Створення деталі в зборці та виконання розрізу моделі 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Створення деталі в зборці та виконання розрізу моделі



Ціль роботи

Оволодіти навиками деталі в зборці та виконання розрізу тривимірної моделі за допомогою системи КОМПАС-3D

Порядок виконання роботи

На деякий час зробіть невидимими (за допомогою команди Сховати контекстного меню кожного компонента в дереві зборки) кришку редуктора і зубчасте колесо. Це зроблено для того, щоб вони не заважали нам під час побудови. Виділіть плоску грань в шпонкових пазу під колесом на відомому валу (рис. 3.126) і натисніть кнопку Створити деталь. Система запропонує ввести ім'я створюваного компоненту і вказати шлях, куди зберігати файл нової деталі. Назвіть файл Шпонка 22.m3d (перший індекс - це номер валу, другий - номер шпонки на валу) і збережіть його в одну папку з усіма файлами редуктора.

Після збереження файлу зборка перейде в режим контекстного редагування, всі пасивні деталі будуть відображені зеленим кольором, а на вибраній площині відразу запуститься процес формування ескізу першої (базової) формотворною операції нової деталі.

 

Рисунок 10.1 - Виділення опорної площини для створення деталі в контексті зборки

 

Побудуйте профіль паза під шпонку. Створіть елемент видавлювання на побудованому ескізі, величину видавлювання встановіть рівної 14 мм (висота шпонки береться з довідкової літератури), напрямок - пряме.


Після видавлювання, не виходячи з режиму редагування деталі, відключіть видимість веденого вала, щоб мати доступ до нижньої грані шпонки. За допомогою операції Заокруглення створіть заокруглення радіусом 1 мм на верхній і нижній гранях шпонки. Завершіть процес контекстного редагування деталі, для чого слід віджати кнопку Редагувати на місці на панелі інструментів Поточний стан. Модель призматичної шпонки, що з'єднує ведений вал із зубчастим колесом, готова, причому відразу розміщена в потрібному місці зборки (рис. 10.2).

 

Рисунок 10.2 - Деталь шпонки спроектована прямо в зборці

 

Після завершення моделювання відновіть видимість раніше захованих компонентів.

Таким же способом побудуйте ще дві шпонки на вихідних ділянках обох валів. Висоту шпонок прийміть рівною 9 мм на швидкохідному валу і 12 мм на тихохідному. При бажанні ви можете додати шпонки в зборку звичайним чином, тобто просто завантаживши їх з файлів.

Повна 3D-модель одноступінчатого циліндричного косозубого редуктора готова (рис. 10.3).

Виконаємо розріз отриманої моделі.

Найпростіший варіант - створити перетин за допомогою однієї з площин (ортогональної, наприклад). Однак у цьому випадку модель втрачає реалістичність, стає складно уявити собі реальні габарити об'єкта, до того ж при перетині площиною можуть бути відсічені важливі конструктивні елементи і навіть цілі деталі. З даної причини рекомендую виконати перетин по ескізу, підібравши його таким чином, щоб не порушити реалістичне уявлення моделі і, разом з тим, максимально показати її склад.


Рисунок 10.4 - 3D-модель циліндричного одноступінчатого редуктора

 

Виділіть в дереві зборки площину ZX (В моделі ви вже просто не зможете дістатися до цієї площини) і натисніть кнопку Ескіз. Створіть в ескізі зображення з трьох відрізків (рис. 10.4).Вертикальний відрізок повинен починатися в точці початку координат ескізу, а довжина його повинна дорівнювати 259 мм (міжосьовому відстані). Початкові точки двох горизонтальних відрізків збігаються з кінцевими точками горизонтального відрізка. Довжина цих двох відрізків не настільки важлива, головне, щоб їх кінці (краю побудованого контуру) виходили за межі тіл зборки.

 

Рисунок 10.5 - Ескіз для вирізу

Вийдіть з режиму редагування ескізу і, не знімаючи з нього виділення, натисніть кнопку Перетин за ескізом на панелі інструментів Редагування зборки. Встановіть пряме напрям відсікання, але не поспішайте створювати операцію. Якщо ми зараз виконаємо розтин, то з зборки буде видалений весь матеріал, який потрапляє в зону відсікання. При цьому, крім корпусних деталей і кришок підшипників, буде видалена частина матеріалу валів, зубчастих коліс і пр., тобто якраз частина того, що ми зібралися показувати. У налаштуваннях операції Перетин за ескізом передбачена можливість встановлення обмеженого набору тіл, на які ця операція буде поширюватися.

Натисніть кнопку Область застосування на панелі спеціального управління, після чого на панелі властивостей з'явиться група кнопок Застосування і список компонентів, для яких буде застосовуватися дана операція. Натисніть кнопку-перемикач Вибрані компоненти і в дереві зборки або ж вікні моделі вкажіть ті компоненти, які необхідно розсікати. До цих компонентів слід віднести: корпус і кришку редуктора, кришки підшипників з боку відсікання, всі кріпильні елементи, які повністю потрапили в зону відсікання (включаючи копії масивів), кришка оглядового отвору, а також по два фіксуючі гвинти на кожній кришці підшипника, також потрапили в область перетину. Натисніть кнопку Створити об'єкт, щоб підтвердити завершення вибору компонентів (рис. 10.5). Тепер добре видно структуру редуктора, включаючи зачеплення, компоновку підшипникових вузлів, фіксацію кришок і т. п., при цьому сама модель не спотворена.

Рисунок 10.5 - Виріз в моделі редуктора


Висновки

 

У даних лабораторних роботах ми розглянули тривимірне моделювання в середовищі КОМПАС-3D. Сумлінне виконання лабораторних робіт дозволяє ґрунтовно закріпити теоретичний матеріал і отримати хороші навики проектування.

У теоретичних відомостях були висвітлені характерні аспекти твердотільного моделювання, а також особливості їх реалізації в тривимірному редакторові КОМПАС. Також стисло описані більшість команд дня побудови формоутворювальних операцій і допоміжних об'єктів, розказано про властивості тривимірних об'єктів і методи управління ними, достатньо детально описані принципи побудови деталей і складок (використання сполучень).

У лабораторних роботах розглянуто побудову повної тривимірної моделі редуктора та кожної окремої деталі (при цьому висловлюється методика побудова вінців зубчатих коліс, черв'яка, черв'ячного колеса і збірки їх в черв'ячну передачу, а також описується весь процес розробки 3D-моделей складних корпусних деталей), після - порядок створення збірки і розміщення в ній окремих деталей.



ЛІТЕРАТУРА

 

1. Інженерна та комп’ютерна графіка: Підручник / В. Є. Михайленко,

В. М. Найдиш, А. М. Підкоритов, І. А. Підкоритов, І. А. Скидан; За ред.

В. Є. Михайленка. - К.: Вища школа, 2000. - 342с.

2. Чертежно-графический редактор КОМПАС-3D: практ. руководство. -СПб.: АСКОН, 2001. — 474с.

3. Ганин Н. Б. КОМПАС-3D V8. - М.: ДМК Пресс, 2007. — 392 с.

4. Кидрук М. КОМПАС-3D V8. - СПб.: Питер, 2008. — 554 с.


Навчальне видання

 

 

Булига Юрій Володимирович

Сухоруков Сергій Іванович

 

КОМПЮТЕРНА ГРАФІКА

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

 

Лабораторний практикум

 

 

Редактор В. О. Дружиніна

Коректор 3. В. Поліщук

 

Оригінал-макет підготовлено С. Сухоруковим

 

Підписано до друку

Формат 29,7x42 . Папір офсетний.

Гарнітура Times New Roman.

Друк різографічний. Ум. друк. арк.

Тираж прим. Зам. №

 

 

Вінницького національного технічного університету,

науково-методичний відділ ВНТУ.

21021, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 95,

ВНТУ, ГНК, к. 114.

Тел. (0432) 59-85-32.

Свідоцтво суб’єкта видавничої справи

серія ДК № 3516 від 01.07.2009 р.

 

Віддруковано у Вінницькому національному технічному університет в комп’ютерному інформаційно-видавничому центрі.

21021, м. Вінниця, Хмельніщьке шосе, 95,

ВНТУ, ГНК, к. 114.

Тел. (0432) 59-85-32.

Свідоцтво суб’єкта видавничої справи серія

ДК № 3516 від 01.07.2009 р.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 92; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.147.124 (0.009 с.)