Огляд сучасних відеосистем для рс. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Огляд сучасних відеосистем для рс.




З погляду самої бурхливо галузі комп'ютерної індустрії, що розвивається - відеосистем, цей рік став десь навіть епохальним. Навесні була поява нового покоління відеокарт від 3dfx (лінійка Voodoo3), від Matrox (сімейство G400), від S3 (ряд Savage4) і, звичайно, ціла безліч чіукова робота з інформатики ипсетів від NVIDIA - Riva TNT2, що являють собою поліпшену і значно більш швидку модель чіпа Riva TNT. Восени цього року ми стали очевидцями появи революційних архітектурних рішень - NVIDIA GeForce 256 і S3 Savage 2000. Так, безумовно, різкого стрибка в продуктивності 3D-графіки на ринку PC не відбулося, та й не випливало цього очікувати. Що б не говорили представники фірм-розроблювачів про супер-швидкості новітніх рішень, є ряд стримуючих факторів. У першу чергу це залежність продуктивності відеопідсистеми від швидкості центрального процесора. [1]

Тому можна спостерігати тільки поступовий ріст кількості fps у 3D-програмах. Мова отут йде саме про 3D-графіку, що за останні кілька років завоювала серця власників комп'ютерів і стала переважаючим елементом при оцінці роботи тієї чи іншої відеокарти. Часом у своїй погоні за плавністю роботи і повнотою ефектів при виводу 3-х мірних сцен ми забуваємо про те, що в більшості випадків при роботі за комп'ютером ми все-таки користаємося 2D-графікою, і що її продуктивність і якість не повинна іти на задній план. Проте, феномен тривимірної графіки має місце, оцінка показників цієї частини відеосистеми відіграє величезну роль, почасти просто через те, що в 2D-графіці вже досягнуто майже усе, що може бути необхідно більшості користувачів.

Що стосується 3D-графіки, то, справедливості заради треба відзначити, що якість і рівень виконання деяких ігрових відеокарт останнього покоління такі, що вони можуть навіть суперничати із супердорогими професійними платами. Робоча частота RAMDAC [2] в ігрових платах досягла дуже високих значень - 350 і більш Мгц. Багато плат представляють із себе вже не просто відеокарти, а цілі комбайни, де є і Тв-тюнери, і пристрої захоплення відеопотоку, і виводу сигналу на ТВ. Цього року виник прямо-таки бум по виробництву стереоокулярів, що підсилюють сприйняття тривимірності сцени. Цими окулярами деякі виробники комплектують свої продукти, продаючи в такий спосіб цілий "комплект для аматорів пограти".

Сьогодні більш усього поширені такі відеоакселератори:

· 3dfx Voodoo3 3500TV;

· Matrox Millennium G400 MAX;

· Hercules Dynamite TNT2 Ultra (на чіпсеті NVIDIA Riva TNT2 Ultra);

· ASUS AGP-V6600 SGRAM (на чіпсеті NVIDIA GeForce256);

· ELSA Erazor X2 (на чіпсеті NVIDIA GeForce 256, з пам'яттю DDR   

     SGRAM)

Нижче приведені короткі характеристики популярних відеоакселераторів[1]:

Dfx Voodoo3 3500TV

Карта має AGP інтерфейс і 16 мегабайт 5.5 ns SDRAM, модулі якої розташовані по обидва боки друкованої плати. Ця відеокарта являє собою цілий відеокомбайн. На ній установлений Тв-тюнер, мікросхеми керування захопленням відеопотоку і виводом сигналу на ТВ. Крім зовнішнього рознімання під телевізійну антену в плати є великий трапецеідальне рознімання для з'єднання з устроєм-комутатором сигналу, у якого у свою чергу мається гніздо для моніторного рознімання. На цьому комутаторі маються також гнізда для виводу на ТВ і прийому аналогового відеосигналу, а також стерео аудіосигнала.

Ця плата володіє практично найвищою на сьогодняшній день частотою роботи чіпсета - 183 Мгц, що ставить її в один ряд з одними із самих могутніх на сьогоднішній день відеокарт. Така частота не проходить даром для температурного режиму - карта дуже сильно гріється. Хоча на ній і установлений великий радіатор, украй бажано мати в системному блоці додаткове охолодження. Вбудований у чіп RAMDAC має одне з найвищих частотних значень - 350 Мгц, що дозволяє цій платі демонструвати прекрасну якість 2D-графіки [3].

Як і багато хто чипсети від 3dfx, чіп 3dfx Voodoo3 має важливу особливість - "безкоштовним" мультитекстуруванням, тобто при невикористанні цього режиму другий модуь TMU (модуль текстурування) простоює, підключаючи і різко збільшуючи продуктивність плати при мультитекстуруванні. Тому той факт, що число ігор з підтримкою цього режиму неухильно росте, грає на руку насамперед Voodoo3.

Відеокарта працює в 3D-графіці тільки в 16-бітному режимі представлення кольору, володіючи, однак, важливою функцією - постфільтром, що при 16-бітних "рамках" відеобуфера виводить не 16-ти, а 22-бітну графіку, що поліпшує сприйняття зображення. Як і усі уже вийшли чіпсети від 3dfx, Voodoo3 не підтримує великі (понад 256х256 пікселей) текстуру. У 3D карта працює через API: Direct3D, OpenGL, Glide.

Тестування проводилося з використанням драйверів від 3dfx версії 1.03.04, Vsync відключений. У настроюваннях драйверів був включений режим постфільтра, а також обраний спосіб дизерінга при альфа-змішанні (ефекту згладжування переходів між кольорами при роботі з напівпрозорими об'єктами) Sharper. Ми вже писали у свій час, що в цьому випадку є два способи реалізації дизерінга: Sharper чи Smoother. Перший спосіб згладжує переходи між кольорами дуже успішно, однак залишає після себе сіточку, а другий не має сіточки, але зате границі між кольорами все-таки досить сильно видні.

Matrox Millennium G400 MAX

Карта має AGP інтерфейс 2x/4x і 32 мегабайти 5 ns SGRAM пам'яті [1], мікросхеми якої розташовані по обидва боки друкованої плати. Плата має унікальну можливість виводу зображення відразу на два приймачі: монітор і чи телевізор на 2 монітори. Як можна побачити з фотографії, для цих цілей змонтовані два рознімання.

Плата працює на частотах 150/200 Мгц (перше значення - частота чіпсета, друге - частота пам'яті). Тому, на відміну від регулярних версій Matrox G400, у даному випадку на чіпсеті встановлений активний кулер. Частота убудованого в чіпсет RAMDAC складає 360 Мгц - це найвище значення для відеокарт ігрового класу. Тому, ми можемо спостерігати просто чудову якість зображення навіть на найвищих розрішеннях (аби монітор дозволяв). На жаль, на Matrox Millennium G400 MAX продавці занадто завищують ціну, користаючись деяким дефіцитом цих плат, тому карта поки не є широко розповсюдженої. У 3D-графіці карта підтримує великі текстури і AGP-текстурування. Чіпсет апаратно підтримує унікальну поки методику рельєфного текстурування - Environment Mapped Bump Mapping, що дозволяє в 3D-іграх досить натурально відтворювати рельєфні поверхні. На жаль, дана методика поки мало поширена. З підтримуваних API це Direct3D і OpenGL [3].

Тестування проводилося на драйверах версії 5.41 від Mattox, причому для OpenGL додатків використовувався ICD OpenGL, а не розхвалений міні-драйвер TurboGL (який, по суті, є мінідрайвером і не відбиває реальної продуктивності карти в OpenGL. Для повноцінної роботи карти в OpenGL існує ICD OpenGL, що ми і повинні використовувати як інструмент. В установках драйверів використовувався: 16-бітний Z-буфер, відключений VSync.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 80; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.22.248.208 (0.005 с.)