Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Таже стихиры Пасхи с припевы их. Глас 5.
Стих: Да воскре́снет Бог, / и расточа́тся врази́ Его́. Па́сха / свяще́нная нам днесь показа́ся; / Па́сха но́ва свята́я; / Па́сха та́инственная; / Па́сха всечестна́я. / Па́сха Христо́с Изба́витель; / Па́сха непоро́чная; / Па́сха вели́кая; / Па́сха ве́рных. / Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая. / Па́сха всех освяща́ющая ве́рных. Стих: Я́ко исчеза́ет дым, / да исче́знут. Прииди́те / от виде́ния жены́ благове́стницы, / и Сио́ну рцы́те: / приими́ / от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва: / красу́йся, лику́й / и ра́дуйся, Иерусали́ме, / Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба, / я́ко жениха́ происходя́ща. Стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся. Мироно́сицы жены́, / у́тру глубоку́, / предста́вша гро́бу Живода́вца, / обрето́ша А́нгела / на ка́мени седя́ща, / и той провеща́в им, / си́це глаго́лаше: / что и́щете Жива́го с ме́ртвыми; / что пла́чете Нетле́ннаго во тли? / Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́. Стих: Сей день, его́же сотвори Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Па́сха кра́сная, / Па́сха, Госпо́дня Па́сха! / Па́сха всечестна́я / нам возсия́. Па́сха, / ра́достию друг дру́га обы́мем. / О Па́сха! / Избавле́ние ско́рби, / и́бо из гро́ба днесь, / я́ко от черто́га / возсия́в Христо́с, / жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля: / пропове́дите апо́столом. Слава, и ныне, глас 5: Воскресе́ния день, / и просвети́мся торжество́м, / и друг дру́га обы́мем. / Рцем бра́тие, / и ненави́дящим нас, / прости́м вся Воскресе́нием, / и та́ко возопии́м: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. И славословие великое. Тропарь воскресен, глас 5: Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся; / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м.
Слава, и ныне, Богородичен: Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая; / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющим к Тебе́. / Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га. / Моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих / и кла́няющихся рождеству́ Твоему́. Ектениа и отпуст без креста. И святаго на отпусте поминает, егоже будет день. И час 1, в притворе. На 1-м часе глаголем псалмы обычныя. На Сла́ва: тропарь: Собезнача́льное Сло́во: И ны́не: Богородичен: Что Тя нарече́м: По Трисвятом кондак: Душе́вныма очи́ма: И конечный отпуст по обычаю, и прочия часы пред литургиею глаголем трипсалмнии. НА ЛИТУРГИИ Начало литургии, якоже на самую Пасху. На литургии изобразительная, и от канона Пасце песнь 3-я и 6-я. По входе тропарь, глас 5: Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся; / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м. Слава: кондак слепаго, глас 4. Душе́вныма очи́ма ослепле́н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́коже слепы́й от рожде́ния, / покая́нием зову́ Ти: / Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый. И ныне: кондак Пасце, глас 8: А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние. И прочая. Прокимен Пасхи, глас 8: Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь. Стих: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко благ, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилуиа Пасхи, глас 4: Ты воскре́с, уще́дриши Сио́на. Стих: Госпо́дь с небесе́ на зе́млю призре́. Апостол и Евангелие дне. И прочая служба воскресна вся. Вместо же Достойно: поем:
А́нгел вопия́ше Благода́тней: / Чи́стая Де́во, ра́дуйся! / И па́ки реку́: ра́дуйся! / Твой Сын воскре́се / тридне́вен от гро́ба, / и ме́ртвыя воздви́гнувый: / лю́дие, весели́теся. Таже ирмос, глас 1: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́. Причастен: Те́ло Христо́во приими́те, / исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те. / Аллилу́иа. трижды. Глаголем же и псалом 33: Благословлю́ Го́спода: Таже иерей творит отпуст Пасхи со крестом, и прочее все поем конец литургии, якоже указася на самую Пасху. И тако отдается праздник святаго и живоноснаго Христова Воскресения. На трапезе бывает братии утешение великое, сиречь елеем, рыбою и вином. В оглавление ВОЗНЕСЕНИЕ ГОСПОДА БОГА Час 9-й трипсалмный. По начале глаголет чтец Трисвятое, и до Недели 8-я во всяком церковном пении. НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ На Го́споди воззва́х: поставим стихиры 4, глас 6: Госпо́дь вознесе́ся на небеса́, / да по́слет Уте́шителя ми́ру, / небеса́ угото́ваша престо́л Его́, / о́блацы восхожде́ние Его́. / А́нгели дивя́тся, Челове́ка зря́ще превы́ше себе́. / Отец ждет, Его́же в не́драх и́мать соприсносу́щна, / Дух же Святы́й вели́т всем а́нгелом Его́: / возьми́те врата́ кня́зи ва́ша, / вси язы́цы восплещи́те рука́ми, / я́ко взы́де Христо́с, иде́же бе пе́рвее. Го́споди, Твоему́ вознесе́нию удиви́шася херуви́ми, / зря́ще Тебе́ Бо́га на о́блацех восходя́ща, на них седя́щаго, / и сла́вим Тя, я́ко бла́га ми́лость Твоя́, / сла́ва Тебе́. На гора́х святы́х зря́ще Твое́ вознесе́ние Христе́, / сия́ние сла́вы О́тчи, / воспева́ем Твой светообра́зный лица́ зрак, / кла́няемся страсте́м Твои́м, / почита́ем воскресе́ние, / сла́вное вознесе́ние сла́вяще: / поми́луй нас. Го́споди, смотре́ния соверши́в та́инство, / пои́м Твоя́ ученики́ на го́ру Елео́нскую, / возноси́лся еси́, / и се твердь небе́сную проше́л еси́, / мене́ ра́ди обнища́вый по мне, / и возше́д отону́дуже не разлучи́лся еси́, / Всесвята́го Твоего́ Ду́ха низпосли́, / просвеща́юща ду́ши на́ша. Слава, и ныне, глас тойже: Го́споди, апо́столи я́ко ви́деша Тя, на о́блацех возноси́ма, / рыда́нием слез, Жизнода́вче Христе́, ско́рби исполня́еми, / рыда́юще глаго́лаху: / Влады́ко, не оста́ви нас си́рых, / и́хже за милосе́рдие возлюби́л еси́ рабы́ Твоя́, / я́ко благоутро́бен, / но посли́ я́коже обеща́л еси́ нам, / Пресвята́го Твоего́ Ду́ха, / просвеща́юща ду́ши на́ша. Прокимен дне. На стиховне стихиры, глас 1: Возше́д на небеса́, отону́дуже и соше́л еси́, / не оста́ви нас си́рых, Го́споди, / да прии́дет Твой Дух, нося́ мир ми́рови, / покажи́ сыно́м челове́ческим дела́ си́лы Твоея́, / Го́споди Человеколю́бче. Стих: Вси язы́цы, восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом ра́дования.
Возше́л еси́ Христе́ к Безнача́льному Отцу́ Твоему́, / неопи́санных Его́ недр не разлучи́выйся, / и прило́г си́лы хвале́ния трисвята́го не прия́ша, / но Еди́наго Сы́на и по вочелове́чении / позна́ша Тя, Го́споди, Единоро́дна Отцу́, / во мно́жестве щедро́т Твои́х поми́луй нас. Стих: Взы́де Бог в воскликнове́нии, Госпо́дь во гла́се тру́бне. А́нгели Твои́ Го́споди, апо́столом глаго́лаху: / му́жие галиле́йстии, что стоите́, зря́ще на не́бо? / Сей есть Христо́с Бог, вознесы́йся от вас на не́бо, / Той прии́дет па́ки, / и́мже о́бразом ви́десте Его́ иду́ща на не́бо, / послужи́те Ему́ в преподо́бии и пра́вде. Слава, и ныне, глас 2: Роди́лся еси́, я́ко Сам восхоте́л еси́, / яви́лся еси́, я́ко Сам изво́лил еси́, / пострада́л еси́ пло́тию Бо́же наш, / из ме́ртвых воскре́сл еси́ попра́в смерть. / Возне́слся еси́ во сла́ве, вся́ческая исполня́яй, / и посла́л еси́ нам Ду́ха Боже́ственнаго, / е́же воспева́ти и сла́вити Твое́ Божество́. Ны́не отпуща́еши: Трисвятое. По О́тче наш: Отпустительный тропарь, глас 4: Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, / ра́дость сотвори́вый ученико́м, / обетова́нием Свята́го Ду́ха, / извеще́нным им бы́вшим благослове́нием, / я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра. Таже ектениа малая. И отпуст. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ По предначинательном псалме кафисмы не глаголем. На Го́споди воззва́х: поставим стихов 10. Госпо́дь вознесе́ся на небеса́, / да по́слет Уте́шителя ми́ру, / небеса́ угото́ваша престо́л Его́, / о́блацы восхожде́ние Его́. / А́нгели дивя́тся, Челове́ка зря́ще превы́ше себе́. / Отец ждет, Его́же в не́драх и́мать соприсносу́щна, / Дух же Святы́й вели́т всем а́нгелом Его́: / возьми́те врата́ кня́зи ва́ша, / вси язы́цы восплещи́те рука́ми, / я́ко взы́де Христо́с, иде́же бе пе́рвее. [Дважды.] Го́споди, Твоему́ вознесе́нию удиви́шася херуви́ми, / зря́ще Тебе́, Бо́га, на о́блацех восходя́ща, на них седя́щаго, / и сла́вим Тя, я́ко бла́га ми́лость Твоя́, / сла́ва Тебе́. [Дважды.]
На гора́х святы́х зря́ще Твое́ вознесе́ние, Христе́, / сия́ние сла́вы О́тчи, / воспева́ем Твой светообра́зный лица́ зрак, / кла́няемся страсте́м Твои́м, / почита́ем воскресе́ние, / сла́вное вознесе́ние сла́вяще: / поми́луй нас. [Дважды.] Го́споди, апо́столи я́ко ви́деша Тя, на о́блацех возноси́ма, / рыда́нием слез, Жизнода́вче Христе́, ско́рби исполня́еми, / рыда́юще глаго́лаху: / Влады́ко, не оста́ви нас си́рых, / и́хже за милосе́рдие возлюби́л еси́ рабы́ Твоя́, / я́ко благоутро́бен, / но посли́ я́коже обеща́л еси́ нам, / Пресвята́го Твоего́ Ду́ха, / просвеща́юща ду́ши на́ша. [Дважды.] Го́споди, смотре́ния соверши́в та́инство, / пои́м Твоя́ ученики́ на го́ру Елео́нскую, / возноси́лся еси́, / и се твердь небе́сную проше́л еси́, / мене́ ра́ди обнища́вый по мне, / и возше́д отону́дуже не разлучи́лся еси́, / Всесвята́го Твоего́ Ду́ха низпосли́, / просвеща́юща ду́ши на́ша. [Дважды.] Слава, и ныне, глас тойже: Недр Оте́ческих не разлу́чься, сладча́йший Иису́се, / и с земны́ми, я́ко Челове́к, пожи́в, / днесь от горы́ Елео́нския возне́слся еси́ во сла́ве, / и па́дшее естество́ на́ше ми́лостивно возне́с, / Отцу́ спосади́л еси́. / Те́мже небе́снии безпло́тных чи́нове, / чудеси́ удивля́ющеся, ужаса́хуся у́жасом, / и тре́петом содержи́ми, Твое́ человеколю́бие велича́ху. / С ни́миже и мы земни́и, / е́же к нам Твое́ снисхожде́ние, / и е́же от нас вознесе́ние славосло́вяще, / мо́лимся глаго́люще: / ученики́, и ро́ждшую Тя Богоро́дицу, / ра́дости безчи́сленныя испо́лнивый во Твое́ вознесе́ние, / и нас сподо́би избра́нных Твои́х ра́дости, моли́твами их, / вели́кия ра́ди Твоея́ ми́лости. Вход. Прокимен дне. И чтения. Пророчества Исаиина чтение. Та́ко глаго́лет Госпо́дь: бу́дет в после́дняя дни явле́на гора́ Госпо́дня, и дом Бо́жий на версе́х гор, и вознесе́тся превы́ше холмо́в, и прии́дут на ню вси язы́цы. И по́йдут лю́дие мно́зи, и реку́т: прииди́те взы́дем на го́ру Госпо́дню, и в дом Бо́га Иа́ковля, и возвести́т нам путь Свой, и по́йдем по нему́. Пророчества Исаиина чтение. Та́ко глаго́лет Госпо́дь: поиди́те и вни́дите враты́ Мои́ми, угото́вите путь Мой, и путь твори́те лю́дем Мои́м, и ка́мения от пути́ размещи́те, вознеси́те зна́мение на язы́ки. Се бо Госпо́дь сотвори́ слы́шано да́же до после́дних земли́: рцы́те дще́ри Сио́нове, се Спаси́тель твой прихо́дит, име́я с Собо́ю мзду, и де́ло Его́ пред лице́м Его́. И прозове́т я́ лю́ди свя́ты, изба́влены от Го́спода: ты же нарече́шися взы́сканный град, и не оста́вленный. Кто Сей прише́дый из Едо́ма, оброще́ние риз Его́ от Восо́ра? Сей красе́н во оде́жди Свое́й, вопие́т с кре́постию ве́лиею: Аз глаго́лю пра́вду, и суд спасе́ния. Почто́ ти оброще́ны ри́зы, и оде́жды твоя́ я́ко от истопта́ния точи́ла испо́лнены истопта́ния? Точи́ло истопта́х еди́н, и от язы́к несть муж со Мно́ю. Ми́лость Госпо́дню помяну́х, доброде́тели Госпо́дни во всех, и́миже нам воздава́ет. Госпо́дь, судия́ благи́й до́му Изра́илеву, нано́сит нам по ми́лости Свое́й, и по мно́жеству пра́вды Своея́. И рече́: не лю́дие ли Мои́; ча́да не отве́ргут ли ся? И бысть им во спасе́ние от вся́кия ско́рби их. Не хода́тай, ниже́ А́нгел, но Сам Госпо́дь спасе́ их: за е́же люби́ти их, и щаде́ти их, Сам изба́ви их, и восприя́т их, и вознесе́ их во вся дни ве́ка.
Пророчества Захариина чтение. Та́ко глаго́лет Госпо́дь: се день гряде́т Госпо́день, и ста́нут но́зе Его́ в день о́ный на горе́ Елео́нстей, пря́мо Иерусали́ма, от восто́к со́лнца. И в день о́ный изы́дет вода́ жива́ из Иерусали́ма, пол ея́ в мо́ре пе́рвое, и пол ея́ в мо́ре после́днее: в жа́тву и в ве́сну бу́дет та́ко. И бу́дет Госпо́дь Царь по всей земли́, в день о́ный бу́дет Госпо́дь Еди́н. И́мя Его́ еди́но, окружа́ющее всю зе́млю и пусты́ню, от Га́вы да́же до Реммо́на, проти́ву хребту́ Иерусали́млю: и вознесе́тся, и на ме́сте пребу́дет, от врат Вениами́новых, да́же до ме́ста двере́й пе́рвых, да́же до врат уго́льных, и да́же до столпа́ Анамеи́лева, да́же до подточи́лий царе́вых, обита́ют в нем: и ана́фема не бу́дет ктому́, и всели́тся Иерусали́м наде́яйся. На литии стихиры самогласны. Возше́д на небеса́, отону́дуже и соше́л еси́, / не оста́ви нас си́рых, Го́споди, / да прии́дет Твой Дух, нося́ мир ми́рови, / покажи́ сыно́м челове́ческим дела́ си́лы Твоея́, / Го́споди Человеколю́бче. Возше́л еси́, Христе́, к Безнача́льному Отцу́ Твоему́, / неопи́санных Его́ недр не разлучи́выйся, / и прило́г си́лы хвале́ния трисвята́го не прия́ша, / но Еди́наго Сы́на и по вочелове́чении / позна́ша Тя, Го́споди, Единоро́дна Отцу́, / во мно́жестве щедро́т Твои́х поми́луй нас. А́нгели Твои́, Го́споди, апо́столом глаго́лаху: / му́жие галиле́йстии, что стоите́, зря́ще на не́бо? / Сей есть Христо́с Бог, вознесы́йся от вас на не́бо, / Той прии́дет па́ки, / и́мже о́бразом ви́десте Его́ иду́ща на не́бо, / послужи́те Ему́ в преподо́бии и пра́вде. Глас 4: Егда́ прише́л еси́ на го́ру, Христе́, Елео́нскую, / О́тчее соверши́ти благоволе́ние, / ужасо́шася небе́снии а́нгели, / и устраши́шася преиспо́днии. / Предста́ша же ученицы́ с ра́достию тре́петни, / я́ко глаго́лал еси́ им, / я́ко престо́л же готовля́шеся проти́в о́блак жду́щий, / врата́ же не́бо отве́рзшее добро́ту явля́ше, / и земля́ сокро́вища открыва́ет, / Ада́мову схожде́нию, я́ко позна́тися, и па́ки восхожде́нию. / Но стопы́ у́бо возвыша́хуся, я́коже ру́це, / уста́ же вельми́ благословля́ху, я́коже слы́шашеся, / о́блак подъе́мляше, и не́бо внутрь Тебе́ прия́т. / Де́ло сие́, Го́споди, соде́лал еси́ вели́кое и пресла́вное, / во спасе́ние душ на́ших. Низше́дшее естество́ Ада́мово, / в до́льнейшия страны́ земли́, Бо́же, / новосотвори́вый Собо́ю превы́ше вся́каго нача́ла и вла́сти, возве́л еси́ днесь, / я́ко бо возлюби́в спосади́л еси́, / я́коже поми́ловав соедини́л еси́ Себе́, / я́ко соедини́вый спострада́л еси́, / я́ко безстра́стен пострада́в и спросла́вил еси́. / Но безпло́тнии, кто есть Сей, глаго́лаху, кра́сный Муж? / Но не челове́к то́чию, Бог же и Челове́к, / совокупле́нно и явля́емо. / Те́мже удивле́ни а́нгели, / во оде́ждах лета́юще о́крест ученико́в, / друзи́и же стоя́ще вопия́ху: / му́жие галиле́йстии, И́же от вас оты́де, / Сей есть Иису́с Челове́к Бог. / Бог Челове́к па́ки прии́дет, / Судия́ живы́х и ме́ртвых, / ве́рным же да́руяй / грехо́в проще́ние и ве́лию ми́лость. Егда́ возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же, / ученико́м зря́щим, / о́блацы подыма́ху Тя с пло́тию, / врата́ взя́шася небе́сная, / лик а́нгельский ра́довашеся с весе́лием, / го́рнейшия си́лы зовя́ху глаго́люще: / возьми́те врата́ кня́зи ва́ша, / и вни́дет Царь сла́вы. / Ученицы́ же дивя́щеся глаго́лаху: / не разлучи́ся нас Па́стырю до́брый, / но посли́ нам Ду́ха Твоего́ Пресвята́го, / наставля́юща и утвержда́юща, и просвеща́юща, / и освяща́юща ду́ши на́ша. Слава, и ныне, глас тойже: Го́споди, та́инство е́же от веко́в сокрове́нное и от родо́в, / испо́лнив, я́ко Благ, / прише́л еси́ со ученики́ Твои́ми на го́ру Елео́нскую, / име́я Ро́ждшую Тя Творца́ и всех Соде́теля, / Той бо в стра́сти Твое́й ма́терски па́че всех боле́зновавшей, / подоба́ше и сла́вою пло́ти Твоея́, / премно́гия наслади́тися ра́дости. / Ея́же и мы причаща́ющеся, / е́же на небеса́ восхо́дом Твои́м, Влады́ко, / вели́кую Твою́ ми́лость на нас бы́вшую сла́вим. На стиховне стихиры самогласны, глас 2: Роди́лся еси́, я́ко Сам восхоте́л еси́, / яви́лся еси́, я́ко Сам изво́лил еси́, / пострада́л еси́ пло́тию, Бо́же наш, / из ме́ртвых воскре́сл еси́ попра́в смерть. / Возне́слся еси́ во сла́ве, вся́ческая исполня́яй, / и посла́л еси́ нам Ду́ха Боже́ственнаго, / е́же воспева́ти и сла́вити Твое́ Божество́. Стих: Вси язы́цы, восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом ра́дования. Восприе́млему Тебе́, Христе́, от горы́ Ма́сличныя, / си́лы зря́ще, друг дру́гу вопия́ху: / кто есть Сей? И глаго́лет к ним: / Сей есть держа́вный и си́льный, / Сей есть си́льный в бра́ни, / Сей есть вои́стинну Царь сла́вы. / И почто́ Ему́ червле́ны ри́зы? / Из Восо́ра прихо́дит, е́же есть пло́ти. / Ты же Сам, я́ко Бог, одесну́ю сед вели́чествия, / посла́л еси́ нам Ду́ха Свята́го, / да наста́вит и спасе́т ду́ши на́ша. Стих: Взы́де Бог в воскликнове́нии, Госпо́дь во гла́се тру́бне. Возне́слся еси́ во сла́ве на горе́ Ма́сличней, Христе́ Бо́же, / пред Твои́ми ученики́, / и сел еси́ одесну́ю Отца́, / вся́ческая исполня́яй Божество́м, / и посла́л еси́ им Ду́ха Свята́го, / просвеща́юща и утвержда́юща, / и освяща́юща ду́ши на́ша. Слава, и ныне, глас 6: Взы́де Бог в воскликнове́нии, / Госпо́дь во гла́се тру́бне, / е́же вознести́ па́дший о́браз Ада́мов, / и посла́ти Ду́ха Уте́шителя, / е́же освяти́ти ду́ши на́ша. Таже, Ны́не отпуща́еши: И Трисвятое. На благословении хлебов, Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, / ра́дость сотвори́вый ученико́м, / обетова́нием Свята́го Ду́ха, / извеще́нным им бы́вшим благослове́нием, / я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра. Трижды. И чтение великое в Деяниих святых Апостол. А идеже несть всенощнаго: по Ны́не отпуща́еши: тропарь праздника единожды. На Повечерии по Досто́йно: кондак праздника. Полунощницу поем по обычаю с кафисмою. По 1-м Трисвятом, вместо, Се Жени́х: глаголем тропарь праздника. По 2-м Трисвятом, вместо, Помяни́ Го́споди, я́ко Благ: глаголем кондак праздника. Таже, Го́споди поми́луй, 12. И отпуст. Молитвы, Помяни́ Го́споди, в наде́жди: не глаголем. Утрени начало по обычаю. И абие чтец глаголет: Прииди́те поклони́мся: трижды. и обычныя два псалма, 19 и 20. И шестопсалмие. В ЧЕТВЕРТОК НА УТРЕНИ На Бог Господь, Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш, / ра́дость сотвори́вый ученико́м, / обетова́нием Свята́го Ду́ха, / извеще́нным им бы́вшим благослове́нием, / я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра. По 1-м стихословии седален, глас 1. А́нгелом, дивя́щимся восхо́да стра́нному, / и ученико́м, ужаса́ющимся стра́шному взы́тия, / возше́л еси́ со сла́вою, я́ко Бог, / и врата́ Тебе́ взя́шася, Спа́се. / Сего́ ра́ди си́лы небе́сныя дивля́хуся вопию́ще: / сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Спа́се, / сла́ва ца́рствию Твоему́, / сла́ва вознесе́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче. [Дважды.] По 2-м стихословии седален, глас 3: Преве́чный Бог и безнача́льный, / е́же восприя́т естество́ челове́ческое, / обоготвори́в та́йно днесь вознесе́. / А́нгели предтеку́ще апо́столом пока́зоваху / Сего́ иду́ща на небеса́ со сла́вою мно́гою, / Тому́же поклони́вшеся глаго́лаху: / сла́ва Бо́гу возне́сшемуся. [Дважды.] Величание: Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / и почита́ем е́же на Небеса́ / с пречи́стою Твое́ю Пло́тию / Боже́ственное вознесе́ние. Псалом избранный: 1 лик Вси язы́цы восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом рад́ования. 2 Я́ко Госпо́дь Вы́шний стра́шен, Царь ве́лий по всей земли́. 1 Покори́ лю́ди нам, и язы́ки под но́ги на́ша. 2 Взы́де Бог в воскликнове́нии, Госпо́дь во гла́се тру́бне. 1 И взы́де на херуви́мы и лете́. 2 И возлете́ на крилу́ ве́тренню. 1 Возьми́те врата́ кня́зи ва́ша, и возьми́теся врата́ ве́чная, и вни́дет Царь сла́вы. 2 Госпо́дь на небеси́ угото́ва престо́л Свой, и Ца́рство Его́ все́ми облада́ет. 1 Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х. 2 Поклони́теся Ему́ вси а́нгели Его́. 2 Бог седи́т на престо́ле святе́м Свое́м. И Той су́дит вселе́нней в пра́вду. 1 Престо́л Твой, Бо́же, в век ве́ка. 2 Я́ко взя́тся великоле́пие Твое́ превы́ше небе́с. 1 Вознеси́ся на небеса́, Бо́же, и по всей земли́ сла́ва Твоя́. 2 Кто я́ко Госпо́дь Бог наш, на высо́ких живы́й. 1 Вознеси́ся, Го́споди, си́лою Твое́ю, воспое́м и пое́м си́лы Твоя́. 2 По́йте Бо́гу на́шему, по́йте, по́йте Царе́ви на́шему, по́йте. Слава, и ныне: Аллилу́иа, трижды. По полиелеи седален, глас 5. Соше́дый с небесе́ на земна́я, / и до́лу лежа́щии во а́дове стра́жи, / совоскреси́вый, я́ко Бог, Ада́мов зрак, / вознесе́нием Твои́м, Христе́, на небеса́ возве́д, / престо́лу Оте́ческому Твоему́ соседи́теля соде́лал еси́, / я́ко ми́лостив и Человеколю́бец. [Дважды.] И чтение празднику: Похвальная словеса, творение кир Андреа, или прочих. Степенна, глас 4. Антифон 1. От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой. Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше. Слава: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне. И ныне, тойже. Прокимен, глас 4: Взы́де Бог в воскликнове́нии, / Госпо́дь во гла́се тру́бне. Стих: Вси язы́цы восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом ра́дования. Таже другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́. Евангелие от Марка, зачало 71. Во вре́мя о́но воскре́с Иису́с зау́тра, в пе́рвую суббо́ту, яви́ся пре́жде Мари́и Магдали́ни, из нея́же изгна́ седмь бесо́в. Она́ же ше́дши возвести́ с Ним бы́вшим, пла́чущимся и рыда́ющим. И они́ слы́шавше, я́ко жив есть, и ви́ден бысть от нея́, не я́ша ве́ры. По сих же двема́ от них гряду́щема яви́ся ине́м о́бразом, иду́щема на село́. И та ше́дша возвести́ста про́чим: и ни те́ма ве́ры я́ша. Последи́ же возлежа́щим им единомуна́десяте яви́ся, и поноси́ неве́рствию их и жестосе́рдию, я́ко ви́девшим Его́ воста́вша не я́ша ве́ры. И рече́ им: ше́дше в мир весь, пропове́дите Ева́нгелие всей тва́ри. И́же ве́ру име́т и крести́тся, спасе́н бу́дет, а и́же не име́т ве́ры, осужде́н бу́дет. Зна́мения же ве́ровавшим сия́ после́дуют: и́менем Мои́м бе́сы иждену́т; язы́ки возглаго́лют но́вы; зми́я возму́т; а́ще и что сме́ртно испию́т, не вреди́т их; на неду́жныя ру́ки возложа́т, и здра́ви бу́дут. Госпо́дь же у́бо, по глаго́лании Его́ к ним, вознесе́ся на не́бо, и се́де одесну́ю Бо́га. Они́ же изше́дше пропове́даша всю́ду, Го́споду поспе́шствующу и сло́во утвержа́ющу после́дствующими зна́меньми. Ами́нь. Таже глаголем единожды: Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим. / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию, / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́. Псалом 50. Сла́ва, глас 2: Моли́твами Апо́столов: И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы: Таже, стих: Поми́луй мя Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й: И поем настоящий самогласен, глас 6: Днесь на небесе́х го́рния си́лы на́ше естество́ зря́ще, / дивя́щеся стра́ннаго о́браза восхо́ду, / недоумева́хуся друг ко дру́гу глаго́люще: / кто Сей прише́дый? / Ви́дяще же своего́ Влады́ку, / небе́сная врата́ взя́ти повелева́ху, / с ни́миже непреста́нно воспои́м / с пло́тию отону́ду па́ки Гряду́щаго, / я́ко Судию́ всех и Бо́га всеси́льна. Каноны, глас пятый, со ирмосы на 8, и четвертый, на 6. Канон, творение Иоанна монаха. Глас 5. Ирмос: Спаси́телю Бо́гу / в мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшему, / и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, / Тому́ Еди́ному пои́м, / я́ко просла́вися. Воспои́м вси, лю́дие, / на ра́мех херуви́мских возне́сшуся со сла́вою Христу́, / и спосади́вшему нас одесну́ю Отца́, / песнь побе́дную, я́ко просла́вися. Хода́тая Бо́гу и челове́ком Христа́, / ли́цы а́нгельстии ви́девше, с пло́тию в вы́шних удивля́хуся, / согла́сно же воспева́ху песнь побе́дную, я́ко просла́вися. Я́вльшемуся Бо́гу на горе́ Сина́йстей, / и зако́н да́вшему богови́дцу Моисе́ю, / от горы́ Елео́нския возне́сшемуся пло́тию, / Тому́ вси воспои́м, я́ко просла́вися. Богородичен: Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, / Воплоще́ннаго от Тебе́, и от недр Роди́теля не отсту́пльшаго Бо́га / непреста́нно моли́, / от вся́каго обстоя́ния спасти́, я́же созда́. Другий канон господина Иосифа, Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́: Воскре́сл еси́ тридне́вен, по естеству́ безсме́ртный, / и яви́лся еси́ единона́десятим и всем ученико́м, / и восте́кл еси́ Христе́ ко Отцу́, / о́блаком носи́мь, всех Тво́рче. Вопие́т я́вственно поя́ Дави́д богодохнове́нный, / взы́де Госпо́дь к небе́сным, в воскликнове́нии и трубы́ шу́ме, / и к началосве́тному Отцу́ доспе́. Слава: Состаре́вшийся, Го́споди, мир мно́гими грехми́, / обнови́в стра́стию Твое́ю и воста́нием Твои́м, / возше́л еси́ носи́мь о́блаком к пренебе́сным, / сла́ва сла́ве Твое́й. И ныне, Богородичен: Влады́ку родила́ еси́ всех, всенепоро́чная Влады́чице, / страсть во́льную прии́мшаго, / и возше́дша к Своему́ Отцу́, / Его́же не оста́ви, а́ще и плоть взят. Катавасия: Боже́ственным покрове́н, / медленоязы́чный мра́ком, / извити́йствова Богопи́санный зако́н, / ти́ну бо оттря́с очесе́ у́мнаго, / ви́дит Су́щаго, / и науча́ется Ду́ха ра́зуму, / хваля́ Боже́ственными пе́сньми. Песнь 3. Ирмос: Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́, / утверди́ мое́ помышле́ние, / во е́же пе́ти и сла́вити / спаси́тельное Твое́ вознесе́ние. Возше́л еси́, Жизнода́вче Христе́, ко Отцу́, / и возне́сл еси́ род наш, Человеколю́бче, / неизрече́нным благоутро́бием Твои́м. Чи́ни а́нгельстии, Спа́се, / челове́ческое естество́ ви́девше совосходя́щее Тебе́, / непреста́нно удивля́еми воспева́ху Тя. Ужаса́хуся а́нгельстии ли́цы, Христе́, / зря́ще Тя с телесе́м возне́сшася, / и воспева́ху свято́е Твое́ вознесе́ние. Естество́ челове́ческое, Христе́, / тле́нием па́дшее возста́вил еси́, / и восхо́дом Твои́м возне́сл еси́, / и с Собо́ю нас просла́вил еси́. Богородичен: Моли́ непреста́нно, Чи́стая, / Произше́дшаго от ложе́сн Твои́х, / изба́витися пре́лести диа́воли, / пою́щим Тя, Ма́терь Бо́жию.
Ин. Ирмос: Твоя́ песносло́вцы Богоро́дице: Возьми́те врата́ небе́сная, / се прии́де Христо́с Царь тва́ри, / в те́ло обо́лкся земно́е, / го́рнейшим глаго́лаху си́лам до́льнейшия. Взыска́в, Христе́, прельще́ннаго пре́лестию зми́евою Ада́ма, / я́ко в сего́ оболки́йся, / возше́л еси́ и сел еси́ одесну́ю, я́ко сопресто́лен Отцу́, / пою́щим а́нгелом Тебе́. Слава: Земля́ пра́зднует и лику́ет, ра́дуется и не́бо, / вознесе́нием днесь Творца́ тва́ри, / предъявле́нно соедини́вшаго разстоя́щаяся хоте́нием. И ныне, Богородичен: Сме́рти роди́вши Разруши́теля, / Еди́наго безсме́ртнаго Бо́га, / Де́во Ма́ти Всечи́стая, / Того́ при́сно умоли́, / умерщвля́ющия моя́ стра́сти умори́ти и спасти́ мя. Катавасия: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы, / доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, / еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны, / нося́щия дух сокруше́н, / к Си́льному и Бо́гу ра́зумов. Седален, глас 8. Всед на о́блаки небе́сныя, / оста́вив мир су́щим на земли́, / возше́л и сел еси́ одесну́ю Отца́, / я́ко Единосу́щен Сему́ сый и Ду́ху. / А́ще бо и во пло́ти яви́лся еси́, но непрело́жен пребы́л еси́, / те́мже ча́еши соверше́ния коне́ц, / суди́ти гряды́й на зе́млю ми́ру всему́. / Правосу́де Го́споди, пощади́ ду́ши на́ша, / прегреше́ний оставле́ние да́руя, / я́ко Бог ми́лостив, рабо́м Твои́м. Слава, и ныне: тойже. И чтение праздника. Песнь 4. Ирмос: Услы́шах слух си́лы Креста́, / я́ко рай отве́рзеся им / и возопи́х: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Возне́слся еси́ во сла́ве, а́нгелов Царю́, / Уте́шителя нам от Отца́ посла́в. / Те́мже вопие́м: / сла́ва, Христе́, вознесе́нию Твоему́. Я́ко взы́де Спас ко Отцу́ с пло́тию, / удиви́шася Ему́ а́нгельская во́инства, и возопи́ша: / сла́ва, Христе́, вознесе́нию Твоему́. А́нгельския си́лы го́рнейшим вопия́ху: / врата́ возьми́те, Христу́ на́шему Царю́, / Его́же воспева́ем вку́пе со Отце́м и Ду́хом. Богородичен: Де́ва роди́ и ма́терняя не позна́, / но Ма́ти у́бо есть, Де́вою же пребы́сть, / Ю́же воспева́юще, ра́дуйся, Богоро́дице, взыва́ем.
Ин. Ирмос: Седя́й в сла́ве: Иису́с Жизнода́вец прии́м, и́хже возлюби́, / на Елео́нскую го́ру восхо́дит, / и сих благослови́, / и о́блаком носи́мь О́тчая не́дра доспе́, / я́же ника́коже оста́вил. Мир весь пра́зднует ви́димый и неви́димый, / в ра́дости а́нгели лику́ют, / и челове́цы славосло́вяще непреста́нно вознесе́ние, / пло́тию Соедини́вшагося нам бла́гостию. Слава: Разруши́вый держа́ву сме́рти, я́ко безсме́ртный, Го́споди, / безсме́ртие всем дарова́л еси́, Человеколю́бче, / и возне́слся еси́ во сла́ве, / зря́щим Тя честны́м ученико́м, Иису́се всеси́льне. И ныне, Богородичен: Блаже́нно чре́во Твое́, Всенепоро́чная, бысть, / чре́во бо а́дово пресла́вно истощи́вшаго, / несказа́нно вмести́ти сподо́билася еси́, / Его́же моли́ спасти́ нас, пою́щих Тя. Катавасия: Царю́ царе́й, / Яковы́й от Якова́го еди́н Сло́ве произше́дый, / от Отца́ безвино́внаго, / равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха апо́столом и́стинно посла́л еси́, / я́ко Благоде́теля пою́щим: / сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди. Песнь 5. Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти: / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве бо Тебе́ ино́го не зна́ем. Испо́лнив весе́лия вся́ческая Ми́лостиве, / к го́рним си́лам с пло́тию прише́л еси́. А́нгельския си́лы взе́млема Тебе́ ви́девше, / врата́, взыва́ху, Царю́ на́шему возьми́те. Апо́столи ви́девше возвыша́ема Спа́са, / с тре́петом взыва́ху Царю́ на́шему: сла́ва Тебе́.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 60; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.172.146 (0.201 с.) |