Тестові завдання до теми «Наукове пізнання» 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тестові завдання до теми «Наукове пізнання»



1. Епістемологія є самосвідомістю:

а) самопізнання

б) пізнання

в) наукового пізнання

г) повсякденного пізнання

2. Гносеологія та епістемологія — це:

а) синоніми, бо позначають те ж саме — теорію пізнання;

б) різні напрями вивчення пізнання, оскільки гносеологія досліджує загальні умови пізнання, а епістемологія — знання (переважно наукове);

в) різні напрями пізнання, але їх часто розглядають як синоніми.

г ) зовсім протилежні напрями пізнання, кожний із яких розвивається своїм шляхом

3. Емпіричнеі теоретичне є насамперед категоріями:

а) гносеології

б) епістемології

в) аксіології

г) праксеології

4. Емпіричне і теоретичне в науковому пізнання розрізняються за:

а) метою

б) рівнем

в) змістом

г) абстрагованістю

ґ) методологічною спрямованістю

5. До специфіки повсякденного знання і пізнання відносять те, що воно:

а) є чітко фіксованим

б) сплутує сутність і явище

в) є універсальним

г) не розрізняє об’єкта і суб’єкта

6.До специфіки наукового пізнання відносять те, що воно є насамперед:

а) цілісним

б) якісним

в) методично зорганізованим

г) заангажованим

7.До методів емпіричного рівня наукового пізнання відносять:

а) переживання

б) спостереження

в) хвилювання

г) вимірювання

ґ) абстрагування

д) експеримент

8.До методів раціонального рівня наукового пізнання відносять:

а) мантику

б) системно-структурний аналіз

в) аксіоматику

г) екзегетику

ґ) гіпотико-дедуктивні побудови

9.До форм розвитку наукового пізнання відносять:

а) парадигму

в) факт

г) органон

ґ) проблему

д) фантазію

ж) гіпотезу

з) проспект

і) теорію

10. Наука, це, насамперед:

а) спеціалізований та спеціально організований вид пізнання, що спрямований на продукування найвиправданіших та достовірних знань

б) спосіб існування допитливих людей, які згідні ризикувати всім, заради отримання нових знань.

в) пізнання, що спрямоване на забезпечення підвищення ефективності виробничої діяльності.

11.До класичного розуміння істини відносять принцип:

а) несуперечливості

б) кореспонденції

в) еквівалентності

г) консеквентності

12. До некласичного розуміння істини відносять принцип:

а) конвергенції

б) когеренції

в) інструментальності

г) експериментальності

1 3. Коли емпіричні наслідки не виявляються теорією на практиці, то кажуть про:

а) верифікацію знання

б) фальсифікацію знання

в) глобалізацію знання

г) інтерналізацію знання

14.До принципів класичного типу раціональності слід віднести:

а) відповідності

б) впорядкованої послідовності

в) симетричності

г) чіткості критеріїв бінарних опозицій

ґ) гармонійности

д) аналітичності

ж) скепсису

з) сумніву

і) еквівалентності

й) міровизначеності

к) належної постави

л)достатньої підстави

м)підтверджуваності

н)відтворюваності

15 .Як, згідно з Т.Куном,називається визнання всіма наукового досягнення, яке впродовж певного часу надає науковому співтовариству модель постановки проблем і їх вирішення:

а) дослідницька програма

б) конструкторська програма

в) пошукова програма

г) парадигма

Тестові завдання до теми «Філософське вчення про вартості»

1.Розділ філософії, що вивчає природу вартостей, їх місце в реальності, структуру вартісного світу,тобто зв’язки різних вартостей поміж собою, з соціальними, культурними чинниками, структурою особи називають:

а)онтологією

б)гносеологією

в)аксіологією

г)філософською антропологією

2.Філософія як пропозиція оцінки явищ і дій є:

а)культурологією

б)аксіологією

в)феноменологією

г)постмодернізмом

3.Проблематика вартостей завжди актуально поставала в епоху:

а)піднесення суспільства

б)обезцінювання культурної традиції

в)дискредитації ідеологічних скрижалей суспільства

г)завоювань

4.Хто із давньогрецьких філософів в умовах кризи афінської демократії вперше поставив запитання «що таке благо?», тобто – добро для всіх:

а)Фалес

б)Сократ

в)Анаксимандр

г)Анаксимен

5.Під благом розуміють категорію моралі, яка охоплює:

а) вітальні потреби

б)все, що має для людини позитивне значення

в)соціальні потреби

г)духовні потреби

6.Нерозрізнення, не розчленування онтології і аксіології, буття і вартостей властиве:

а)античній філософії

б)європейській філософії від Платона до Гегеля включно

в)гегелівській філософії

г)середньовічній філософії

7.Відностність будь-якого знання, будь-яких вартостей в тезі «міра всіх речей–людина» підкреслював:

а)Сократ

б)Протагор

в)Геракліт

г)Демокріт

8,В поясненні вартостей виділяють наступні п’ять теорій:

а)евдемоністська

б)натуралістично-психологічна

в)суб’єктна

г)трансцендентальна

ґ)об’єктна

д)персоналістична

ж)об’єктивістська

з)культурно-релятивістська

і)гедоністська

л)соціологічна

Вартості можна означити як категорію аксіології, що позначає

а)прекрасні речі

б)потворні речі

в)гармонійні зв’язки

г)позитивне чи негативнее значення речей, подій духовних витворів як для окремих людей так і їх спільнот

10.Кому може належати висловлювання, що „людське існування, це завжди надавання переваги одному перед іншим, позитивнее або негативнее ставлення до чогось, вибір поміж тим або іншим”:

а)М.Данилевський

б)О.Кульчицький

в)А.Тойнбі

г)О.Шпенглер

11.Вартість завжди розкриває себе стосовно:

а)космосу

б)природи

в)когось

г)суспільства

12.Мірою вартостей є:

а)окремий індивід

б)людина як суб’єкт

в)людина як об’єкт

13.Блага поділяють на:

а)об’єктивні

б)матеріальні

в)суб’єктивні

г)духовні
14. „Не маючи конкретного матеріального існування,духовні вартості …мають об’єктивне, загальне для всіх”:

а)матеріальне буття

б)ідеальне буття

в)духовне буття

г)предметне буття

15. Вартість для суб’єкта виявляє себе через:

а) споживання

б) оцінювання

в) спротив в отриманні

г)переживання

16.На відміну від інших живих істот людина здатна оцінювати:

а)абстрактно

б)універсально

в)локально

г)глобально

17.Чи є культура здійсненням вартостей:

а)так

б)ні

18.Вартості мають наступні характеристики(оберіть):

а)просторові

б)кількісні

в)часові

г)якісні

19.Існує поділ вартостей на:

а)позитивні і негативні

б)перервні і безперервні

в)тілесні і духовні

г)просторові і часові

ґ)абсолютні і відносні

д)гармонійні і дисгармонійні

ж)абсолютні і відносні

з)реальні і потенційні

20.В залежності від рівня загальності адресата вартостей їх поділяють на:

а)загальнолюдські

б)релігійні

в)національні

г)групові

ґ)особові

 

ПЕРЕЛІК РЕКОМЕНДОВАНИХ ПІДРУЧНИКІВ, МЕТОДИЧНИХ ТА ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ

Базова література

1. Філософія:Підручник /Бичко І.В. та ін.-К.:Либідь,2001.-408 с.

2.Петрушенко В.Л. Філософія: Курс лекцій.Навч.посібник...К.- Л.,2001.-448с.

3. Філософія. Курс лекцій/Бичко І.В. та ін.. Вид. 2-е К., 1993.

4.Філософія. Підручник / За ред. Г.А.Заїченка. К.,1995.

5. Андрущенко В., Михальченко М. Сучасна соціальна філософія. Курс лекцій. К., 1996.

6.Скотний В.Г.Філософія: історичний і систематичний курс. — Київ: Знання України, 2005.

7. Кульчицький О. Основи філософії і філософічних наук. Мюнхен-Львів. 1995.

8. Історія філософії України. Підручник. К,, 1994.

9. Історія філософії України. Хрестоматія. К., 1993.

10. Історія філософії на Україні. Т.1-3. К., 1987.

11. Філософія відродження на Україні. К., 1990.

12. Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. К., 1992.

13. Кондзьолка В. Нариси історії античної філософії. Л., 1993.

14. Читанка з історії філософії: у 6-ти книгах. К., 1993.

15. Ігор Захара. Лекції з історії філософії. Львів:ЛБА,1997.-398с.

16. Філософський словник. К.,1973; 1986.

17. Етнонаціональний розвиток України.Терміни,визначення, персоналії. К., 1993.

18. Енциклопедія українознавства. Статті з історії філософії і культури.

19.Філософський енциклопедичний словник.К.,2002.

20. Енциклопедія постмодернізму. Київ:”Основи”,2003.

21. Українська міфологія. Київ”Либідь”,2005.

22.Філософія:Світ людини/Табачковський В.,Булатов М. і ін.,К.,2003

Допоміжна література

  1. Августин Святий. Сповідь. К., 1996.
  2. Беркли Дж. Трактат о принципах человеческого знания // Сочинения, М., 1978.
  3. Берлін І. Чотири есе про свободу (Дві концепції свободи). К., 1994.
  4. Гегель Г. В. Ф. Философия права (Гражданское общество). М., 1990.
  5. Горак Г.Л. Філософія: курс лекцій. К., 1998.
  6. Головко Б. А. Філософська антропологія. М., 1997
  7. Гордер Юстейн. Світ Софії. Роман про історію філософії. Львів, 1997.
  8. Грабович Г. Поет як міфотворець. К., 1998.
  9. Декарт Р. Метафізичні розмисли. - К., 2000. - С. 7-70// http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/Dekart/index.html
  10. Декарт Р. Міркування про метод (пер. з фр.). — "Тандем", Київ. — 2001 // www.management.com.ua/vision/vis017.html
  11. Жильсон Э. Философия и теология. М., 1995.
  12. Захара І. Лекції з історії філософи. Львів, 1997.
  13. Коплстон Ф. Середньовічна філософія. К., 1997.
  14. Ламетри. Человек - машина. М., 1983.
  15. Лісовий В. Культура і цивілізація // Лісовий В. Культура, ідеологія, політика. К., 1997.
  16. Локк Дж. Опыт о человеческом разумении // Соч: В 3-х т. М., 1985.
  17. Маланюк Є. Шевченкові метаморфози. Творчість і національність // Маланюк Є. Книга спостережень. Торонто, 1966.
  18. Маритен Ж. Философ в мире. М., 1994.
  19. Марсель Г. Трагическая мудрость философии. М, 1995.
  20. Огієнко І. Українська культура. К., 1918, 1991, 1994.
  21. Ортега - и - Гассет X. Что такое философия? М., 1991.
  22. Платон. Апологія Сократа// Платон. Діалоги. К., 1995.
  23. Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги: У 2-х т. К., 1994.
  24. Рассел Б. Історія західної філософії. К., 1997.
  25. Рудницький С. Чому ми хочемо самостійної України. Львів, 1994. С. 36-94.
  26. Соціальна філософія. Короткий енциклопедичний словник / За ред.проф.В.П.Андрущен­ка, проф. М.І.Горлача. Київ; Харків, 1997.
  27. Сартр Ж.-П. Буття і Ніщо. Нарис феноменологічної онтології // Сучасна зарубіжна філо­софія. Течії і напрямки. Хрестоматія: Навч. посібник. К., Ваклер, 1996.
  28. Сенека. Моральні листи до Луцилія. К., 1996.
  29. Сковорода Г. Пізнай людину у собі. Пер. М. Кашуби. Львів, 1995.
  30. Скратон Р. Коротка історія новітньої філософії (від Декарта до Вітгенштайна). К., 1998.
  31. Сміт Е. Національна ідентичність. К., 1994//http://litopys.org.ua/smith/smi.htm
  32. Шелер М. Философское мировозрение // Избр. произведения. М., 1994..
  33. Юркевич П. Докази буття Божого // Юркевич П. Вибране. К., 1993.
  34. Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. К., 1992.
  35. Татаркевич Вл. Історія філософії. — Т. 1. — Львів, 1997.
  36. В.Скотний.Філософія:історичний і систематичний курс.-К.:Знання України,2005
  37. Добронравова І.С. Ідеали і типи наукової раціональності// http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/dobr-ideal.html
  38. Енциклопедія постмодернізму.К.,основи,2003.

 

ЗАСОБИ ДІАГНОСТИКИ УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ

Підсумкове тестове завдання до курсу „Філософія"

 

1.Філософію ми розуміємо як:

а)форму духовного життя

б)форму матеріального життя

в)форму самонавіювання

г) форму медитації

2.Філософія є:

а)практичною основою світогляду

б)теоретичною основою світогляду

в)мистецькою основою світогляду

г)політичною основою світогляду

3.Філософія є не самим світоглядом, а лише формою його:

а)практичного обґрунтування і вираження

б)теоретичного його обґрунтування і вираження

в)повсякденного його обґрунтування і вираження

г)позанаукового його обґрунтування і вираження

4.Філософію найперше називали любов’ю до мудрості, тому що:

а)вона дає людині засіб для самовдосконалення

б)мудрість властива лише богам, а людині лише прагнення до неї

в)вона дає людині можливість виносити правильні рішення

г)філософи мали дуже багато знати

5.Філософське знання є:

а)науковим

б)світоглядним

в)прогностичним

г)теоретичним

6.Показником теоретичності філософського знання є те, що його цеглинками є:

а)абстракції

б)категорії

в)поняття

г)символи

7.За історичним типом світогляд поділяється на:

а)повсякденний

б)міфологічний

в)теоретичний

г)філософський

ґ)досвідний

д)релігійний

ж)практичний

з)науковий

8.Специфіка філософського знання порівняно з науковим полягає в тому, що воно є:

а) приблизним

б)суб’єктивованим

в)абстрактним

г)світоглядним(універсальним

9.До функцій філософії слід віднести:

а)пізнавальну

б)світоглядну

в)регулятивну

г)критичну

ґ)догматичну

д)комунікативну

ж)розвиваючу

з)прогностичну

10.До розділів філософського знання відносимо:

а)кінематику

б)метафізику

в)мантику

г)онтологію

ґ)кінезіологію

д)антропологію

ж)мізантропію

з)філософію суспільства

і)євгеніку

й)філософію природи

к)гносеологію

л)пропедевтику

м)епістемологію

н)алхімію

о)аксіологію

11. Під онтологією слід розуміти:

а) розділ філософії, що досліджує вартощі буття;

б) розділ філософії, що досліджує сутність людини;

в) розділ філософії, що досліджує сутність буття світу;

г) розділ філософії, що досліджує сутність пізнання

12.Основним об'єктом вивчення онтології є:

а) світ як певна реальність і визначеність людського буття;

б) світ суспільства як цілісніості;

в) ідеальний світ;

г) матеріальний світ

13.До різновидів онтологій належать:

а)екзистенціялізм

б)монізм

в)патерналізм

г)дуалізм

ґ)структуралізм

д)плюралізм

14.До абсолютних термінів онтології відносимо:

а)буття само по собі

б)буття

в)об’єкт

г)річ

ґ)суб’єкт

д)єдине

ж)ціле

з)окреме

15.До відносних термінів онтології належать:

а)правда

б)істина

в)гармонія

г)добро

ґ)катарсис

д)краса

16.До основних видів реальності відносять:

а)соціальну

б)природну

в)об’єктивну

г)культурну

ґ)суб’єктивну

17.Для піфагорійців досконалий, довершений світ має назву:

а) космос

б) Земля

в) хаос

г) Сонце

18.В античній європейській філософії першими порушили проблему буття:

а) кіренаїки

б) епікурійці

в) софісти;

г) елеати

19.До противників геліоцентричної системи відносять:

а)Джордано Бруно

б) Коперніка

в) Ньютона

г) Птоломея

20.Авторство геліоцентричної моделі світу належить:

а)Дж. Бруно;

б) Галілею;

в) Копернікові

г) Кузанському

21.Субстанційну концепцію простору і часу залишив поза своєю увагою:

а)Демокріт;

б)Епікур;

в)Аристотель;

г)Ньютон;

22. Згідно з постнекласичними поглядами до фундаментальних сутностей буття відносять:

а)інформацію;

б)рух;

в)час;

г)простір;

23. Згідно із Імануїлом Кантом, і деальний зміст свідомості виокремлються трьома головними способами:

а)словом;

б)інтонацією;

в)поглядом;

г) тестом;

ґ) текстом

24. Найзагальніша форма(статус) існування свідомості:

а) ідеальність;

б) здоровий глузд

в) цілепокладальність

г) смисложиттєвість

25. Які із наведених прізвищ причетні до творення концепції психоаналізу:

а)Л.Фойєрбах

б)З.Фройд

в)М.Шелер

г)К.-Г.Юнг

26. До вищого рівня раціонального пізнання слід віднести, згідно з Імануїлом Кантом:

а) мислення;

б) розум;

в) розсудок;

г)обчислення;

27.У якій формі руху знання втілена чітка фіксація знання про незнання:

а) у проблемі

б) у гіпотезі

в) у теорії

г) у факті

28. До методів емпіричного рівня пізнання відносимо:

а)здоровий глузд

б)спостереження

в) «хлопський розум»

г)вимірювання

ґ)експеримент

д)фантазію

29.До методів теоретичного рівня пізнання відносимо:

а)стилізацію

б)формалізацію

в)класифікацію

г)математизацію

30.Наукове пізнання відрізняється від повсякденного тим, що воно є:

а)наперед продуманим

б)методично зорганізованим

в)правильним

г)спрямованим

31.Метод наукового пізнання, це:

а) просто спосіб

б)методика

в)просто засіб

г) це систематизований спосіб досягнення теоретичного або практичного результату на основі певних принципів

32.Антропогенез розглядається в контексті космогенезу у вченні:

а) Ч. Дарвіна;

б)П. де Шардена;

в)Н. Коперніка;

г) Д.Бруно

33. Особа — це:

а) сукупність властивостей характеру, темпераменту і вольових настанов;

б) продукт суспільних відносин;

в)особина людського роду;

г)індивідуальна субстанція духовного життя суспільства

34.До прикмет особи слід віднести:

а)здатність до фантазування

б)здатність до пізнання

в)здатність до анархії

г)здатність до любові

ґ)здатність до ненависті

д)наявність волі

ж)об’єктність щодо права

з)суб’єктність щодо права

і)холуйство

й)гідність

к)повнота вираження

л)повнота буття

35. Суспільство,це:

а) Сукупність осіб, поєднаних поміж собою зв’язками, відношеннями, інтересами

б) Система відносин, що поєднує поміж собою осіб, їх відношення, інтереси, зв’язки

36. Тоталізуючий погляд на суспільство властивий філософіям:

а) Платона

б) Аристотеля

в) Сократа

г) Гегеля

37. Соціоцентричне розуміння суспільства демонстрували:

а)Аристотель

б)Платон

в)Фойєрбах

г)Гегель

ґ)Шелер

д)Маркс

38.До основ суспільства слід віднести:

а) матеріальну

б) природну

в) географічну

г) економічну

ґ) ідеологічну

д) духовну

39.До форм регуляції суспільних відносин належать(вибрати):

а)табу

б)традиції

в)мораль

г)релігію

ґ)право

д)політику

ж)державу

з)філософію

і)мистецтво

к)релігію

40.Які головні методологічні підходи застосовані у сучасному філософському аналізові історії:

а)прогресистський підхід

б)діалектичний і історичний матеріалізм К.Маркса(формаційний підхід)

в)регресистський підхід

г)цивілізаційний підхід

ґ)колообігу підхід

д)стадійний підхід

41.Аксіологічний підхід до аналізу культури передбачає погляд на неї як на:

а) здійснення фантазій

б) здійснення мрій

в) здійснення вартостей

г) здійснення задоволення

42.Аксіологію ми означуємо як розділ філософії, що вивчає(вибрати):

а)виникнення вартостей

б)розвиток вартостей

в)структуру вартостей

г)здійснення вартостей

43.Від Протагора і по Гегеля включно буття і вартості:

а)розчленовувалися

б)не розчленовувалися

в)вважалося, що вартості задаються буттям

г)вважалося, що вартості не задаються буттям

44.Дійсність вартостей:вартісне відношення як і самі вартості засвідчують себе під час:

а) процесу переживання

б) процесу оцінювання

в) процесу хвилювання

г) процесу роздратування

45.Любов є:

а)споглядальним прагненням вартостей

б)діяльним прагненням вартостей

в)пасивним прагненням вартостей

г)рефлексивним прагненням вартостей

46.Культера відрізняється від природи насамперед тим, що є(виберіть потрібне):

а) безпосередньою реальністю

б) штучною реальністю

в) оформленою реальністю

г) речовою реальністю

47.До теорій культури ми відносимо:

а)речова

б)натуралістична

в)психологічна

г)етнолого-історична

ґ)виробнича

д)аксіологічна

ж)знаряддєва

з)структурно-функціональна

і)спортивна

к)ігрова

л)гедоністична

м)знакова

н)моністична

р)діалогічна

48.Проблему малоросійства в культурі досліджували:

а) В.Винниченко

б) Є.Маланюк

в)М.Скрипник

г)Д.Затонський

49.З сторони втілення її повноти, українську культуру в радянський час українська поетка Ліна Костенко називала:

а) зупиненою

б) заблокованою

в) замріяною

г) заромантизованою

50.До структури культури відносять наступні елементи:

а) діагональна

б)елітарна

в)повсякденна

г)масова

ґ)емоційна

д)субкультура

ж)кримінальна

з)порівняльна

і)вигнана

 

 

Автор _____________________/Джунь В.В./

(підпис)

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-12; просмотров: 225; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.30.253 (0.246 с.)