Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Призначення студійних приміщеньСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Велика телевізійна студія (ВС), як складова АСБ, використовується для створення відеоматеріалів їх відтворення в прямому ефірі і запису. Основні телевізійні програми – це діалогові мовні передачі з максимальною кількістю учасників 20, включаючи ведучих, технічну службу підтримки і гостей, новини з одним ведучим, прогноз погоди та інші небагатомасштабні програми. Також в великій телевізійній студії під час проведення програми знаходяться два-три оператори, інженер технічної підтримки, за необхідності гример і сценарист. При розрахунковій частині потрібно враховувати максимальну кількість людей і обладнання. Всі додаткові апаратно-програмні ресурси та персонал знаходяться в суміжній апаратній студії (АС), розміри якої дещо менші за розміри великої телевізійної студії. В АС, під час проведення зйомок програм знаходяться режисер, два асистента режисера, звукорежисер, асистент звукорежисера, інженер підтримки. Також в АС знаходиться апаратура, необхідна для проведення прямого мовлення та запису на носії інформації. АС та ВС між собою з’єднані акустичним трьохшаровим склом та ізольованими акустичними дверима. Необхідне спілкування під час проведення програм здійснюється через радіозв’язок.
Опис архітектури будівлі АСБ Основою ефективної роботи АСБ є швидка та зручна для персоналу взаємодія адміністранивних та технічних приміщень, надійна звукоізоляція студій. Зрозуміло, що в такому аспекті велику роль відіграють архітектурно-планувальні рішення використані для заданого випадку. АСБ складається з двох поверхів суміжних приміщень, на другому поверсі організовано ВС та АС, а також технічні приміщення для розташування в них серверів ефірного мовлення, адміністративних кабінетів, буфету, кімнат відпочинку, монтажних апаратних та ін. На першому поверсі комплексу розташовані апаратні лінійного та нелінійного відеомонтажу, начиточні апаратні, журналістський та редакторський комплекс, а також приміщення технічних служб підтримки процесу виробництва і дирекція. Система опалення, електропостачання та водопостачання передбачається централізованою. План АСБ з цифровим сигнальним трактом подано в додатку Б. Опис акустичних характеристик студійних приміщень Для ВС та АС необхідний час реверберації складає 0,8 та 0,5 с відповідно, частотна характеристика часу реверберації лінійна. Допуск ± 10%. Такий час обраний з урахуванням розмірів приміщень та їх кінцевого призначення. Максимальний рівень зовнішнього шуму студій становить близько 25-30 дБ, з максимальним рівнем, обмеженим 40 дБ. Забезпечення такого часу реверберації та такої звукоізоляції потребує застосування додаткових матеріалів в оздобленні студій. Даний комплекс має гарну звукоізоляцію, з подвійною стіною з боку вулиці і гіршу звукоізоляцію зсередини приміщення. При використанні такого комплексу в центрі великого міста, поблизу трасс для автомобілів, або залізничних чи трамвайних колій, а також при близькому розташуванні метрополітену чи авіа- та залізничного вокзалів, навіть при умові дотримання ДСТУ, для забезпечення оптимальних параметрів звукоізоляції, його бажано розташовувати на верхніх поверхах будівель. Описання відеотракту
Відеосигнал з камер К1 – К4 надходить на комутаційний щит відео, який з`єднується з пультом оператора. Пульт оператора в свою чергу дозволяє змінювати основні характеристики налаштування камер, такі як: - баланс білого; - корекція кольору; - чіткість зображення; - положення камери у просторі та ін. Камерними каналами сигнал надходить на пульт відеорежисера, за допомогою якого формується режисерський монтаж під час зйомки програм. Режисер обирає потрібні, на даний момент програми, плани зйомки, шляхом перемикання сигналів з камер. Для перегляду поточного відео, і режисер, і оператор мають можливість перегляду матеріалу з кожної задіяної камери за допомогою контрольних відео моніторів (КВМ). Додатково на панель контрольних відео моніторів подаються сигнали превью (перегляд наступного плану для вихідного матеріалу) та поточного плану який використовується для створення програми. До пульта відеорежисера підключаються програвачі відео такі як DVD- та DVCAM-плеєри, також можливе підключення додаткових джерел сигналу. Цифрова ефірна станція Avid підключається до режисерського пульта для можливості корегування відео для ефіру, а також додавання додаткових параметрів до відео програми та можливості зворотнього зв`язку. З пульта відеорежисера, сигнал надходить на мультиплексор MUX, куди також надходить звуковий сигнал з пульта звукорежисера. З мультиплексора, об`єднаний сигнал потрапляє на пристрій додавання авторизації DSI (digital signature algorithm), на якому додається емблема телеканалу, для унеможливлення піратського використання створеної програми. На даному етапі можливий запис створеної програми на переносні носії інформації. І в студії і в апаратній, обов`язковим на будь-якому етапі виробництва, є контроль вихідного сигналу, тому по всій лінії створення програми використовуються контрольні телевізори. Далі, за допомогою Ethernet - серверів, або напряму на відеосервер, з апартаної студійної сигнал поступає на ефірну апаратну, вони також можуть об'єднуватися в одну апаратну, або бути суміжними. В нашому випадку АС розділена на ефірну частину та студійну частину. Телевізійний сигнал попадає на відеосервер, звідки може бути використаний також для запису, взятий на редагування до апаратної нелінійного відеомонтажу, записаний на носій інформації. За допомогою комутаторів сигнал подається на пуль режисера ефіру, який обирає вихідний сигнал мовлення телеканалу. На пульт режисера ефіру може бути поданий сигнал з сервера відео або з носія інформації, тобто з плеєра. Режисер ефіру має можливість перегляду сигналу за допомогою контрольних моніторів, а також може контролювати накладання титрів, емблем тощо. На виході сигналу з каналу утворення та редагування сигнал розділяється на два ідентичні, утворюючи можливість резервного мовлення. Здебільшого всі сучасні українські канали мають можливість запису ефірного мовлення на носії інформації, або на відеосервер. Опис тракту звукопередачі Опис обладнання АСБ
Обладнання для створення бази, для виробництва телевізійної продукції, на базі студії та апаратної повинно відповідати правилам безпеки праці та пожежній безпеці. Зазначимо обладнання вибране лише для двох заданих до розрахунку приміщень − великої телевізійної та малої апаратної студій. До складу ВС входить: - освітлювальне обладнання. Блоки освітлювального обладнання Balcar; - телесуфлер VSS-17/19; - навушники Koss Pro DJ100; - студійні мікрофони Sennheiser MKE 40 з вітрозахисниками; - підсилювач для навушників Cambridge Audio DacMagic; - електронний годинник; - відеокамери; - камерні канали.
Додатково в обладнання ВС входять сигнальні кабелі та роз’єми, комутаційний щит, що забезпечує двосторонній зв'язок з мікшерним пультом та ін. студійним обладнанням (роз'єми BNC, XLR, RCA, RJ-45), мікрофонна стійка, телевізор для контролю сигналу, тощо. В обладнання апаратної студії входять також стійки з мовним обладнанням, Ethernet-сервером, архівним сервером, IP-телефон, телефон мережі загального користування, матриця комутатора внутрішнього зв'язку. Крім того, обов'язковими є сигнальні кабелі, студійний годинник, пристрої позиціонування та наведення камер, гучномовна система внутрішнього зв’язку та сигнальний щит ведення кабелів для аудіо та окремий щит відео кабелів.
Апаратна студія повинна мати наступне: − мікшерний пуль; − звукові монітори ближнього поля − Yamaha NS-10m; − 48-канальний АМЗ − Sony PCM-3348 HR; − аналого-цифровий процесор ефектів − Sony DPS-V77; −аналоговий двоканальний магнітофон STM310; − компресор-лімітер − "dbx", 166XL; − DVCAM магнітофон − Sony, DSR 2000 AP; − DVD рекордер, програвач; − DVD, HDD, MiniDV рекордер, програвач; − цифрова ефірна станція − Avid "Avid Liquid Pro"; − пульт відеорежисера; − пульт дистанційного керування камерою; − камерні канали; − матриця комутації − MAXIM, MAX4355; − тактовий генератор; − контрольні відеомонітори, стандарт 4:3, 15" − TM-15L1D; − контрольні відеомонітори, стандарт 4:3, 19" − GD-19L1G; − відеосервер.
Також до складу АС також входять: Ethernet-сервер, IP-телефон, телефон мережі загального користування, контрольний ефірний телевізор, комутатор внутрішнього службового зв'язку, годинник точного часу, аналогово-цифрові перетворювачі сигналів, SDI-мультиплексори, підсилювачі розподілювачі, блоки звукових та відеоефектів. Обладнання решти приміщень подібне до зазначеного, але кількість та моделі змінюються з урахуванням специфіки роботи кожного приміщення. Остаточна схема з'єднання обладнання наведена в Додатку Б. Розглянемо деякі конкретні моделі обраної апаратури більш докладно (як для ВС, так і для АС) та наведемо їх характеристики. Мікрофон студійний, який буде застосовуватись переважно для зв’язку між студією і апаратною АТМ31а представлено на рис. 2.1, а його характеристики наведені в табл.2.1. Рисунок 2.1 − Audio Technica ATM31a
ATM31a призначений для роботи з вокалом та інструментами, має низбький рівень шумів та спотворень, може застосовуватись як для живого відтворення так і для запису в студії. Працює від фантомного чи батарейного живлення.
Таблиця 2.1 − Характеристики ATM31a.
Для гостей і ведучих оберемо петличні мікрофони − Sennheiser MKE 40. Його малі габарити дозволяють використовувати його в телетрансляціях, конструкція кріплення зумовлює мінімальний шумів від рухів на сигнал, а кардіоїдна діаграма направленості дозволяє чути лише власний голос, що є дуже важливим при великій кількості людей і постійному діалозі. Мікрофон потребує від 11 до 52 вольт (при 3.5 мА) фантомного живлення. Зовнішній вигляд та технічні характеристики мікрофону наведені на рис 2.2 та в табл. 2.2, відповідно. Рисунок 2.2 – Загальний вигляд Sennheiser MKE 40
Таблиця 2.2 − Характеристики MKE 40.
Студійні навушники звукорежисера обрано AKG K271 "Studio Monitor". Повністю закриті, забезпечують максимальну ізоляцію від зовнішніх шумів. Частотний діапазон 16...28000 Гц, імпеданс 55 Ом, роз'єм 3.5 мм, з перехідником на 6.5 мм.
Студійні звукові монітори ближнього поля для апаратної студії обрано Yamaha, MSP5A (рис. 2.3, табл.2.3).
Рисунок 2.3 − Активні звукові монітори Yamaha MSP5A
Таблиця 2.3 − Характеристики Yamaha MSP5A.
Пульт звукорежисера обрано Sony MXP-210 (рис. 2.4). Вибір пояснюється малою кількістю мікрофонів в студії та достатніми можливостями обробки даного мікшера щодо звукового сигналу. Аналоговий мікшер MXP-210 має 8 смуг регулювання, можливість підключення балансної, небалансної лінії, мікрофону, фантомне живлення 48 В, контрольний тоновий генератор 1 кГц.
Рисунок 2.4 − Мікшер Sony MXP-210. Загальний вигляд.
Крім того, Sony MXP-210 має: − підсилювач навушників; − до ±30 дБ регулювання в кожному каналі; − частотний діапазон 20 Гц... 20 кГц +0.5 дБ/-1.5 дБ. − трьохсмуговий еквалайзер на кожен канал. − 2 AUX посили на кожному каналі, та "підслушка" кожного каналу; − 15-сегментний двоканальний індикатор рівня з піковою детекцією; − вхідні роз’єми XLR-3-31, Phono.
CD-програвач обрано Sony CDP-3100 (рис. 2.5). Рисунок 2.5 − Програвач Sony CDP-3100 з пультом керування DABK-3012
Професійний компакт-диск програвач із якістю звуку "super-b". Має Також в програвачі CDP-3100 забезпечено: − корекція помилок кодами Ріда-Соломона (CIRC); − частотний діапазон 20 Гц... 20 кГц +0.5 дБ/-1.0 дБ; − коефіцієнт нелінійних спотворень − <0.01%; − балансний аудіовихід − XLR-3-32; номінально 4 дБ на опорі 600 Ом; − контрольний аудіовихід − RCA; номінально -10 дБ на опорі 47 кОм; − вихід на навушники − 6 мм jack, максимально 0 дБ на опорі 32 Ом.
Щодо відеотехніки призначеної для трансляції виступів у великій студії, зазначимо характеристики вибраних відеокамер, мікшерного пульту, контрольних відеомоніторів та пристроїв запису відтворення відео. Відеокамери трансляції обрано формату 4:3, JVC KY-D29E (рис. 2.6). Після від'єднання кількох модулів, присутніх на рис. 2.6 така камера може бути розміщена на системі дистанційного керування позиціонуванням, та стати зручним інструментом в межах АСБ. Основні характеристики камери наведено в табл. 2.4.
Рисунок 2.6 − Відеокамера JVC KY-D29E. Загальний вигляд.
Таблиця 2.4 − Характеристики JVC KY-D29E.
В апаратній ВС кожна камера має пульт дистанційного керування − RM-LP35U для інженерного регулювання балансу білого, діафрагми, яскравості, детальності та рівня чорного. Крім того, обов'язкові для роботи камерні канали. АСБ побудовано з використанням основного відеомікшерного пульту Guramex GVM-2425 та резервного комутатора – Concerto виробництва фірми Grass Valley. Мікшерний пульт застосовують для формування телевізійної програми у реальному часі. За допомогою відеомікшерного пульта можна здійснювати такі операції: різноманітні спецефекти, титрування та інші. Всі вхідні сигнали (джерела формування програми) відеомікшеру надходять також на комутатор для забезпечення можливості резервування відеотракту. Мікшер призначен для використання як в ефірних студіях, у тому числі по виробництву новин, так і для студій продакшн. У лінійці Guramex на сьогоднішній день є 12 й 24 канальні моделі з 1,2 й 2,5 рівнями мікшування/ефектів (М/Е). Технічні характеристики відеомікшерного пульта Guramex представлені в табл. 2.5.
Рисунок 2.7 – Схема відеотракту Всі пульти Guramex мають модульну побудову. Так, наприклад, вони можуть працювати із сигналами різних стандартів SDI, YPrPb, PAL. Причому вхідні сигнали можуть бути несинхронними, що дозволяє підключати такі джерела як: супутникові ресивери, DVD плеєри, відеомагнітофони (не мають входу синхросигналу), сигнали, які приходять із зовнішніх ліній і т.п. Користувач може самостійно міняти в майбутньому стандарти вхідних сигналів, встановлюючи відповідні модулі. Крім того, така архітектура забезпечує також високу надійність і ремонтопридатність відеомікшерів. Зовнішній вигляд відеомікшера GVM-2425 показано на рис 2.8.
Рисунок 2.8 – Відеомікшер GVM-2425 Комутатор Concerto (32х32) підтримує: - стандартне та цифрове відео; - цифрове аудіо (AES/EBU); - тайм код; - дистанційне керування через інтерфейс RS-422. Комутаційне поле комутатора може бути розширено до 128х128 входів-виходів. Комутатор забезпечує комутацію сигнальних потоків від 30 Мб/с до 1,5Гб/с.
Таблиця 2.5 − Характеристики відеомікшерного пульта Guramex
Блок камерного каналу (КК) (рис 2.9). Основна функція КК – демодуляція та розділення сигналів, що надходять з камери (аудіо, відео, службового зв'язку). CCU-590P – компактний широкосмуговий блок камерного каналу, призначений для використання з сімейством камер BVP-E30 стандартної чіткості. Він містить різні інтерфейси, включаючи наступні відеовиходи: композитний, компонентний і SDI. Властивості: − сумісність з існуючими камерами і периферійними пристроями; − вихід SDI для відеомонітора з відображенням текстової інформації; − сумісність з адаптером для великих об'єктивів CA-950; − компактна конструкція: половина ширини стійки, висота 3U; − виходи, що призначаються VBS (Композитний) /SDI.
Рисунок 2.9 – Блок камерного каналу для камер сімейства BVP-E30
Для передавання сигналів зі студійних камер до блоку камерного каналу (відео, аудіо, службовий зв'язок, сигнали дистанційного керування) передбачено використовувати триаксіальний кабель. До першої телекамери під'єднується суфлер. Суфлер необхідно під'єднати безпосередньо до КК, монітор суфлера – до камери, з якої надходить інформація (рис 2.10).
Рисунок 2.10 – Студійний телесуфлер на LCD моніторі 17"
LCD монітор 17", що істотно понизило загальну масу телесуфлера і дозволило використовувати додаткові можливості – текст різних кольорів для декількох дикторів, виділення важливих місць і тому подібне. − TLW-LCD170 телесуфлер; − TLW-PC базовий комп'ютер; − TLW-SOFT6.3 ПО блок дзеркального відображення; − TLW-INVERT, TLW-FS30 ножні педалі управління для суфлера.
В якості контрольних моніторів апаратної ВС, обрано LCD-монітори стандартної телевізійної чіткості: − для оператора та контролю джерел − 15", TM-15L1D (рис. 2.11 а); − для програмних та передпрограмних переглядів − 19", GD-19L1G; (рис. 2.11 б).
Рисунок 2.11 − Контрольні LCD-відеомонітори
Оскільки 15" монітори підтримують SDI-сигнал, то це дозволить зменшити загальну кількість конверторів сигналу в тракті. 19" монітори підтримують лише компонентний вхід. Для запису/відтворення відеосигналу обрано кілька типів пристроїв. Розглянемо детальніше цифровий студійний монтажний відеомагнітофон Sony DSR-2000AP (рис. 2.12, табл. 2.6), на схемі відео тракту зазначений як DVCAM-player.
Рисунок 2.12 − Відеомагнітофон Sony DSR-2000AP. Загальний вигляд
Таблиця 2.6 − Характеристики Sony DSR-2000AP.
Для створення контурного світлового потоку, необхідного в студійному приміщенні, для уникнення утворення тіней, використовується світильник Balcar з чотирма газорозрядними лампами, з максимальним навантаженням 170 Вт. Для створення направленості використовується лінза Френеля. Даний світильник використовується для створення контурного світла (рис. 2.13).
Рисунок 2.13 – Загальний вигляд світильника Balcar Spotflux 4 Avid AirSpeed − оптимальний сервер для вводу медіа інформації у виробничий комплекс и для відтворення готових матеріалів в ефір, з можливостями роботи з форматами HD та SD. Сервер Avid AirSpeed в рівній мірі може використовуватися як для запису, так і для відтворення матеріалів (рис. 2.14).
Рисунок 2.14 – Сервер Avid AirSpeed
Управління ним здійснюється дистанційно або з передньої панелі за допомогою вбудованого дисплея, кнопок і ручки jog/shuttle (як на відеомагнітофоні). Цей пристрій займає мало місця, легко обслуговується і інтегрується з іншими системами і додатками. До системи Avid Unity Media-Network можна підключити відразу декілька серверов Avid AirSpeed. За рахунок цього всі підключені до мережі клієнти дістають одночасний доступ до медіаданих через лічені секунди після початку запису інформації в систему. Avid AirSpeed забезпечує двоканальне відтворення, що значно економить час. Avid AirSpeed відрізняють наступні особливості: − введення матеріалів з касет і по мережі, підтримка двох каналів для форматів DV25, DV50, IMX30/50, і одного каналу для відтворення некомпрессированного SD економлять час на фінальному етапі робіт у форматі SD. −мовна надійність – у виробничому комплексі на основі Avid Unity, до п'яти пристроїв AirSpeed можуть групуватися в так звану «студію», що діє як багатоканальний «віртуальний сервер» для точного відтворення і автоматичного запобігання збоям. Рекордери різних типів (DVD, Blue-Ray, CD) будемо вважати частиною монтажної станції Avid, яка в свою чергу є сукупністю комп’ютера, монітора, миші, клавіатури та плати захоплення відео, яка і є комунікатором станції. Для правильного функціонування всіх приладів та злагодженої їх роботи необхідно використовувати синхронізатори. До складу тракту синхронізації АСБ входять: - 2 генератори синхросигналів Varitime PT5300SD; - блок автоматичного переходу на резервний синхрогенератор Varitime PT5211; 6 плат підсилювача-розподільника GrassValley 8945EDA Для забезпечення безперервної працездатності усієї системи використовується блок автоматичного переходу (БКАП) на резервний синхрогенератор Varitime PT5211 (рис. 2.15). Основні особливості БКАП: - комутує аналогове відео, SDI та цифрове аудіо (збалансовані та незбалансовані сигнали); - базова версія має чотири канали, які можна розширити до 12 каналів, добавивши модулі PT8617, PT8618;
- автоматичний або ручний вибір головного та резервного синхрогенератора.
Рисунок 2.15 – Генератор синхросигналів Varitime PT5300SD
Рисунок 2.16 – Блок автоматичного переходу на резервний синхрогенератор Varitime PT5211
Після БКАП сигнали синхронізації розподіляються в підсилювачах-розподільниках GrassValley 8945EDA. Як відмічено раніше, кожен вихід синхрогенератора може мати свою програмовану затримку або випередження по відношенню до інших.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 288; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.32.53 (0.016 с.) |