Ш. Отработка ранее введенных лексических единиц и овладение врд. Работа над опорным диалогом. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ш. Отработка ранее введенных лексических единиц и овладение врд. Работа над опорным диалогом.



1. Т: ОЗУ: Гт sure you know how to make English tea. Now let's leam how to treat the guests to. Listen to a conversation between Mr. Happy and his guest.

2. Снятие трудностей.

T: But in the conversation there are some words and phrases I want to draw your attention to:

• Would you like... - Хочешь...

• Help yourself to scones. - Угощайся булочками с изюмом.

• Cream - сливки.

в Could you pass me... He мог бы ты передать мне...

• Yes, here you are. - Да, пожалуйста.

• Can I have...-Можно...

• Yes, certainly.-Да, конечно,

T: Pronounce the word combinations after me, please (T - CI).

3. Прослушивание диалога с заданием.

Т: Listen to the conversation and be ready to say if the guest wants another cup of tea.

- Please, come in.

- Thank you.

- Please, sit down. Would you like a cup of tea?

- Yes, please.

- Help yourself to scones.

- Thank you.


- How about some cream?

- No, thank you. Could you pass me the sugar, please?

- Yes, here you are.

- Can I have another cup of tea?

- Yes, certainly.

4. Проверка понимания прослушанного диалога.
Т: So, does the guest want another cup of tea?

CI: Yes, he does.

T: Answer my questions:

• Who are speaking?

• Where are they speaking?

• What are they doing?

• What are they having tea with?

5. Тренировочное чтение диалога за диктором и по ролям.

Т: Now let's practice reading it. Listen to the speakers, repeat after them, try to

imitate their melody.

T: Now read the conversation in pairs.

Итог. Т: Thank you.

6. Анализ диалога на предмет его постоянных и переменных
элементов (Г- С1).

Т: Imagine you are Mr. Happy. What else can you treat your guest to? CI: A cup of cofee, a glass of juice, a doughnut, a cake, etc. T: Imagine you are a guest. What would you like to be treated to? CI: A glass of Coke, an ice-cream, a gingerbread, etc.

7. Модификация опорного диалога.

T: Work in pairs. Imagine that one of you is a host, the other one is a guest. Make some changes in the conversation and be ready to act it out. I give you five minutes.


8. Проверка выполнения задания. Т: Pair 1, etc., come to the board and act out your dialogue. Итог. Т: Great. Very well done. Thank you. IV. Заключительный этап урока.

План фрагмента урока по обучению диалогу-расспросу

Выполнен на материале УМК по английскому языку "English-9" В.П. Кузовлева, Э.Ш. Перегудовой и др. Unit 2, Lesson 4. Тема: Let the music begin... Подтема: Are you going to the concert tomorrow?

Цели фрагмента урока:

Практйческие; к концу урока обучающиеся смогут составлять диалогические высказывания по теме (диалог-расспрос). Общеобразовательные:

• расширение филологического кругозора учащихся. Воспитательные:

• формирование навыков интеллектуального труда;

• дальнейшее изучение правил хорошего тона;

• воспитание трудолюбия и активности. Развивающие:

• развитие языковой догадки, памяти. Языковой материал:

Для повторения: грамматические времена со значением будущего (Future

Simple, Present Progressive, Present Simple).

Речевой материал: речевые формулы и клише по теме, УРС.

Оснащение фрагмента урока; раздаточный материал, карточки с речевыми

формулами и клише.


Ход фрагмента урока

I. Подготовка учащихся к речевой деятельности на иностранном языке.

II. Отработка ранее введенных лексических единиц и овладение ВРД.
Обучение диалогу-расспросу.

1. Введение в тему.

Т: Do you like going out? Where to?

PI, P2:1 like going to the cinema, to a concert, etc.

Т. ОЗУ: You need to know a lot to make arrangements. Let's study the useful

vocabulary which will help you to get information about a concert or a

performance.

Open your Student's Books at p. 45 and read a conversation between two girls,

Ashley and Melody (ex. 1). They are talking about the forthcoming Sting

concert. What do the girls think they will see?

P1,P2:...

2. Повторение ранее пройденного грамматического материала.

Т: In the conversation, find the sentences with the future actions, match them with the rule and translate them. Итог, Well done.

3. Обучение ретицированию.

T: Read the questions in the box on p. 46 and say:

• which of them Ashley and Melody could ask each other about the forthcoming concert;

• which questions they could ask the box office assistant;

• which questions the box office assistant could ask them.
Итог. Т: Thank you.

4. Тренировочное чтение вопросов за учителем,
Т: Read the questions after me. Mind the melody (T - CI).


Example:

• Are there any tickets / seats available this week?

• What concert are you going to next week?

• Would you like the seats near the stage or would you prefer to sit further back?

Итог.

5, Составление микродиалогов.

T: Match the answers to the questions from the box. Work in pairs. Read out the

dialogues.

Итог.

6. Составление макродиалогов,

T: Imagine that Melody has come to a box office to find out the time, place and

ticket prices to Sting concert. She is talking to a box office assistant. Work in

pairs. Make up a conversation and beready to act it out,

Итог.*T: Great



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-06; просмотров: 268; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.111.48 (0.005 с.)