Low-Level Languages. Степени сравнения прилагательных 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Low-Level Languages. Степени сравнения прилагательных



 

Basic Programming Model

REGISTER OPERANDS

Operands may be located in one of the 32-bit general registers (EAX, EBX, ECX, EDX, ESI, EDI, ESP, or EBP), in one of the 16-bit general registers(AX, BX, CX, DX, SI, DI, SP, or BP), or in one of the 8-bit general registers (AH, BH, CH, DH, AL, BL, CL, or DL). An instruction which uses 16-bit register operands must use the 16-bit operand size prefix (a byte with the value 67H before the remainder of the instruction).

The microprocessor has instructions for referencing the segment registers(CS, DS, ES, SS, FS, AND GS). These instructions are used by application programs only if segmentation is being used.

The microprocessor also has instructions for changing the state of individual flags in the EFLAGS register. I Instructions have been provided for setting and clearing; flags which often need to be accessed. The other flags, I' which are not accessed so often, can be changed by pushing the contents of the EFLAGS register on the stack, | making changes to it while it's on the stack, and pop-#, ping it back into the register.

 

Слова и словосочетания:

Prefix - -----

Remainder – остаток, разность

To clear – очищать, гасить, устанавливать в исходное положение

To push – проталкивать (в стек)

Упражнение 1. Найдите в тексте эквиваленты следующих выражений:

1) префикс, обозначающий использование в команде 16-битных операндов;

2) оставшейся части инструкции;

3) для ссылок на сегментные регистры;

4) для установки и очистки флагов;

5) помещая содержимое в стек;

6) вынимая его обратно в регистр.

 

Упражнение 2. Read the text and answer the questions using the text.

Where can operands be located?

What are 32-bit general registers?

What are 16-bit general registers?

What are 8-bit general registers?

When are instructions referring to the segment registers used?

How can the other flags be changed?

 

СОMPRESSIONS. ADJECTIVES

 

Упражнение 1. Запомните слова к тексту урока:

to decline уменьшаться, клониться, ухудшаться

rapid быстрый, скорый

to reduce уменьшать, ослаблять, превращать

to squeeze втискивать (into), сжимать, сдавливать

archives архив

advantageous благоприятный, выгодный, полезный

to expand расширять, наращивать

expansion ___________

source источник, исток, исходный

require требовать, приказывать; нуждаться

to distribute распределять, классифицировать

survey осмотр, обзор, обследование

redundancy избыточность, чрезмерность

redundant _____________

redundantly____________

to occur происходить, встречаться

to tend to иметь тенденцию, склонность

worth цена, ценность, богатство; стоящий, заслуживающий

worthwhile стоящий

to be ~ иметь смысл

recoverable восстанавливаемый

corresponding соответствующий

exact точный, строгий, аккуратный, верный

exactly ___________

reversal изменение направления на обратное

reverse обратный, негативный

layout размещение, расположение, план

measure мера, предел

to measure измерять, оценивать

measuring ___________

to achieve достигать, успешно выполнять

in order to для того, чтобы

because of потому что

overheads накладные расходы

to map отображать, преобразовывать данные

mapping __________

variable переменная; изменяемый

pass проход, просмотр; пропускать

vulnerable уязвимый, ранимый

vulnerability __________

susceptibility чувствительность, восприимчивость

to propagate распространять(ся), разводить

entire полный, целый, совершенный

entirely __________

 

 

COMPRESSION

Although the cost of a byte of storage has declined rapidly, and is still declining, use of data compression techniques can almost always reduce the effective cost still further by squeezing more data into the same space. Consider a text archive or collection of documents. It may be advantageous to hold it in compressed form to save space if access to a particular document is infrequent but the document may be required quickly. Compression could also save time (and money) when data is transmitted; for example compression of source code might reduce the number of diskettes needed to distribute software. In this chapter we examine some methods for compressing text.

There are many ways of measuring the degree of compression achieved the following is a useful one:

Length (input) – length (output) – size (X)

Length (input)

X is any information that we need in addition to the compressed text in order to be able to recreate the original. For example, if the original file is 2000 byte long and is compressed to 1000 bytes, and a 100-byte table is required to expend the file back again, then the degree of compression is 45%. Because of overheads, the “compressed” version of a short file might be larger than the original. In general, compression techniques operate by mapping sections of the input file smaller sections of the output file. We can classify techniques by the type of the input object replaces (fixed or variable length) and type of output object (fixed or variable length). In following sections we look at the four categories of methods this leads to. Additional characteristics of a compression methods are whether the mapping is adaptive or static and whether the compression requires on pass or more than one pass over the input file.

 

 

Упражнение 2. Translate the following with or without a dictionary:

compression; compress; compressed; compressibility; compressible; compressor; press (3); press-bed; press-box; press-gallery; pressing; press-gang; pressure; pressure-cooker; pressurize; code compression; data compression; digit compression; key compression; fault compres­sion; message compression; time compression; zero compression.

 

Упражнение 11. Translate the questions and answer them:

Переведите вопросы и ответьте на них, используя предыдущий Текст (I). Обрат особое внимание на перевод сказуемых (действий).

 

Что может сократить «стоимость» байта памяти?

На чем основано сжатие информации?

Почему мы говорим, что естественный язык избыточен?

Должен ли входной файл быть точно восстанавливаемым?

В каких случаях программе-источнику нет необходимости иметь то

же расположение, что и в оригинале?

Когда и почему сжатый файл может быть больше, чем оригинал?

Как вообще осуществляется техника сжатия?

Как мы можем классифицировать технику сжатия?

Каковы недостатки сжатия?

 

Упражнение 3. Попробуйте поставить наречие в нужное место.

1. Have you been there before? (ever).

2. I’m late for my appointment. (seldom).

3. They are on time (always).

4. John misses his sister (a lot).

5. He plays tennis (all the time).

6. I can’t go (today).

7. That bird can fly (hardly).

 

Упражнение 12. Match the pairs of words:

Сопоставьте пары слов:

 

A. adequate 1. ясно

B. to fit into 2.локализовать

C. inter-office memos 3. двоичное значение

D. suppose 4. достаточно мал, чтобы

E. allocate 5. одновременно

F. at a time 6. отображать

G.binary value 7. 2/3 своего обычного размера

H is just small enough 8. в большей части текста

I. two-thirds its normal size 9. для более часто встречающихся секций

J. thus 10. итак, таким образом

K. in most text 11.встречаться с различной частотой

L occur with different frequences 12.встречаются реже

M. for commoner sections 13. тем не менее N. occur less often 14. больше, чем O. clearly 15. меньше, чем

P. less than 16. соответствующий

Q. more than 17. внутриофисные документы

R. however 18. предположим

S. for space to be saved 19. чтобы сохранить пространство

 

 

Упражнение 13. Translate, paying attention to the suffixes:

Переведите, обращая внимание на суффиксы:

 

permit, permutation, permittance

achieve, achievement

identity, identify allocate,

allocation treat, treatment,

treaty normal, normally number,

numberless susceptibility, susceptible

long, longer, length fine,

finest frequency, frequencies

 

Упражнение 14. Translate and name the auxiliary verbs:

Переведите и выделите вспомогательные глаголы:

 

to compress: compresses, are compressing, compressed, have compressed;

to allocate: can allocate, allocated, allocating:

to treat: treats, treated, is treated, were treated,;

to achieve: achieved, has achieved., achieves, achieving.

 

Реет текста

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 182; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.187.103 (0.018 с.)