Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Using Tense Appropriately in Business Descriptions
Welcoming Visitors
Welcome to Cando Enterprises. Welcome to London. I'm John Taylor.
1. Patricia Murphy? Yes. Hi, I'm Kevin Chen of Myotex Industries. 2. Are you Mr. Blanks? Yes, I am. I'm Jane Placid. (We talked by telephone.) Nice meeting you too. How was your flight? Okay, but very long. 3. You must be Ms. Terius. That's right. It's a pleasure to meet you. I'm Brad Wilson. Thank you Did you have any problem finding this place? No, your directions were very clear. Analyzing Problems Focusing on the main problem/issue What is the main problem? What is the real issue (here)? (I think) the major problem is... Our primary concern is... The crux of the matter is... (As I see it), the most important thing is... The main problem we need to solve is... We really need to take care of... It all comes down to this: Asking for input What should we do about it? What needs to be done? What do you think we should do? What are we going to do about it? Do you have any suggestions? Any ideas? Making Recommendations I recommend that... I suggest that... I would like to propose that... Why don't we... Asking for Information Information about company What does your company do?
What are your major products?
Information about products Could you give me some (more) information on this? What can you tell me about this (product)?
Information about Price What are you asking for this? How much is it?
Closing a Conversation Pre-closing It's been nice talking to you. I really enjoyed meeting you.
I'm sorry, but I have to go now. Thanks for the information/ the tour/ your time. Follow up I'll give you a call. We'll send out that information right away. Could you send me a brochure/some more information? How do I get in touch with you? Closing I look forward to seeing you again. Let me give you my business card. Let's keep in touch by e-mail. Call me if you have any questions.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-17; просмотров: 138; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.117.162 (0.009 с.) |