Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тэма: “Рускі тэатр на мяжы XIX-XX стст.↑ Стр 1 из 3Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Тэма: “Рускі тэатр на мяжы XIX-XX стст. 1. Рэжысёрская і педагагічная дзейнасць К.С. Станіслаўскага. 2. Рэжысёрская, педагагічная і літаратурная дзейнасць У.І. Неміровіча-Данчанкі. 3. Рэжысёрская дзейнасць У.Э. Меерхольда: канцэпцыя “умоўнага тэатра”, традыцыяналізм і прынцыпы стылізацыі. 4. Маскоўскі Мастацкі тэатр (гісторыя і сучаснасць, творчыя пошукі, дзейнасць рэжысёраў, акцёраў, рэпертуар).
ЛІТАРАТУРА АСНОЎНАЯ: 1. Альтшуллер, А.Я., Герасимов Ю.К. Русский театр XIX – начала ХХ веков // История советского театроведения? Очерки: 1917-1941. – М.: Наука, 1981. – С. 149-195. 2. Станиславский, К.С. Моя жизнь в искусстве / К.Станиславский; предисл. Т.В.Дорониной. – М.: Вагриус, 2007. – 448 с.; ил. 3. Станиславский, К.С. Работа актера над собой в творческом процессе воплощения / искусство режиссуры. ХХ век / сост. С.К. Никулин, Л.А. Пичхадзе. – М.: Артист. Режиссер. Театр, 2008. – С. 11-311. 4. Станиславский, К.С. Работа актера над собой / К.С.Станиславский. О технике актера / А.М. Чехов; предисл. О.А. Радищевой. – М.: Артист. Режиссер. Театр, 2006. – С. 11-371. 5. Рудницкий, К.Л. Мейерхольд / К.Л. Рудницкий. – М.: Искусство, 1981. – 423 с.: ил. ЛІТАРАТУРА ДАДАТКОВАЯ:
СЕМІНАР 2 (для 215 гр.)
Тэма: “Заходнееўрапейскі тэатр XX ст.” 1. Эстэтыка сімвалісцкага тэатра. Драматургія, эстэтычныя погляды і тэатральная дзейнасць М. Метэрлінка. 2. Эпічны тэатр Б.Брэхта. 3. Сюррэалізм і творчасць А.Арто. “Тэатр жорсткасці” А.Арто. 4. Рэжысёрская дзейнасць Е. Гратоўскага. 5. Сучасная эксперыментальная сцэна. Сучасныя рэжысёры: іх працы і эстэтыка творчага стылю (П. Брук, Э. Някрошюс, Я. Грышкавец, А.Жыцінкін, К. Сярэбранікаў, Ю.Бутусаў і інш.)
ЛІТАРАТУРА:
4 семестр СЕМІНАР 1 Тэма: “Тэатр Беларусі XVIII ст.” 1. Прыватнаўласніцкі тэатр Радзівілаў у Нясвіжы і Слуцку. 2. Драматургія Ф.У. Радзівіл. 3. Прыватнаўласніцкі тэатр М.К. Агінскага ў Слоніме. “Сядзіба музаў” Агинскага. Оперныя і балетныя пастаноўкі. 4. Прыватнаўласніцкі тэатр А. Тызенгаўза ў Гродна. Балетныя спектаклі. 5. Прыватнаўласніцкі тэатр С.Г. Зорыча ў Шклове. Балетныя і драматычныя пастаноўкі. ЛІТАРАТУРА АСНОЎНАЯ: 1. Барышев, Г.И. Театральная культура Белоруссии XVIII века / СТД РБ. – Мінск: Навука і тэхніка, 1992. – С. 23-26, С. 46-53, С. 87-94. 2. Дадзіёмава, В.У. Гісторыя музычнай культуры Беларусі ад старажытнасці да канца XVIII ст. / В.У. Дадзіёмава. – Мінск: Беларускі гуманітарны адукацыйна-культурны цэнтр, 1994. – С. 56-67. 3. Радзівіл, Ф.У. Выбраныя творы: перакл. з пол. і фр. / Ф.У. Радзівіл; уклад. С. Кавалёва; прадм. Ж. Некрашэвіч-Кароткай, Н. Русецкай. – Мінск: “Белаларускі кнігазбор”, 2003. – С. 5-24 (Прадмова “Асветніца з Нясвіжа”). 4. Тэатральная Беларусь: Энцыклапедыя / пад агульн. рэд. А.В. Сабалеўскага. – Т.1: А-К. – Мінск: БелЭн. – 2002. - 568 с.: іл. 5. Гродзенская музычна-тэатральная школа Тызенгаўза (С. 296) 6. Гродзенскі тэатр Тызенгаўза (С. 310-311). 7. Тэатральная Беларусь: Энцыклапедыя / пад агульн. рэд. А.В. Сабалеўскага. – Т.2: Л-Я. – Мінск: БелЭн. – 2003. - 576 с.: іл. · Прыватнаўласніцкі тэатр (С. 273-274) · Радзівіл Францішка Уршуля (С. 287) · Нясвіжскі тэатр Радзівілаў (С. 222) · Слонімскі тэатр Агінскага (С. 354-355) · Слуцкая балетная школа (С. 356) · Слуцкі тэатр Радзівіла (С. 357) · Шклоўская балетна школа (С. 532) · Школоўскі тэатр Зорыча (С. 532-533) ЛІТАРАТУРА ДАДАТКОВАЯ: 1. Гісторыя беларускага тэатра: У 3 т. / гал. рэд. У.І. Няфёд. – Мн.: Навука і тэхніка, 1983-1987. – Т. 1-3. 2. Верамейчык, С. Міхал Клеафас Агінскі, 1765-1833: продкі, жыццё ў Залессі, нашчадкі (спроба храналогіі) / С. Верамейчык. – Мінск: Кавалер, 2008. – 128 с.: іл. 3. Вялікае княства Літоўскае: Энцыклапедыя. У. 2 т. Т.1: Абаленскі-Кадэнцыя / рэдкал.: Г.П. Пашкоў (гал. рэд.) і інш.; маст. З.Э. Герасімовіч. – Мінск: БелЭн, 2005. – 688 с.: іл. · Мастацтва: Тэатр (С. 150-151) · Агінскі Міхал Казімір (С. 201) · Агінскі Міхал Клеафас (С. 201) · Гарадзенская капэла Тызенгаўза (С. 498) · Гарадзенская музычна-тэатральная школа Тызенгаўза (С. 498-499) · Гарадзенскі тэатр Тызенгаўза (С. 507) 4. Вялікае княства Літоўскае: Энцыклапедыя. У. 2 т. Т.2: Кадэцкі корпус – Яцкевіч / рэдкал.: Г.П. Пашкоў (гал. рэд.) і інш.; маст. З.Э. Герасімовіч. – Мінск: БелЭн, 2006. – 792 с.: іл. · Нясвіжскі тэатр Радзівілаў (С. 375-376) · Радзівл Міхал Казімір Рыбанька (С. 496) · Радзівіл Міхал Геранім (С. 496) · Радзівіл Францішка Уршуля (С. 498) · Слуцкі тэатр Радзівіла (С. 595) · Тызенгаўз Антоній (С. 677-678) 5. Няфёд, У.І. Гісторыя беларускага тэатра: вучэб. дапам. для тэатр.-маст. ін-та. – Мінск: Выш. школа, 1982. – 543 с.: іл. 6. Цеханавецкі, А. Міхал Казімір Агінскі і яго “Сядзіба музаў у Слоніме” / пер. з ням. мовы У. Сакалоўскага; навук. рэд. пер. і тэкст прадмовы А. Мальдзіса. – Мінск: Выд-ва “Про Хрысто”, 2006 – 273 с. 7. Хрэстаматыя па гісторыі беларускага тэатра і драматургіі: У 3 т. / уклад., рэд. тэкстаў, уступ. арт. і камент. А.В. Сабалеўскага. – 2-е выд., пашыр. і ўдакладн. – Мінск: Бел. навука, 2000. – 234 с. СЕМІНАР 2 Драматычныя творы і тэксты для абавязковага чытання Тэатр Заходняй Еўропы і ЗША Эсхил. “Орестея” Софокл. “Царь Эдип” Еврипид. “Медея” Аристофан. “Лягушки” Плавт. “Менехмы” М.Сервантес. “Театр чудес” Л.де Вега. “Фуэнте Овехуна” (“Овечий источник”). “Собака на сене” П.Кальдерон. “Жизнь есть сон” У.Шекспир. “Гамлет”. “Ромео и Джульетта”. “Укрощение строптивой” П.Корнель. “Сид” Ж.Расин. “Федра” Ж.-Б.Мольер. “Тартюф”. “Мнимый больной” Ф.Вольтер. “Заира” П.-О.Бомарше. “Женитьба Фигаро” К.Гольдони. “Слуга двух господ” К.Гоцци. “Король-олень”. “Принцесса Турандот” В.Гёте. “Фауст” Ф.Шиллер. “Разбойники” Э.Ростан. “Сирано де Бержерак” М.Метерлинк. “Синяя птица” Г.Ибсен. “Пер Гюнт”. “Кукольный дом” А.Стриндберг. “Фрекен Юлия” О.Уайльд. “Как важно быть серьезным” Б.Шоу. “Пигмалион” Г.Гауптман. “Перед заходом солнца” Ж.Ануй. “Антигона” Ж.П.Сартр. “За закрытыми дверями” Б.Брехт. “Мамаша Кураж и ее дети” С.Беккет. “В ожидании Годо” Э.Ионеско. “Лысая певица”. “Носорог” Г.Пинтер. “Пейзаж” С.Мрожек. “Эмигранты”. “Караль” Л.Пиранделло. “Шесть персонажей в поисках автора” Г.Лорка. “Кровавая свадьба” Т.Уильямс. “Стеклянный зверинец”. “Трамвай “Желание” Дж.Осборн. “Оглянись во гневе” А.Миллер. “Смерть коммивояжера” Ю.О’Нил. “Любовь под вязами” Э.де Филиппо. “Филумена Мартурано” Р.Харвуд. “Костюмер” Тэатр Расіі А.П.Сумароков. “Хорев” Д.И.Фонвизин. “Недоросль” И.А.Крылов. “Подщипа, или Трумф” А.С.Грибоедов. “Горе от ума” А.С.Пушкин. “Борис Годунов”. “Руслан и Людмила” М.Ю.Лермонтов. “Маскарад” Н.В.Гоголь. “Ревизор” А.Н.Островский. “Таланты и поклонники”. “Лес”. “Волки и овцы”. “Гроза” А.В.Сухово-Кобылин. “Свадьба Кречинского” М.Е.Салтыков-Щедрин. “Смерть Пазухина” И.С.Тургенев. “Месяц в деревне” А.К.Толстой. “Смерть Иоанна Грозного” А.П.Чехов. “Чайка”. “Вишневый сад” М.Горький. “На дне”. “Васса Железнова” М.А.Булгаков. “Кабала святош” А.Н.Арбузов. “Сказки старого Арбата” Вс.Вишневский. “Оптимистическая трагедия” А.Володин. “Старшая сестра” А.В.Вампилов. “Старший сын”. “Утиная охота” В.Розов. “Вечно живые” М.Рощин. “Эшелон” Л.Петрушевская. “Три девушки в голубом”. “Уроки музыки”. “Любовь” Н.Садур. “Ехай!”. “Панночка”. “Чудная баба” Е.Гришковец. “Как я съел собаку”. “Одновременно” Тэатр Беларусі Ф.У.Радзівіл. “Каханне–дасканалы майстра”. “Суддзя, пазбаўлены розуму” В.Дунін-Марцінкевіч. “Ідылія”. “Залёты”. “Пінская шляхта”. Я.Купала. “Паўлінка”. “Тутэйшыя” У.Галубок. “Ганка”. “Пісаравы імяніны” Е.Міровіч. “Кастусь Каліноўскі” К.Крапіва. “Хто смяецца апошнім” У.Караткевіч. “Маці ўрагану” А.Макаёнак. “Трыбунал”. “Зацюканы апостал” М.Матукоўскі. “Мудрамер” А.Дудараў. “Вечар” А.Дзялендзік. “Смак яблыка” С.Кавалёў. “Стомлены д’ябал” А.Курэйчык. “П’ямонцкі звер”. “Споведзь Пілата” Тэатр Расіі А.П.Сумароков. “Димитрий Самозванец” Д.И.Фонвизин. “Бригадир” И.А.Крылов. “Урок дочкам”. “Модная лавка” А.С.Пушкин. «Маленькие трагедии»: “Скупой рыцарь”, “Моцарт и Сальери”, “Пир во время чумы” Н.В.Гоголь. “Женитьба”. “Игроки” А.Н.Островский. “Свои люди – сочтемся”. “Бесприданница”. “Без вины виноватые”, “На всякого мудреца довольно простоты” А.В.Сухово-Кобылин. “Смерть Тарелкина”. “Дело” М.Е.Салтыков-Щедрин. “Тени” И.С.Тургенев. “Нахлебник” А.К.Толстой. “Царь Федор Иоанович”. “Царь Борис” Л.Н.Толстой. “Власть тьмы”. “Живой труп” А.П.Чехов. “Три сестры”. “Дядя Ваня”. “Иванов” М.Горький. “Мещане”. “Враги”. “Егор Булычев и другие” А.Блок. “Балаганчик”. “Роза и крест” В.В.Маяковский. “Мистерия-буфф”. “Клоп”. “Баня” М.А.Булгаков. “Дни Турбиных”. “Бег”. “Зойкина квартира”. “Багряный осторов” Л.Леонов. “Нашествие” К.Симонов. “Парень из нашего города” А.Н.Арбузов. “Таня”. “Иркутская история”. “Старомодная комедия” А.Володин. “Пять вечеров” А.В.Вампилов. “Прошлым летом в Чулимске” В.Розов. “В поисках радости”. “Четыре капли”. “В поисках радости”. “Традиционный сбор” М.Рощин. “Валентин и Валентина” Е.Шварц. “Убить дракона” И.Вырыпаев. “Кислород”. “Сны”. “Город где я”. “Валентинов день” В.Сигарев. “Пластилин”. “Семья вурдалака”. “Пышка”. “Фантомные боли”. “Детектор лжи”. О.Пресняков и В.Пресняков. “Половое покрытие”. “Терроризм”. “Изображая жертву” Е.Гришковец. “Планета”. “Зима”. “Город”. “Дредноуты” Тэатр Беларусі У.Галубок. “Суд” Е.Міровіч. “Машэка” У.Караткевіч. “Званы Віцебска” А.Дудараў. “Радавыя” А.Дзялендзік. “Султан Брунэя” С.Кавалёў. “Пацалунак ночы”. “Сёстры Псіхеі” А.Карэлін. “SMS”. “Я веру ў гараскопы” А.Курэйчык. “Споведзь Пілата” М.Рудкоўскі. “Жанчыны Бергмана” ЛІТАРАТУРА Асноўная 1. Барышев, Г.И. Театральная культура Белоруссии XVIII века / Г.И.Барышев. – Мінск: Навука і тэхніка, 1992. – 290 с.: ил. 2. Гаробчанка, Т.Я. Тэатр на мяжы стагоддзяў: сучасны беларускі тэатр / Т.Я.Гаробчанка. – Мінск: Бел. навука, 2002. – 367 с. 3. Гісторыя беларускага тэатра: У 3 т. / гал. рэд. У.І.Няфёд. – Мн.: Навука і тэхніка, 1983-1987. – Т. 1-3. 4. Дмитриев, Ю.А., Хайченко, Г.А. История русского и советского драматического театра (от истоков до современности): Учеб. пособие для ин-тов культуры и культ.-просвет. уч.-щ. – М.: Просвещение, 1986. – 160 с.; ил. 5. Западноевропейский театр от эпохи Возрождения до рубежа XIX-XX вв. / отв. ред. М.Ю.Давыдова. М.: РГГУ, 2001. – 436 с. 6. История зарубежного театра: В 4 ч. – Изд. 2-е, перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1981-1987: · Ч.1: Театр Западной Европы от античности до Просвещения / под ред. Г.И.Бояджиева и А.Г.Образцовой. – М.: Просвещение, 1981. – 336 с.: ил. · Ч.2: Театр Западной Европы XIX – начала XX века: 1789-1917 / под ред. Г.И.Бояджиева, А.Г.Образцовой, А.А.Якубовского. – М.: Просвещение, 1984. – 272 с.: ил. · Ч.3: Театр Западной Европы и США (1917-1945) / под ред. Г.И.Бояджиева, А.Г.Образцовой, Е.В.Кочетовой. – М.: Просвещение, 1986. – 256 с.: ил. · Ч.4: Театр стран Европы и США новейшего времени / под ред. А.Г.Образцовой, К.А.Гладышевой, Л.П.Солнцевой. – М.: Просвещение, 1987. – 432 с.: ил. 7. История русского драматического театра: в 7 т./ редкол.: Е.Г. Холодов (гл. ред.) [и др.]. – М.: Искусство, 1977–1984. – 7 т. 8. История русского советского драматического театра: Учеб. пособие для студентов театр. вузов и ин-тов культуры: В 2 кн. / под общ. ред. Ю.А.Дмитриева и др. – М.: Просвещение, 1984-1987. – Кн. 1-2. 9. История советского драматического театра: в 6 т. / редкол.: А. Анастасьев [и др.]. – М.: Наука, 1966–1971. – 6 т. 10. Няфёд, У.І. Гісторыя беларускага тэатра: Вучэб. дапам. для тэатр.-маст. ін-та. – Высш. школа, 1982. – 543 с.: ил. 11. Пави, П. Словарь театра / П.Пави / под ред. К.Разлогова. – М.: Прогресс, 1991. – 504 с.: ил. 12. Русский драматический театр: Учебник / под ред. Б.Н.Асеева, А.Г.Образцовой. – М.: Просвещение, 1976. – 382 с.: ил. 13. Русская драматургия конца ХХ – начала ХХI века: учеб. пособие / М.И.Громова. – 2-е изд., испр. – М.: Флинта: Наука, 2006, 368 с.: ил. 14. Тэатральная Беларусь: Энцыклапедыя: У 2 т. / пад агульн. рэд. А.В.Сабалеўскага. – Мн.: БелЭн, 2002-2003. – Т.1: А-К. – 2002. – 568 с.: іл.; Т.2: Л-Я. – 2003. – 576 с.: іл. 15. Хрэстаматыя па гісторыі беларускага тэатра і драматургіі: У 3 т. / уклад., рэд. тэкстаў, уступ. арт. і камент. А.В.Сабалеўскага. – 2-е выд., пашыр. і ўдакладн. Мн.: Бел. навука, 2000. Дадатковая: 1. Аникст, А.А. Театр эпохи Шекспира / А.А.Аникст. – М.: Просвещение, 1965. – 154 с. 2. Аникст, А.А. Теория драмы от Аристотеля до Лессинга / А.А.Аникст. – М.: Просвещение, 1967. – 260 с. 3. Баженова, Л.М., Некрасова, Л.М., Курчан, Н.Н. Мировая художественная культура. ХХ век. Кино, театр, музыка (+CD). – СПб: Питер, 2008. – 432 с.: ил. (Серия «Мировая художественная культура») 4. Бартошевич, А.В. Шекспир. Англия. ХХ век / А.В.Бартошевич. – М.: Искусство, 1994. – 240 с. 5. Бояджиев, Г.Н. Вечно прекрасный театр эпохи Возрождения: Италия. Испания. Англия / Г.Н.Бояджиев. – Л.: Музыка, 1973. –167 с. 6. Аникст, А.А. История учений о драме: теория драмы от Гегеля до Маркса / А.А. Аникст. – М.: Наука, 1983.– 288 с. 7. Асеев, Б.Н. Русский драматический театр от его истоков до конца ХVШ века: учеб. для театр. ин-тов / Б.Н. Асеев. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Искусство, 1987.– 576 с. 8. Альтшуллер, А.Я., Герасимов Ю.К. Русский театр XIX – начала ХХ веков // История советского театроведения. Очерки: 1917-1941. – М.: Наука, 1981. – С. 149-195. 9. Арто, А. Театр и его Двойник: Манифесты. Драматургия. Лекции. Философия театра / А.Арто. – СПб.: Симпозиум, 2000. – 440 с. 10. Богуславский, А.О. Русская советская драматургия: в 3 т. / А.О. Богуславский, В.А. Диев. – М.: Наука, 1963–1968. – 3 т. 11. Брехт, Б. О театре / Б.Брехт / сост. Е.Г.Эткинд. – М.: Изд-во иностр. лит., 1960. – 363 с. 12. Взаимодействие и синтез искусств: сб. / АН СССР, Науч. совет по истории мировой культуры, Комис. комплекс. изуч. худож. творчества; редкол.: Д.Д. Благой [и др.]. – Л.: Наука, 1978. – 269 с. 13. Диалог культур. Проблемы взаимодействия русского и мирового театра ХХ века: Сб. ст. – СПб.: Дмитрий Буланов, 1997. – 269 с. 14. Забалуев, В., Зензинов, А. Время вербатима / В.Забалуев, А.Зензинов // Современная драматургия. – 2004. – №1. 15. История советского театроведения: очерки, 1917–1941: сб. / АН СССР [и др.]; редкол.: Г.А. Хайченко (отв. ред.) [и др.]. – М.: Наука, 1981.– 365 с. 16. История культуры стран Западной Европы в эпоху Возрождения: Учеб. для вузов /Л.М.Брагина, О.И.Варьяш, В.М.Володарский и др. / под ред. Л.М.Брагиной. – М.: Высш. школа, 1999. – 479 с.: ил. 17. Келдыш, Ю.В. Русский реализм начала ХХ века / Ю.В. Келдыш. – М.: Наука, 1975.– 279 с. 18. Ковалевская, Е.Н. Русский классицизм / Е.Н. Ковалевская. – М.: Искусство, 1964.– 703 с. 19. Кузьмина, В.Д. Русский демократический театр ХVШ в. / В.Д. Кузьмина. – М.: Изд-во Акад. наук СССР, 1958. – 207 с. 20. Лаўшук, С.С. Сучасная беларуская драматургія / С.С. Лаўшук. – Мн.: Навука і тэхніка, 1977. – 168 с. 21. Лексикон нонклассики. Художественно-эстеическая культура XX века / под ред. В.В.Бычкова. – М.: «Российская политическая энциклопедия» (РОСПЭН), 2003. – 607 с. 22. Мейерхольд, Вс.Э. Лекции (1918-1919) / Вс.Э.Мейерхольд / сост. О.М.Фельдман. – М.: О.Г.И., 2000. – 280 с. 23. Немирович-Данченко, В.И. Театральное наследие: в 2 т. / В.И. Немирович-Данченко. – М.: Искусство, 1952–1954. – 2 т. 24. Немирович-Данченко, В.И. Рождение театра. Воспоминания. Статьи. Заметки. Письма / В.И.Немирович-Данченко. – М.: Правда, 1989. – 576 с.: ил. 25. Островский, Н.А. О театре: записки, речи и письма / Н.А. Островский. – М.: Искусство, 1941.– 236 с. 26. От эпохи Возрождения к ХХ веку: сб. ст. / Акад. наук СССР. – М.: Изд-во АН СССР, 1963.– 272 с. 27. Пракапцова, В.П. Спасціжэнне майстэрства / В.П. Пракапцова. – Мн.: Мінск. ф-ка каляровага друку, 2006. – 206 с. 28. Ратабыльска, Т. Спыніся, імгненне…: Старонкі тэатральнага жыцця Беларусі: 1990-х гг.: зб. арт. – Мн.: Ковчег, 2000. – 232 с. 29. Ранняя русская драматургия (ХVП – первая половина ХVШ века): в 2 кн.– М.: Наука, 1976. – 2 кн. 30. Рудницкий, К.Л. Мейерхольд / К.Л.Рудницкий. – М.: Искусство, 1981. – 423 с.: ил. 31. Ренессанс. Барокко. Классицизм: проблема стилей в западноевропейском искусстве ХV-ХVП веков: сб. ст. / отв. ред. Б.Р. Виппер, Т.Н. Ливанова. – М.: Искусство, 1966. – 348 с. 32. Родина, Т.М. Александр Блок и русский театр начала ХХ века / Т.М. Родина. – М.: Наука, 1972.– 312 с. 33. Сабалеўскі, А. Жыццё тэатра: Мастацтвазнаўчыя артыкулы, рэзэнзіі / А.Сабалеўскі. – Мн.: Маст. літаратура, 1980. – 304 с.: іл. 34. Современное западное искусство. Идейные мотивы. Пути развития. Театр. Кино. Живопись. Музыка: сб. ст. / отв. ред. Г.А. Недошивин. – М.: Наука, 1971. – 360 с. 35. Сохар, Ю.М. Тэатральныя пуцявіны: Мастацтвазнаўчыя артыкулы, рэцэнзіі, творчыя партрэты / Ю.М.Сохар. – Мн.: Тэнапрынт, 2003. – 429 с.: іл. 36. Смольскі, Р.Б. На скрыжаванні: Тэатр у працэсах станаўлення і развіцця гістарычнай і нацыянальнай свядомасці беларусаў / Р.Б.Смольскі. – Мн. Бел. навука, 1999. – 231 с.: іл. 37. Станиславский, К.С. Моя жизнь в искусстве / К.С.Станиславский / предисл. Т.В.Дорониной. – М.: Вагриус, 2007. – 448 с.; ил. 38. Станиславский, К.С. Собрание сочинений: в 8 т. / К.С. Станиславский; редкол.: М.Н. Кедров (гл. ред.) [и др.]. – М.: Искусство, 1954-1961. – 8 т. 39. Станиславский, К.С. Мое граджанское служение России: Воспоминания. Статьи. Очерки. Речи. Беседы. Из записных книжек / К.С.Станиславский / сост., вступ. ст. и коммент. М.Н.Любомудрова. – М.: Правда, 1990. – 656 с.: ил. 40. Станиславский репетирует: Записки и стенограммы репетиций – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Моск. худож. театр, 2002. – 520 с. 41. Театр парадокса (Ионеско, Беккет и другие) / сост. и автор предисл. И.Дюшен. – М.: Искусство, 1991. – 300 с. 42. Театр Западной Европы XIX – начала XX века: 1889-1917 / под ред. Г.И. Бояджиева, А.Г.Образцовой, А.А.Якубовского // История зарубежного театра: В 4 ч. – Изд. 2-е, перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1984. – 272 с. 43. Театр и жизнь: некоторые проблемы театрального процесса в Белоруссии 70-80-х годов / В.И. Нефед, Р.Б. Смольский, Т.Е. Горобченко [и др.]; ред. В.И. Нефед, АН БССР, Ин-т искусствознания, этнографии и фольклора. – Мн.: Наука и техника, 1989.– 263 с. 44. Творческие наследие Вс.Мейерхольда: Сб. ст. / ред.-сост. Л.Д.Вендровския, А.В.Февральский. – М.: ВТО, 1978. – 488 с.: ил. 45. Турчин, В.С. Эпоха романтизма в России / В.С. Турчин. – М.: Искусство, 1981.– 550 с. 46. Шкунаева, И.Д. Бельгийская драма от Метерлинка до наших дней / И.Д.Шкунаева. – М. Просвещение, 1973. – 245 с. 47. Чэркас, І. Беларуская драматургія на мяжы стагоддзяў // Дыялогі вякоў: Зб. матэрыялаў навук.-практ канф. па прабл. сучасн. бел.драматургіі. – Мн.: 2000. – С. 13-17. 48. Юўчанка, Н.А. Музыка ў драматычных тэатрах Беларусі / Н.А.Юўчанка. – Мінск: Бел навука, 2008. – 436 с.: іл.
ПЫТАННІ ДА ЗАЛІКА Па курсу “Гісторыя мастацтваў: тэатральнае мастацтва” для студэнтаў 201, 203, 205, 213, 214, 214а, 215, 220н, 220б, 220э гр. ФТБКіСМ 1. Тэатр як від мастацтва. Спецыфіка тэатральнага мастацтва. 2. Віды тэатра. Вядучыя тэатральныя сцэны свету. Тэатральныя фестывалі, прэміі. 3. Тэатральныя прафесіі. 4. Роля рэжысёра ў тэатры. Вядомыя тэатральныя рэжысёры і іх пастаноўкі. 5. Акцёрскае майстэрства. Спецыфіка. 6. Тэатр Старажытнай Грэцыі і Рыма. 7. Тэатр эпохі Сярэднявечча. Жанры сярэднявечнага тэатра. 8. Італьянскі тэатр эпохі Адраджэння. Камедыя дэль артэ. 9. Іспанскі тэатр эпохі Адраджэння. Творчасць іспанскіх драматургаў (Л.дэ Вега, Сервантэс, Кальдэрон). 10. Англійскі тэатр эпохі Адраджэння. Творчасць У.Шэкспіра. 11. Тэатр французскага Класіцызму. Тэатр Ж.-Б.Мальера. 12. Заходнееўрапейскі тэатр эпохі Асветніцтва (XVIII ст.). 13. Заходнееўрапейскі тэатр 1 паловы XIX ст. Тэатр эпохі Рамантызму. 14. Заходнееўрапейскі тэатр 2 паловы XIX – пачатку XX стст. 15. Заходнееўрапейскі тэатр XX ст. Агульная характарыстыка асноўных накірункаў. 16. Эпічны тэатр Б.Брэхта. 17. Сюррэалізм і творчасць А.Арто. “Тэатр жорсткасці” А.Арто. 18. Тэатр абсурда. Драматургія С.Бекета і Э.Іанэска. 19. Тэатр Польшчы 2 паловы ХХ ст. Эксперыменты Е.Гратоўскага. 20. Тэатр Старажытнай Русі: ад вытокаў да XVIII ст. 21. Народныя вытокі рускага тэатра. Скамарохі. 22. Рускі тэатр XVIII стст. 23. Рускі тэатр XIX ст. 24. Драматургія і тэатральна-эстэтычныя ідэі А.Чэхава. 25. Рускі тэатр 2 паловы XIX – пачатку XX стст. Гісторыя стварэння ММТ (Маскоўскі Мастацкі тэатр – МХТ). 26. Рэжысёрская і педагагічная дзейнасць К.С. Станіслаўскага. 27. Рэжысёрская і літаратурная дзейнасць У.І.Неміровіча-Данчанкі. 28. Рускі тэатр 1 паловы ХХ ст. (савецкі перыяд): агульная характарыстыка. 29. Рускі тэатр 2 паловы ХХ ст. Дзейнасць савецкіх тэатраў і студый. 30. Сучасная расійская сцэна: рэжысёры, акцёры, драматургі. 31. Школьны тэатр Беларусі. 32. Лялечны тэатр Батлейка. 33. Тэатральнае мастацтва Беларусі XVIII ст. Прыватнаўласніцкі тэатр Радзівілаў у Нясвіжы і Слуцку. Драматургія Ф.У. Радзівіл. 34. Тэатральнае мастацтва Беларусі XVIII ст. Прыватнаўласніцкі тэатр М.К. Агінскага ў Слоніме. “Сядзіба музаў” Агінскага. Оперныя і балетныя пастаноўкі. 35. Тэатральнае мастацтва Беларусі XVIII ст. Прыватнаўласніцкі тэатр А. Тызенгаўза ў Гродна. Балетныя спектаклі. 36. Тэатральнае мастацтва Беларусі XVIII ст. Прыватнаўласніцкі тэатр С.Г. Зорыча ў Шклове. Балетныя і драматычныя пастаноўкі. 37. Беларускі тэатр XIX ст. Дзейнасць В.Дуніна-Марцінкевіча. 38. Беларускі тэатр канца XIX – пачатку XX стст. 39. Нацыянальны акадэмічны тэатр імя Янкі Купалы. 40. Тэатральнае мастацтва Беларусі на сучасным этапе (агульны агляд дзейнасці вядучых тэатраў краіны, тэатральныя праекты, рэжысёры, акцёры, драматургі).
Дацэнт Бабіч Т.М.
ПРАКАПЦОВА В.П... ЗМЕСТ КУРСА “ГІСТОРЫЯ ТЭАТРА”
Тэатр эпохі Рамантызму Рамантызм як светаадчуванне, як творчы метад, як ідэйна-мастацкі напрамак у мастацтве, яго фарміраванне ў канцы XVIII – пачатку XIX стст. Узнікненне і эвалюцыя рамантычнага тэатра. Новы герой рамантычнага мастацтва, абнаўленне драматургічных жанраў, стылістыкі, сродкаў выразнасці. Асаблівасці развіцця рамантызму ў Францыі, Англіі, Германіі. Французскі тэатр. Вялікая французская рэвалюцыя і тэатр. Стылёвыя асаблівасці рамантызму ў французскай драматургіі і тэатры (В.Гюго, А.Стэндаль, А.Дзюма-бацька, П.Мерымэ, А.дэ Мюсэ, А.-Э.Скрыб, А.Бальзак і інш.). Буйнейшы драматург-рамантык і тэарэтык тэатра Віктор Гюго. Рамантычныя драмы “Эрнані”, “Кароль забаўляецца”, “Марыя Цюдор”, “Руі Блаз”. Рамантычыя драмы А.Дзюма-бацькі “Генрых III і яго двор”, Антоній”, “Кін, або Геній і бяспутства”. Камедыі А.-Э.Скрыба “Лесвіца славы”, “Шклянка вады”. Нямецкі тэатр. Нямецкі рамантызм у драматургіі і тэатры (Г. фон Кляйст, Г.Бюхнэр, К.Гуцкаў). Драматургія і тэатральна-эстэтычныя погляды Г.фон Кляйста. Тэатральна-эстэтычныя канцэпцыі Э.Т.Гофмана. Мюнхенскі прыдворны тэатр. Веймарскі тэатр. Англійскі тэатр. Узнікненне рамантызма ў Англіі. Два напрамкі развіцця англійскага раматызму. Драматургія Дж.Байрана і П.Б.Шэлі. Англійская меладрама. Сцэнічны рэалізм англійскага тэатра сярэдзіны XIX ст. Афармленне спектакля рамантычнага тэатра. Тыпалогія ў вырашэнні сцэнічнай прасторы і касцюмаў. Тэатр Бэнкрофтаў і яго навацыі ў арганізацыі пастановак, перабудова тэатральнай залы, рэформа дэкарыцыйнага афармлення. * Акцёрскае мастацтва Заходняй Еўропы першай паловы XIX ст. Акцёр у тэатры Рамантызму. Спецыфіка акцёрскага мастацтва. Фарміраванне нацыянальных акцёрскіх школ у Германіі: гамбургская (Лесінг), мангеймская (Шродэр), веймарская (Гётэ). Нямецкія акцёры-рамантыкі: Фердынанд Фрыдрых Флек, Людвіг Дзеўрыент. Фрыдрых Флек – буйнейшы прадстаўнік ранняга рамантызму ў Германіі. Станаўленне нямецкай рэжысуры. Тэатральная дзейнасць Карла Імермана. Творчасць буйнейшых акцёраў французскага рамантычнага тэатра: П’ер Бакаж, Мары Дарваль, Фрэдэрык Леметр. Пантаміма Гаспара-Баціста Дэбюро. Адраджэнне класіцысцкіх традыцый у творчасці Элізы Рашэль. Асноўныя тэндэнцыі развіцця акцёрскага мастацтва Англіі. Акцёрскае мастацтва ранняга рамантызму: Сара Сіданс, Джон Філіп Кэмбл, Джордж Фрэдэрык Кук. Уплыў эстэтыкі класіцызму. Эдмунд Кін – славуты трагік эпохі позняга рамантызму. Шэкспіраўскія ролі Кіна (Рамэо, Гамлет, Атэла). Фарміраванне акцёрскай школы тэатра перажывання. Рэжысёрская дзейнасць Чарльза Кіна.
Тэма 7. Заходнееўрапейскі тэатр другой паловы XIX – пачатку XX стст. Французскі тэатр. Французская драматургія і тэатр перыяду II-й Імперыі (А.Дзюма-сын, В.Сарду, Э.Лабіш). Станаўленне натуралістычнага тэатра ў Францыі. Эміль Заля – буйнейшы драматург і тэарэтык натуралістычнага тэатра. Тэатральна-эстэтычныя ідэі Э.Заля. Драма “Тэрэза Ракен”, камедыя “Нашчадкі Рабурдэна”. Рух “Свабодных тэатраў”. Андрэ Антуан – вядучы французскі рэжысёр канца XIX – пачатку XX стст. “Свабодны тэатр” Антуана. Сутнасць сцэнічнай рэформы Антуана. Неарамантызм у французскім тэеатральным мастацтве канца XIX ст. Драматургія Эдмона Растана. Яго гераічная камедыя “Сірано дэ Бержэрак”, лірычныя драмы “Прынцэса Грёза”, “Рамантыкі”, “Шантэклер”. Нямецкі тэатр. Развіцё сцэнічнага мастацтва ў Германіі і Аўстрыі. Драматургія і тэатральная дзейнасць Герхардта Гаўптмана. Раннія п’есы Гаўптмана: “Перад узыходам сонца”, сацыяльная драма “Ткачы”. Твор позняга перыяду “Перад заходам сонца”. Развіццё нямецкага натуралізму. Рэжысёрская дзейнасць Отта Брама і яго “Свабодная сцэна”. Творчы шлях Макса Рэйнхардта – буйнейшага нямецкага рэжысёра. Пастаноўкі ім шэкспіраўскіх п’ес. Імпрэсіянізм у аўстрыйскай драматургіі і тэатры. Драматургія Гуга фон Гофмансталя. Лірычныя (паэтычныя) драмы Гофмансталя: “Жанчына ў акне», “Вар’яцтва і Смерць». Маралітэ “Кожны”. Англійскі тэатр. Рэалістычныя тэндэнцыі ў англійскім тэатры другой паловы XIX ст. Творчасць Аскара Уайльда. Іранічныя камедыі “Веер ледзі Уіндэрмір”, “Ідэальны муж”, “Як важна быць сур’ёзным”. Развіццё англійскага тэатра на мяжы XIX-ХХ стст. і творчасць Бернарда Шоў – драматурга, музычнага і тэатральнага крытыка, тэатрэтыка, заснавальніка так званага “інтэлектуальнага тэатра”. Драматургія Шоў: п’есы “Сэрцаед”, “Прафесія Місіс Уорэн”, “Пігмаліён”, гістарычныя драмы “Цэзар і Клеапатра”, драма “Дом, дзе разбіваюцца сэрцы” і інш. Значэнне творчай спадчыны Б.Шоў для сусветнага тэатра. Скандзінаўскі тэатр. Скандзінаўская драматургія другой паловы XIX – пачатку XX стст. Паэтыка “новай драмы” і прадумовы ўзнікнення рэжысёрскага тэатра. Росквіт рэалістычнай драматургіі Нарвегіі і творчасць Генрыка Ібсэна – заснавальніка нацыянальнага тэатра, драматурга і тэатральнага мысліцеля. Эвалюцыя ібсэнаўскай творчасці. Рамантычная драма “Пер Гюнт”. Сацыяльна-псіхалагічныя драмы “Лялечны дом”, “Прывіды”, “Вораг народа”. Фарміраванне ідэйна-эстэтычных прынцыпаў сімвалізму ў тэатры і літаратуры. Творчасць, эстэтычныя погляды і тэатральная дзейнасць бельгійскага драматурга-сімваліста Морыса Метэрлінка. Яго тэорыя “статычнага тэатра” і тэорыя “маўклівасці”. П’есы Метэрлінка “Сляпыя”, “Цуд святога Антонія”, “Сіняя птушка” і інш. Уздзеянне творчасці Метэрлінка на эстэтыку і практыку тэатра на мяжы XIX-XX стст. Спецыфіка “натуралізму” Аўгуста Стрындберга. Драма “Фрэкен Юлія”, гістарычныя драмы (“Каралеўскі цыкл”): “Густаў Васа”, “Эрык XIV”. Сімвалісцкія тэндэнцыі ў позняй творчасці Стрындберга. Стварэнне ім Інтымнага тэатра. * Акцёрскае мастацтва Заходняй Еўропы другой паловы XIX – пачатку ХХ стст. Акцёрскае мастацтва Германіі. Дзейнасць выдатнага акцёра-трагіка Аляксандра Маісі. Сцэнічнае мастацтва Англіі. Генрык Ірвінг – вядучы акцёр і рэжысёр тэатра “Ліцэўм”. Творчасць выдатнай англійскай актрысы Элен Тэры. Эдвард Гордан Крэг – акцёр, рэжысёр, мастак і тэарэтык тэатра. Італьянская акцёрская школа. Творчасць Эрнэста Росі. Гуманістычная трактоўка ім шэкспіраўскага рэпертуара: вобразы Гамлета, Ліра, Атэла. К.С.Станіслаўскі аб Э.Росі. Творчы шлях Тамаза Сальвіні.
Тэма 8. Заходнееўрапейскі тэатр першай паловы ХХ ст. Новыя мастацкія тэндэнцыі ў развіцці заходнееўрапейскага тэатра першай паловы ХХ ст. Нямецкі тэатр. Экспрэсіянізм як мастацкі напрамак, этапы яго развіцця ў нямецкім тэатры. Драматургія Э.Тойлера, К.Кайзера. Экспрэсіянісцкая драма як адлюстраванне нарастаючага рэвалюцыйнага руху. Экспрэсіянізм у акцёрскім мастацтве і рэжысуры (Г.Хартунг, Р.Вайхерт, Л.Йеснэр, К.Марцін, Ю.Фелінг). Творчасць Бертольда Брэхта – вяршыня нямецкай драматургіі ХХ ст. “Эпічны” (“нетрадыцыйны”, “небуржуазны”) тэатр Брэхта, яго асаблівасці, сістэма драматургічных сродкаў. Умоўнасць брэхтаўскага тэатра. П’есы-прытчы “Што той салдат, што гэты”, “Добры чалавек з Сезуана” і інш. Эпічныя драмы “Мамаша Кураж і яе дзеці”, “Жыццё Галілея”. Месца творчасці Б.Брэхта ў сусветнай драматургіі ХХ ст. Дзейнасць тэатра “Берлінэр Ансамбль”. Французскі тэатр. Драматургія Францыі першай паловы ХХ ст. (А.Салакру, П.Кладэль, Ж.Както, Ж.Ануй і інш.). Тэатр “Старая галубятня” Жака Капо. “Картэль чатырох”: Шарль Дзюлен, Луі Жувэ, Гастон Баці, Жорж Пітоеў. Эклектыка і рысы мадэрнізму ў драматургіі Жана Както. Монадрама “Чалавечы голас”, драма “Пішучая машына”, п’есы “Адская машына”, “Жахлівыя бацькі”, “Двуглавы арол” і інш. Ж.Както – сцэнарыст і кінарэжысёр: “Прыгажуня і пачвара”, “Жахлівыя бацькі”, “Арфей” і інш. Французская інтэлектуальная драма. Выяўленне нацыяналізму ў п’есах Жана Жыраду “Траянскай вайны не будзе” і “Электра”. Драматургія Жана Ануя; антыфашысцкі пафас яго трагедыі “Антыгона”. Канцэпцыя “тэатра жорскасці” (“круатычны тэатр”) Антанена Арто. Тэарэтычная праца “Тэатр і яго двайнік”. Тэма 9. Заходнееўрапейскі тэатр другой паловы ХХ ст. Асноўныя тэндэнцыі развіцця сцэнічнага мастацтва ў другой палове ХХ ст. Нямецкі тэатр. Драматургія і сцэнічнае мастацтва Германіі 1960-1990-х гг. “Дакументальная драма” 1960-х гг. Драматургія Петэра Вайса. П’еса-араторыя “Дазнанне”. Рэжысёрская дзейнасць Петэра Штайна. Французскі тэатр. Тэма вайны, асмысленнне ўрокаў гераічнага Супраціўлення. Пасляваенная драматургія Жана Ануя. Пераадоленне “філасофіі роспачы” і дэмакратызацыя рамантычнага ідэала. Барацьба за народныя ідэалы ў гістарычнай драме “Жаўрук”. Экзістэнцыялізм і творчасць Жан-Поля Сартра. Драматургічныя творы Сартра: “Мухі”, “За зачыненымі дзвярыма” і інш. Элементы натуралізму і псіхалагічнага ўскладнення. Творчасць Альбера Камю. Тэатр абсурду – новы этап у развіцці сусветнага тэатра другой паловы ХХ ст. Тэмы песімізму, споведзі, безсэнсоўнасці быцця і асуджанасці чалавека ў драматургіі “абсурду”. Прадстаўнікі тэатра абсурду: Э.Іанэска (“Лысая спявачка”, “Насарог”, “Крэслы”), С.Бекет (“У чаканні Гадо”, “Шчаслівыя дні”), Ж.Жэне (“Служанкі, “Шырмы”), Г.Пінтар (“Пейзаж”, “Дзень нараджэння”), Ф.Арабаль (“Пікнік”, “Сад асалод”), С.Мрожак (“Караль, “Стрыптыз”, “Эмігранты”). Англійскій тэатр. Разнастайнасць мастацкіх накірункаў у тэатральным мастацтве і драматургіі Англіі ў ХХ ст. Эвалюцыя ад салоннай камедыі да сацыяльнай драматургіі Уільяма Самерсэта Моэма. Выкрыццё маралі буржуазнага грамадства ў творчасці выдатнага драматурга Джона Бойнтана Прыстлі. Дзейнасць тэатра “Олд Вік” – захоўніка англійскіх класічных традыцый. Выхаванне ў тэатры плеяды знакамітых акцёраў: Сібіл Торндайк, Джон Гілгуд, Лорэнс Алів’е, Ральф Рычардсон, Майкл Рэйдгрэў, Вівьен Лі, Пол Скофілд і інш. Драматургія “маладых раззлаваных” (Дж.Осбарн, А.Уэскер). Драма Джона Осбарна “Азірніся ў гневе”. Шэкспіраўскі мемарыяльны тэатр у Стратфардзе-на-Эйване. Шэкспіраўскія фестывалі. Гастрольная сістэма выступлення акцёраў і рэжысёраў. Адкрыццё першага Дзяржаўнага Нацыянальнага тэатра ў Лондане (1963) ў памяшканні былога тэатра “Олд Вік”. Рэжысёрская дзейнасць Пітэра Брука. * Тэатр Заходняй Еўропы і ЗША ХХ ст. Футу
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 400; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.139.70.69 (0.012 с.) |