Developing one-family mansion house design 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Developing one-family mansion house design



I. Warming up (Разминка)

Listening and Speaking

1. Group work. Reflect on the following quote about the design, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions (See appendix 1.)

“The original idea makes design distinctive, function makes it work and quality adds value. “  Don Newgren.

Useful terms and phrases

2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

one-family mansion house одноквартирный жилой дом
project summary аннотация к проекту
space-planning decision объёмно-планировочное решение
floor plan поэтажный план здания
exterior view of the building внешний вид здания
structural concept, structural scheme конструктивное решение
breakdown of premises экспликация помещений
floor spaces размеры помещений
perspective building view/ perspective building drawing перспективное изображение здания/чертёж в перспективе (трёхразмерный чертёж)
sectional view of a building (from the foundation to the roof) разрез здания
elevation of building фасад здания
building elevations design композиция фасадов здания
facade sections элементы фасада
design features особенности конструкции
mansion house/domestic building жилой дом
wall thickness толщина стен
door/window embrasure дверной/ оконный проём
floor slab плита перекрытия
project feasibility осуществимость проекта
customer orientation ориентация на клиента
building location расположение дома
building style стиль дома
design special feature особенность проекта

 

II. Evocation (Вызов)

Speaking & Listening

 

3. Group work. Reflect on the following questions about one-family mansion house designand share your ideas with the group:

1. What difficulties can you face creating one-family mansion housedesign?

2. What are the stages of the one-family mansion house design?

3. What can be the design special feature?

4. Group work. Report your ideas to the class. Get ready to discuss matters of opinion.

Realization (Осмысление)

Speaking & Listening

5. Group work. Role-play the following situation: Your client commissions you to develop one-family mansion house design. Talk over the matter and develop one-family mansion house design. Take into account the following points:

 

· House location;

· house style;

· floor plan;

· exterior view of the building;

· breakdown of premises;

· building materials;

· the cost of the project.

 

Writing & Speaking

6. Work out the structure of the presentation and present it to the class.

Reflection (Рефлексия)

Listening & Speaking

7. Group work. Present your projects to the client. Get ready to discuss it answering questions and persisting in your opinion.

 

Writing

8. Write an essay reflecting on your project and its success.

Module 3

FROM THE HISTORY OF ARCHITECTURE

Unit 7

ANCIENT STRUCTURES

I. Warming up (Разминка)

Listening & Speaking

1. Group work. Reflect on the following quote about historic buildings, interpret it and share your ideas with the class. Get ready to discuss different points of view answering questions. The following lexis can be helpful. (See appendix 1):

“Historic buildings are a proud and significant part of our, and every, nation’s heritage. They are an irreplaceable element of the collective memory of local communities…They contribute both to our sense of identity and to that regional distinctiveness which is so valuable and so vulnerable.” Stevens, J. Sir.

 

heritage наследие
irreplaceable незаменимый
community общество, сообщество
contribute to вносить вклад в
sense of identity чувство индивидуальности
distinctiveness самобытность, своеобразие
vulnerable восприимчивый, уязвимый

Useful terms and phrases

2. Read the following terms and phrases, mind their pronunciation:

megalithic structure каменная постройка
to raise a structure/tent возводить сооружение, жилище
sacred site религиозное, святое место
mystical rite оккультный обряд, церемония
upright stone столб (вертикальный элемент конструкции)
lintel архитравная балка, перемычка над проёмом
to pervade manners and customs распространяться /охватывать обычаи и нравы, быт
immortality of the soul бессмертие души
embalming and mummification бальзамирование и мумификация
sculptured effigy скульптурное изображение
to preserve a dead body сохранить мёртвое тело
mastaba мастаба (древнеегипетская гробница)
battered/inclined wall стена с наклоном
to face with limestone облицовывать известняком
to convey the message of authority and eternity передавать/ выражать идею власти и бессмертия
to abound with изобиловать
departure in style новшество в стиле
trabeated style стиль, характеризуемый антаблементом
post-and-beam стоечно-балочная конструкция
to space располагать с определёнными интервалами
spanning capability перекрывающая способность
continuous flat slab неразрывное безбалочное перекрытие
colonnaded courtyard украшенный колоннами четырёхугольный двор
clerestory opening ленточное окно

Vocabulary Focus

3. Match the words and phrases to their translation:

a)

to emerge обретать форму, складываться
megalithic structure религиозное, святое место
to raise a structure/tent оккультный обряд, церемония
for a religious or mystical purpose столб (вертикальный элемент конструкции)
sacred site появляться, возникать
mystical rite громадная архитравная балка
upright stone возводить сооружение, жилище
colossal lintel каменная постройка
to take shape с религиозной или оккультной целью

 

b)

chamber бессмертие души
architectural heritage неприступная  гробница
primary building material скульптурное изображение
to pervade manners and customs сохранять мёртвое тело
immortality of the soul жизнь вечная
impregnable tomb бальзамирование и мумификация
sculptured effigy основной строительный материал
to preserve a dead body архитектурное наследие
everlasting life комната, палата
embalming and mummification распространяться /охватывать обычаи и нравы, быт

c)

permanence ступенчатая пирамида
battered/inclined wall поминальный  храм
to face with limestone капитальное сооружение
stepped pyramid изобиловать
conventional pyramid shape новшество в стиле
mortuary temple долговечность, прочность
mastaba выражать идею власти и бессмертия
to abound with облицовывать известняком
departure in style традиционная форма пирамиды
to convey the message of authority and eternity стена с наклоном
permanent structure мастаба (древнеегипетская гробница)

d.

expression in stone ленточное окно
trabeated style украшенный колоннами четырёхугольный двор
continuous flat slab храм, святилище
clerestory opening располагать близко
colonnaded courtyard стоечно-балочная конструкция
sanctuary воплощение  в камне
spanning capability стиль, характеризуемый антаблементом
to space closely сплошное  безбалочное перекрытие
post-and-beam перекрывающая способность

 

II. Evocation (Вызов)

Speaking & Listening

4. Individual and group w ork. Today you will make an excursion to the history of architecture. Work individually and fill in the first column of the chart “K-W-L” («Знаю – Хочу знать – Узнал»), then discuss in groups what you know about the beginning of architecture. The following questions can be helpful:

1. When did architecture emerge?

2. Where did architecture begin to evolve?

3. What ancient structures do you know?

 

Working chart “K-W-L” («Знаю-Хочу знать-Узнал»)

We know about the history of architecture We want to know about the history of architecture We have learnt about the history of architecture. What is left to learn
       
Categories of information we are going to use:  A.  B.  

Resources for getting information

 

 

What categories of information can you familiarize with, reading the article: A.

 

 

5. Group work. Report your concept of ancient architecture to the class.

6. In the first column of your chart find information which is referred to the same category. What categories of information can you separate out? Fill in the part of the chart which is called “Categories of information”.

7. Speculate on the following: what categories of information can you familiarize with, reading the text.

8. Ask questions which you have in connection with the studied theme and fill in the second column of the working chart “I want to know about the history of architecture”.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-11-11; просмотров: 75; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.220.120 (0.01 с.)