Оволодіти навиками побудови тривимірної моделі кришки редуктора за допомогою системи компас-3d 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Оволодіти навиками побудови тривимірної моделі кришки редуктора за допомогою системи компас-3d



Короткі теоретичні відомості

Кришка редуктора має деякі істотні відмінності зовнішнього вигляду, порядок її побудови буде таким же, як і процес створення корпусу. Більш того, більшість конструктивних елементів (фланці, місця кріплення кришок підшипників, бобишки) виконуються аналогічно тим же елементам на корпусі редуктора. З урахуванням цього процес формування тривимірної моделі кришки буде приведений у спрощеному вигляді.

Порядок виконання роботи

Створіть новий документ, встановіть орієнтацію Ізометрія XYZ і збережіть його в папку проекту під ім'ям Кришка редуктора.m3d.

1. Першим кроком, як і при виконанні моделі корпуса, буде створення фланця кришки. Це просто зробити: виділіть площину ZX, створіть в ній ескіз поздовжнього перетину фланця, після чого видавіть його у прямому напрямку на відстань 10 мм (товщина фланця кришки редуктора). Ескіз фланця можете скопіювати з моделі корпуса - його при цьому не доведеться якось редагувати або повертати, досить буде просто скопіювати в буфер обміну з одного ескізу і вставити з буфера в інший.

2. Налаштуйте оптичні властивості деталі, щоб вони відрізнялися від пропонованих за замовчуванням.

3. У верхній плоскій грані фланця побудуйте ескіз поперечного перерізу стінки кришки редуктора. Зображення ескізу повинно нагадувати поперечний переріз стінки корпусу. Різниця полягає лише в тому, що товщина стінки кришки менше товщини стінки корпусу і становить 7, 5 мм.

4. У кришці, на відміну від корпусу редуктора, немає передньої і задньої стінок, тому формування стінки кришки ми виконаємо за один виклик команди Кінематична операція. Направляючої буде служити контур кришки редуктора, взятий з головного виду креслення і розміщений в ескізі на площині ZY. Зверніть увагу: після копіювання контуру в ескіз його доведеться відобразити щодо осі X,оскільки система при створенні ескізу в площині ZY (Або паралельної їй) розміщує модель таким чином, що вона виявляється перевернутою (рис. 7.1).

5. Виконайте кінематичну операцію. Переконайтеся, що в групі кнопок Рух перетину натиснута кнопка Зберігати кут нахилу. Відразу зробіть невидимою ескіз-траєкторію (команда контекстного меню Сховати в дереві побудов). В результаті ви отримаєте стінку кришки редуктора (рис. 7.2).

 

Рисунок 7.1 - Ескіз траєкторії для створення стінки кришки редуктора

 

Рисунок 7.2 - Початок формування кришки редуктора

 

6. Створіть бічну стінку кришки при допомоги Операції видавлювання. Як і при побудові бічної стінки корпусу, виконуючи ескіз для видавлювання, користуйтеся прив'язками до вже існуючої геометрії деталі. По суті, зображення в ескізі являє собою еквідістанту до напрямної, що використовувалася в попередній операції. Контур в ескізі має бути замкнутий, тобто краю еквідістанти слід з'єднати відрізком. Сам ескіз повинен розміщуватися в площині, яка збігається з внутрішньою бічною гранню фланця, розміщеної вздовж довгої його боку. При такому розташуванні ескізу видавлювання виконується в протилежному до нормалі напрямку, а його величина дорівнює товщині стінки кришки (7,5 мм). Формування даного тривимірного елемента показано на рис. 7.3.

Рисунок 7.3 - Ескіз бічної стінки і сама стінка, «приклеєна» видавлюванням до моделі

 

7. Далі одна за іншою створіть місця кріплення кришок підшипників, а також бобишки на них. Порядок побудов аналогічний створенню таких же елементів корпусу. Для місць кріплення кришок підшипника спочатку виконуємо площину, зміщену щодо зовнішньої поверхні бічної стінки. Зсув цій площині має бути на 0,5 мм більше, ніж аналогічної площині в моделі корпусу, оскільки товщина стінки кришки на 0,5 мм менше, ніж стінки корпусу. Потім побудуйте два ескізи з півколом і відрізком, що з'єднує її кінці, в кожному. Один з ескізів розташуєте в зміщеною допоміжної площини, інший (який більше) - на зовнішній поверхні бічної стінки кришки редуктора. Виконайте операцію по перетинах.

8. Бобишки створюються аналогічно, тільки допоміжну площину для ескізу верхньої опорної площадки бобишок потрібно зміщувати в прямому напрямі (величину зміщення залишити тією ж, що і в корпусі, - 70 мм). Ескізи підстави і верхнього майданчика бобишок скопіюйте з моделі корпусу. Як і в корпусі, кожну праву Бобишки отримуйте за допомогою дзеркального копіювання (команда Дзеркальний масив панелі Редагування деталі). Не забудьте відразу приховати всі допоміжні площини. Після проведених перетворень модель прийме наступний вигляд (рис. 7.4). Зверніть увагу, що всі перераховані тривимірні елементи додані тільки з одного боку кришки, з іншого боку моделі на місці бічної стінки поки залишається діра.

Рисунок 7.4 - Додавання місць кріплення кришок підшипників і бобишок в модель кришки редуктора

 

9. За допомогою послідовних викликів команди Отвір побудуйте шість отворів під гвинти, що фіксують кришки підшипників. Отвір налаштуйте так, як описано в п. 18 і 19 при побудові корпусу. Координати отворів ті ж, але ординату скрізь потрібно брати зі знаком "-".

10. Створіть ребро жорсткості над місцем кріплення кришки підшипника тихохідного валу. Ескіз ребра розмістіть в площині XY приблизно так, як показано на рис. 7.5.

Рисунок 7.5 - Ескіз ребра жорсткості кришки редуктора

 

11. За допомогою елементів управління панелі властивостей налаштуйте параметри команди Ребро жорсткості:

· Положення ребра - в площині ескіза;

· Напрямок побудови - зворотне;

· Кут ухилу ребра - 3°;

· Товщина ребра (задається на вкладці Товщина) - 4 мм;

· Тип побудови тонкої стінки (вибирається із списку на вкладці Товщина) - середня площина.

12. Створіть ребро жорсткості (рис. 7.6). Над місцем кріплення кришок підшипника ведучого вала ребро жорсткості створювати не треба.

 

Рисунок 7.6 - Ребро жорсткості

 

13. Знову скористайтеся командою Дзеркальний масив панелі Редагування деталі і створіть копії бічної стінки бобишок і інших елементів кришки, симетричних відносно площини ZY. Для цього після виклику команди та вказівки площині симетрії, виділіть в дереві побудови моделі все формотворчих операції, крім перших двох (видавлювання та кінематичної), потім натисніть кнопку Створити об'єкт.

14. Створіть отвори під болти в бобишках і під підшипники в кришці способом, аналогічним описаному для корпусу. Щоб спростити завдання, скористайтеся готовими ескізами з моделі корпуса редуктора.

15. Сформуйте заокруглення на фланцях, опорних площадках бобишок і інших місцях в моделі кришки (рис. 7.7).

 

Рисунок 7.7 - Доопрацювання кришки редуктора

16. Залишилося сформувати отвір, що дозволяє оглядати нутрощі редуктора без його зупинки і розбирання, а також чотири отвори під болти, які будуть фіксувати кришку оглядового отвору на кришці редуктора. Ці отвори створимо за допомогою команди Вирізати видавлюванням панелі Редагування деталі, а ескіз для цієї операції розмістимо на плоскій грані верхньої стінки редуктора. В ескізі необхідно побудувати прямокутник розміром 100 x 75, після чого створити заокруглення на його кутах радіусом 10 мм кожне. Саме розміщення прямокутника в ескізі не настільки важливо, головне, щоб точка перетину його діагоналей знаходилася на осі Y. Навпаки середини кожної сторони прямокутника створіть коло радіусом 4, 5 мм. Центри верхньої та нижньої окружностей повинні бути віддалені від сторін прямокутника на 12,5 мм, центри бічних кіл - на відстань вдвічі менша (рис. 7.8).

Рисунок 7.8 Ескіз для вирізання оглядового отвору

 

Модель кришки редуктора готова (рис. 7.9).

 

Рисунок 7.9 - 3D-модель кришки редуктора


Лабораторна робота 8



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 93; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.18.220.243 (0.008 с.)