Розділ 1. Теоретичні основи використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Розділ 1. Теоретичні основи використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку



Вступ

Актуальність дослідження. Одним з важливих завдань всебічного розвитку сучасної дитини є виховання музичної культури. Сприйняття музики - складний процес, що вимагає від людини уваги, пам'яті, розвиненого мислення, різноманітних знань. Тому необхідно навчити дітей розумітися в особливостях музики як виду мистецтва, свідомо акцентувати їх увагу на засобах музичної виразності (темп, динаміка і т. д.), розрізняти музичні твори по жанру, характеру.

У педагогічній практиці з цією метою все частіше стали застосовувати музично-дидактичні ігри, які, впливаючи на дитину комплексно, викликають у неї зорову, слухову і рухову активність, тим самим, розширюючи музичне сприйняття в цілому.

Музичне мистецтво надає безперечну дію на особу дитини вже в дошкільному віці. Для того, щоб вона виконувала свою соціальну функцію, необхідний розвиток музичного сприйняття, якому додається універсальна роль, оскільки воно пов'язане зі всіма видами музичної діяльності дітей.

Актуальність теми визначається необхідністю теоретичної і практичної розробки питань, пов'язаних з музичним вихованням дітей в певній системі, з урахуванням вікового аспекту і послідовності залучення дітей до цілісного і диференційованого сприйняття музики. Засвоєні на заняттях правила і ігрові дії музично-дидактичних ігор можуть бути перенесені дітьми в їх самостійну діяльність. Але для цього необхідно розробити поетапний шлях формування способів самостійних дій. Успішність реалізації цього завдання в значній мірі залежать від якості дидактичних ігор, що моделюють основні властивості музичних звуків.

Предмет дослідження. Особливості використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку.

Об’єкт дослідження. Об’єктом дослідження виступає процес використання музично-дидактичних ігор в процесі виховання дошкільнят.

Мета дослідження. Обґрунтувати систему музично-дидактичних ігор для формування сприйняття виразності основних властивостей музичних звуків і розробити методику освоєння цих ігор дітьми 3-6 років.

Гіпотеза дослідження. Припустимо, що використання дітьми системи розроблених музично-дидактичних ігор, що характеризуються барвистістю і образністю дидактичного матеріалу, зробить позитивний вплив як на розвиток сприйняття окремих властивостей музичних звуків, так і на цілісне сприйняття музичних творів. Ефективність дії ігор залежить від їх структури, функцій і продуманої послідовності їх пред'явлення дітям.

Завдання дослідження:

1) охарактеризувати роль музично-дидактичних ігор у процесі музичного виховання дітей дошкільного віку;

2) розробити систему музично-дидактичних ігор для забезпечення гармонійного розвитку дошкільнят;

3) дати методичні рекомендації до використання системи музично-дидактичних ігор для можливості впровадження їх в практику дошкільних установ.

У ході розв’язання зазначених завдань використовувалися такі методи дослідження:

- теоретичні:

1. аналіз і синтез, психолого-педагогічної, музичної та методичної літератури з теми дослідження;

2. теоретичне осмислення та узагальнення методичного досвіду для визначення теоретико-методологічних основ дослідження;

- емпіричні:

1. бесіди;

2. педагогічні спостереження;

База дослідження. Експериментальна робота здійснювалась на базі Березівської школи-садочку “Пізнайко”, з дітьми 3-5 років.


Розділ 1. Теоретичні основи використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку

Розділ 2. Практичне використання музично-дидактичних ігор в дитячому садку

Музичний дидактичний дошкільний гра

Висновок

Безумовно, сама організація використання музично-дидактичних ігор вимагає від педагога розуміння значущості і цінності музичного розвитку дітей, великої творчості і майстерності.

Як показує практика, систематичне застосування музично-дидактичних ігор викликає у дітей активний інтерес до музики, сприяє швидкому оволодінню дітьми музичним репертуаром.

У практичній частині роботи, що проводиться, ми ще раз переконалися в тому, що якщо в процесі музичної діяльності розвиватимуться музичні здібності у всіх дітей без виключення це не пройде безслідно для їх подальшого музично розвитку.

Пропоновані музично-дидактичні ігри, фрагменти занять не були самоціллю, а лише сприяли розвитку не тільки музичних здібностей, але і творчих.

Напрацьований наочний допоміжний музичний матеріал дозволив в простій доступній ігровій формі дати дітям уявлення про властивості музичного звуку, про виразні можливості музики, навчити розрізняти гамму відчуттів, настроїв, що зраджуються нею.

Напрацьованій наочний допоміжний музичний матеріал дозволивши в простій доступній ігровій формі дати дітям уявлення про властивості музичного звуку, про виразні можливості музики, навчити розрізняти гамму відчуттів, настроїв, що сприймаються нею.

Пропонований узагальнений, систематизований досвід із дошкільниками по розвитку у них музичних здібностей доступний в оволодінні будь-яким педагогом, музичним керівником, і може бути рекомендований для використання його в дитячих дошкільних освітніх установах, як на музичному занятті, так і в індивідуальній роботі з музичного виховання.


Список літератури

1. Бондаренко А.К. Дидактические игры в детском саду., М., Просвещение, 1991.

2. В и готский Л.С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка// Вопросы психологии: - 1966. - № 6.

3. Ветлугина Н. А. Развитие музыкальных способностей дошкольников в процессе музыкальных игр. – М., Просвещение, 1988.

4. Дзержинская И. Формирование восприятия музыки у дошкольников. – М., Просвещение 1992.

5. Железнов С. Развитие музыкальных способностей. – М., Глянц, 1998.

6. Кабалевский Д. “Как рассказывать детям о музыке” Москва, “Просвещение”, 1989.

7. Комисарова Л., Костина Э. Наглядные средства в музыкальном воспитании дошкольников. – М., Просвещение, 1986.

8. Кононова Н. Музыкально-дидактические игры для дошкольников. – М., Просвещение 1982.

9. Кудрявцева А.А. Кутузова И.А. Музыкальный калейдоскоп: Методическое пособие для педагогов образовательных учреждений. – М., 2002

10. Михайлова М. Развитие музыкальных способностей детей. – Ярославль: Академия развития, 1997.

11. Никитин Б.П. Развивающие игры. – 2-е изд. – М.: Педагогика, 1985.

12. Свирида П. А вже весна воскресла. – Коломия, 1993

13. Тарасова Л. Музыка в семье. – М., Детская литература, 1985.

 

 

Вступ

Актуальність дослідження. Одним з важливих завдань всебічного розвитку сучасної дитини є виховання музичної культури. Сприйняття музики - складний процес, що вимагає від людини уваги, пам'яті, розвиненого мислення, різноманітних знань. Тому необхідно навчити дітей розумітися в особливостях музики як виду мистецтва, свідомо акцентувати їх увагу на засобах музичної виразності (темп, динаміка і т. д.), розрізняти музичні твори по жанру, характеру.

У педагогічній практиці з цією метою все частіше стали застосовувати музично-дидактичні ігри, які, впливаючи на дитину комплексно, викликають у неї зорову, слухову і рухову активність, тим самим, розширюючи музичне сприйняття в цілому.

Музичне мистецтво надає безперечну дію на особу дитини вже в дошкільному віці. Для того, щоб вона виконувала свою соціальну функцію, необхідний розвиток музичного сприйняття, якому додається універсальна роль, оскільки воно пов'язане зі всіма видами музичної діяльності дітей.

Актуальність теми визначається необхідністю теоретичної і практичної розробки питань, пов'язаних з музичним вихованням дітей в певній системі, з урахуванням вікового аспекту і послідовності залучення дітей до цілісного і диференційованого сприйняття музики. Засвоєні на заняттях правила і ігрові дії музично-дидактичних ігор можуть бути перенесені дітьми в їх самостійну діяльність. Але для цього необхідно розробити поетапний шлях формування способів самостійних дій. Успішність реалізації цього завдання в значній мірі залежать від якості дидактичних ігор, що моделюють основні властивості музичних звуків.

Предмет дослідження. Особливості використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку.

Об’єкт дослідження. Об’єктом дослідження виступає процес використання музично-дидактичних ігор в процесі виховання дошкільнят.

Мета дослідження. Обґрунтувати систему музично-дидактичних ігор для формування сприйняття виразності основних властивостей музичних звуків і розробити методику освоєння цих ігор дітьми 3-6 років.

Гіпотеза дослідження. Припустимо, що використання дітьми системи розроблених музично-дидактичних ігор, що характеризуються барвистістю і образністю дидактичного матеріалу, зробить позитивний вплив як на розвиток сприйняття окремих властивостей музичних звуків, так і на цілісне сприйняття музичних творів. Ефективність дії ігор залежить від їх структури, функцій і продуманої послідовності їх пред'явлення дітям.

Завдання дослідження:

1) охарактеризувати роль музично-дидактичних ігор у процесі музичного виховання дітей дошкільного віку;

2) розробити систему музично-дидактичних ігор для забезпечення гармонійного розвитку дошкільнят;

3) дати методичні рекомендації до використання системи музично-дидактичних ігор для можливості впровадження їх в практику дошкільних установ.

У ході розв’язання зазначених завдань використовувалися такі методи дослідження:

- теоретичні:

1. аналіз і синтез, психолого-педагогічної, музичної та методичної літератури з теми дослідження;

2. теоретичне осмислення та узагальнення методичного досвіду для визначення теоретико-методологічних основ дослідження;

- емпіричні:

1. бесіди;

2. педагогічні спостереження;

База дослідження. Експериментальна робота здійснювалась на базі Березівської школи-садочку “Пізнайко”, з дітьми 3-5 років.


Розділ 1. Теоретичні основи використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2020-03-02; просмотров: 192; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.154.151 (0.017 с.)