Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Topic: the adjective. The Adverb.Стр 1 из 3Следующая ⇒
LECTURE 5 TOPIC: THE ADJECTIVE. THE ADVERB.
Points for discussion: 5.1. The Adjective: general characteristics as a part of speech, adjectival classifications, the main approaches to the problem. The main principals of adjective subdivisions. The Adjective and its position in a sentence (Appendix1) 5. 2. The problem of the degree of comparison. The syntactical and analytical forms. 5.3. The statives as grammatical category. The problem of adlinks (statives). 5. 4. The main adjectival oppositions 5.5. The problem of “stone wall” constructions. The phenomena of substantivization and adjectivisation(Appendix 2) 5. 6. The Adverb: general characteristics as a part of speech, adverbial classifications The Adverb and its position in a sentence, the historical review of the problem(Appendix3) THE MAIN RECOMMENDED LITERATURE 1. Смирницкий А.И. Морфология английского языка. М., 1959. 2. Бархударов Л.С. Очерки по морфологии современного английского языка. – М.,1975. 3. Ильиш Б.А. Строй современного английского языка. М., 1971 — C. 36-57 4. Блох М.Я. Теоретическая грамматика английского языка. М., 1983. — C.53-85 5. Раевская Н.М. Теоретическая грамматика английского языка. Киев., 1976. — С. 78-92 6. Хаймович Б.С., Роговская Б.И. Теоретическая грамматика английского языка. М., 1967. 7. Иофик Л.Л., Чахоян Л.П. Хрестоматия по теоретической грамматике английского языка. Л, 1972. 8. Теоретическая грамматика английского языка. Задания и упражнения. Методическое пособие для студентов IV курса факультета английского языка. Минск, 1994.
THE ADDITIONAL RECOMMENDED LITERATURE 1. Бархударов Л.С., Штелинг Д.А. Грамматика английского языка. – М., 1973. 2. Иванова И.П., Бурлакова В.В., Почепцов Г.Г. Теоретическая грамматика современного английского языка. – М., 1981. — C.21-34 3. Жигадло В. Н., Иванова И. П., Иофик Л. Л. Современный английский язык. Теоретический курс грамматики. М., Изд-во литературы на иностранных языках, 1956г. 4. Хлебникова М.Б, Морфология английского языка. — М., 2004 — С.37 5. Учение о частях речи в английской грамматической традиции (XIX-XX вв.). М., 2000 г. 6. Quirk R., Greenbaum S., Leech G., Svartvick J. A University Grammar of English. M., 1982. The Adjective: general characteristics as a part of speech, adjectival classifications, the main approaches to the problem. The main principals of adjective subdivisions. The Adjective and its position in a sentence.
SOME POINTS TO CLARIFY: What does the Adjective denote as part of speech?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
What may prove the semantically bound character of the adjective?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Is the adjective always dependent on the nouns? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Which grammatical categories can the adjective have in the English language? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Which syntactical functions can this part of speech have in a sentence ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ General characteristics of the adjective as a part of speech
Where lies the fallacy of semantical classifications 2 and 3?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Where lies the fallacy of structural classifications? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ What principals are the adjectival classifications based on? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
The problem of the degree of comparison. The syntactical and analytical forms. The problems of the category. The category of adjectival comparison expresses the quantitative characteristic of the quality of a nounal referent. The category is ‘constituted by the opposition of the three forms known under the heading of degrees of comparison; the basic form (positive degree), having no features of comparison; the comparative degree form, having the feature of restricted superiority the superlative degree form, having the feature of unrestricted superiority. The whole of the double oppositional unity, considered from the semantic angle, constitutes a gradual ternary opposition. The Adverb: general characteristics as a part of speech, adverbal classifications, the main approaches to the problem. The main principals of adverbial subdivisions. The Adverb and its functions in a sentence. SOME POINTS TO CLARIFY: LECTURE 5 TOPIC: THE ADJECTIVE. THE ADVERB.
Points for discussion: 5.1. The Adjective: general characteristics as a part of speech, adjectival classifications, the main approaches to the problem. The main principals of adjective subdivisions. The Adjective and its position in a sentence (Appendix1) 5. 2. The problem of the degree of comparison. The syntactical and analytical forms. 5.3. The statives as grammatical category. The problem of adlinks (statives). 5. 4. The main adjectival oppositions 5.5. The problem of “stone wall” constructions. The phenomena of substantivization and adjectivisation(Appendix 2) 5. 6. The Adverb: general characteristics as a part of speech, adverbial classifications The Adverb and its position in a sentence, the historical review of the problem(Appendix3)
|
||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-07; просмотров: 385; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.41.214 (0.007 с.) |