Тема: «Пігмаліон» Б.Шоу – зразок «драми дискусії» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: «Пігмаліон» Б.Шоу – зразок «драми дискусії»



План

1.Драма «Пігмаліон»- втілення естетичних і соціальних принципів драматурга. Переосмислення автором міфу про Пігмаліона.

2.Проблематика твору.

3.Парадокс – сюжетна основа п´єси.

4.Система образів, авторське ставлення до героїв, подій твору.

Завдання для підготовчого періоду

1.Дати тлумачення поняттям:»парадокс», «квінтесенція», «Пігмаліон», «пуритани

2.Подумайте, що споріднює драму Б.Шоу з античним світом і що відрізняє.

3.Зіставте і порівняйте міф і драму.

Література

 

1. Гражданская 3. Б.Шоу. - М., 1979.

2. Ивашева В. Литература Великобритании XX века. - М., 1984.

3. Пирсон. Бернард Шоу. - М., 1972.

4. Хьюз Э. Бернард Шоу. - М, 1976.

5. Сіптарова С. В. Б. Шоу "Пігмаліон": матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література. - 2005. - № 5. - С. 42-44.

6. Гусєв А. Квіти запізнілого кохання. "Пігмаліон": Бернард Шоу і місіс Кембл // Всесвітня література і культура. - 2004. - № 1. - С. 13-15.

7. Гладишев В., Шошура С, Пономаръова І. Б.Шоу "Пігмаліон": матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література. - 2000. - № 2. - С.47-49.

8. Домановсъка Н. Від квіткарки до герцогині. Матеріали до уроку з вивчення п'єси Б. Шоу "Пігмаліон" (10 клас) // "ЗЛ". - 2005. - № 11 (411). - С. 11-12.

9. Васильєв Є. М. "Усе-таки Галатеї не зовсім подобається Пігмаліон". Матеріали до вивчення комедії Б. Шоу // Всесвітня література і культура. - 2004. - № 1. - С. 7-12.

 

Практичне заняття № 7

Тема: «Жанрова своєрідність казки притчі Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

План

1. Присвята казки-притчі, її своєрідність.

2. Малюнки юного художника і поради дорослим. Думки Екзюпері про дорослих.

3. Перша зустріч з Маленьким принцом. Причини, з яких він залишає свою планету.

4. Характеристика планет, які відвідав Маленький принц. Відкриття істини.

5. Роль постаті льотчика у казці.

Завдання для підготовчого періоду

 

1. Дайте тлумачення слів "планета", "притча".

2. Подумайте, чому Маленький принц після подорожі по Землі відчуває себе дуже нещасним?

3. Чому автор вдається до зображення нереального світу?

4. Намалюйте карту подорожі Маленького принца.

 

Література

 

1. История французской литературы. - Т. 4. - М., 1963.

 

2. Скоцик Л. Подорож у Всесвіті. Життєві уроки маленького принца за твором А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц" // "ЗЛ". - 2006. - № 12 (460). - С. 12-13.

 

3. Циганок С. Життя і творчість Екзюпері. Історія створення казки "Маленький принц" // "ЗЛ". - № 10 (410). - С. 15-16.

 

4. Маяковсъка Л. "Маленький принц" А. Екзюпері // "ЗЛ". - № 10 (410). - С. 19-21.

 

5. Городенко Л. М. Система уроків за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц" // Зарубіжна література. - 2004. - № 3. - С. 34-36.

 

6. Берко І. Цінності дитинства // "ЗЛ". - 2004. - № 17. - С. 10-11.

 

6. Айрих Л. Філософська казка А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц". 8 клас // "ЗЛ". - 2005. - № 10 (410). - С. 17-18.

 

 

Практичне заняття № 8

Тема: Показ драматичних суперечностей людського буття у повісті-притчі Е. Хемінгуея "Старий і море"

План

1. Історія написання повісті, її жанрова своєрідність.

2. Сюжет повісті-притчі, головні лейтмотиви.

3. Зіткнення різних життєвих позицій: старий Сантьяго і хлопчик Манолін.

4. Символи та їх роль у повісті.

5. Авторська позиція у творі.

 

Завдання для підготовчого періоду

1. Визначте за словником, що таке лейтмотив, які його характерні риси.

2. Прослідкуйте розвиток лейтмотивів, доберіть із тексту відповідні цитати:

- "надзвичайна риба";

- "бейсбол";

- "самотність";

- "леви" тощо.

3. Поясніть поняття "підтекст", "ефект айсбергу".

4. Доведіть, що "Старий і море" - філософська повість.

Література

 

1. АнастасъееН. Творчество Эрнеста Хемингуея. - М., 1981.

2. Гордєєеа Л. В. "Людина не для того створена, щоб терпіти поразки..." Твори Е. Хемінгуея // Зарубіжна література. - 1998. - № 2.

3. Гордєєеа Л. В. "Людина не для того створена, щоб терпіти поразки...". Вивчення творів Е. Хемінгуея // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2004. - № 9. - С. 15-18.

4. Грибанов В. Хемингуей. - М., 1971.

5. Денисова Т. Ернест Хемінгуей. Життя і творчість. - К., 1972.

6. Доценко С. С. Перемога чи поразка? За повістю Е. Хемінгуея "Старий і море". 11 кл. // Зарубіжна література в навчальних закладах. - 2004. - № 3. - С. 27-29.

7. Кошкин И. Эрнест Хемингуей. - М., 1966.

 

Практичне заняття № 9

 

Тема: Філософія життя, краси, насолоди і мистецтва в романі Оскара Вайльда "Портрет Доріана Грея"

План

 

1. Історія створення роману. Філософія гедонізму та її вираження у творі.

 

2. Тема мистецтва, основна проблематика роману.

3. Ідейно-композиційна роль образу лорда Генрі.

4. Тема краси. Сутність трагедії Доріана Грея.

5. Характер образу художника у романі.

6. Парадокси та їх значення у творі.

 

Завдання для підготовчого періоду

1. Поясніть символічне значення портрета Доріана Грея.

2. Простежте шляхи морального падіння героя.

3. Поміркуйте над запитанням:

o Ціна, яку сплатив Доріан за вічну молодість і красу: чи не зависока вона?

4. Складіть логічну схему за твором.

 

Література

 

1. Кривина Т. Что знал о красоте О. Уайльд? // "ЗЛ". - 2006. - № 7 (455). - С. 15-21.

2. Булъваренко Л. Прекрасний принц з потворною душею (О. Вайльд "Портрет Доріана Грея" 10 клас) // "ЗЛ". - 2006. - № 7. - С. 13-14.

3. Свічкарьова І.Б. Вчимося інтерпретації художнього тексту (Урок-дослідження за романом О.Вайльда "Портрет Доріана Грея") // Всесвітня література. - 2003. - № 12. - С. 30-32.

4. Новик С. М. Уайльд і його роман "Портрет Доріана Грея". 10 клас // Зарубіжна література. - 2003. - № 6. - С. 32-33.

5. Стамат Т. В. Формувати самостійність і незалежність естетичних суджень (Конспект уроку за романом О. Вайльда "Портрет Доріана Грея") // Всесвітня література. - 2004. - № 8. - С. 26-29.

6. Удовиченко Л. М. Афоризми письменника як засіб осмислення його творчості. Підсумковий урок за романом О.Вайльда "Портрет Доріана Грея" // Всесвітня література. - 2005. - 33. - С. 19-22.

 

 

Практичне заняття № 10

 

Тема: "Втраченого покоління" у романі Е.-М. Ремарка "Три товариші"

 

 

План

1. Сповідальна проза Ремарка. Тема "втраченого покоління" в романі.

2. Роман "Три товариші" - життєвий біль Ремарка.

3. Система образів у романі. Життя "маленької людини".

4. Тема кохання.

5. Наслідки анархії у країні.

 

Завдання для підготовчого періоду

 

1. Подумайте, з якими творами тематично можна порівняти роман "Три товариші"?

2. Поясніть, чому головних героїв відносили до "втраченого покоління"?

3. Порівняйте роман "Три товариші" із романом "На західному фронті без змін". У чому їх спорідненість?

 

Література

 

1. Боровська Є. М. Чи справді покоління втрачене? (Матеріали до уроку за романом Ремарка "Три товариші". 11 клас) // Всесвітня література. - 1999. - № 4. - С. 38-39.

2. Хом 'як Т. В. Світові війни очима Е. М. Ремарка // Всесвітня література та культура. - 2005. - № 6. - С. 29-31.

3. Богословский В. И. История зарубежной литературы XX века. 1917 - 1945. - С. 110-117.

4. Ворончук Л. Е. - М. Ремарк. Відображення життя рідного народу першої половини XX ст. // Все для вчителя. - 2004. - № 4-5. - С. 10.

 

 

Питання до іспиту

1.Місце модернізму у культурі XX століття. Філософські засади
модернізму.

2.Художнє новаторство письменників - модерністів.

3.Нові сучасні аспекти у вивченні модернізму.

4.Загальна характеристика розвитку лірики першої половини XX століття.
Розмаїття її форм, тем, виражально-зображальних засобів.

5.Загальна характеристика творчості Гійома Аполлінера. Українська тема в
творчості поета.

6.Загальна характеристика поезії Райнера - Марії Рільке. Рільке та
слов'янський світ.

7." Срібна доба" російської поезії як найвищий її злет. Художні здобутки та
найвидатніші представники цієї поезії.

8.Футуризм як найрадикальніша авангардистська течія, його естетичні
засади.

9.Основні теми, мотиви лірики Володимира Маяковського

10.Місце і роль поезії Анни Ахматової в розвитку поезії XX століття.

11.Художня своєрідність поезії Сергія Єсеніна.

12.Основні теми, мотиви, пафос творів Марини Цвєтаєвої.

13.Світ культури в поезії Йосипа Бродського. Значення творчості Бродського

для літератури XX століття. \

14.Філософсько-естетичні засади сюрреалізму. ^-

 

15.Література "потоку свідомості", її філософське - естетичні засади.

*

16.Роман "Улісс" Джемса Джойса - "флагман модерністської прози XX століття" (Д.Затонський). Вплив Джойса на світову культуру.

 

17.Міфологія і сучасність у романі Джеймса Джойса «Улісс".

18.Концепція світу та людини в творчості Франца Кафки. Кафка і

слов'янський світ.

19.Новела "Перетворення" як програмний твір Франца Кафки.

20.Тема митця та мистецтва в новелах Томаса Манна.Томас Манн та

слов'янський світ.

21.Загальна характеристика екпрессіонізму як напрямку у мистецтві XX

століття.

22.Еріх-Марія Ремарк та тема " втраченого покоління"в його творчості. 23.Значення Бертольда Брехта для оновлення театру XX століття "Епічна

драма", її основні риси.

24.Особливості драматичного конфлікту та розвитку сценічної дії в п'єсі Бертольда Брехта "Матінко Кураж та її діти".

25. Філософська символіка роману Михайла Булгакова "Майстер та Маргарита".

26.Система образів роману Михайла Булгакова "Майстер та Маргарита". 27.Філософсько-соціальні проблеми роману Джека Лондона "Мартін Ідей".

Тема культури в творі.

28.Функція назви твору Ернста Хемінгуея "Прощавай, зброє"!

29.Проблема героя в творчості Ернста Хемінгуея. Роман "Прощавай, зброє!"

Своєрідність стилю творів письменника.

30.Жанрова своєрідність твору Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц".

31.Система образів твору Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц".


32.Проблематика книг Генріха Белля. Особливості психологізму творів

Белля.

33.Загальна характеристика творчості Германа Гессе. Проблема особливості і мистецтва в романі "Степовий вовк".

*

З4.Жанрова своєрідність твору Вільяма Голдінга "Володар мух".

35.Загальна характеристика науково-фантостичної літератури. Місце

наукової фантастики у сучасній культурній парадигмі.

З6.Жанр антиутопії у світовій літературі XX століття.

37.Концепція світу та людини в творах Альберта Камю.

38.Художня своєрідність роману Альберта Камю "Чума".

 

 

Методичні рекомендації до виконання самостійної роботи

Самостійна робота студента (СРС) - це самостійна діяльнісгь-навчання студента, яку науково-педагогічний працівник планує разом зі студентом, але виконує її студент за завданнями та під методичним керівництвом і контролем науково-педагогічного працівника без його безпосередньої участі. Самостійна робота студента є одним із засобів оволодіння навчальним матеріалом у позааудиторний час, важливим резервом підвищення ефективності навчання.

Ефективність самостійної роботи залежить від таких умов:

- доцільне поєднання обсягу аудиторної та самостійної роботи;

- своєчасне й вичерпне інформування студентів про самостійну роботу та терміни її виконання;

- забезпечення студентів необхідними інформаційними та навчально-методичними джерелами;

- аналіз результатів самостійної навчальної роботи, їх оцінка, обов'язкове порівняння здобутих результатів з очікуваними;

- достатня робота з обдарованими студентами;

- облік самостійної роботи веде викладач у довільній формі;

- у межах залікового кредиту викладач виставляє в академічному журналі узагальнюючу традиційну оцінку за результатами самостійної роботи, яка враховується при виведенні підсумкової оцінки з дисципліни. (Див. Положення про оцінювання знань студентів).

Мета, зміст і форми самостійної роботи визначаються відповідно до вимог державних стандартів вищої освіти та нормативно-методичних документів. Цей вид навчальної роботи регламентується Положенням про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах України, затвердженим наказом Міністерства освіти України від 02.06.93 р. № 161. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, визначається навчальним планом і повинен становити не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення конкретної дисципліни.

Мета самостійної роботи студентів:

- розширення та поглиблення отриманих у процесі аудиторної роботи знань з конкретної дисципліни;

- засвоєння нового матеріалу в межах програми без прямої допомоги викладача;

- розвиток творчих здібностей та активізація розумової діяльності студентів;

- формування в студентів потреби безперервного самостійного поповнення знань;

- розвиток морально-вольових зусиль студентів.

Завдання та організація самостійної роботи студентів: навчити студентів самостійно набувати знання;формувати здатність самостійно вирішувати нестандартні проблеми, приймати неординарні рішення;критично сприймати навчальний матеріал і осмислювати його.

Обсяг та зміст самостійної роботи студентів визначається викладачем у відповідності з навчальним планом та навчальною програмою дисципліни в робочому плані вивчення тієї або іншої дисципліни. В робочому плані викладача зазначаються теми навчальної програми, що виносяться на самостійне вивчення, кількість годин для самостійного опанування навчального матеріалу, семінарські заняття для розгляду самостійно опанованих тем. Крім того, в межах кожної дисципліни складаються заходи щодо забезпечення самостійної роботи за такою формою:

- опрацювання рекомендованої літератури;

- ознайомлення із зразками методичних матеріалів;

- розробка уроків, позакласних заходів і методичних рекомендацій;

- аналіз програм навчальних предметів(обов’язкових і за вибором), факультативів, спецкурсів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України до використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх закладів;

- аналіз календарно-тематичного планування з української літератури;

- аналіз шкільних підручників;

- повторення та систематизація навчального матеріалу;

- написання рефератів, тез, статей, рецензій тощо;

- анотування наукових джерел;

- добір та опрацювання фахової літератури;

- пошук інформації в мережі Інтернет.

 

Під час опрацювання окремих теоретико-методичних тем застосовують такі види записів: складання плану; виписування цитат; записи висновків, складання тез; складання конспекту; написання реферату; рецензування; систематизація зведених оглядів; підготовка зведеного конспекту; складання схем, таблиць; запис власних думок; записи окремих слів із обґрунтуванням їх значення та ін.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 401; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.218.184.214 (0.078 с.)