталія Владимирова // 2007. – № 3. – С. 12–15: фото.

Проаналізовано розвиток національної сценографії. Про події в контексті проведення виставки «Сценографія. Сезон 2006».

 

25. Гайдабура В. У пошуках п’єси, що зникла / Валерій Гайдабура // 2008. – № 1. – С. 24–29: фото. – Бібліогр.: с. 29.

Дослідження повоєнного театру української діаспори. Подано текст однієї сцени з п’єси «Дружба» Миколи понеділка.

 

26. Джерелянський Ю. Нотатки на маргінесі / Юрій Джерелянський // 2007. – № 4. – С 3.

Проаналізовано проблеми театральної критики, взаємовідношення між художньою творчістю та її критичним відображенням.

27. Захаревич М. Зарубіжні гастролі франківців / Михайло Захаревич // 2008. – № 2. – С. 28–32: фото.

Про важливість аналізу гастрольних виступів сценічних колективів. Досліджено досвід зарубіжних гастролей Національного академічного драматичного театру ім. І. Франка.

 

28. Клековкін О. Акторство (Морфологічний етюд) / Олександр Клековкін / 2007. – № 3. – С. 22–30: іл.; № 4. – С. 20–28: іл.; № 5. – С. 24–32: іл.

Досліджується зв'язок між поняттями «актор» і «мистецтво», прослідовується процес встановлення театру як самостійного виду мистецтва, починаючи з античності.

29. Клековкін О. До історії театральної термінології в Україні. Кінець ХVІ – початок ХІХ ст. / Олександр Клековкін // 2008. – № 6. – С. 17–22.

Про специфіку терміносистеми театрального мистецтва, особливості її побудови, встановлення та розвитку.

 

30. Клековкін О. «Космічний екстаз» (про театральність фашизму) / Олександр Клековкін, доктор мистецтвознавства // 2004. – № 1–2. –С. 22–31: фото.

Розглянуто німецький театр в контексті поширення нацизму. Проаналізовано зв'язок драматургії з політичним життям.

31. Клековкін О. Межі театру (проблеми термінології) / Олександр Клековкін // 2008. – № 3. – С. 20–25. – Бібліогр.: с. 25.

Висвітлено процес встановлення та упорядження практичної та історико–теоретичної термінології театру.

32. Клековкін О. Митець у ролі митця (спроба визначення амплуа) / Олександр Клековкін // 006. – № 4. – С. 25–32: фото.

Проаналізовано процес встановлення «нового» мистецтва, розвиток провідної особистості Митця та нове осмислення в цьому контексті театру.

33. Клековкін О. Театр ласки Божої (Священні ігри Середньовіччя) / Олександр Клековкін // 2005. –№ 3. – С. 26–32: іл.

Досліджено особливості становлення театру в різні періоди існування людства та його різновиди.

34. Корнійчук В. Ave Maria (психологічні особливості акторської творчості Марії Заньковецької) / Володимир Корнійчук // 2004. – № 3. – С. 26–28.

Продовження дослідження впливу актриси на глядачів. Розкриваються особливості її роботи над ролями.

35. Кудрявцева Н. Комплексний психофізичний тренінг і внутрішня розкутість / Наталія Кудрявцева, Валерій Гузик // 2005. –№ 1–2. –С. 23–27: фото.

Розглянуто особливості психіки та психології акторів, необхідність внутрішнього та зовнішнього тренування.

36. Лабінський М. Актуальність 86-річної давності… / Микола Лабінський // 2004. – № 1–2. – С. 2–5: фото.

Автор подає статтю Северина Паньківського «Революційний katzenjammer п.Кугеля». Паньківський критикує Кугеля за його виступи проти автономії України та глузування з українських письменників і театру.

 

37. Лабінський М. Валентина Чистякова. Листування з Валерієм Гаккебушем / Микола Лабінський // 2006. – № 3. – С. 16–26: фото; № 4. – С. 15–19; № 5. – С. 20–25; № 6. – С. 21–23.

Опубліковані уривки листів В. Чистякової до театрознавця В. Гаккебуша.

38. Лабінський М. З плеяди Леся Курбаса: до 95–річчя від дня народження Валерія Гаккебуша / Микола Лабінський // 2007. – № 4. – С. 10–12: фото.

Подано короткі відомості про Валерія Гаккебуша. Вміщено відгук на дослідження В.В. Гаккебуша «Ріта Нещадименко в театрі 20–х років».

39. Лабінський М. Неопублікована стаття Павла Кудрицького / Микола Лабінський // 2008. – № 5. – С. 22: іл.

Наведені відомості про актора і режисера театру "Березіль" П. Берези-Кудрицького та поміщено його статтю «Театральний «Леф» в Україні – Мистецьке об’єднання «Березіль».

 

40. Соколенко Н. Енергія супротиву (Український театр корифеїв як виразник національної ідеї) / Надія Соколенко // 2005. – № 4. – С. 2–4. – Бібліогр.: с. 4.

Про розвиток театру корифеїв під час антиукраїнської політики та переслідувань.

 

41. Станішевський Ю. Жанрове розмаїття режисерських шукань / Юрій Станішевський // 2008. – № 2. – С. 15–20: фото; № 3. – С. 15–19. – Бібліогр.: с. 19.

Дослідження українського театру початку ХХ століття. Виокремлено режисерську діяльність М. Садовського, М. Кропивницького, М. Старицького.

 

42. Судьїн В. «Режисура та акторська майстерність» / Володимир Судьїн // 2007. – № 6. – С. 29–30: іл.

Про специфіку навчального посібника Наталії Данченко.

43. Хорошко Г. На перехресті двох культур (Гастролі Мінського національного академічного театру імені Янки купали у Києві) / Ганна Хорошко // 2007. № 1. – С. 27–30: фото.

Огляд вистав трупи Мінського театру під час гастролей на сцені Національного академічного драматичного театру ім. І.Франка.

Персоналії

44. Артемчук І. Із бувальщини про Панаса Саксаганського / Ігор Артемчук // 2005. – № 5. – С. 25: фото.

Подані короткі історії з життя актора.

45. Артемчук І. Із життя Юрія Шумського / Ігор Артемчук // 2006. – № 1. – С. 31–32: фото.

Викладені короткі епізоди з життя актора.

46. Артемчук І. М.К. Заньковецька / Ігор Артемчук // 2005. – № 6. – С. 22–23: фото.

Враження від вистав за участю Марії Заньковецької. Подані короткі історії з життя актриси.

47. Артемчук І. Про Костянтина Станіславського / Ігор Артемчук // 2006. – № 2. – С. 30–31: фото.

Зібрані цікаві історії з життя відомого режисера.

48. Артемчук І. Із життя Амвросія Бучми / Ігор Артемчук // 2006. – № 3. – С. 30-32: фото.

Наведені найцікавіші випадки з життя актора. Подані його висловлювання.

49. Артемчук І. Із життя А.П. Чехова / Ігор Артемчук // 2006. – № 5. – С. 32: фото.

Спогади про постановки п’єс письменника.

50. Артемчук І. Артист, якого завжди пам’ятатимуть (Іван Семенович Козловський) / Ігор Артемчук // 2006. - № 6. – С. 30–31: фото.

Викладені історії з театрального життя соліста Великого театру.

51. Артемчук І. Усміхнений Нушич / Ігор Артемчук // 2007. – № 1. – С. 32: фото.

      Зібрані короткі історії з життя письменника Броніслава Нушича.

52. Артемчук І. І.П. Котляревський / Ігор Артемчук // 2007. – № 3. – С. 21.

Про шлях «Енеїди» до читачів та мандрівки письменника.

53. Артемчук І. Природна веселість / Ігор Артемчук // 2007. – № 6. – С. 31.

Подані короткі епізоди з життя комедійного актора Карпа Соленика.

54. Артемчук І. Марко Кропивницький / Ігор Артемчук // 2007. – № 4. – С. 32.

Короткі театральні історії з життя актора і драматурга.

55. Безгін І. Мельпомена Ігоря Безгіна / Ігор Безгін, записав Віталій Жежера // 2007. – № 1. – С. 7–9: фото.

Розмова про кафедру організації театральної справи Київського театрального університету, створену професором. Розглянуто театральне та партійне життя професора.

 

56. Борисова Л. Містика та маріонетки («Балаганчик» Олександра Блока в Кримському театрі ляльок) / Людмила Борисова // 2005. – № 5. – С. 19–20: фото.

Розглянуто несценічну п’єсу «Балаганчик» О.Блока у постановці Оксани Дмитрієвої.

 

57. Веселка С. «Відмикаю світанок скрипковим ключем» / Світлана Веселка // 2007. – № 6. – С. 2–4.

Про творчий шлях актриси – заньківчанки Лесі Бонковської.

 

58. Веселка С. «Стрілець» влучає без промаху / Світлана Веселка // 2006. – № 2. – С. 2–5: фото.

Висвітлено життєвий та творчий шлях народного артиста України Богдана Козака.

 

59. Веселка С. Фрески, або крок на нову територію / Світлана Веселка // 2006. – № 6. – С. 12–17: фото.

Про режисера Володимира Кучинського, специфіку його постановок та діяльність акторки Наталки Половинки.

 

60. Горбатюк В. Дан. Дан. – особа обов’язкова / Віра Горбавтюк // 2008. – № 6. – С. 2–7: фото.

Про життєвий шлях театрального керівника Данила Федоряченко.

 

61. Гуменюк В. Про що шепочуть яблуні / Віктор Гуменюк // 2005. – № 5. – С. 7–14: фото.

Викладено біографію актора Миколи Андрусенко, розглянуто його творчу діяльність.

 

62. Данченко С. «Для мистецтва убивчо, коли воно замінюється бажанням привернути до себе увагу, здобути дивіденти» / Сергій Данченко, розмову вела Олена Коваленко // 2005. – № 3. – С. 2–4: фото.

В розмові аналізується роль внутрішньої свободи та свободи вибору у театральному мистецтві та її значення для розвитку особистості загалом.

63. Демченко Т. Нотатки Джульєтти / Тамара Демченко // 2006. – № 1. – С. 19–23: фото.

Роздуми артистки Київського ТЮГу про сучасну постановку «Ромео і Джульєтти».

 

64. Денисенко Г. Пізнаючи таїну буття / Ганна Денисенко // 2005. – № 6. – С. 8–10: фото.

Розглянуто творчий шлях актора Київського театру на Подолі Володимира Кузнєцова, проаналізовано особливості його акторської гри.

 

65. Зарівна Т. Портрет актриси на тлі театру / Теодозія Зарівна // 2006. – № 5. –

С. 17-19: фото.

Про акторські здібності та особливості ролей артистки України Поліни Лазової.

66. Канарська Г. Вірність / Галина Канарська // 2008. – № 3. – С. 12–14: фото.

Висвітлено творчий доробок актора та режисера Петра Колісника.

 

67. Канарська Г. Не прощаючись… / Галина Канарська // 2007. – № 6. – С. 4–6: фото.

Спогад про львівського сценографа та режисера Валерія Бортякова та його співпрацю з театром ім. М. Заньковецької.

 

68. Кравченко Я. Сумний блазень / Ярослав Кравченко // 2006. – № 4. – С. 9–11: фото.

Розповідь про особливість гри на сцені та найвідоміші ролі актора Олексія Вертинського.

 

69. Кузнєцова Ж. Знову потрібні нові форми (шкіци до творчого портрета актора Львівського театру ім. Леся Курбаса Олега Цьони) / Жанна Кузнєцова // 2007. – № 3. – С. 16–19: фото.

Розповідь про творчий шлях та доробок актора. Розглянуті деякі ролі.

 

70. Лабінський М. Він був енциклопедистом / Микола Лабінський // 2005. – № 4. – С. 4–8: фото.

Викладена біографія Миколи Бажана та історія знайомства автора з поетом.

 

71. Максименко Н. «Неси свій хрест і віруй» / Наталя Максименко // 2008. – № 5. – С. 2–8: фото.

Про творчий доробок актриси Валентини Гаркуші.

 

72. Малікова Д. Скарбничка Анатолія Ященка / Дарина Малікова // 2006. – № 6. – С. 17–20: фото.

Проаналізовано різноплановість актора на сцені та його ролі.

 

73. Мастицька І. Чарівник музичної вистави / Ірина Мастицька // 2007. – № 4. – С. 13–14: фото.

Про вокальний потенціал та улюблені оперні партії соліста Донецького академічного театру опери та балету ім. А. Солов’яненка Віктора Жука.

 

74. Мелешкіна І. Учитель виразного життя / Ірина Мелешкіна // 2007. – № 1. – С. 14–20: фото.

Розповідь про життя, театральну діяльність актора театру «Березіль» Романа Черкашина.

75. Миронов П. Загадкова натура (компілятивний нарис) / Петро Миронов // 2005. – № 6. – С. 11–17: фото.

Проаналізовано особливість творчої натури Ежена Йонеско.

 

76. Михальонок Я. «На грані без меча» / Ярина Михольонок // 2007. – № 4. – С. 4–6: фото.

Про сутність творчої особи Леся Курбаса, реалізацію його творчих задумів на сцені.

 

77. Непочаткова Н. Актор Петро Панчук: філософія життя і творчості (Монолог актора) / Наталія Непочаткова // 2006. – № 1. – С. 12–16: фото.

Викладена розповідь актора про враження від театру, про ролі та співпрацю з режисерами.

 

78. Палажченко В. Тридцять життів Миколи Шопі / Володимир Палажченко // 2004. – № 1–2. – С. 11–12.

Розповідається про творчість і репертуар співака.

 

79. Пилипчик Р. Ікона «Святитель Димитрій Ростовський» / Ростислав Пилипчик // 2004. – № 1–2. – С. 21.

Подана коротка біографія Данила (у чернецтві Димитрія) Туптала, якого було канонізовано. В журналі вміщена ікона- портрет.

 

80. Распутіна Л. Самобутність / Людмила Распутіна // 2005. – № 5. – С. 15–16: фото.

Про діяльність Кримськотатарського Національного театру.

 

81. Ситникова А. Життя крізь призму театру / Аліна Ситникова // 2006. – № 3. – С. 14–15: фото.

Висвітлено життєвий та творчий шлях актора Василя Єременка.

 

82. Сльозко О. Слово про Миколу Боклана / Олександра Сльозко // 2006. – № 4. – С. 12–14: фото.

Розглянуто театральне життя Миколи Боклана, вистави з його участю.

 

83. Судьїн В. Вони вміють любити одне одного / Володимир Судьїн // 2005. – № 6. – С. 5–7: фото.

Про директора Київського державного театру Ірину Кліщевську та репертуар театру.

 

84. Судьїн В. Легінь українського театру / Володимир Судьїн // 2007. – № 1. – С. 4–6: фото.

Висвітлено коротку біографію народного артиста України Олега Шаварського. Проаналізовано його творчу діяльність.

 

85. Судьїн В. Лицар театру / Володимир Судьїн // 2005. – № 3. – С. 11–14: фото.

Висвітлено життя та творчий шлях актриси–травесті Ліни Будник.

 

86. Тарновецька Н. Моє життя і театр / Ніна Тарновецька // 2004. – № 1–2. – С. 19–20: фото.

Актриса Театру Юного Глядача розповідає про своє театральне життя.

 

87. Терещенко Г. Експерименти Віталія Аверченка / Галина Терещенко, Ірина Мастицька // 2005. – № 1–2. С. 12–13 6 фото.

Розглянуто життя та творчий доробок народного артиста України. Проаналізовано його режисерську діяльність.

 

88. Швець М. Про будні та свята театру ім. Леся Курбаса / Марта Швець // 2007. – № 3. – С. 20–21: фото.

Подано перелік та проаналізовано вистави театру, ювілеї та фестивалі.

 

89. Ярошенко Д. Слово про майстра / Дарина Ярошенко // 2007. – № 4. – С. 15–16: фото.

Про творчий шлях актора Кримського театру ляльок Георгія Мартьянова.

90. Ярошенко Д. Театр Азарова / Дар’я Ярошенко // 2005. – № 5. – С. 17–18: фото.

Проаналізовано творчий шлях художнього керівника Кримського театру ляльок Бориса Азарова.

 

91. Ястремська О. Вірність покликанню / Олена Ястремська // 2004. – №1–2. – С. 8–10: фото.

Вміщена біографія актриси Дніпропетровського українського музичного драматичного театру ім. Т.Шевченка Лідії Кушкової.

 

Театр Леся Курбаса

92. Єрмакова Н. Актор з погляду педагогіки (із практики мистецького об’єднання «Березіль») / Наталя Єрмакова // 2008. – № 2. – С. 21–24: фото.

Про методологічне обґрунтування акторської професії у практиці режисерської школи Леся Курбаса.

 

93. Єрмакова Н. До історії педагогічної практики Леся Курбаса / Наталя Єрмакова // 2007. – № 4. – С. 17-19.

Досліджено сукупність педагогічних заходів Курбаса як режисера, специфіку театрального навчання.

 

94. Єрмакова Н. Початки першої української режисерської школи / Наталія Єрмакова // 2007. – № 5. – С. 19–23: фото.

Відображено історію встановлення та розвитку базових принципів діяльності МОБу.

 

95. Єрмакова Н. Про музичний аспект педагогіки Леся Курбаса / Наталя Єрмакова // 2008. – № 1. – С. 22–23.

Про особливості концепції Леся Курбаса щодо використання музики у театральних виставах та її вплив на сценічні образи.

 

96. Єрмакова Н. Співпраця режисера та художника: уроки березільської школи / Наталія Єрмакова // 2007. – № 6. – С. 7–10: фото.

Досліджено формування та розвиток березільського типу сценічної культури, орієнтованої на взаємодію з режисерами.

 

97. Лабінський М. Виграна битва слова (Переклади Леся Курбаса) / Микола Лабінський // 2007. – № 1. – С. 10–13: фото.

Розглянуто творчу спадщину Леся Курбаса. Зокрема досліджено його перекладацьку діяльність.

Спогади

98. Аветисян Т. Зірка першої величини / Тамара Аветисян // 2005. – № 4. – С. 25–27: фото.

Розглянуто життєвий шлях єврейської актриси Сіді Таль.

99. Александрович–Дочевський А. «Якби ви знали, із якого бруду росте «Вишневий сад» / Андрій Александрович–Дочевський // 2007. – 2. – С. 21–25: фото.

         Спогад про зустріч із С.В. Данченком та постановку вистави «Вишневий сад» за А.П. Чеховим.

 

100. Богдашевський Ю. Він завжди приймав удар на себе / Юрій Богдашевський // 2004. – № 4–5. – С. 20–21: фото.

Розповідь про Головного редактора журналу- Василя Большака.

 

101. Згадуючи Анатолія Васильовича Полякова / 2006. – № 1. – С. 28–30: фото.

Подано спогади співробітників та учнів відомого діяча мистецтв.

 

102. Кабачок М. Біля лялькової колиски / Микола Кабачок // 2004. – № 4–5.– С. 18–19: фото.

Висвітлено коротку творчу діяльність директора театру ляльок у Донецьку- Віктора Добровольського та педагогічну діяльність народної артистки Любові Гаккебуш.

103. Кабачок М. Джезказган – Донецьк (Мандрівні звиви біографії режисера) / Микола Кабачок // 2005. – № 5. – С. 26–31: фото; № 6. – С. 24–29: фото.

Представлена розповідь режисера про своє життя.

104. М.М. Пам’яті товариша / М.М. // 2005. – № 5. – С. 32: фото.

Присвячено пам’яті заслуженого діяча мистецтв України Анатолія Полякова.

105. Стригун Ф. Від усіх, хто знав, цінував і любив Михайла Форгеля / Федір Стригун // 2007. – № 2. – С. 32: фото.

Подано історію театральної діяльності художнього керівника.

 

106. Ю.Б. Остання Вистава Аліма Ситника / Ю.Б. // 2008. – № 4. – С. 31: фото.

Спогади про народного артиста України.

107. Ю.Б. Пам’яті вчителя / Ю.Б. // 2008. – № 5. – С. 32: іл.

Спомини про режисера Григорія Кононенка.

Листи до редакції

108. Аветісян Т. Як зберегти душу? / Тамара Аветісян // 2004. – № 3. – С. 30–31.

Проаналізовано сучасний стан телебачення, звільненого від цензури. Зокрема, на прикладі програми «Вікна» з Дмитром Нагієвим.

109. Белський Ю. Історія «Заграви», як я її бачу / Юрій Белський // 2004. – № 4–5. – С. 23–28: фото.

Окреслено історію театрального колективу діаспори «Заграва». Проаналізовано його репертуар у перші роки після створення.

110. Гайдабура В. Молитва за «Заграву» / Валерій Гайдабура, доктор мистецтвознавства // 2004. – № 1–2. – С. 16–18: фото.

Розповідь про театральний колектив діаспори «Заграва», його керівників, режисерів та репертуар.

111. Гайдабура В. Максималістський імператив Юрія Белського / Валерій Гайдабура, доктор мистецтвознавства // 2004. – № 4–5. – С. 22.

Дослідження життя та творчості артиста української діаспори.

112. Гайдабура В. Реквієм з Батьківщини / Валерій Гайдабура, доктор мистецтвознавства // 2004. – № 6. – С. 25–31: фото.

Викладені короткі відомості про діяльність артистів Віри Левицької та Йосипа Гірняка в період проживання закордоном. Подане їхнє листування.

113. Гайдабура В. Син землі галицької Іван Когутяк / Валерій Гайдабура, доктор мистецтвознавства // 2004. – № 3. – С. 21– 25: фото. – Бібліогр.: с. 25.

Розглянуто діяльність західноукраїнських театрів у період Другої світової війни. Наведено відомості про керівників цих театрів. Детально висвітлено діяльність директора Окружного театру у Коломиї.

114. Макаренко Г. «Странны, право, вкусы у нашей публики» / Гарій Макаренко // 2005. – № 1–2. – С. 18–19.

Про виступи української трупи М. Садовського у Житомирі 1906 року. Критика цих гастролей у газеті «Волынская жизнь».

115. Міндлін Ф. Театр нашої пам’яті / Фауст Міндлін // 2008. – № 3. – С. 30–32.

Спогади актора про радянський єврейський театр у Одесі.

116. Терлецький Й. Болі нашої театральної історії / Йосип Терлецький // 2005. – № 3. – С. 15–18: фото; № 4. – С. 20–24: фото.

Розповідь директора Драматичного Ансамблю «Заграва» про останні складні десятиліття творчості колективу. Автор згадує про свою подальшу діяльність після розпаду колективу.

 

Хроніка

117. Войтенко Т. «Господи, захисти мого Франка…» / Таміла Войтенко // 2006. – № 4. – С. 19: фото.

Про виставу «Таїна буття» в Луганському академічному українському музично–драматичному театрі, присвячену 150–річчю з дня народження І.Франка.

 

118. Присяженко В. Черкаси / В. Присяженко // 2005. – № 6. – С. 17: фото.

Прем’єри вистав «Отелло» і «Дорога Памела» у Черкаському обласному музично–драматичному театру ім. Т.Г.Шевченка.

 

119. Присяженко В. Черкаси / В. Присяженко // 2006. – № 2. – С. 29: фото; № 6. – С. 25: фото.

Про прем’єрні вистави у Черкаському обласному музично–драматичному театрі ім. Т.Г.Шевченка: «На всякого мудреця доволі простоти» О. Островського та «Алладін» Я. Стельмаха, «Любов під в’язами».

120. Харків // 2005. – № 1–2. – С. 19.

Інформація про фестиваль «Балтійський дім» у Санкт-Петербурзі за участю Харківського державного академічного українського драматичного театру ім. Т.Г. Шевченка.

121. Шурапов В. Кошти за «Ревізора» – на Тарасову церкву / В. Шурапов // 2004. – № 4–5. – С. 4.

Колектив Кіровоградського обласного українського музично–драматичного театру ім. М.Л. Кропивницького підтримує спорудження Тарасової церкви.

 

122. Ю.Б. Допомога побратимів / Ю.Б. // 2004. – № 3. – С. 15.

Про меценатську допомогу Будинку ветеранів сцени ім. Наталі Ужвій.

 

Події

123. Вольпе Н. Шигімагія / Наум Вольпе // 2007. – № 6. – С. 28.

Ювілейну виставку родини Шигімаг у Харківському художньому музеї.

 

124. Владимирова Н. Сценографічний проект – у театральний простір майбутнього / Наталія Владимирова // 2007. – № 4. – С. 6–9: фото.

Про організовану в рамках церемонії нагородження премією «Київська Пектораль» виставку курсових робіт кафедри сценографії та екранних мистецтв НАОМА.

 

125. Денякова О. Звітують митці театрів / Оксана Денякова // 2008. – № 1. – С. 2–3: фото.

Розглянуто виступи діячів культури на 5–му з’їзді НСТД України.

126. Єфимов В. В Україні заспівали латиною / Володимир Єфимов // 2008. – № 3. – С. 28–29: фото.

Про постановку вистави «Carmina Burana» на сцені Дніпропетровського академічного театру опери та балету.

127. Єфремов С. Ляльковий дім для дніпропетровських дітлахів / Сергій Єфремов // 2005. – № 4. – С. 27: фото.

Про відкриття стаціонарного приміщення міського театру ляльок у Дніпропетровську.

 

128. Калюжна Л. Таврійські прем’єри / Любов Калюжна // 2008. – № 6. – С. 31: фото.

Прем’єра вистави Херсонського академічного обласного музично–драматичного театру ім. М. Куліша «Фаворит. Князь Потьомкін Таврійський».

 

129. Макагонова В. Невичерпне джерело натхнення / Віра Макагонова // 2008. – № 4. – С. 27: фото.

Про постановку вистави «Мойсей» на сцені Дніпропетровського обласного українського молодого театру «Камерна сцена».

130. Неволов В. Переможці Шевченківської премії 2008 року / В. Неволов // 2008. – № 2. – С. 2: фото.

Подано перелік щорічних премій України ім. Т. Шевченка та лауреатів цієї премії за 2008 рік.

 

131. Оверчук М. Заньківчани наполегливо працюють / Мирослава Оверчук // 2008. – № 6. – С. 30: фото.

Про початок 91–го сезону Львівського театру ім. М. Заньковецької, що розпочався прем’єрою вистави «Два дні… Дві ночі…». Розглянуто вистави попередніх сезонів, зокрема, «Іонич» А. Чехова, «Аріадна».

 

132. Руда Н. Принадна чарівність суїциду / Надія Руда // 2008. – № 6. – С, 28–29: фото.

Досліджено специфіку образів з прем’єрної вистави «Іванов» А. Чехова в Севастопольському академічному російському д



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-04-20; просмотров: 127; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.114.142 (0.314 с.)