Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Вопрос2. Бел мова у сями индаеурапейских моу.↑ Стр 1 из 5Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Вопрос1. Мова и соцыум Усе тыя сувязі паміж людзьмі, цалкам грунтуюцца на мове. Мова – з'ява біялагічная і псіхічная. У гэтым праяўляецца дваісты характар мовы: з аднаго боку, яна з'ява індывідуальная, бо ўласціва чалавеку. З другога боку, – з'ява грамадская (ці сацыяльная), бо належыць канкрэтнай грамадскай супольнасці. Яна аснова і форма грамадскай свядомасці і разам з тым унікальны і універсальны сродак зносін людзей, феномен духоўнай культуры чалавецтва Мова забяспечвае бесперапыннасць этнічнага і культурнага развіцця любой грамадскай супольнасці на працягу яе гісторыі, з'яўляецца спосабам захавання адзінства народа ў прасторы і часе. Праблема паходжання мовы з’яўляецца цалкам гіпатэтычнай. 2 асноўныя накірункі вырашэння праблемы:а) мова створана чалавекам у працэсе яго эвалюцыйнага развіцця;б)мова створана звышнатуральнай сілай. Самая старажытная філасофская канцэпцыя мовы – лагасічная (логасная). Яна пабудавана на міфолага-рэлігійных уяўленнях пра мову як дар Бога і існуе ў некалькіх разнавіднасцях: ведычнай, канфуцыянскай, біблейскай. З XVI ст. у Еўропе пашыраецца тэорыя паходжання мовы, у аснове якой ляжыць філасофская канцэпцыя «грамадскай дамоўленасці»( грамадская дамоўленасць адрознівае чалавечае грамадства ад першабытнага статка.) Пазней на гэтай аснове былі распрацаваны этымалагічныя, ці натуралістычныя, гіпотэзы паходжання мовы: гукапераймальная, выклічнікавая.Вялікая ўвага праблеме паходжання і развіцця мовы надавалася ў працах філосафаў.Русо,.Гердэра. Найбольш разгорнутае асвятленне атрымала гэтая праблема. у даследаваннях філосафа і лінгвіста Гумбальта.: узнікненне мовы абумоўлена ўнутранай праблемай чалавецтва. Мова – гэта жывая дзейнасць чалавечага духу, адзіная энергія народа, Канцэпцыя Гумбальта апіралася на ідэю ўзаемазвязнага развіцця мовы, мыслення і «духу народа». У XIX ст. была распрацавана т.зв. матэрыялістычная тэорыя паходжання мовы, ці «працоўная», або «сацыяльная». Паводле яе, мова ўзнікла як вынік сумеснай дзейнасці перашабытных людзей Функцыі мовы ў грамадстве 1)камунікатыўная (сродак узаемаадносін паміж людзьмі) 2) пазнавальная (забяспечвае магчымасць думаць і пазнаваць свет). –гэта асноуныя. Прыватныя: 1) рэгулятыўная (людзі наладжваюць кантакты паміж сабой),2) акумулятыўная – функцыя назапашвання, захавання традыцый, культуры, У складзе пазнавальнай функцыі: намінатыўную – функцыя наймення прадметаў, і эмацыйную – функцыя выражэння эмоцый, пачуццяў. 3) эстэтычная, ці паэтычная (ўздзеянне на пачуцці і думкі чалавека) 4)этнічная( выступае прыкметай, сімвалам нацыі) Беларуская мова – мова беларускага народа, форма яго духоўнай культуры. Гэта – «адзежа душы.Нацыянальная мова – матэрыялізаваная душа народа (мае спецыфічныя фанетычныя, лексічныя, граматычныя адзнакі: заўсёды цвёрдае вымаўленне гукаў [р], [ч], наяўнасць складаных гукаў [дз], [дж], мілагучнае спалучэнне зычных і галосных. Тэрмін родная мова, выкарыстаны ў час перапісу насельніцтва Беларусі 1999 года, паказаў наступнае: болей за 40 % сцвердзілі, што карыстаюцца беларускаю моваю як формаю зносін паўсядзённа. Мова – не толькі сродак, з дапамогай якога людзі абменьваюцца інфармацыяй. Гэта люстэрка жыцця народа, яго грамадскага і культурнага развіцця.. Мова – не толькі спосаб захавання духоўнасці і культуры, але і ў пэўнай ступені сродак іх фарміравання.
Вопрос2. Бел мова у сями индаеурапейских моу. На аснове падабенства роднасныя мовы аб’ядноўваюцца ў моўныя сем’і: індаеўрапейская, цюркская, угра-фінская, кітайска-цібецкая, мангольская, семіта-хаміцкая і інш. У сваю чаргу, моўныя сем’і могуць распадацца на моўныя групы і падгрупы. Беларуская мова належыць да індаеўрапейскай моўнай сям’і, славянскай групы, усходнеславянскай падгрупы. 4-3 ст.да н.э.-утварэнне индаеурапейская сями. Иснуе 11 моуных сямей. Індаеўрапейскія мовы – самая вялікая ў свеце моўная сям’я. Індаеўрапейская сям’я моў падзяляецца на 12 груп: індыйская, германская (англійская, нямецкая, галандская, г. д.), раманская (іспанская, італьянская, французская, румынская і г. д.), славянская, балтыйская (літоўская, латышская і мёртвая пруская мова), кельцкая (ірландская, шатландская і г. д.), іранская (персідская, афганская, таджыкская і г. д.), грэчаская, армянская, албанская, хецкая, тахарска я. Славянская група распадаецца на тры падгрупы: усходнюю (беларуская мова, руская, украінская), заходнюю (польская, чэшская, славацкаая, сербалужыцкая, мёртвая палабская), паўднёвую (балгарская, македонская, сербскахарвацкая, славенская, мёртвая стараславянская). Увогуле, славянскія мовы – пятая паводле распаўсюджанасці група моў на Зямлі (пасля кітайскай, індыйскай, германскай і раманскай). Вопрос3. Славянская моуная група Славянскія мовы выдзеліліся з індаеўрапейскай мовы на мяжы ІІІ і ІІ тысячагоддзяў да н. э. ІІІ да н.э. -І тыс. н. э. –агульнаславянскі перыяд(мову славян гэтага часу называюць агульнаславянскай, або праславянскай.) Яна складалася з блізкароднасных племянных дыялектаў. Даследчыкі вылучаюць тры асноўныя дыялекты, якія ўмоўна называюць усходнім, заходнім, паўднёвым. Паступова славяне пашыралі тэрыторыю свайго рассялення і за час вандровак па Еўропе сувязі У УІ-УІІ ст. н. э. завяршылася рассяленне славян і ўтварыліся тры групы славянскіх плямён (усходнія, заходнія і паўднёвыя славяне). Пазней на іх аснове пачнуць складвацца асобныя народнасці. У ІХ ст. усходнія славяне ўтварылі феадальную дзяржаву Кіеўская Русь, а ў канцы Х ст. на нашыя землі прыйшло хрысціянства, разам з ім і пісьменнасць на стараславянскай (царкоўнаславянскай) мове – першай літаратурна-пісьмовай мове ўсходніх славян. На гэты час яшчэ не было кнігадрукавання, таму ўсе пісьмовыя помнікі рукапісныя. (Буйныя цэнтры старажытнай пісьменнасці на Беларусі: Полацк, Тураў, Пінск, Смаленск, Слуцк, Мазыр). (казанні, павучанні, словы, малітвы епіскапа Кірылы Тураўскага; словы-прамовы царкоўнага дзеяча, філосафа палескага Златавуста; пісьмовая спадчына пісьменнікаў-асветнікаў Клімента Смаляціча і Аўраама Смаленскага). Асаблівай увагі заслугоўвае культурна-асветніцкая дзейнасць Ефрасінні Полацкай (заснавала жаночы і мужчынскі манастыры і царкву ў Полацку, скрыпторыі – майстэрні, у якіх перапісваліся свяшчэнныя кнігі; па яе загаду майстрам Лазарам Богшам у 1161 г. быў створаны надзвычайнай прыгажосці крыж, надпіс на якім зроблены таксама на царкоўнаславянскай мове). Дзяржаўнай жа мовай Кіеўскай Русі з’яўлялася старажытнаўсходнеславянская, ці старажытнаруская мова, утвораная шляхамсінтэзу стараславянскай мовы і жывой гутарковай мовы ўсходніх славян. На старажытнаўсходнеславянскай мове напісаны такія творы, як «Слова пра паход Ігаравы», «Аповесць мінулых гадоў», «Руская праўда», «Слова мітрапаліта Іларыёна», «Астрамірава Евангелле», творы Уладзіміра Манамаха, а таксама шматлікія гандлёвыя дагаворы, граматы, грашовыя разлікі, надпісы на прадметах матэрыяльнай культур). Такім чынам, да ХІІІ ст. існавала адносна адзіная пісьмовая мова ўсходніх славян, аднак гаварылі продкі рускіх, беларусаў і ўкраінцаў па-рознаму. Вопрос1. Мова и соцыум Усе тыя сувязі паміж людзьмі, цалкам грунтуюцца на мове. Мова – з'ява біялагічная і псіхічная. У гэтым праяўляецца дваісты характар мовы: з аднаго боку, яна з'ява індывідуальная, бо ўласціва чалавеку. З другога боку, – з'ява грамадская (ці сацыяльная), бо належыць канкрэтнай грамадскай супольнасці. Яна аснова і форма грамадскай свядомасці і разам з тым унікальны і універсальны сродак зносін людзей, феномен духоўнай культуры чалавецтва Мова забяспечвае бесперапыннасць этнічнага і культурнага развіцця любой грамадскай супольнасці на працягу яе гісторыі, з'яўляецца спосабам захавання адзінства народа ў прасторы і часе. Праблема паходжання мовы з’яўляецца цалкам гіпатэтычнай. 2 асноўныя накірункі вырашэння праблемы:а) мова створана чалавекам у працэсе яго эвалюцыйнага развіцця;б)мова створана звышнатуральнай сілай. Самая старажытная філасофская канцэпцыя мовы – лагасічная (логасная). Яна пабудавана на міфолага-рэлігійных уяўленнях пра мову як дар Бога і існуе ў некалькіх разнавіднасцях: ведычнай, канфуцыянскай, біблейскай. З XVI ст. у Еўропе пашыраецца тэорыя паходжання мовы, у аснове якой ляжыць філасофская канцэпцыя «грамадскай дамоўленасці»( грамадская дамоўленасць адрознівае чалавечае грамадства ад першабытнага статка.) Пазней на гэтай аснове былі распрацаваны этымалагічныя, ці натуралістычныя, гіпотэзы паходжання мовы: гукапераймальная, выклічнікавая.Вялікая ўвага праблеме паходжання і развіцця мовы надавалася ў працах філосафаў.Русо,.Гердэра. Найбольш разгорнутае асвятленне атрымала гэтая праблема. у даследаваннях філосафа і лінгвіста Гумбальта.: узнікненне мовы абумоўлена ўнутранай праблемай чалавецтва. Мова – гэта жывая дзейнасць чалавечага духу, адзіная энергія народа, Канцэпцыя Гумбальта апіралася на ідэю ўзаемазвязнага развіцця мовы, мыслення і «духу народа». У XIX ст. была распрацавана т.зв. матэрыялістычная тэорыя паходжання мовы, ці «працоўная», або «сацыяльная». Паводле яе, мова ўзнікла як вынік сумеснай дзейнасці перашабытных людзей Функцыі мовы ў грамадстве 1)камунікатыўная (сродак узаемаадносін паміж людзьмі) 2) пазнавальная (забяспечвае магчымасць думаць і пазнаваць свет). –гэта асноуныя. Прыватныя: 1) рэгулятыўная (людзі наладжваюць кантакты паміж сабой),2) акумулятыўная – функцыя назапашвання, захавання традыцый, культуры, У складзе пазнавальнай функцыі: намінатыўную – функцыя наймення прадметаў, і эмацыйную – функцыя выражэння эмоцый, пачуццяў. 3) эстэтычная, ці паэтычная (ўздзеянне на пачуцці і думкі чалавека) 4)этнічная( выступае прыкметай, сімвалам нацыі) Беларуская мова – мова беларускага народа, форма яго духоўнай культуры. Гэта – «адзежа душы.Нацыянальная мова – матэрыялізаваная душа народа (мае спецыфічныя фанетычныя, лексічныя, граматычныя адзнакі: заўсёды цвёрдае вымаўленне гукаў [р], [ч], наяўнасць складаных гукаў [дз], [дж], мілагучнае спалучэнне зычных і галосных. Тэрмін родная мова, выкарыстаны ў час перапісу насельніцтва Беларусі 1999 года, паказаў наступнае: болей за 40 % сцвердзілі, што карыстаюцца беларускаю моваю як формаю зносін паўсядзённа. Мова – не толькі сродак, з дапамогай якога людзі абменьваюцца інфармацыяй. Гэта люстэрка жыцця народа, яго грамадскага і культурнага развіцця.. Мова – не толькі спосаб захавання духоўнасці і культуры, але і ў пэўнай ступені сродак іх фарміравання.
Вопрос2. Бел мова у сями индаеурапейских моу. На аснове падабенства роднасныя мовы аб’ядноўваюцца ў моўныя сем’і: індаеўрапейская, цюркская, угра-фінская, кітайска-цібецкая, мангольская, семіта-хаміцкая і інш. У сваю чаргу, моўныя сем’і могуць распадацца на моўныя групы і падгрупы. Беларуская мова належыць да індаеўрапейскай моўнай сям’і, славянскай групы, усходнеславянскай падгрупы. 4-3 ст.да н.э.-утварэнне индаеурапейская сями. Иснуе 11 моуных сямей. Індаеўрапейскія мовы – самая вялікая ў свеце моўная сям’я. Індаеўрапейская сям’я моў падзяляецца на 12 груп: індыйская, германская (англійская, нямецкая, галандская, г. д.), раманская (іспанская, італьянская, французская, румынская і г. д.), славянская, балтыйская (літоўская, латышская і мёртвая пруская мова), кельцкая (ірландская, шатландская і г. д.), іранская (персідская, афганская, таджыкская і г. д.), грэчаская, армянская, албанская, хецкая, тахарска я. Славянская група распадаецца на тры падгрупы: усходнюю (беларуская мова, руская, украінская), заходнюю (польская, чэшская, славацкаая, сербалужыцкая, мёртвая палабская), паўднёвую (балгарская, македонская, сербскахарвацкая, славенская, мёртвая стараславянская). Увогуле, славянскія мовы – пятая паводле распаўсюджанасці група моў на Зямлі (пасля кітайскай, індыйскай, германскай і раманскай).
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 853; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.192.250 (0.007 с.) |