Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Сучасних шоу-програм та видовищ

Поиск

Постановка

Сучасних шоу-програм та видовищ

Програма та навчально-методичні матеріали до курсу за вибором

для студентів спеціальності «Театральне мистецтво»

спеціалізації «Режисура естради та масових свят»

за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Спеціаліст»»

 

 

Харків, 2013

УДК [394. 2 + 792. 7] (073)

ББК 85. 340 р 30 – 2 + 85. 360 р 30 – 2

Р 33

Друкується за рішенням ради факультету театрального мистецтва

(протокол №

Рекомендовано кафедрою режисури

(протокол №.)

 

Рецензенти:

Кікоть А.А. доктор культурології, професор кафедри режисури

Ситник О.Г. канд. культурології, ст. викладач кафедри менеджменту соціально-культурної діяльності

Укладачі:

С.І. Гордєєв, засл. діяч мистецтв України, канд. мистецтвознавства, професор

Р.Г.Набоков, викл.

 

Р 33

Постановка сучасних шоу-програм та видовищ: Прогр. та навч.- метод. матеріали до курсу для студ. спец. «Режисура естради та масових свят» / Харк. держ. акад. культури; Уклад. С.І. Гордєєв, Р.Г. Набоков. – Х.: ХДАК, 2012. – 24 с.

УДК [394. 2 + 792. 7] (073)

ББК 85. 340 р 30 – 2 + 85. 360 р 30 – 2

Навчальний курс «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ» є курсом, що продовжує підготовку студентів зі спеціалізації «Режисура естради та масових свят» освітньо-кваліфікаційного рівня «Спеціаліст». Зміст курсу доповнює основні теоретико-методологічні та практичні засади широкої сфери режисерської діяльності на естраді та відкритих майданчиках, висвітлює механізм формування задуму та принципів втілення сучасних форм тематичних театралізованих свят.

Для спеціалістів, магістрів, аспірантів зі спеціальностей режисерського циклу, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації та післядипломної освіти.

 

© Харківська державна академія культури, 2013

© Гордєєв С.І., Набоков Р.Г. 2013

ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Постановка сучасних шоу-програм та видовищ»

І. Опис предмета навчальної дисципліни

Предмет: Постановка сучасних шоу-програм та видовищ

Курс: підготовка спеціалістів   Напрям, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень Характеристика навчальної дисципліни
Кількість кредитів, відповідних ECTS: 2   Залікових модулів: 1 залік   Змістовних модулів: 2 Загальна кількість годин: 72   Тижневих годин: 2   Шифр та назва напряму: 0202. Мистецтво   Шифр та назва спеціальності: 7.020201 Театральне мистецтво   Спеціалізація: Режисура естради і масових свят - «Спеціаліст» Вибіркова Рік підготовки: 1 Семестр: 2 Практичні: 12 год. Самостійна робота: 60 год.   Вид контролю: Залік (2) семестр

II. МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Постановка сучасних шоу-програм та видовищ» є практичною підструктурою предмету «Режисура естради і масових свят», що є вихідним предметом блоку спеціальних дисциплін.

Мета навчальної дисципліни – підготовка студентів до професійної організації та проведення театралізованих колективних свят, виховання студента як організатора та ведучого режисера-постановника сучасних тематичних театралізованих свят.

Предмет вивчення курсу потребує засвоєння студентами знань та вмінь, необхідних при роботі з замовниками сучасних театралізованих свят, а також вмінь методично вірно організувати технологічний процес та втілити бажання замовника в життя. Даний курс передбачає знайомство з такими формами сучасних театралізованих свят як корпоративні свята, ювілеї, весілля, презентації, виставки та «Квести». Також студентам пропонується знайомство з сучасними виразними засобами театралізованих форм відпочинку.

Завдання навчальної дисципліни:

· вивчення теоретичних та практичних основ організації сучасних тематичних театралізованих свят;

· засвоєння специфіки роботи організатора із сценарним матеріалом;

· засвоєння основ майстерності ведучого на естраді та відкритих майданчиках;

· опанування методикою репетиційного процесу;

· опанування практичною постановочною роботою з різноманітними жанрами та формами сучасних видовищ та програм.

Методичною основою предмету «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ» є теоретичні та творчі надбання Богданова І., Джей Е., Клітіна С., Терешковича Т., Поплавського М., Уорнера Д., Шароєва И., Зайцева В., Жарков А. та ін.

 

III. ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

Знати:

- основні напрями своєї професійної діяльності – акторсько-режисерської, просвітницької, організаційної;

- сучасні види режисури масових видовищ;

- основи створення та реалізації творчого задуму;

- сучасні театральні та естрадні інноваційні технології;

- основи творчої психології;

- загальні правила оволодіння теоретичними та практичними основами майстерності режисера естради та масових свят;

- специфіку роботи зі сценарно-драматургічним матеріалом;

- творчі та організаційні аспекти професії;

- методи співпраці режисера-постановника з виконавцями та постановчою групою театралізованого видовища.

Уміти:

- вільно орієнтуватися в сучасній режисерській термінології;

- здійснювати дослідження досвіду режисерської роботи в українському та світовому театрах масових форм за допомогою бібліотечних фондів, мережі Інтернет та перегляду практичних показів;

- застосовувати набуті знання у своїй професійній діяльності;

- самостійно мислити та знаходити необхідні виразні засоби при втіленні режисерського задуму у сучасних шоу-програмах та видовищах;

- аналізувати та оцінювати результати своєї самостійної роботи;

- використовувати термінологію означеної діяльності;

- організовувати репетиційний процес;

- розробляти графік роботи з випуску шоу-програми або видовища;

- визначати художньо-образне рішення (декорації, реквізит, грим костюм);

- підбирати добір літературний, музичний та інші матеріали для вирішення постановочних завдань;

- створювати та втілювати творчий задум будь-якої складності;

- організовувати постановку сучасних шоу-програм та видовищ на високому художньому рівні.

Мати навички:

- застосовування отриманих теоретичних знань у практичній діяльності;

- створення та компіляції сценарно-драматургічного матеріалу сучасних театралізованих заходів;

- оперування різноманітними жанрами і формами естради та театралізованих масових видовищ;

- акторської техніки, конферансу, виконавчого проведення концертів, дискотек та інших творчих заходів.

IV. ЗМІСТ І СТРУКТУРА ДИСЦИПЛІНИ

Навчальна дисципліна складається з 2-х змістовних модулів, які містять 6 тем, зв’язаних між собою загальною логікою викладення матеріалу.

1 МОДУЛЬ містить 3 теми: «Вступ. Предмет і завдання курсу «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ»; «Презентація, виставка, аукціон та дегустація як сучасні види режисури масових видовищ.Методика організації»; « Сучасні форми відпочинку та методика їх організації».

2 МОДУЛЬ містить 3 теми: «Міська гра «Квест». Методика проведення»; «Організація та проведення корпоративних свят»; « Банкети, ювілеї, весілля та методика їх організації».

Підсумковий контроль засвоєння знань здійснюється наприкінці курсу у формі заліку. Передбачено рубіжні етапи контролю у формі усного опитування, перевірки конспектів та якості виконання завдань самостійної роботи студентів.

V. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ

№ п/п Назва розділу, теми Усього Практичні Сам. Робота
         

 

 

ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ I. СУЧАСНІ ВИДИ РЕЖИСУРИ МАСОВИХ ВИДОВИЩ

         
1. Вступ.Предмет та завдання курсу «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ».        
2. Презентація, виставка, аукціон та дегустація як сучасні види режисури масових видовищ. Методика організації.      
3. Сучасні форми відпочинку та методика їх організації.          
  Всього:      
    ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ ІІ. РЕЖИСУРА ТА МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ КОРПОРАТИВНИХ СВЯТ
4. Міська гра «Квест», «Флешмоб». Методика проведення.      
5. Організація та проведення корпоративних свят.      
6. Банкети, ювілеї, весілля та методика їх організації.        
  Всього:      
  Всього з курсу:      

VI. ЗМІСТ КУРСУ

Заліковий модуль 1.

Змістовний модуль 1.

Сучасні види режисури масових видовищ

Тема 1. Вступ.

Предмет та завдання курсу «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ». Проблематика головних розділів. Загальна характеристика виразних театралізованих сучасних форм відпочинку, їх роль у культурному, громадському житті суспільства, в духовному збагаченні людей, їх моральному та естетичному вихованні.

Використання в теорії та методиці організації сучасних тематичних театралізованих свят нових даних в галузі психології, менеджменту, PR-технологій та соціології.

Огляд літератури за курсом.

Практичне заняття: – 1год.

Самостійна робота студентів: теоретичне опанування студентами сутності, пізнавального інструментарію та професійної термінології сучасних видів тематичних театралізованих видовищ, визначення їх місця та значення в структурі культури сьогодення. — 10 год.

 

VII. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

Починаючи знайомство студентів з предметом «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ», викладач акцентує увагу на значенні даної дисципліни в загальній системі підготовки режисерів, знайомить з основними поняттями і термінологією, що застосовується у розкритті на практиці з постановки сучасних шоу та видовищ

Теоретичні заняття педагога з тематики цього розділу повинні бути доповнені практичним показом відео та фото матеріалів, фахових програм на телебаченні або з власної режисерської практики.

 

ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 1.

РОЗПОДІЛ БАЛІВ, ЩО ПРИСВОЮЮТЬСЯ СТУДЕНТАМ

Шкала оцінювання:

90-100 балів – відмінно (А);

75-89 балів – добре (ВС);

60-74 балів – задовільно (DE);

35-59 балів – незадовільно з можливістю повторного складання (FX);

1-34 балів – незадовільно з обов’язковим повторним курсом (F).

Шкала нарахування балів за основні форми навчальної діяльності:

підсумковий контроль:

Ø залік – 20 балів;

Ø складання та захист «творчих заявок» – 40 балів;

Ø звіт про практичну роботу – 20 балів;

Ø звіт про самостійну роботу – 20 балів.

МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: опорні конспекти лекцій, підручники та начальні посібники, інтерактивний комплекс навчально-методичного забезпечення дисципліни (ІКНМЗД), ілюстративні відео, аудіо та фото матеріали, профільні ресурси Інтернет.

Питання для самоконтролю студентів

1. Поняття «тематичні театралізовані заходи».

2. Виразні засоби театралізованих сучасних форм відпочинку.

3. Види сучасних форм відпочинку.

4. Поняття «презентація». Особливості методики організації презентації та виставоки.

5. Поняття «анімація». Види та жанри анімаційної роботи.

6. Роль шоу-програми та фуршету в організації презентацій та виставок.

7. Форми корпоративних заходів.

8. Методика організації та проведення корпоративних свят.

9. Технологія організації та проведення тімбілдінгових заходів.

10. Види екстремального відпочинку як форма організації корпоративного духу.

11. Методика роботи з агенціями, які пропонують свої послуги у сфері організації та проведення корпоративного відпочинку.

12. Специфічні особливості методики організації міської гри «Квест».

13. Роль ведучого у побудові режисерського рішення гри «Квест».

14. Вимоги до техніки безпеки під час проведення гри «Квест».

15. Специфічні особливості організації та проведення театралізованих банкетів, ювілеїв, весілля.

16. Методика організаційно-творчої роботи над втіленням режисерського задуму тематичного театралізованого весілля.

17. Особливості розробки сценарного плану банкета (весілля, ювілею, дня народження тощо).

18. Методика організації та проведення театралізованих програм у сучасних закладах відпочинку (lounge кафе, караоке-барі, боулингу тощо).

19. Методика організації та проведення аукціону.

20. Поняття «кейтерінг» служби.

 

Основна

1. Богданов И.А. Драматургия эстрадного представления: Учебник / И.А. Богданов, И. А. Виноградский. — СПб.:Изд-во СПбГАТИ, 2009. – 424 с.

2. Богданов И.А. Постановка эстрадного номера / И.А. Богданов. – СПб.: Искусство, 2004 – 227 с.

3. Зайцев В.П. Режисура естради та масових видовищ: Навчальний посібник. (2-е вид.) / В.П. Зайцев. – К.: Дакор, 2006. – 252 с.

4. Джей Е. Ефективна презентація / Е. Джей. – Мінськ, 1996 – 234 с.

5. Клитин С.С. Эстрадные заведения / С.С. Клитин. – М.: ГИТИС, 2003. – 362 с.

6. Методика організації масових свят: Програма курсу / уклад. Гордєєв С.І. – Х.: ХДАК, 2003. – 9 с.

7. Пави П. Словарь театра / Пави Патрис. – /Любое издание/.

8. Радова А. 10 способов поднять командный дух: тим-билдинг // серия «Жизнь удалась» / А. Радова. – Ростов н/Д.: Феникс+, 2008. – 221 с.

9. Скворцова Т.П. Шпаргалка для невесты / Т.П. Скворцова. – Ростов н/Д.: Феникс, 2012. – 190 с.

10. Шароев И.Г. Режиссура эстрады и массовых представлений / И.Г. Шароев. – /Любое издание/.

11. Хохлов В.А. Сценарии корпоративных вечеринок: Практическое руководство / В.А. Хохлов. – М., 2007.

12. Уорнер Д. Большая книга вечеринок по любому поводу // серия «Жизнь удалась» / Д. Уорнер. – Ростов н/Д.: Феникс, 2004. – 416с.

13. Экономика и организация театра: Сб. Вып. 6. – Л., 1981.

14. Эстрада России ХХ века: Энциклопедия. – М.: Олма-пресс, 2004. – 862 с.

Додаткова

15. Ванченко Т.П. Моделирование шоу-программ на телевидении / Т.П. Ванченко. – М. МГУКИ, 2001.

16. Жданова Е.И. Менеджмент шоу-бизнеса: учеб. пособие / Е.И. Жданова, C.B. Иванов, Н.В. Кротова. – М., 1997.

17. Культурно-досуговая деятельность: Учебник / Под ред.А.Д. Жаркова и В.М. Чижикова. – М.: МГУК, 1998 – 106 с.

18. Любить Україну у сні й на яву. – Зб. сценаріїв – К.: ДАКККі М., 2002. – 299 с.

19. Мельников И. Сценарии и организация корпоративных праздников / И. Мельников, В. Мороз. – М.: Современная школа, 2006. – 36 с.

20. Музична естрада: Словник / уклад. В.М. Откидач. – Х.: видавець І.В. Якубенко, 2004. – 445 с.

21. Поплавський М. Антологія сучасної української естради / М. Поплавський. – К.: Преса України, 2004. – 416 с.

22. Романцов А.Н. Event-маркетинг. Сущность и особенности организации / А.Н. Романцов. – М., 2009.

23. Сандер М. Ивент – менеджмент. Организация развлекательных мероприятий. Техники, идеи, стратегии, методы. Event Entertaiment and Production / М. Сандер. – М., 2006.

24. Сурмели А. Конкурсы красоты. Лучшие сценарии / А. Сурмели. – Ростов н/Д.: Феникс, Харьков: Торсинг, 2005. – 224 с.

25. Терешкович Т.А. Словарь моды: Терминология, история, аксессуары / Т.А. Терешкович. – Мн.: Хелтон, 2000. – 464 с.

26. Шумович А. Великолепные мероприятия. Технология и практика event menegement / А. Шумович. – М., 2007.

27. Шумович А. Смешать, но не взбалтывать. Рецепты организации мероприятий / А. Шумович, А. Бернов. – М., 2009.

ОСНОВНІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ

АНІМАТОР – (від фр. animateurs/animator) – той, хто надихає, той, хто оживляє) спеціаліст, діяльність якого спрямована на стимулювання та організацію соціокультурної активності населення у сфері вільного часу

АРХІТЕКТОНІКА – основний принцип зовнішньої побудови сценарної структури, взаємозв’язок окремих частин.

АТРАКЦІОН – технічне пристосування для розваг, у цирку – великий номер, що підпорядкований якійсь певній темі або жанру циркового мистецтва.

АУКЦІОН (лат., збільшення) – спеціально організований і періодично діючий ринок продажу товарів, майна з публічного торгу покупцеві, який запропонував найвищу ціну. Англійський аукціон – аукціон, на якому ставки піднімаються знизу вверх. Голландський аукціон – аукціон, на якому торги починаються з найвищої ставки і понижуються до тих пір, поки не знайдеться покупець.

БОУЛІНГ – вид спорту, гра на влучання важких куль у ціль.

БУФОНАДА – жартівлива сценка, яка побудована на перебільшенні, грубих жартах.

ВАР’ЄТЕ – різновид видовищного мистецтва, невеличкий ресторан чи бар, в якому виступають актори різних жанрів, переважно гумористичного напрямку, естрадний театр, те ж саме, що і КАБАРЕ.

ВЕСІЛЛЯ - урочиста церемонія, присвячена укладенню шлюбу.

ВІДЕОПРОЄКЦІЯ – зображення, що висвітлюється на екрані за допомогою відеоапаратури та проекційного апарату.

ВІДЖЕЙ (англ. VJ от video jockey – видео-жокей) – людина, яка за допомогою спеціального устаткування підбирає і створює візуальні ефекти, під музику, в реальному часі. В результаті цього виходить «відеомікс» — абсолютно новий твір, заснований на різних, заготовлених заздалегідь відео фрагментах.

ВИСТАВКА – публічний показ спеціально підібраних предметів і місце цього показу. Сукупність предметів, виставлених для огляду. Виставка-конкурс – публічний показ яких-небудь робіт, мета якого – виявити кращі з них. Виставка-продаж – виставка товарів, виробів і т. ін., на якій організовано їх продаж.

ГРАФІК – наочне логічне зображення умовного типу, що відбиває якийсь процес.

ДІАПРОЕКЦІЯ – зображення, що висвітлюється на екрані за допомогою проекційного апарату.

ДІДЖЕЙ (англ. DJ от disc jockey – диск-жокей) – людина, що здійснює публічне відтворення записаних на звукові носії музичних творів із зміною або без зміни матеріалу технічними засобами.

ДЕГУСТАЦІЯ – (лат. degustatio, від degusto – куштую) – оцінювання якості продуктів фахівцем на основі зорових, смакових, нюхових відчуттів.

ЕСТРАДА – видовищне мистецтво, концертна діяльність, а також сцена, підмостки, на яких проходять виступи виконавців.

ІМПРОВІЗАЦІЯ – непідготовлене одночасне створення та виконання якогось твору, те, що створене таким чином.

ІНТЕРАКТІВНІСТЬ – поняття, яке розкриває характер і міру взаємодії між об'єктами. Принцип організації системи, при якому мета досягається інформаційним обміном елементів цієї системи.

КАРАОКЕ (яп. караоке) – розвага, що полягає в непрофесійному співі з використанням пристрою, що дозволяє співати під заздалегідь записану музику (фонограму); також сам пристрій.

КВЕСТ (від англ. англ. quest – пошук, пошуки пригод) – аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями. Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.

КЕЙТЕРИНГ – це вид діяльності, при якому ресторанне обслуговування зорганізується практично в будь-якому місці. При цьому організація банкету рестораном виїзного обслуговування практично не поступається класичному формату заходу.

КОНЦЕРТ – особлива форма видовища, специфіка якого полягає у прилюдному виконанні різноманітних творів.

КОРПОРАЦІЯ – товариство, спілка, сукупність осіб, об'єднаних на основі цехових, кастових, комерційних та інших інтересів; назва акціонерного товариства, яке об'єднує різні галузі промислового виробництва за єдиного фінансового контролю.

КОРПОРОТИВНА КУЛЬТУРА – це система цінностей та переконань, які розділяє кожен працівник фірми та передбачає його поведінку, обумовлює характер життєдіяльності організації. Корпоративна культура це також спосіб і засіб створення організації, яка самостійно розвивається. ЇЇ ціль — забезпечення високої дохідності фірми методом удосконалення управління людськими ресурсами, забезпечення лояльності працівників, виховання сприйняття компанії як власного дому, вирішення питань без конфліктів. Основні компоненти корпоративної культури – базові правила, цінності, спільна мова, легенди та символіка.

ЛОУНДЖ (також лаундж) (англ. lounge music) – термін в популярній музиці для позначення легкої, фонової музики, яка спочатку часто звучала в холах (звідси і назва – англ. lounge – вітальня, хол, кімната для відпочинку, публічний будинок) готелів, магазинів, в кафе, в ліфтах.

«МАФІЯ» – це салонна командна психологічна покрокова рольова гра з детективним сюжетом, яка моделює боротьбу інформованих одне про одного членів організованої меншості проти з неорганізованою більшістю.

МЕТОД – засіб або сума засобів в який-небудь сфері людської діяльності.

МЕТОДИКА – сукупність способів доцільного проведення будь-якої роботи. Відділ педагогіки, що викладає правила, методи викладання.

МЕТОДОЛОГІЯ – вчення про метод, сукупність методів дослідження, які використовуються в тій чи іншій науці.

МОДЕРАТОР – людина, що відповідає за дотримання встановлених норм поводження на Інтернет ресурсах, частіше форумах. (соц.) – людина, що проводить соціологічні дослідження; ведучий фокус-груп. (музика) – пристрій для приглушення звука в клавішних музичних інструментах.

«МОНОПОЛІЯ» – популярна настільна гра економічного характеру, опублікована компанією Parker Brothers (підрозділом компанії Hasbro). Гравці змагаються за надбання економічних переваг шляхом визначеної правилами гри економічної активності, включаючи купівлю, оренду та торгівлю власністю за використанням «іграшкових» грошей. Гравці мають здійснювати ходи по черзі, кидаючи гральні кістки. Мета гри — довести до банкрутства всіх інших гравців. Гра названа на честь економічної концепції монополії, тобто тотальне домінування однієї компанії на ринку певної продукції.

MC (скор. англ. Master of Ceremonies) – у регги-культурі і хип-хопі — артист, у супроводі електронної танцювальної музики що виголошує з сцени слова – заздалегідь вигадані або імпровізовані, зазвичай у вигляді репу, щоб розохотити публіку, а також представити DJ.

ПАРАД – урочиста процесія, в цирку – урочистий вихід всіх учасників на початку вистави.

ПЕЙНЕТБОЛ (англ. Paintball – кулька з фарбою) – командна гра з застосуванням ручної пневматичної зброї (маркерів), яка стріляє капсулами з фарбою, що розбиваються при ударі по мішені, фарбуючи її. Існують два різновиди пейнтболу: спортивний пейнтбол та тактичний пейнтбол. За своєю манерою гра імітує швидкоплинні вогневі контакти на обмеженому просторі. Ігри проводяться на лісових або відкритих полях, у приміщеннях, із природними або штучними перешкодами й укриттями.

ПЕРФОРМАНС – авангардний напрямок сучасного мистецтва: видовище, у якому автор використовує засоби аудіо та відео техніки, пантоміми, музики, здійснює деяке дійство (що іноді передує вернісажу, відкриттю експозиції, виставки). У П. є сценарій, на основі якого учасники імпровізують безпосереднє спілкуючись з глядачами. П. іронізує над традицією.

ПІРОТЕХНІКА – галузь техніки, що займається виготовленням піротехнічних сумішей (з горючих речовин, окиснювачів, наповнювачів та барвників для забарвлення вогню й диму) для створення світлових та звукових ефектів (сигнальних ракет, димових шашок тощо), яка використовується у святах, шоу тощо.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ – публічне представлення чого-небудь нового, що недавно з'явилося, було створено. Офіційне представлення колу запрошених осіб новоствореного підприємства, фірми, проекту, продукції, товару тощо.

«ПРИВ’ЯЗКА» – елемент сценарної структури видовища, за допомогою якого відбувається зв’язок виконавців з глядачами та який має відношення до всіх присутніх.

ПРОЦЕСІЯ – урочисте та багатолюдне проходження.

РАЙДЕР –(від англ. Rider) - це перелік умов і вимог, що пред'являються артистом, музикантом або творчим колективом до організаторів виступів. Повне виконання всіх умов райдера стороною організатора є необхідною умовою організації виступу артиста або музиканта. В іншому випадку артист має повне право відмовитися від виступу без повернення внесеної передоплати та відшкодування збитків організатора.

РЕЖИСЕР – фахівець, який створює виставу, постановник п’єси або сценарію будь якого театралізованого видовища.

РЕЖИСУРА – мистецтво створення вистав та різноманітних видовищ.

РЕКВИЗИТ – всі речі, які потрібні виконавцям під час вистави.

СИМУЛЬТАНІСТЬ – одночасність дії, проведення кількох заходів в межах єдиного свята.

СИНКРЕТИЗМ— не розчленованість різних видів культурної творчості, властива раннім стадіям його розвитку. Найчастіше однак цей термін застосовується до галузі мистецтва, до фактів історичного розвитку музики, танцю, драми і поезії.

СТАТИСТ (грец. – стоячий нерухомо) – актор, що виконує ролі без слів; учасник масових сцен. Інша назва – фігурант.

СТРУКТУРА – взаємозв’язок складових частин єдиного цілого, внутрішня побудова, те, що має певну організацію.

СХЕМА – зображення або запис чогось у загальних рисах, у спрощено-узагальненому вигляді.

СЦЕНАРІЙ – драматургічний твір за яким створюється кінофільм, радіопередача, телепередача, масове театралізоване видовище.

СЦЕНАРИСТ – драматург, який створює сценарій, автор сценарію.

СЦЕНАРНИЙ ХІД – образно-художній, режисерський прийом, який зв’язує усі епізоді свята в єдину цілісну структуру. Практичне втілення ідеї сценарію, його основної думки, його художнього образу, засіб формування сценарної структури, обов’язковий елемент сценарію.

СЦЕНОГРАФІЯ – мистецтво художнього оформлення сцени, вистави, видовища.

СЮЖЕТ – поступовий ряд подій, що пов’язані між собою та які складають зміст твору.

ТАМАДА (груз.) – розпорядник бенкету, масового заходу, у більш вузькому значенні – ведучий весільної церемонії.

ТЕАТРАЛІЗАЦІЯ – це творчій спосіб приведення сценарію до вимог театрального мистецтва, переведення його до художньо-образної форми дійового видовища, через систему зображувальних та виразних засобів.

ТЕМА – найголовніша проблема та певне коло конкретних явищ мистецького твору, в якому відбувається дія.

ТІМБІЛДІНГ (анг. «team building») – формування команди – колективні поїздки на відпочинок, які суміщаються з діловими заходами; виїзди колективів фірм, спрямовані на створення працездатних команд.

ТРЕНІНГ – (англ. training) спеціальний тренувальний режим.

ТРЮК – незвичайно коротка дія, вправна та ефектна, на естраді та цирку – основний структурний елемент видовища, його структурна одиниця.

ФЛЕШМОБ - (від англ. Flash mob - flash - спалах; мить; mob - натовп; переводиться як «миттєвий натовп») - це заздалегідь спланована масова акція, в якій велика група людей (мобери) з'являється в громадському місці, виконують заздалегідь обумовлені дії (сценарій) і потім розходиться. Збір учасників флешмобу здійснюється за допомогою зв'язку (в основному це Інтернет).

ХАСТЕСА (хо́стес) – професія дівчат/жінок (зрідка й парубків/чоловіків) у ресторанах і барах; фахівець ресторанної служби, «обличчя» ресторану, «хазяйка залу». Англ. hostess – хазяйка готелю, пансіонату; хазяйка розважального закладу; жінка, що розважає відвідувачів у нічних барах, платна партнерка в танцях; бортпровідниця, стюардеса (італ.); офіціантка; чергова по поверху.

ХРОНОЛОГІЯ – послідовність подій у часі.

ХРОНОМЕТРАЖ – вивчення протікання процесу у часі, вимірювання часу.

ЦЕРЕМОНІАЛ – загальноприйнятий, офіційно встановлений порядок урочистих дій, процесій, різноманітних заходів, РИТУАЛ.

ШОУ – сучасна естрадна вистава з великою кількістю спецефектів та, бажано, за участю досить відомих виконавців.

ЯРМАРОК – великий базар, масове торговище, на якому влаштовуються різні розваги, атракціони, балагани, наприклад, Сорочинський ярмарок.

GО-GO (гоу-гоу) – стиль еротичного танцю, при якому на відміну від стриптизу танцюристи не роздягаються.

Визначення рейтингу навчальної діяльності студента з дисципліни

«Постановка сучасних шоу-програм та видовищ»

 

 

Заліковий модуль 1 Підсумковий контроль Сума
Змістовий модуль 1 Змістовий модуль 2 Залік  
       
Т1 Т2 Т3   Т5 Т6 Т9    
             

 

 

Навчальне видання

 

 

Постановка

Гордєєв С.І.

засл. діяч мистецтв України, канд. мистецтвозн., проф

Набоков Р.Г.. викл.

Друкується в авторській редакції

Комп’ютерний набір Набоков Р.

Комп’ютерна верстка

 

 

План 2012

Підп. до др. Формат 60*84 1/16. Папір для мн. ап. Друк. офс. Ум. друк. арк. Обл. вид. арк. Тираж 100 прим. Зам. №


ХДАК, 61003, Харків-3, Бурсацький спуск, 4

Ротапринт ХДАК

Постановка

сучасних шоу-програм та видовищ

Програма та навчально-методичні матеріали до курсу за вибором

для студентів спеціальності «Театральне мистецтво»

спеціалізації «Режисура естради та масових свят»

за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Спеціаліст»»

 

 

Харків, 2013

УДК [394. 2 + 792. 7] (073)

ББК 85. 340 р 30 – 2 + 85. 360 р 30 – 2

Р 33

Друкується за рішенням ради факультету театрального мистецтва

(протокол №

Рекомендовано кафедрою режисури

(протокол №.)

 

Рецензенти:

Кікоть А.А. доктор культурології, професор кафедри режисури

Ситник О.Г. канд. культурології, ст. викладач кафедри менеджменту соціально-культурної діяльності

Укладачі:

С.І. Гордєєв, засл. діяч мистецтв України, канд. мистецтвознавства, професор

Р.Г.Набоков, викл.

 

Р 33

Постановка сучасних шоу-програм та видовищ: Прогр. та навч.- метод. матеріали до курсу для студ. спец. «Режисура естради та масових свят» / Харк. держ. акад. культури; Уклад. С.І. Гордєєв, Р.Г. Набоков. – Х.: ХДАК, 2012. – 24 с.

УДК [394. 2 + 792. 7] (073)

ББК 85. 340 р 30 – 2 + 85. 360 р 30 – 2

Навчальний курс «Постановка сучасних шоу-програм та видовищ» є курсом, що продовжує підготовку студентів зі спеціалізації «Режисура естради та масових свят» освітньо-кваліфікаційного рівня «Спеціаліст». Зміст курсу доповнює основні теоретико-методологічні та практичні засади широкої сфери режисерської діяльності на естраді та відкритих майданчиках, висвітлює механізм формування задуму та принципів втілення сучасних форм тематичних театралізованих свят.

Для спеціалістів, магістрів, аспірантів зі спеціальностей режисерського циклу, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації та післядипломної освіти.

 

© Харківська державна академія культури, 2013

© Гордєєв С.І., Набоков Р.Г. 2013



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 490; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.34.148 (0.013 с.)