Спеціальність – графічний дизайн 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Спеціальність – графічний дизайн



КУРС ІІІ

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ – ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН

ДИСЦИПЛІНА – ШРИФТ

Семестр V, модуль І.

Укладач Бабій Н.П.

Поняття письмо і шрифт. Значення розвитку рукописного шрифту для формування сучасної системи письма. Взаємовідносини письма та друку.

Найдавніші системи писемності (піктографічна, ідеографічна, логографічна, буквено-звукове письмо).

Поява першої алфавітної системи.

Грецьке письмо. Форми та пропорції літер, кут нахилу пера. Поняття «бустрофедон».

Латинське письмо. Капітальний квадратний шрифт. Основні прийоми написання.

Капітальний рустичний шрифт. Кут нахилу пера та основні прийоми.

Унціальне письмо. Принципи накреслення літер.

Напівунціальний шрифт. Основні відмінності від старого унціалу. Прийоми написання.

Шрифт каролінгського відродження – каролінгський мінускул. Пропорції літер та прийоми написання.

Готичне письмо ХІ –ХІV ст. Форма та написання шрифту «текстура».

Поширення «бастарди». Основні прийоми написання.

Швабах ер» як шрифт Середньовіччя. Його форми і характер написання.

Повернення до античних форм письма в епоху «Ренесансу». Вплив теоретичної думки на розвиток письма.

Поняття «Антиква» та її відміни. Пропорції літер. Сучасні форми антикв.

Гуманістичний мінускул». Походження шрифту та характер написання.

Традиції та новаторство у написанні каліграфічних розчерків.

Писемність Київської Русі. Глаголиця і кирилиця як перші алфавітні системи.

Кириличні форми письма: устав, на півустав, в’язь. Основні відмінності та критерії написання.

Скоропис як вид кириличного письма. Період розквіту українського скоропису.

Сучасне прочитання форм давньоруської писемності. Використання шрифтів, автори та їх розробки.

Рекламні шрифти поч. ХІХ ст. Творчість Георгія Нарбута та види «нарбутівки».

Класифікація шрифтів. Поняття графеми та гарнітури.

Основні формоутворюючі літер шрифту.

Головні вимоги до шрифту з погляду зручності прочитання.

Поняття «оптичного поля» літери, вирівнювання контрформ.

Правила використання шрифтових комбінацій у графічних композиціях. Поняття гармонійного контрасту.

Вплив напрямку читання на формотворчі якості шрифта. Принципи геометричного й органічного в типографіці. Оптичні ілюзії при створенні «досконалих» літер та форм.

Колір у типографіці. Історія та сучасні традиції використання кольору.

Поняття тональної колірності шрифта. Особливості тональних розрядок в газетній та книжковій продукції, в рекламі.

Поняття точки, лінії, плями у типографі ці. Їх взаємозалежність.

Гротескові шрифти. Основні пропорції при накресленні «напівжирного» гротеску.

Поняття «поліграма». Динаміка та статика гарнітури.

 

Література

1. Валуєнко Б.В. Архітектура книги. — К.: Мистецтво, її 976. - 336 с.

2. Валуєнко Б.В. Наборний титул і рубрика книги. —- К.: Техніка. 1967. -126с.

3. Ванслов В.В. Прогресе в искусетве. - М.: Искусство,, 1973. - 255 с.

4. Грюнталь В.Т. Фотонллюстрация, еветопись, тражсформация,
фотомонтаж. —М.: Наука, 1966. —241 є.

5. Завадская Е.В. Японокое искусстио книги.— М.: ІСііига, 1986.—221с.

6. Запаско ЯЛ. Мистецтво книги на Україні в XVII-XV111 ст. -
Львів: вид-во.Львівсь к.універс., 1971.- 310с.

7. Иаприн В. Развитие письма. М.: Изд. АН СССР, 196) і. - 396 с.

8. Иончсв В. Книгата през всковетс. — София, 1976. -3?20 с.

9. Каталог ручньїх и мл-шинних шрифтов. — М.: Кжига, I96S. —614с.

10. Книга и графика. — IV!.: Наука, 1972. — 315 с.

11. Капр А. Зстетика искусетва шрифта. — М.: Книга, 11978. — 124с.

12. КуленкоМ.Я. Графіка шрифту.-К.: КНУБА.- 2004..-194с.

13. Лихачева В.Д. Византкійская миниатюра.— VI.: Иску/сство, 1977. —149с.

14. Ляхов В.Н. Очеркитеории искусетва книги. — М.: КСнига. 1971. 254с.

15. Мііпченко B.C. Основні формоутворюючі елементні українсько­
го скоропису. Українс ькаакадемія мистецтва. Вин. 41,5. — К., 1997. 1998.-160 с., 164 с.

16. Мітченко В. С. М истецтво скоропису в просторі українського ба­
роко. Український світ. Вип. І. — К., 1992. — С. 24-2>5.

17. Мітченко B.C. Естетика українського скоропису. Український
світ, Вип.2.-К., 1992.-С. 34-35.

18. Модернизм: анализ и критика основних направленіий. — М.: Ис­кусство, 1969. - 243 с.

19. Немировскші Е.Л. Ивеін Федоров. - М.: Наука, 19855. -318 с.

20. Отазбуки Йвана Федоровадосовременногобукварія. — М.: Просвещение. 1974.-239 с.

21. ПроненкпП.И. Калли графиядля всех. - М.: Книга,, 1990.-248с.

22. Птахова Е. Простая красота букви. - С-Пб.: Руссская графика,1999.-284 с.

23. Різник М.Г. Письмо і хирифт. — К.: Наукова думка, 1978. — 162 с.

24. РудерЕ. Типографіка. -М.: Книга, 1982.-286 с.

25. Смирнов С.И. Шрифт в наглядной агитагии. — М., 11987. —190 с.

26. Тоотс В. Искусство шрифта. — М.: Книга, 1964. — С. 67-70, 100-102,108-110.

27. Тоотс В. 300 шрифтов. - Рига: Латвійське державне видавництвва, 1960.-414 с.

28. Таранов Н.Н. Рукописний шрифт.— Львів, 1986.— 159 с.

29. Снарский О. Шрифтьі и алфавитьі для рекламних и оформитель-
скихработ. — К.: Реклама, 1984. — 152 с.

30. Снарский О. Реклама вокруг нас. — К.: Реклама, 1983. — 160 с.

31. Снарський О. Шрифт в мистецтві художнього оформлення (аль-
бом-посібник) — К.: Реклама, 1975. — 185 с.

32. Семченко П. Основи шрифтовой графики. — Минск: Вища шк.,1978.-96с.

33. Художсственное конструирование и оформление книги. — М.:Книга, 1971.-248 с.

34. Фаворский В.А. "О шрифте" в книзі "Об искусстве, о книге, о
гравюре". — М.: Искусство, 1986.—127с.

35. Фотонаборньїешрифти.Т. 1,2.Сост. КозубовТ.И.,ЕфимовВ.В.-М.: Книга, 1983.-287 с.

36. ШицгалА.Г. Русскийтипографский шрифт. - М.: Книга, 1985. 255 с.

37. ЮрьевФ. І. Цвет в искусстве книги,— К.: Вища шк., 1987. — 238 с.

38. Куленко М. Основи графічного дизайну, - К.:Кондор, 2006.- 449с.


 

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 1.

Поняття письмо і шрифт. Значення розвитку рукописного шрифту для формування сучасної системи письма. Взаємовідносини письма та друку.

Унціальне письмо. Принципи накреслення літер.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 2

Найдавніші системи писемності (піктографічна, ідеографічна, логографічна, буквено-звукове письмо).

Шрифт каролінгського відродження – каролінгський мінускул. Пропорції літер та прийоми написання.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 3.

Поява першої алфавітної системи.

Грецьке письмо. Форми та пропорції літер, кут нахилу пера. Поняття «бустрофедон».

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 4.

Латинське письмо. Капітальний квадратний шрифт. Основні прийоми написання.

Поняття точки, лінії, плями у типографі ці. Їх взаємозалежність.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Варіант 5.

Капітальний рустичний шрифт. Кут нахилу пера та основні прийоми.

Колір у типографіці. Історія та сучасні традиції використання кольору.

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 6.

Напівунціальний шрифт. Основні відмінності від старого унціалу. Прийоми написання.

Поняття тональної колірності шрифта. Особливості тональних розрядок в газетній та книжковій продукції, в рекламі.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 7.

Готичне письмо ХІ –ХІV ст. Форма та написання шрифту «текстура».

Сучасне прочитання форм давньоруської писемності. Використання шрифтів, автори та їх розробки.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 8.

Поширення «бастарди». Основні прийоми написання.

Скоропис як вид кириличного письма. Період розквіту українського скоропису.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

З навчальної дисципліни «Шрифт»

Для студентів спеціальності________________________________

Напрямку підготовки___________________________________

Варіант 9.

Швабахер» як шрифт Середньовіччя. Його форми і характер написання.

Поняття «оптичного поля» літери, вирівнювання контрформ.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2008 р.

Зав. кафедрою_________________________________

Комплексна контрольна робота

 

Варіант 10.

Варіант 11.

Варіант 12.

Варіант 13.

Варіант 14.

Варіант 15.

Варіант 16.

Ім.. В. Стефаника

Кафедра дизайну

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Проректор з навчальної роботи

«_____»________________________200__р.

 

 

Пакет

комплексної контрольної роботи

з дисципліни шрифт

 

галузь знань, напрям підготовки _________

напрям підготовки, спеціальність _________

 

Розглянуто на засіданні кафедри___________________________________

Протокол№______від__________________

 

Завідувач кафедри_____________________

 

 

Івано-Франківськ, 2008

 

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №1.

 

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №2.

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №3.

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №4.

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №5.

 

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №6.

 

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №7.

 

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №8.

 

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №10.

 

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №11.

 

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

 

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №12.

 

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №13.

 

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №14.

 

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №15.

Практична робота.

 

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою_________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника.

Інститут мистецтв.

 

 

Спеціалізація ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН Семестр V

Навчальний предмет ШРИФТ

 

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ №16.

 

Практична робота.

Затверджено на засіданні кафедри__________________________________

______________________ протокол №____ від ««_____________2010 р.

Зав. кафедрою________________________________ проф. Станкевич М.Є.

Ім.. В. Стефаника

Кафедра дизайну, історії і теорії мистецтва

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Проректор з навчальної роботи

«_____»________________________200__р.

 

 

Пакет

програмних вимог

з дисципліни шрифт

 

галузь знань, напрям підготовки образотворче мистецтво

напрям підготовки, спеціальність дизайн, спеціалізація графічний дизайн

 

Розглянуто на засіданні кафедри___________________________________

Протокол№______від__________________

 

Завідувач кафедри проф. Станкевич М.Є.

 

КУРС ІІІ

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ – ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН

ДИСЦИПЛІНА – ШРИФТ

Семестр V, модуль І.

Укладач Бабій Н.П.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-19; просмотров: 185; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.251.72 (0.182 с.)