Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные.



Порядок слов в предложении

УТВЕРДИТЕЛЬНОЕ

Существительное/ местоимение Глагол Дополнение

The boy                                  goes                          to college every day.

They                                       play                               football very well.

ОТРИЦАТЕЛЬНОЕ

    Существительное/ местоимение Вспомогат. глагол Do Does Did Am Is Are Was Were Have Has Had Will     NOT     Основной глагол     Дополнение

The boy                    does           not           go to college every day.

They                       do              not           play football very well.

 

ВОПРОСИТЕЛЬНОЕ

Вопросит. слово Вспомогат. глагол Существительное/ местоимение Основной глагол Дополнение
What Where When Why How much How many How Whom   Do Does Did Am Is Are Was Were Have Has Had Will        

     Where            does              the boy                       go                  every day?

      How              do                 they                            play              football?

 

1. Составьте предложения из отдельных слов:

1. speak, every, day, English, I. _____________________________________________

2. Peter, in, the, USA, last, year, was._____________________________________________

3. They, letters, write, month, every. _____________________________________________

4. mother, does, His, chess, not, play. _____________________________________________

5. eat, he, many, Why, sweets, did, yesterday? ____________________________________

6. usually, play, Children, football. _____________________________________________

7. that, you, did, watch, When, film? _____________________________________________

8. Peter, tomorrow, not, get, 6 o’clock, up, will, at. _________________________________

9. does, milk, every, Mike, drink, morning, Why? ___________________________________

10. parents, drink, My, do, coffee, not. _____________________________________________

 

2. Закончите предложения, вставляя слова, подходящие по смыслу:

know studies never are

little lessons read books

 

1. I ……… Russian.

2. My……… son is able to count from 1 to 5.

3. Her friends ……… speak Russian at English ____.

4. Sam and Kate …….. a lot of ______.

5. Ann ……at the University.

6. They……… very friendly.

 

Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные.

1.Many boys like to play hockey.

_____________________________________________________________________________

2. His little sister reads very much.

_____________________________________________________________________________

3. The students always know a lot about Great Britain.

_____________________________________________________________________________

4. My mother prefers black.

_____________________________________________________________________________

5. This professor lectures on History.

_____________________________________________________________________________

“To be” в настоящем времени

 

Утвердительная форма Вопросительная форма Отрицательная форма
  I am a student. You are a student. He is a student. She is a student. It is a book. We are students. You are students. They are students.       Am I a teacher? Are you a student? Is he English? Is she from Canada? Is it a book? Are we in England? Are you students? Are they from Russia?   No, I `m not. No, you aren`t. No, he isn`t. No, she isn`t. No, it isn`t. No, we aren`t. No, you aren`t. No, they aren`t.

 

Вставьте нужные глаголы am, is, are:

 

1. I …….. Kate. I ……….eighteen.

2. My brother …… little. He ……….three.

3. I have a kitten. It …black.

4. I have roses. They …. nice.

5. The ball……. small. It …. under the sofa.

6. The horses …….white. They …….. at the tree.

 

Переведите на английский язык, употребляя глагол to be в Present Simple.

 

1. Я - врач._______________________________________________ 

2. Он – летчик. ___________________________________________

3. Она – доктор. __________________________________________

4. Ты – домохозяйка. ______________________________________

5. Вы – студентка. ________________________________________

6. Мы – ученики. _________________________________________

7. Они – родители. ________________________________________

8. Вы - учителя. ___________________________________________

9. Я – инженер. ___________________________________________

 

The article

Артикль – это служебное слово, которое стоит перед существительным

И определяет его.

Неопределенный – a (an) Определенный - the
когда существительное просто называется This is a man. перед существительным в единственном числе There is a book on the table. только перед исчисляемыми существительными I see a boy in the street. 4. перед названием профессии. She is a teacher. 1. когда указывают на существительное либо, когда речь о нем уже шла раньше The man is in the street. 2. как перед существительным в единственном, так и во множественном числе The books are on the table now. 3. как перед исчисляемыми, так и перед неисчисляемыми существительными Pass me the salt, please! 4. перед названием должности He is the Sales Manager.

 

1. Вставьте артикль, где необходимо:

 

He hasn’t got ____ car. But he’s got ____ computer. _____ computer is new.

My _____ friends have got ____ cat and ____ dog. ____ dog never bites ____ cat.

We wrote ____ dictation yesterday. ____ dictation was long.

She has got ____ ball. ____ ball is big.

They have two ____ daughters and one ____ son. Her ____ son is ____ pupil.

 

There is (There are)

There is a picture on the wall.

There are some pictures on the wall.

Is there a picture on the wall?

Are there any pictures on the wall?

There is no picture on the wall.

There isn’t any picture on the wall.

There are no pictures on the wall.

There aren’t any pictures on the wall.

Внимание! There is употребляется и при наличии

                 нескольких предметов одушевленных или

                 неодушевленных, если первый из них

                 употребляется в единственном числе.

There is a chair and two stools at the table.

 

4. Установите соответствие:

 

1. There is            A. children in the classroom.

2. There are          B. two teachers in the classroom.

                               C. a pupil in the classroom.

                               D. a map and some pictures.

                               E. a class-register on the table.

                               F. many chairs in the room.

 

5. Закончите предложения:

_________ _____ a pencil in the bag.

_________ _____ pens in the bag.

_________ _____ a pencil box in the bag.

_________ _____ books in the bag.

_________ _____ a ruler and an eraser in the bag.

_________ _____ two dictionaries in the bag.

_________ _____ a black pencil and a blue one in the box.

 

To have

Единственное число Множественное число
I have You have He has She has It has We have You have They have

 

Suffixes. Суффиксы

 

1. Имена существительные:

а) обозначающие национальность, принадлежность к определенной социальной группе людей, профессии, действующее лицо, орудие действия

- ician academician академик
- ant assistant помощник
- ent student студент
- ary revolutionary революционер
- eer engineer инженер
- ess actress актриса
- ist typist машинистка
- ive captive пленный
- or constructor конструктор

б) обозначающие отвлеченные понятия, процессы, действия, науки, предметы

- acy democracy демократия
- age marriage брак
- ance distance расстояние
- ary library библиотека
- dom freedom свобода
- hood brotherhood братство
- ia Georgia Грузия
- ic music музыка
- ing reading чтение
- tion nation нация
- sion excursion экскурсия
- ment experiment эксперимент
- ness darkness темнота
- ship friendship дружба
- ity ability способность

 

  2. имена прилагательные:

- able reasonable разумный
- cial social общественный
- ent dependent зависимый
- ar regular регулярный
- ate separate отдельный
-ian Georgian грузинский
- ible visible видимый
- ic academic академический
- ile mobile подвижный
- ish English английский
- ive active активный
- ful useful полезный
- less useless бесполезный
- ly friendly дружественный
- ous mountainous гористый

 

3. наречия:

 

- ly easily легко

 

4. имена числительные:

 

- teen fourteen четырнадцать
- ty forty сорок
- th the fourth четвертый

 

 

1. Обозначьте суффиксы в словах:

 

Accountant, childhood, attentive, student, friendship, elder, doctor, relation, divorced, writer, happiness, walking, interesting, lucky, childless.

 

2. Образуйте слова, используя следующие суффиксы:

 

- er (-or): _______________________________________________

- ant: __________________________________________________

- ness: _________________________________________________

- ment: _________________________________________________

- ing: __________________________________________________

- ed: ___________________________________________________

 

Types of Questions

Типы вопросов

Упражнения к теме «Время»

TIME

This is a clock.

It has a face and three hands.

The face is square.

The big hand points to the minutes.

The little hand points to the hours.

The very little hand points to the seconds.

This is a watch. Its face is round.

It has two hands.

The big hand shows the minutes.

The little hand shows the hours.

The clock and the watch tell us the time.

What is the time? It is two o’clock (by my watch).

It’s half past ten.

It is a quarter past ten.

It is twenty minutes past ten.

It is twenty minutes to ten.

It is five minutes to ten.

There is an electric clock in our school.

This is the right time.

This clock is five minutes fast.

This clock is five minutes slow.

I start work at nine o’clock.

I finish work at ten o’clock.

Notes

a clock–стенные часы, настольные; a watch – наручные часы. В английском языке эти слова употребляются в единственном и множественном числе: a watch – watches, a clock–clocks.

an hour–час (обозначает отрезок времени). Сравните далее at nine o’clock–в девять часов.

right time–точное (правильное) время

the clock is five minutes fast (slow)–часы на пять минут спешат (отстают).

Упражнения

Местоимения

Тип Описание Примеры
Личные местоимения (Personal Pronouns) Заменяют существительные, когда из контекста или ситуации уже понятно, о ком или чем идет речь. I, you, he,she, it, we, you, they
Притяжательные местоимения (Possessive Pronouns) Выражают принадлежность. Mine, yours, his, hers, its, ours, yours, theirs
Возвратные местоимения (Reflexive Pronouns) Показывают, что действие возвращается на того, кто это действие совершает. Myself, yourself, himself, herself, itself, ourselves, yourselves, themselves
Вопросительные местоимения (Interrogative Pronouns) Используются в вопросах. Who, what, which и др.
Указательные местоимения (Demonstrative Pronouns) Указывают на какой-то конкретный предмет, место, и т.п. This, that, these, those
Относительные местоимения (Relative Pronouns) Используются для связи главного и придаточного предложений. Who, whose, which, that и др.
Неопределенные местоимения (Indefinite Pronouns) Указывают на неизвестные, неопределенные предметы, признаки количества. Some, any, something, nothing, nobody, и др.
Взаимные местоимения (Reciprocal Pronouns) Обозначают, что какое-то действие совершается совместно, либо какие-то лица или предметы сравниваются друг с другом. Each other, one another

 

Предлоги

Предлог Значение Примеры
at 1. Местоположение (на, при, у, в определенной точке) 2. Время (в часах) She is at school. She is sitting at my table. Let us meet at 5 p.m.!
in 1. Местоположение (в отдельномпространстве) 2. Время (в месяцах, годах) 3. Работа написанная на каком-то языке He is in the study. The book is in my table. Summer begins in June. It took place in 2002. This article is written in English.
on 1. Местоположение (на горизонтальнойи по вертикальной поверхности) 2. Посвященный чему-либо, на тему (о, об) 3. Время (в днях) The book is on my table. The picture is on the wall.This is an article on history. I was born on the 5th of November,
from 1. Направление (от, из) 2. Время (с, от) The train is coming from Moscow. Take the pencil from the table.I’ll be busy from 10 a.m.
to 1. Направление (в, на) 2. Время (до какого-то момента) 3. Соответствует дательному падежу We came to Moscow. They went to the theatre.I’ll be busy from 10 p.m. to 3 p.m. Give this book to me.
since Время (от, с какого-то момента) I’ll have a rest since July till August.
till Время (до, до какого-то момента) Till Friday I’ll be very busy.
into Направление (внутрь) Put the book into the bag.
onto Направление (на, на поверхность чего-либо) Put the pen from the drawer onto the table.
before Время (перед, до) The accident took place before our era.
after Время (после) I went there after the stopped.
about 1. О (относительно) 2. Место (около, вокруг, приблизительно) 3. Время (около, приблизительно) Please, tell me about him. Come about 2 p.m.It was about noon, when she came home.
for 1. Время (в течение конкретно указанного (в днях, годах) периода времени) 2. Цель (на) З.Для 4. Направление (в) с глаголом to leave I have lived there for 2 years. I went for a walk. That is a present for you. We left for St. Petersburg at 10 p.m.
during Время (в течение периода времени, выраженного существительным) I was in the countryside during my weekend.
of 1. Соответствует родительному падежу (чего?, кого?) 2. О (относительно) All the students of this group passed the exams perfectly. You must never think of him badly.
with 1. Соответствует творительному падежу (чем?) 2. С, вместе 3. От (удивления, страха) We write with pens. He went to the station with her. His face was pale with fear.
by 1. Соответствует творительному падежу (кем?) 2. Место (возле, рядом) 3. Время (к какому-то моменту) This poem was written by Pushkin. He was standing by the window. He had already come by 3 p.m.
between Местоположение (между 2-мя объектами) The father divided the apples between his 2 sons.
among Местоположение (между несколькими предметами или объектами) The farther divided the apples among all his children.
except (for) Кроме (за исключением тех, кто присутствует) Everybody likes it except me.
besides Кроме (помимо, по количеству больше присутствующих) There were 5 boys in the room besides me.
over 1. Над, выше 2. Через 3. За, в, в течение (период времени) A flight over the lake — полёт над озером. Over the last five years — за последние пять лет.
below Ниже, под Below zero — ниже ноля.
out Снаружи, вне, за пределами My crossbow is already out. — Я уже вытащил свой арбалет.
behind За, сзади, позади The sun is behind a cloud. — Солнце скрылось за тучей.

 

Переведите на английский

на семь недель, за неделю, через час, за последние три месяца, во время войны, в ходе работы, до работы, после работы, с двух часов, до четырех часов, к трем часам, с 1980-го года, в 1945 году, в августе, в четыре часа, в понедельник, первого мая, утром, в полдень, ночью, в десять минут восьмого, в без десяти семь

 

Вставить предлоги времени.

1. Was Easter ____ May last year?

2. Is your birthday____ summer?

3. I'm going to have a party ____ the weekend.

4. I usually come home ___ three o’clock.

5. I usually take a shower ____ the evening.

6. I usually tidy my room ___ Sunday.

7. I usually wash the dishes ____ the afternoon.

8. I usually go to bed____10.30.

9. I play basketball ___Tuesday and ___Friday.

10. Who was born ____ March?

11. My friend was born ____October.

12. My school starts____8.00.

13. He was born ___ the fifth of June.

14. We have Art ____Monday and ___ Friday.

15. The first lesson ___Wednesday is Music.

16. I get up ____ 7 o’clock.

17. We have New Year____the first of January.

18. ____ end of the year we’ll have no exams.

19. I have studied English ___ four years.

20. We are going to meet ___ half past three.

21. The telephone rang ___ midnight.

 

 

About my Family

 

1. Translate. Learn them. *

family - ……………………………………………………………………………...

grandparents - ………………………………………………………………………..

a grand father - ………………………………………………………………………

a grandmother - ……….……………………………………………………………..

a father - ……………………………………………………………………………..

a mother - ……………………………………………………………………………

a wife - ………………………………………………………………………………

a husband - …………………………………………………………………………..

a son - ……………………………………………………………………………….

a daughter - …………………..………………..…………………………………….

a sister - ……………………………………………………………………………...

a brother - …………………………………………………………………………...

a nephew - …………………………………………………………………………...

a niece - ……………………………………………………………………………...

relative(s) - …………………………………………………………………………..

a grandson - …………………………………………………………………………

a granddaughter -…………………………………………………………………….

a step-mother - ………………………………………………………………………

a step – father - ……………………………………………………………………...

a father - in – law -……………………………………………………………………

a mother – in – law - ………………………………………………………………...

a daughter – in – law - ………………………………………………………………

a brother – in – law - ………………………………………………………………..

a son – in – law - …………………………………………………………………….

a distant relative - …………………………………………………………………...

children - …………………………………………………………………………….

a name - ……………………………………………………………………………….

an aunt - ……………………………………………………………………………..

surname, last name - ………………………………………………………………...

an uncle - ……………………………………………………………………………

to be married to - ……………………………………………………………………

to be a pensioner - …………………………………………………………………..

to be born in - ……………………………………………………………………….

to introduce oneself - ……………………………………………………………….

to introduced smb. to smb -………………………………………………………….

to be engaged -……………………………………………………………………….

to like smb. / smth. - ………………………………………………………………...

to love smb. / smth. - ………………………………………………………………..

to be good at - ……………………………………………………………………….

2. What is the English for… Give the plural form.

hair - ………………………………………………………………………………..

head - ……………………………………………………………………………….

ear - ………………………………………………………………………………..

eye - …………………………………………………………………………….

face- ………………………………………………………………………………..

hand- ……………………………………………………………………………

lip-……………………………………………………………………………….

eyelash - …………………………………………………………………………..

mouth-………………………………………………………………………………..

arm-…………………………………………………………………………………..

nail-………………………………………………………………………………

finger-…………………………………………………………………………….

leg-…………………………………………………………………………………...

nose-…………………………………………………………………………………

foot-…………………………………………………………………………….

tooth-……….…………………………………………………………………  

figure-………………………………………………………………………………..

body-…………………………………………………………………………………

cheek-…………………………………………………………………………….

forehead- …………………………………………………………………………….

height- ……………………………………………………………………………….

appearance - …………………………………………………………………………

Complete the dialogue.

About my Family.

-How large is your family?-…………………………………………………………

……………………………………………………………………………………….

-Have you got a lot of relatives?-……………………………………………………

……………………………………………………………………………………….

-What are your parents?-…………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………….

-What kind of person are you?-……………………………………………………...

………………………………………………………………………………………

-Have you any brothers or sisters?-…………………………………………….......

…………………………………………………………………………………….....

-Have you any cousins, nephews, nieces?-………………………………………….

……………………………………………………………………………………….

-Do you have friends?……………………………………………………………….

 

Translate the text.

About myself

       My name is Helen. My surname is Pavlova. I’m 16. I go to college. I live with my family: my father, my mother and my eleven-year-old sister, Masha.

My father is a doctor and my mother is a house- wife. Mash is at school yet. We have got a dog and a cat. I like all kinds of sports. My favorite hobby is swimming pool. Three times a week I go there. I collect stamps and I also enjoy watching TV, riding a bike. I like listening to classical music. I can play the piano. My favorite lessons are Maths and Physics. I learn both French and English. I like French but I’m better at English.

 

7. Make up a story about you and your family. *

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Grammar Exercises *

Fill in word in brackets.

1. Sam ………………………..…….. in London. (live)

2. He ………………….in a second school. (work)

3. She ………………….. two small children. (have)

4. Jane …………..not………….in Britain. (live)

5. She ……………..in Italia. (live)

6. He ………………………….his work al 10 o’clock. (start)

7. He ………………not………..up early. (get)

8. He ………………not………..Lunch. (have)

9. Eric canton…………………..for Manchester United. (play)

10. He……………..not…………….English well. (speak)

 

Translate into English.

1. Когда встаёт твой брат? - Он встаёт в 7 часов утра.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2. Она говорит довольно быстро(rather fluently). Я не могу её понять. - Я не понимаю её.

…………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………..

3.Что ты читаешь? – Я читаю приключенческую (adventure) книгу. Я люблю читать.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Где Том? - Он играет в футбол. Он всегда играет в футбол по воскресеньям.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5. Когда Мэри делает уроки?- Она не делает уроки. Она очень ленивая. (lazy).

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Порядок слов в предложении

УТВЕРДИТЕЛЬНОЕ

Существительное/ местоимение Глагол Дополнение

The boy                                  goes                          to college every day.

They                                       play                               football very well.

ОТРИЦАТЕЛЬНОЕ

    Существительное/ местоимение Вспомогат. глагол Do Does Did Am Is Are Was Were Have Has Had Will     NOT     Основной глагол     Дополнение

The boy                    does           not           go to college every day.

They                       do              not           play football very well.

 

ВОПРОСИТЕЛЬНОЕ

Вопросит. слово Вспомогат. глагол Существительное/ местоимение Основной глагол Дополнение
What Where When Why How much How many How Whom   Do Does Did Am Is Are Was Were Have Has Had Will        

     Where            does              the boy                       go                  every day?

      How              do                 they                            play              football?

 

1. Составьте предложения из отдельных слов:

1. speak, every, day, English, I. _____________________________________________

2. Peter, in, the, USA, last, year, was._____________________________________________

3. They, letters, write, month, every. _____________________________________________

4. mother, does, His, chess, not, play. _____________________________________________

5. eat, he, many, Why, sweets, did, yesterday? ____________________________________

6. usually, play, Children, football. _____________________________________________

7. that, you, did, watch, When, film? _____________________________________________

8. Peter, tomorrow, not, get, 6 o’clock, up, will, at. _________________________________

9. does, milk, every, Mike, drink, morning, Why? ___________________________________

10. parents, drink, My, do, coffee, not. _____________________________________________

 

2. Закончите предложения, вставляя слова, подходящие по смыслу:

know studies never are

little lessons read books

 

1. I ……… Russian.

2. My……… son is able to count from 1 to 5.

3. Her friends ……… speak Russian at English ____.

4. Sam and Kate …….. a lot of ______.

5. Ann ……at the University.

6. They……… very friendly.

 

Преобразуйте данные предложения в вопросительные и отрицательные.

1.Many boys like to play hockey.

_____________________________________________________________________________

2. His little sister reads very much.

_____________________________________________________________________________

3. The students always know a lot about Great Britain.

_____________________________________________________________________________

4. My mother prefers black.

_____________________________________________________________________________

5. This professor lectures on History.

_____________________________________________________________________________

“To be” в настоящем времени

 

Утвердительная форма Вопросительная форма Отрицательная форма
  I am a student. You are a student. He is a student. She is a student. It is a book. We are students. You are students. They are students.       Am I a teacher? Are you a student? Is he English? Is she from Canada? Is it a book? Are we in England? Are you students? Are they from Russia?   No, I `m not. No, you aren`t. No, he isn`t. No, she isn`t. No, it isn`t. No, we aren`t. No, you aren`t. No, they aren`t.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-11-28; просмотров: 292; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.64.132 (0.233 с.)