Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные.↑ Стр 1 из 6Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Порядок слов в предложении УТВЕРДИТЕЛЬНОЕ
The boy goes to college every day. They play football very well. ОТРИЦАТЕЛЬНОЕ
The boy does not go to college every day. They do not play football very well.
ВОПРОСИТЕЛЬНОЕ
Where does the boy go every day? How do they play football?
1. Составьте предложения из отдельных слов: 1. speak, every, day, English, I. _____________________________________________ 2. Peter, in, the, USA, last, year, was._____________________________________________ 3. They, letters, write, month, every. _____________________________________________ 4. mother, does, His, chess, not, play. _____________________________________________ 5. eat, he, many, Why, sweets, did, yesterday? ____________________________________ 6. usually, play, Children, football. _____________________________________________ 7. that, you, did, watch, When, film? _____________________________________________ 8. Peter, tomorrow, not, get, 6 o’clock, up, will, at. _________________________________ 9. does, milk, every, Mike, drink, morning, Why? ___________________________________ 10. parents, drink, My, do, coffee, not. _____________________________________________
2. Закончите предложения, вставляя слова, подходящие по смыслу: know studies never are little lessons read books
1. I ……… Russian. 2. My……… son is able to count from 1 to 5. 3. Her friends ……… speak Russian at English ____. 4. Sam and Kate …….. a lot of ______. 5. Ann ……at the University. 6. They……… very friendly.
Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные. 1.Many boys like to play hockey. _____________________________________________________________________________ 2. His little sister reads very much. _____________________________________________________________________________ 3. The students always know a lot about Great Britain. _____________________________________________________________________________ 4. My mother prefers black. _____________________________________________________________________________ 5. This professor lectures on History. _____________________________________________________________________________
“To be” в настоящем времени
Вставьте нужные глаголы am, is, are:
1. I …….. Kate. I ……….eighteen. 2. My brother …… little. He ……….three. 3. I have a kitten. It …black. 4. I have roses. They …. nice. 5. The ball……. small. It …. under the sofa. 6. The horses …….white. They …….. at the tree.
Переведите на английский язык, употребляя глагол to be в Present Simple.
1. Я - врач._______________________________________________ 2. Он – летчик. ___________________________________________ 3. Она – доктор. __________________________________________ 4. Ты – домохозяйка. ______________________________________ 5. Вы – студентка. ________________________________________ 6. Мы – ученики. _________________________________________ 7. Они – родители. ________________________________________ 8. Вы - учителя. ___________________________________________ 9. Я – инженер. ___________________________________________
The article Артикль – это служебное слово, которое стоит перед существительным И определяет его.
1. Вставьте артикль, где необходимо:
He hasn’t got ____ car. But he’s got ____ computer. _____ computer is new. My _____ friends have got ____ cat and ____ dog. ____ dog never bites ____ cat. We wrote ____ dictation yesterday. ____ dictation was long. She has got ____ ball. ____ ball is big. They have two ____ daughters and one ____ son. Her ____ son is ____ pupil.
There is (There are) There is a picture on the wall. There are some pictures on the wall. Is there a picture on the wall? Are there any pictures on the wall? There is no picture on the wall. There isn’t any picture on the wall. There are no pictures on the wall. There aren’t any pictures on the wall. Внимание! There is употребляется и при наличии нескольких предметов одушевленных или
неодушевленных, если первый из них употребляется в единственном числе. There is a chair and two stools at the table.
4. Установите соответствие:
1. There is A. children in the classroom. 2. There are B. two teachers in the classroom. C. a pupil in the classroom. D. a map and some pictures. E. a class-register on the table. F. many chairs in the room.
5. Закончите предложения: _________ _____ a pencil in the bag. _________ _____ pens in the bag. _________ _____ a pencil box in the bag. _________ _____ books in the bag. _________ _____ a ruler and an eraser in the bag. _________ _____ two dictionaries in the bag. _________ _____ a black pencil and a blue one in the box.
To have
Suffixes. Суффиксы
1. Имена существительные: а) обозначающие национальность, принадлежность к определенной социальной группе людей, профессии, действующее лицо, орудие действия
б) обозначающие отвлеченные понятия, процессы, действия, науки, предметы
2. имена прилагательные:
3. наречия:
4. имена числительные:
1. Обозначьте суффиксы в словах:
Accountant, childhood, attentive, student, friendship, elder, doctor, relation, divorced, writer, happiness, walking, interesting, lucky, childless.
2. Образуйте слова, используя следующие суффиксы:
- er (-or): _______________________________________________ - ant: __________________________________________________ - ness: _________________________________________________ - ment: _________________________________________________ - ing: __________________________________________________ - ed: ___________________________________________________
Types of Questions Типы вопросов Упражнения к теме «Время» TIME This is a clock. It has a face and three hands. The face is square. The big hand points to the minutes. The little hand points to the hours. The very little hand points to the seconds. This is a watch. Its face is round. It has two hands. The big hand shows the minutes. The little hand shows the hours. The clock and the watch tell us the time. What is the time? It is two o’clock (by my watch). It’s half past ten. It is a quarter past ten. It is twenty minutes past ten. It is twenty minutes to ten. It is five minutes to ten. There is an electric clock in our school. This is the right time. This clock is five minutes fast. This clock is five minutes slow. I start work at nine o’clock. I finish work at ten o’clock. Notes a clock–стенные часы, настольные; a watch – наручные часы. В английском языке эти слова употребляются в единственном и множественном числе: a watch – watches, a clock–clocks. an hour–час (обозначает отрезок времени). Сравните далее at nine o’clock–в девять часов. right time–точное (правильное) время
the clock is five minutes fast (slow)–часы на пять минут спешат (отстают). Упражнения Местоимения
Предлоги
Переведите на английский на семь недель, за неделю, через час, за последние три месяца, во время войны, в ходе работы, до работы, после работы, с двух часов, до четырех часов, к трем часам, с 1980-го года, в 1945 году, в августе, в четыре часа, в понедельник, первого мая, утром, в полдень, ночью, в десять минут восьмого, в без десяти семь
Вставить предлоги времени. 1. Was Easter ____ May last year? 2. Is your birthday____ summer? 3. I'm going to have a party ____ the weekend. 4. I usually come home ___ three o’clock. 5. I usually take a shower ____ the evening. 6. I usually tidy my room ___ Sunday. 7. I usually wash the dishes ____ the afternoon. 8. I usually go to bed____10.30. 9. I play basketball ___Tuesday and ___Friday. 10. Who was born ____ March? 11. My friend was born ____October. 12. My school starts____8.00. 13. He was born ___ the fifth of June. 14. We have Art ____Monday and ___ Friday. 15. The first lesson ___Wednesday is Music. 16. I get up ____ 7 o’clock. 17. We have New Year____the first of January. 18. ____ end of the year we’ll have no exams. 19. I have studied English ___ four years. 20. We are going to meet ___ half past three. 21. The telephone rang ___ midnight.
About my Family
1. Translate. Learn them. * family - ……………………………………………………………………………... grandparents - ……………………………………………………………………….. a grand father - ……………………………………………………………………… a grandmother - ……….…………………………………………………………….. a father - …………………………………………………………………………….. a mother - …………………………………………………………………………… a wife - ……………………………………………………………………………… a husband - ………………………………………………………………………….. a son - ………………………………………………………………………………. a daughter - …………………..………………..……………………………………. a sister - ……………………………………………………………………………... a brother - …………………………………………………………………………... a nephew - …………………………………………………………………………... a niece - ……………………………………………………………………………... relative(s) - …………………………………………………………………………..
a grandson - ………………………………………………………………………… a granddaughter -……………………………………………………………………. a step-mother - ……………………………………………………………………… a step – father - ……………………………………………………………………... a father - in – law -…………………………………………………………………… a mother – in – law - ………………………………………………………………... a daughter – in – law - ……………………………………………………………… a brother – in – law - ……………………………………………………………….. a son – in – law - ……………………………………………………………………. a distant relative - …………………………………………………………………... children - ……………………………………………………………………………. a name - ………………………………………………………………………………. an aunt - …………………………………………………………………………….. surname, last name - ………………………………………………………………... an uncle - …………………………………………………………………………… to be married to - …………………………………………………………………… to be a pensioner - ………………………………………………………………….. to be born in - ………………………………………………………………………. to introduce oneself - ………………………………………………………………. to introduced smb. to smb -…………………………………………………………. to be engaged -………………………………………………………………………. to like smb. / smth. - ………………………………………………………………... to love smb. / smth. - ……………………………………………………………….. to be good at - ………………………………………………………………………. 2. What is the English for… Give the plural form. hair - ……………………………………………………………………………….. head - ………………………………………………………………………………. ear - ……………………………………………………………………………….. eye - ……………………………………………………………………………. face- ……………………………………………………………………………….. hand- …………………………………………………………………………… lip-………………………………………………………………………………. eyelash - ………………………………………………………………………….. mouth-……………………………………………………………………………….. arm-………………………………………………………………………………….. nail-……………………………………………………………………………… finger-……………………………………………………………………………. leg-…………………………………………………………………………………... nose-………………………………………………………………………………… foot-……………………………………………………………………………. tooth-……….………………………………………………………………… figure-……………………………………………………………………………….. body-………………………………………………………………………………… cheek-……………………………………………………………………………. forehead- ……………………………………………………………………………. height- ………………………………………………………………………………. appearance - ………………………………………………………………………… Complete the dialogue. About my Family. -How large is your family?-………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………. -Have you got a lot of relatives?-…………………………………………………… ………………………………………………………………………………………. -What are your parents?-……………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………. -What kind of person are you?-……………………………………………………... ……………………………………………………………………………………… -Have you any brothers or sisters?-……………………………………………....... ……………………………………………………………………………………..... -Have you any cousins, nephews, nieces?-…………………………………………. ………………………………………………………………………………………. -Do you have friends?……………………………………………………………….
Translate the text. About myself My name is Helen. My surname is Pavlova. I’m 16. I go to college. I live with my family: my father, my mother and my eleven-year-old sister, Masha. My father is a doctor and my mother is a house- wife. Mash is at school yet. We have got a dog and a cat. I like all kinds of sports. My favorite hobby is swimming pool. Three times a week I go there. I collect stamps and I also enjoy watching TV, riding a bike. I like listening to classical music. I can play the piano. My favorite lessons are Maths and Physics. I learn both French and English. I like French but I’m better at English.
7. Make up a story about you and your family. * ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Grammar Exercises * Fill in word in brackets. 1. Sam ………………………..…….. in London. (live) 2. He ………………….in a second school. (work) 3. She ………………….. two small children. (have) 4. Jane …………..not………….in Britain. (live) 5. She ……………..in Italia. (live) 6. He ………………………….his work al 10 o’clock. (start) 7. He ………………not………..up early. (get) 8. He ………………not………..Lunch. (have) 9. Eric canton…………………..for Manchester United. (play) 10. He……………..not…………….English well. (speak)
Translate into English. 1. Когда встаёт твой брат? - Он встаёт в 7 часов утра. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2. Она говорит довольно быстро(rather fluently). Я не могу её понять. - Я не понимаю её. ………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………….. 3.Что ты читаешь? – Я читаю приключенческую (adventure) книгу. Я люблю читать. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 4. Где Том? - Он играет в футбол. Он всегда играет в футбол по воскресеньям. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 5. Когда Мэри делает уроки?- Она не делает уроки. Она очень ленивая. (lazy). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Порядок слов в предложении УТВЕРДИТЕЛЬНОЕ
The boy goes to college every day. They play football very well. ОТРИЦАТЕЛЬНОЕ
The boy does not go to college every day. They do not play football very well.
ВОПРОСИТЕЛЬНОЕ
Where does the boy go every day? How do they play football?
1. Составьте предложения из отдельных слов: 1. speak, every, day, English, I. _____________________________________________ 2. Peter, in, the, USA, last, year, was._____________________________________________ 3. They, letters, write, month, every. _____________________________________________ 4. mother, does, His, chess, not, play. _____________________________________________ 5. eat, he, many, Why, sweets, did, yesterday? ____________________________________ 6. usually, play, Children, football. _____________________________________________ 7. that, you, did, watch, When, film? _____________________________________________ 8. Peter, tomorrow, not, get, 6 o’clock, up, will, at. _________________________________ 9. does, milk, every, Mike, drink, morning, Why? ___________________________________ 10. parents, drink, My, do, coffee, not. _____________________________________________
2. Закончите предложения, вставляя слова, подходящие по смыслу: know studies never are little lessons read books
1. I ……… Russian. 2. My……… son is able to count from 1 to 5. 3. Her friends ……… speak Russian at English ____. 4. Sam and Kate …….. a lot of ______. 5. Ann ……at the University. 6. They……… very friendly.
Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные. 1.Many boys like to play hockey. _____________________________________________________________________________ 2. His little sister reads very much. _____________________________________________________________________________ 3. The students always know a lot about Great Britain. _____________________________________________________________________________ 4. My mother prefers black. _____________________________________________________________________________ 5. This professor lectures on History. _____________________________________________________________________________ “To be” в настоящем времени
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-11-28; просмотров: 323; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.0.57 (0.014 с.) |