Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Iіі. Структура програми навчальної дисципліниСодержание книги
Поиск на нашем сайте
3.1. Тематичний план навчальної дисципліни
3.2. Тематика та плани лекційних занять
3.3. Тематика та плани практичних занять
Література 3. Абрамович С.Д. та ін. Риторика загальна та судова: Навч. посіб. / С.Д. Абрамович, В.В. Молдован, М.Ю. Чикарькова – К., 2002. 4. Волков А.А. Основы риторики. – М., 2003. 5. Ивин А.А. Риторика. – М., 2000. 6. Клюев Е.В. Риторика: Учеб. пособие для вузов. – М., 2001. 7. Льюис Д. Язык эффективного общения. – М., 2005. 8. Мацько Л. І., Мацько О. М. Риторика. — К., 2006. 9. Молдован В.В. Риторика загальна та судова. – К., 1999. 10. Мурашов А.А. Риторика. Хрестоматия-практикум. – М., 1999. 11. Стратий Л.М. и др. Описание курсов философии и риторики профессоров Києво-Могилянской Академии. – К., 1982. 12. Сагач Г.М. Риторика. – К., 2000. 13. Сопер Поль. Основы искусства речи: Книга о науке убеждать. –М., 1995 14. Таранов П.С. Искусство риторики: Универсальное пособие для умения говорить красиво и убедительно. – Симферополь, 2001. 15. Тур М.Г. Риторика в предметному полі практичної філософії // Практична філософія. - №4. – 2008. – С.153-161.
|
2 год. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Тема №2. Здобутки класичної риторики та вітчизняні традиції красномовства
Мета заняття:
- Розглянути здобутки античної риторики класичного періоду;
- проаналізувати творчий розвиток здобутків класичної риторики в риторичних традиціях вітчизняного красномовства;
- дослідити риторичні прийоми кращих ораторів класичної риторики: Лісія, Горгія, Демосфена, Цицерона
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теоретичні питання теми;
- Перевірити засвоєння теми за наведеними контрольними питаннями;
- Письмово виконати практичні завдання до заняття, за що нараховуються бали згідно таблиці
Термін виконання завдань –2-й тиждень Теоретичні питання теми: 1. Розвиток риторики в класичну добу: а) Антична Грецька риторика та її видатні персоналії; б) Давньримська риторика та її видатні персоналії 2. Риторичне слово в Києворуську добу: основні його види; 3. Риторичні традиції Києво-Могилянської академії; а) Риторична спадщина Ф.Прокоповича; б) Риторична спадщина С.Яворського 4. Риторик Нового часу на російських теренах: а) Внесок М.Ломоносова в словянську риторику; б) Визначні персоналії академічної риторики царської Росії 4. Неориторика, її специфіка та основні напрями
Практичні завдання до заняття: 1. Звернувшись до рекомендованої літератури (Сагач Г. Риторика. - К., 2000) розкрийте визначні риси ораторської скарбниці ораторів Київської Русі: а) Іларіона (ХІ ст.); б) Кирила Туровського (ХІ ст); 2. Розкрийте внесок Ф.Прокоповича в розвиток вітчизняної риторики в його праці «Про риторичне мистецтво» (Див.: Прокопович Ф. Філософські твори: в 3-х т. – К., 1979. – Т.1). 3. Розкрийте внесок М.Ломоносова в розвиток словянської риторики в його праці «Коротке керівництво до красномовства» (Див.: http://az.lib.ru/l/lomonosow_m_w/text_1765_kratkoe_rukovodsvo_k_krasnorechiu.shtml)
4. Напишіть творчі (риторичні) біографії (3-4-х) кращих вітчизняних ораторів кінця XIX початку XX ст. в жанрі академічного та судового красномовства (Див.: Молдован В.В. Судова риторика: навч. посібник. - К.: Заповіт, 1996) Контрольні питання 1. Зародження та розвиток риторики в Античній Греції 2. Видатні оратори Античної Греції 3. Розвиток риторики в Давньому Римі: специфіка та персоналії 4. Основні здобутки класичної риторики 5. Особливість розвитку риторики в епоху Середньовіччя: гомілетика 6. Вітчизняні традиції красномовства 7. Риторична спадщина професорів Києво-Могилянської академії 8. Особливість розвитку теорії красномовства на сучасному етапі 9. Неориторика, її зміст та основні напрями
Література 1. Абрамович С.Д. та ін. Риторика загальна та судова: Навч. посіб. / С.Д.Абрамович, В.В.Молдован, М.Ю.Чикарькова – К., 2002. 2. Булахов М.Г. "Слово о полку Игореве" в литературе, искусстве, науке. – Минск, 1989. 3. Граудина Л.К. Русская риторика: Хрестоматия // http://biblioteka.portal-etud.ru/book/l-graudina-russkaya-ritorika-khrestomatiya 4. Грушевський М. Історія України-Русі. – К., 1991. – Т.1. – До початку ХІ віка. – К., 1991. – С.522 – 538. 5. Демосфен // http://www.orator.ru/demosfen.html 6. Квинтилиан М.Ф. О воспитании оратора // http://pedagogic.ru/books/item/f00/s00/z0000049/st008.shtml 7. Мацько Л.І, Мацько О.М. Р иторика // http://pidruchniki.ws/00000000/ritorika/ritorika_-_matsko_l_ 8. Михальская А.К. Русская риторика: 10 – 11 классы // http://www.alleng.ru/d/rusl/rusl338.htm 9. Молдован В.В. Судова риторика: навч. посібник. - К.: Заповіт, 1996. – 319 с. 10. Ломоносов М.В. Краткое руководство к красноречию (http://az.lib.ru/l/lomonosow_m_w/text_1765_kratkoe_rukovodsvo_k_krasnorechiu.shtml) 11. Прокопович Ф. Філософські твори: в 3-х т. – К., 1979. – Т.1 12. Стратий Л.М. и др. Описание курсов философии и риторики профессоров Києво-Могилянской Академии. – К., 1982. 13. Сагач Г.М. Риторика. – К., 2000. | 2 год. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Тема №3. Образ оратора та риторичний ідеал
Мета заняття:
- Розглянути феномен оратора – як основного структурного компаненту риторичного дійства, що реалізує соціальну функцію публічного мовлення;
- Розкрити основні вимоги до особи оратора та засади красномовства;
- Ознайомитись з ідеалами риторичної діяльності, що склались в історії розвитку красномовства, та окреслити основні напрями формування ораторами-початківцями власного індивідуального риторичного стилю.
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теорію теми, орієнтуючись на подані теоретичні питання;
- Перевірити засвоєння теми за наведеними контрольними питаннями;
- Письмово виконати практичні завдання до заняття, за що нараховуються бали
Система нарахування балів
Термін виконання завдань – 3-й тиждень Теоретичні питання теми: 1. Ораторами народжуються – чи постають? 2. Пафос, логос, етос та топос як засади красномовства 3. Основні критерії професіоналізму оратора 4. Риторичний ідеал, його різновиди та чинники формування Практичні завдання до заняття: 1. Проаналізуйте промови (2-3) керівників держави, депутатів Верховної Ради) та дайте їм оцінку за наступною таблицею оцінювання виступу оратора:
Виступ оцінюється за 3-ма головними критеріями: змістовність, зрозумілість, виразність, кожне з яких складається із трьох складових. Якщо, наприклад, у виступі чітко помітна головна думка (3 бала), повідомляються цікаві факти (3 бали) і виступ відрізняється новизною (3 бала), то за змістовність виставляється максимальна кількість балів – 9. Якщо ступінь вираження зазначених складових незначна, то вони оцінюються 1-2 бала. Максимально можлива оцінка в балах - 27 балів. 2. Схарактеризуйте риси оратора, який Вам найбільш сподобався. 3. Уважно проаналізуйт свій власний стиль мовомислення та зазначте: - які риси Вам слід в подальшому збагачувати і розвивати? - від яких рис слід відмовитися? 4. Проаналізуйти ораторську діяльність сучасних українських топ-політиків і зазначте, хто з них дотримується принципів риторичного ідеалу (вказати конкретні риси): - маніпулятивно-прагматичного; - гуманістичного; - тоталітарно-пропагандистського? Контрольні питання: 1. Поняття оратора 2. Образ конкретного оратора як похідне від публічних оцінок і співвіднесення з уявленням про ідеального оратора 3. Засади красномовства: пафос, логос, етос та топос 4. Правила пафосу як думки-воління 5. Логос в риторичній діяльності оратора та його визначні правила 6. Етос як морально-етичний кодекс публічного мовлення: основні принципи морального кодексу оратора 7. Техніка топосу як здатність майстерно застосовувати в публічному мовленні найтиповіші часово-просторові матриці соціальних ситуацій 8. Цицерон про чинники досконалого оратора 9. Загальний алгоритм діяльності оратора 10. Поняття риторичного ідеалу та його трансформація в класичній, середньовічній, сучасній (вітчизняній) риториці 11. Риторичні ідеали античності: софістичний та сократівський 12. Риторичні ідеали сучасної риторики: маніпулятивно-прагматичний, гуманістичний, тоталітарно-пропагандистський 13. Зміст українського барокового риторичного ідеалу 14. Основні напрями формування ораторами-початківцями власного індивідуального риторичного стилю
Література 1. Абрамович С.Д. Риторика загальна та судова: Навч.посіб. – К., 2002 2. Андреев В.И. Деловая риторика. Практический курс для творческого саморазвития делового общения, полемического и ораторского мастерства. – Казань, 1993. 3. Мальханова И. Школа красноречия. Цицероном может стать каждый! – М., “Принт”, 2001. 4. Мацько Л. І., Мацько О. М. Риторика: Навч. посіб. — 2-ге вид., стер. — К.: Вища шк., 2006. 5. Сагач Г.М. Риторика. – К., 2000. 6. Сопер Поль. Основы искусства речи: Книга о науке убеждать. –М., 1995 7. Таранов П.С. Искусство риторики: Универсальное пособие для умения говорить красиво и убедительно. – Симферополь, 2001. 8. Цицерон М.Т. Три трактата об ораторском искусстве. – М., 1972.
| 2 год. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модуль ІІ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Тема 4. Класифікація красномовства
Мета заняття:
- Розглянути критерії видожанрової класифікації красномовства;
- Засвоїти топіку промов згідно жанровій диференціації
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теорію теми, орієнтуючись на подані теоретичні питання;
- Перевірити засвоєння теми за наведеними контрольними питаннями;
- Письмово виконати практичні завдання до заняття, за що нараховуються бали
Система нарахування балів
Термін виконання завдань – 4-й тиждень Теоретичні питання теми:
Практичні завдання до заняття: І. Скласти коротку (1-2-х хвилинну) промови в наступних жанрах: 1. Соціально-політичний жанр: агітаційну промову на тему: «В.О. Огнів’юк – наш кандидат в депутати міської ради» 2. Академічний жанр: науковий огляд (або наукова доповідь на довільну тему) 3. Соціально-побутовий жанр: ювілейна промова ІІ. Розкрийте жанрові особливості видів академічного красномовства: 1. Академічної лекції 2. Наукової доповіді 3. Наукового реферату 4. Наукового огляду Контрольні питання до теми: 1. Класичні класифікації красномовства 2. Основа поділу видів красномовства за К.О. Сюннбергом 3. Основа поділу красномовства за Г.З. Апресяном 4. Види красномовства за цільовою настановою (за Х.Леммерманом) 5. Жанрова топіка красномовства з певної нагоди 6. Топос ювілейної промови 7. Особливості мовлення в дружньому колі 8. Теоретичні засади епідектичного красномовства (Арістотель, Прокопович) Література
5. Сагач Г.М. Риторика. – К., 2000.
| 2 год | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Тема 5. Методика підготовки промови: інвенція та меморія
Мета заняття:
- Розглянути практичні кроки підготовки риторичного виступу, починаючи з формулювання теми та розгляду всіх елементів алгоритму її розробки: складання плану, збір та опрацювання матеріалу, його текстуальне оформлення;
- Засвоїти методику конспектування та архівації виписок на картках, а також складання бібліографічного опису літературних джерел;
- Опанувати ефективні прийоми роботи над стилем тексту промови шляхом його розмітки знаками партитури
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теорію теми, орієнтуючись на подані теоретичні питання;
- Перевірити засвоєння теми за наведеними контрольними питаннями;
- Письмово виконати практичні завдання до заняття, за що нараховуються бали
Система нарахування балів
Термін виконання завдань – 5-й тиждень Теоретичні питання теми: 1. Вибір теми виступу та умови його успіху 2. Складання плану виступу та різновиду планів 3. Техніка запису промови 4. Робота з текстом промови: розмітка знаками партитури 5. Тренування у виголошенні тексту та ефективні способи його запам’ятовування Практичні завдання до заняття: 1. Скласти простий, складний та цитатний план промови на тему: «Європейський вибір України» 2. Уважно прочитайте текст. Складіть простий, складний і цитатний плани до нього. «Хоч і упала українська держава після Ярослава, та багато всякого сліду — і доброго, і лихого — осталося од неї на довгі віки. Осталася християнська наука і віра, церква і духовенство, письменство й однаково книжна й церковна мова слав’янська по всіх наших землях; остався один княжий рід, з котрого виходили довго потім князі в різних землях; осталося спільне ім'я руське; осталося однакове право і закони, однаковий лад у громаді, в управі, однакові власті; життя по різних українських землях виробилося однакове і заставляло людей почувати себе близькими одні до одних. Тим-то ця українська, Київська держава, хоч і загинула давно, але має велику вагу в нашій історії. З цього часу почалися на Україні великі сварки поміж князями, а через них і поміж народом. Тоді, коли треба було з'єднати і зміцнити молоде царство, воно само себе руйнувало. Цьому допомогли ще й половці, що насунулися з заходу, на місце печенігів, і великого клопоту завдавали українській землі. Найстаріший уділ був Київський, де сидів Великий князь; зараз після його почитався уділ Новгородський, але він скоро одчахнувся від інших уділів, бо новгородці стали громадою вибирати собі князів і, котрі їм були не до вподоби, тих прогонили і на їх місце кликали других. За Новгородським йшов уділ Переяславський, — він був найбільший од усіх і простягався од Дніпра аж до Азовського моря; далі йшли уділи: Чернігівський, Смоленський, Волинський і Галицький; Полоцький уділ по-старому зоставався в роді Рогніди» (М. Аркас). 3. Розмітте знаками партитури текст, наведений для завдання №2 4. Проілюструвати на прикладах ефективні способи запам’ятовування текстового та цифрового матеріалу Контрольні питання до теми: 1. Основні складові алгоритму підготовки промови 2. Структурні частини промови та їх співвідношення за обсягом 3. Поняття теми промови 4. Критерії вибору теми та її успіху 5. Рівні розкриття теми 6. План розробки теми та його різновиди 7. Техніка збирання матеріалу та його запису 8. Вимоги до складання списку літератури 9. Знаки партитури для розмітки тексти та їх різновиди 10. Способи ефективного запам’ятовування промови Література
| 2 год. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Тема №6. Диспозиція промови
Мета заняття:
- Розглянути практичні кроки побудови риторичного виступу, починаючи з формулювання теми та розгляду всіх елементів алгоритму її розробки: складання плану, збір та опрацювання матеріалу, його текстуальне оформлення, продумування вступу та закінчення;
- Засвоїти методику конспектування та архівації виписок на картках, а також складання бібліографічного опису літературних джерел;
- Опанувати ефективні прийоми роботи над стилем тексту промови шляхом його розмітки знаками партитури
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теорію теми, орієнтуючись на подані теоретичні питання;
- Перевірити засвоєння теми за наведеними контрольними питаннями;
- Письмово виконати практичні завдання до заняття, за що нараховуються бали
Система нарахування балів
Теоретичні питання теми: 1. Диспозиція – композиція та розташування частин промови 3. Головна частина а) основні моделі викладу теми; б) композиційно-мовні конструкції викладу; в) аргументація: структура та логічні форми 4. Закінчення промови а) структурні елементи закінчення; б) різновиди та функції закінчення Практичні завдання до заняття: 1. Скласти або відшукати в літературі три способи вступу промови: а) простий; б) з ораторською пересторогою; в) еx аbruрtо (відразу, раптово) 2. Відшукати в літературі зразки моделей викладу основної частини промови: а) модель «ав ovo»; б) модель «in medias res» 3. Проілюструвати на прикладах (або відшукати приклади в реальних промовах) основні логічні форми викладу змісту промови: аналіз, синтез, порівняння, розрізнення 4. Підібрати приклади для ілюстрації логічних методів розгортання основного змісту промови: а) дедуктивного; б) індуктивного; в) за аналогією 5. Скласти або відшукати в літературі приклади основних типів закінчення промови: а) елегантний фінал; б) доцільний фінал Контрольні питання до теми: 1. Що таке диспозиція? 2. Основні різновиди вступу промови 3. Які ораторські прийоми притягнення уваги, застосовують у вступі? 4. Які чинники впливають на переконливий характер промови? 5. Методи реалізації моделі викладу змісту промови «ав ovo» 6. Методи реалізації моделі викладу змісту промови «in medias res» 7. Головні композиційно-мовні конструкції викладу змісту промови 8. Поняття композиції та способи інтеграції тексту промови 9. Основні логічні форми викладу змісту промови: аналіз, синтез, порівняння, розрізнення 10. Логічні методи викладу змісту промови: дедуктивний, індуктивний, аналогійний 11. Закінчення (рекапитуляція та спонукання) та його функції 12. Основні типи закінчення: елегантний та доцільний фінал Література 1. Абрамович С. Д. та ін. Риторика загальна та судова. — К., 2002. — С.182-200. 2. Гречихин А. А. Поиск и использование литературы при подготовке к лекции. — М., 1982. 3. Клюев Е. Риторика — М., 1999. — С. 49—61. 4. Мацько Л. І., Мацько О. М. Риторика. — К, 2006. - С.90 – 110. 5. Сопер П. Основи искусства речи. — М., 1995. — С. 37-42. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Тема №7. Культура та художня образність ораторського мовлення
Мета заняття:
- розглянути загальні ознаки культури ораторського мовлення, що реалізуються за трьома напрямами: правильність вимови, відповідність ораторського мовлення синтаксису усного мовлення та правильність слововживання;
- розкрити способи художньої образності ораторського мовлення на звуковому, лексичному та стилістичному рівнях;
- закріпити теоретичний матеріал шляхом відпрацювання практичних завдань
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теорію теми, орієнтуючись на подані теоретичні питання;
- Перевірити засвоєння теми за наведеними контрольними питаннями;
- Письмово виконати практичні завдання до заняття, за що нараховуються бали
Система нарахування балів
Термін виконання завдань – 7-й тиждень Теоретичні питання теми: 1. Основні засади культури ораторського мовлення 2. Лексичні зображувальні засоби. Тропи та їх види; 3. Прийоми стилістичного синтаксису. Фігури та їх види; 4. Фразеологічні одиниці та їх застосування в публічному мовленні Практичні завдання до заняття [1]: 1. Підберіть фразеологізми (крилаті слова), які служили б синонімами до наступних слів. Наприклад, до слова " дурний " такими можуть бути: " думає хвостом ", " за дурною головою і ногам нема спокою ", " поки розумний думає, то дурень уже робить " тощо. а) Розумний; б) Красивий; в) Скупий; г) Ледачий.
2. Спробуйте замінити у поданих нижче реченнях вульгаризми на евфемізми та перифрази. У неї морда — хоч пацюки бий! Не лізь своїми ратицями до мене обійматися! У кареті їхала баба.
3. Спробуйте зробити наведений текст яскравим, художнім, емоційним, уживши порівняння, епітети та метафори. Знову літо. Спека. Полудень. Поблизу озеро. Воно знаходиться в тіні дерев. Хочеться викупатися у воді. 4. Відокремте серед поданих виразів каламбури від парадоксів. а) Гірше за все ми знаємо своїх близьких (Ф. Моріак). б) Як всі оратори, що ставлять собі за мету вичерпати тему, він вичерпав терпіння слухачів (О.Уайльд). в) Не стільки того плачу, скільки за те я плачу (нар.). г) Якщо не дотримуєшся маленьких правил, то можна порушити великі (Дж.Оруел). д) Хто не бачив Іспанії — сліпий, хто її бачив - засліплений (П.Борель). е) Не заводьте дітей! Ви їм даруєте життя, вони вам – смерть. Ви їх породжуєте на світ, вони вас зживають зі світу (О.Бальзак).
5. Визначіть, що це за синтаксична фігура: Люди поділяються на праведників, що вважають себе грішниками, та грішників, що вважають себе праведниками (Паскаль). 6. Розрізніть серед поданих далі виразів персоніфікації та уособлення. Стілець жалібно застогнав, коли на нього вмостився Опанас Іванович. Невиразний смуток підкрадався до мене. З чорних грудей хмари вирвалася вогненна блискавка. Мов сонячний стовп у кімнату, в її життя пролилося щастя. Справжнє життя наче обігало Сергія кривими стежками. 7. Розрізніть серед поданих виразів алюзії та ремінісценції: а) Возвеличу Малих рабів отих німих, а на сторожі коло їх поставлю слово (Т. Шевченко). б) Продовжуйте, донько Іродіади! А там подивимось, чи подадуть вам до вечері мою голову на тарелі (Ж. Санд). в) Мені набридло кожного дня переконуватися, що в житті завжди є місце для подвигу. г) "Ясени, ясени... Бачу вас за селом край дороги...". А й справді. Стоять на краю села. Ніби вийшли зустрічати когось із далекої мандрівки. Когось мудрого й сильного (А.Павленко).
8. Прочитайте наведені речення. Спробуйте дати художній опис цих явищ з допомогою літоти, гіперболи та порівняння. а) Ліліпут — людина, маленька на зріст б) Велетень — людина надзвичайно високого росту. 9. Використовуючи нижчеподані слова: веселка, червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетови - створіть два варіанти речення: а) побудованого на зевгмі та асиндетоні; б) побудованого на зевгмі та полісиндетоні:
10. Напишіть коротку промову на тему: "Мій перший публічний виступ", застосувавши у ній наступні тропи та фігури: синекдоху, амфіболію, синтаксичний паралелізм, еліпсис, апасіопезу, паралепсис, аномінацію, градацію (клімакс). Методична пор ада: спочатку варто створити "сухий" логічний текст, а потім "оздобити" його за допомогою згаданих прийомів. Контрольні питання до теми: 1. Висхідні етапи формування культури ораторського мовлення? 2. Які загальні ознаки культури ораторського мовлення? 3. Які існують засоби створення риторичної образності? 4. Що становить звуковий рівень риторичного тексту? 5. Чим відрізняється автологічна лексика від лексики металогічної? 6. Яким чином різні способи мовленнєвого впливу призводять до успіху? 7. До яких способів впливу можна віднести риторичні фігури та тропи? 8. Чому елокуцію називають ще теорією фігур? 9. Які механізми продукування фігур? 10. Які існують способи для утворення тропів? 11. Які існують основні риторичні тропи? 12. Які існують основні риторичні фігури? 13. Засоби персоніфікації в риторичному мовленні? 14. Що таке фразеологічні одиниці, їх види та які функції вони виконують в риторичному мовленні? 15. Які види іронії можна виділити у філософському дискурсі? Література 1. Абрамович С. Д. та ін. Риторика загальна та судова. — Київ, 2002. — С.214-238. 2. Антоненко-Давидович Б. Як ми говоримо. – К.: Либідь, 1991. 3. Бабич Н. А. Основи культури мовлення. — Львів, 1990. 4. Клюев Е. Риторика (Инвенция. Диспозиция. Элокуция). - М., 1999. - С. 178- 262. 5. Кузнєцов И.Н. Риторика. – Минск: «Амалфея», 2000. 6. Культура української мови: Довідник / За ред. В.М. Русанівського. – К.: Либідь, 7. Цеков Ю. І. Не заради дзвінкої фрази (Художній образ як елемент ораторської промови) // Трибуна лектора. — 1981. — № 8. — С. 38—41. 8. Чак Є.Д. Складні випадки вживання слів. – 2-е вид. – К.: Рад. Школа, 1984. 9. Васильєв А. Н. Основы культуры речи. — М., 1990. 10. Зворыкин Ю. Н. Юмор в публичном выступлении. — М., 1977. 11. Коваль А.П. Ділове спілкування. – К.: Либідь, 1992. 12. Чиненый А. И. Художественный образ в устном выступлении.- М., 1980. | 2 год | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модуль ІІІ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Тема №8. Практика виголошення промов
Мета заняття:
- Ознайомити студентів з невербальними засобами спілкування, вимогами до зовнішнього вигляду й манерами поведінки оратора перед аудиторією;
- Розглянути методику і техніку публічного мовлення та способи управління аудиторією;
- Розкрити складові мистецтва виразного мовлення: актуалізацію мови, ритміко-інтонаційне членування та смислове виділення;
- Проаналізувати сміхову складову красномовства
Методичні рекомендації до заняття:
- За наведеною літературою засвоїти теорію теми, орієнтуючись на подані теоретичні питання;
- Пере
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-12; просмотров: 289; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.58.28.196 (0.017 с.) |