Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Виділіть серед перелічених поглядів на взаємодію природи і людини той, що належить філософії нового часу.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
А Персоніфікація природи, повна злитність людини з природою. Б Піднесеність людини над природою; природа виступає власністю людини. В Пантеїстичне розуміння природи, як джерело духовності, краси, гармонії, активне дослідження пізнання, пророди. Г Природа, як об’єкт наукового пізнання, як сфера практичної діяльності; природа і її закони підпорядкованості людському розуму.
38. Вкажіть, що у своїй основній роботі Ш. Л. Монтеск’є характеризував як “необхідні відносини, що випливають з характеру речей в самому широкому сенсі слова”. А Субстанції. Б Закони. В Причини. Г Ідеї.
39. Вкажіть, який напрям зародився на базі уявлення про “дух законів” Ш. Л. Монтеск’є. А Духовного монізму. Б Соціального фаталізму. В Географічного детермінізму. Г Європейського гуманізму.
40. Вкажіть прізвище філософа, якому належить таке формулювання: “Я почав з вивчення людей і знайшов, що вся безконечна різноманітність їх законів і нравів не викликана лише сваволею їх фантазії. Я встановив загальні начала і побачив, що окремі випадки ніби самі собою підкоряються їм, що історія кожного народу випливає з них як наслідок і будь-який частковий закон, пов’язаний з іншим законом або залежить від іншого, загальнішого закону”. А Ш. Л. Монтеск’є. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г О. Конт.
41. Вкажіть назву твору родоначальника просвітницької концепції історичного процесу Ф. М. Аруе (Вольтера). А “Про дух законів”. Б “ Есей про звичаї і дух народів”. В “Роздуми про всесвітню історію”. Г “Ескіз історичної картини прогресу людського розуму”.
42. Вкажіть прізвище філософа, якому належить таке формулювання: “Явища природи підпорядковані незмінним законам, замкнені в колі завжди однакових переворотів. Все відроджується, все гине; і в послідовних поколіннях, через які рослини та тварини відтворюються, час у кожний момент лише відтворює образ того, що він сам зруйнував. Послідовний рух людей, навпаки, становить видовище, що змінюється з століття у століття. Розум, пристрасті, свобода безперервно породжують нові події. Всі епохи сплетені ланцюгом причин і наслідків, що пов’язують цей стан світу з усіма попередніми станами”. А Ш. Л. Монтеск’є. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г А. Р. Тюрго.
43. Доповніть речення: Історію людства (…) поділяє на три великі епохи. Протягом першої відбувається об’єднання людей у сім’ї, а сімей – у племена; виникає скотарство, а пізніше землеробство, триває подальший поділ праці, з’являються жерці, зароджуються науки і мистецтво. А Ж. А. Кондорсе. Б Ф. М. Аруе (Вольтер). В А. Р. Тюрго. Г Ш. Л. Монтеск’є.
44. Доповніть речення: У своїй філософії історії Й. Ґ. Гердер вважав, що людство у своєму розвитку закономірно приходить до (…). А Царства Божого. Б Декадансу. В Гуманізму. Г Варварства.
45. Що Й. Ґ. Гердер вважав найважливішим фактором історії, який визначає колективне та історичне прагнення європейців жити в комфорті, а також загальний характер їх утворення та духовної зрілості? А Релігію. Б Традицію. В Міф. Г Новаторство.
46. Вкажіть, хто з названих нижче філософів історії найважливішим з органічних чинників історичного процесу визначав людське суспільство загалом як певну органічну цілісність. Суспільству він віддавав беззаперечну перевагу перед індивідами, зауважуючи, що, звівши все в людині до індивідів і заперечивши існування низки взаємин між людьми та суспільством як цілісністю, що їх єднає, неможливо було б зрозуміти природу людини та її історію. Засобом же, що єднає індивідів у суспільство, є, на думку цього філософа історії, культура, що становить собою водночас результат, спонуку та засіб взаємодії великих мас людей. Чинники, які мобілізують суспільство – це такі складові культури, як мова, суспільні інститути. А Ш. Л. Монтеск’є. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г А. Р. Тюрго.
47. Доповніть речення: Німецький філософ, родоначальник німецької класичної філософії історії І. Кант обгрунтовує моральний закон, згідно з яким людина є “метою в собі”, оскільки (…). А Зв’язок між чуттєвим стимулом і поведінкою має характер прямої необхідності. Б Людина - це істота, здатна до абсолютно вільної автономної мотивації поведінки. В Людина повинна узгоджувати свою автономну мотивацію з мотивацією інших людей, розглядаючи їх як засіб досягнення своїх цілей. Г Людина повинна узгоджувати свою автономну мотивацію з мотивацією інших людей, розглядаючи їх як мету в самих собі.
48. Вкажіть прізвище філософа, якому належить таке формулювання: “Ми занадто цивілізовані у сенсі всякої поштивості та ввічливості щодо спілкування одне з одним. Але нам ще багато чого не вистачає, щоб вважати нас морально досконалими. Справді, ідея моральності відноситься до культури, однак застосування цієї ідеї, котре зводиться лише до подоби морального в любові, до честі й у зовнішній пристойності, становить лише цивілізацію”. А Ш. Л. Монтеск’є. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г І. Кант.
49. Вкажіть, хто з представників німецької класичної філософії історії розробив періодизацію всесвітньої історії, згідно якої історія людства поділяється на п’ять великих “епох”. Першою, вихідною є епоха панування розуму через посередництво інстинкту. Це стан невинності людського роду, адже розум проявляється через інстинкт, тому немає вини. Другою – “стан гріховності, що бере тут початок”. Третя епоха всесвітньої історії постає як “стан завершеної гріховності”. У четверту епоху, “епоху розумної науки”, наука може дати відповідь як розумно облаштувати суспільство. П’ята ж епоха – “епоха розумного мистецтва”. А Й. Г. Фіхте. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г І. Кант.
50. Вкажіть прізвище філософа, якому належить висловлювання про “хитрість розуму”. А Ґ. В. Ф. Гегель. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г О. Конт.
51. Доповніть речення: Німецький філософ Ґ. В. Ф. Гегель вважав, що в основі реальності лежить (…). А Абсолютна ідентичність. Б Абсолютне несвідоме. В Абсолютне божество. Г Абсолютна ідея.
52. Доповніть речення: В своїй роботі “Філософія історії” Ґ. В. Ф. Гегель розглядав історію, як (…). А Розвиток світового духу в часі. Б Реалізацію божественного плану. В Самоцільне становлення свободи. Г Становлення вільної людини.
53. Вкажіть прізвище філософа історії, який розглядав всесвітню історію як множину індивідів, всезагальним серед яких є людство в цілому, дещо локальнішими – історичні народи (історичними визнавалися лише ті народи, які сягнули рівня власного державотворення) і, нарешті, ще дрібнішими – окремі людські особистості. Однак, будучи “дрібною” тілесно, людина, завдяки тому, що вона – істота свідома, мислячий дух, – може піднестися до рівня не тільки об’єктивного духу (народ), а й духу абсолютного (людства в цілому). А Г. В. Ф. Гегель. Б К. Маркс. В Й. Ґ. Гердер. Г І. Кант.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-19; просмотров: 202; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.55.25 (0.01 с.) |