Аналіз сучасних технологій в рекламному бізнесі Україні 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Аналіз сучасних технологій в рекламному бізнесі Україні



Щоб детальніше охарактеризувати функціонування рекламного ринку України ззовні, розглянемо діяльність застосованих міжнародних бізнес – технологій.

В Україні найзначнішим рівнем використання користується прихована реклама або «productplacement». Першими хто почав застосовувати «productplacement» в Україні, були алкогольні компанії, це пояснюється тим, що виробники були змушені нетрадиційними способами знаходити збільшення попиту, через те, що були встановлені обмеження в Україні на алкогольну рекламу.

Недовіру до «productplacement» українські рекламодавці пояснюють декількома причинами:

· низька якість вітчизняної теле- і кінопродукції;

· недостатня кваліфікація українських фахівців у сфері «productplacement»;

· неможливість здійснення цілковитого контролю над процесом зйомки, де використовується «productplacement»;

· негативне відношення до методики ціноутворення на «productplacement»;

· відсутність законодавчого регулювання productplacement в Україні, через що у більшості випадках вона трактується як “сублімаційна реклама”.

Тому, на сьогоднішній день перспективи розвитку «productplacement» в Україні експерти ринку ставлять у пряму залежність від обсягу виробництва фільмів, серіалів, програм. Чим більше телепродукту – тим більша площа діяльності для цього виду реклами.

Останнім часом почав застосовуватися “сенсорний маркетинг”, особливо одна з його складових – аромамаркетинг, де простежуються наступні тенденції:

· аромабрендинг;

· аромапозиціонування;

· рекламна поліграфія аромамерчендайзинг;

· event-marketing з використанням ароматів, представлені групою компанії “Оasis®”.

В Україні перспективність розвитку ринка з використанням цих бізнес – технологій, забезпечують на даному етапі великі торгові центри, а також лідери готельного бізнесу.

Ще одним різновидом світової технології у рекламі України, є брендинг. Брендинг на вітчизняних підприємствах тільки починає розвиватися, в той час, як зарубіжні компанії активно використовують цю концепцію, що дає їм додаткову перевагу у завоюванні споживача. Протягом останніх десяти років брендинг на українському ринку особливо активно розвивається в розрізі таких товарних груп, як алкогольні і слабоалкогольні напої, безалкогольні напої, кондитерські вироби, торгівля, телекомунікації.

Проаналізувавши рейтинг національних брендів, а саме «УкрБренд-2013», де представлені в основному бренди споживчих товарів і послуг, можна побачити, як виглядає галузева структура найдорожчих національних брендів (рис.1).

 

Рис.1. Галузева структура топ 50 національних брендів у 2013 році

Значний попит на ці групи товарів відображає специфіку споживацького ринку країни, зокрема, стиль життя, уподобання, традиції споживачів. Бренди цих галузей продовжують займати перші позиції в рейтингу та дорожчати, не дивлячись на складний економічний період та інструменти демаркетингу, що застосовуються до такого виду товарів. В цілому загальна вартість усіх брендів, що увійшли до рейтингу 2013 р., збільшилися на 82,4 млн.грн. у порівнянні із 2012 роком (табл.2.1).

Таблиця.2.1.

Динаміка вартості 10 найдорожчих національних брендів

Бренд Вартість, млн. грн. Динаміка, %
      2010/2011 2011/2012 2012/2013
Nemiroff   302,5   113,7 107,4 122,2
Хортиця       90,5 101,8 92,1
Оболонь   272,8   112,7 102,6 115,7
Київстар   170,4   110,6 117,4 129,9
Чернігівське   162,5   118,6   142,3
Славутич 106,3 108,5   102,1 124,4  
Life   107,5   101,2 103,3 104,5*
SV 122,2 110,8   90,7 99,3  
Сандора 38,6 128,6   333,2 82,4 274,6
Чумак 72,8     100,3 123,3 123,6

 

Можна стверджувати про тісний взаємозв’язок розвитку брендингу і розвитку рекламного ринку, навіть більше – про неможливість розглядати ці поняття окремо, особливо щодо національного ринку. Вони тісно пов’язані між собою, є такими, що стимулюють взаємний розвиток. З одного боку, реклама допомагає створити бренд, з іншого – прагнення створити його формує попит на рекламу.

Найменш охопленим сектором, який взагалі відсутній у переліку пропонованих рекламних послуг в Україні, є мобайл-медіаінтерактив. Тому українські рекламні агентства, формуючи стратегії свого розвитку, повинні зосередити увагу на впровадженні таких видів рекламних послуг на базі інформаційних технологій, як, зокрема: мобільний директ-маркетинг (створення і робота з базами смс-розсилання), Інтернет-смс крос-медіа стратегії, брендовані мобільні ігри та розваги для споживачів, смс-купони.

Сьогодні в Україні нараховується більше трьох десятків різновидностей зовнішніх рекламо-носіїв: від розклеєних вручну оголошень до спеціальних щитів-дисплеїв - "біг-бордів" і все можливих конструкцій які підсвічуються в вечірній час - "лайтбоксів".

На сучасному етапі розвитку вітчизняного рекламного ринку зростає попит на продактплейсмент, спонсорство телепрограм і фільмів, з’являється все більше нестандартних рекламоносіїв і відповідно зростає кількість компаній на ринку, які спеціалізуються на ambient media та ін. Однак вартісна оцінка цього сегменту є заважкою, величини обсяг і в рекламних витрат – 150-200 млн. грн в 2013 р. – носить, скоріше, індикативний характер при ймовірному їх збільшенні. Решта ринку рекламного виробництва демонструє за 2012-2013рр. щорічне зростання 26% і 29% відповідно.

Українська індустрія рекламних і маркетингових послуг ще не досягла того рівня відкритості, при якому суб’єкти рекламної діяльності моли б оголошувати результати своєї фінансової діяльності за звітний період, тому відповідні оцінки носять опосередкований характер.

 

 

Частина II

Зі світового досвіду відома сила і роль реклами. Перш за все вона несе в собі інформацію, зазвичай подану у стиснутій, художньо вираженій формі, емоційно забарвлену і доводять до свідомості й уваги потенційних покупців найважливіші факти і відомості про товари і послуги..

Визначивши завдання своєї реклами, фірма може приступати до розробки рекламного бюджету на кожний окремий товар. Роль реклами полягає у піднятті попиту на нього. І фірма хоче витратити саме стільки грошей, скільки абсолютно необхідно для досягнення намічених показників збуту. При розробці своїх рекламних бюджетів такі фірми, як Дюпон і Анхойзер-Буш, передбачають виділення коштів на рекламні експерименти. Так, Анхойзер-Буш передбачає витрати вище середнього на одних збутових територіях і нижче середнього - на інших і порівнює досягнуті результати з результатами, отриманими на групі контрольних територій, для виявлення вигод чи втрат у зв'язку зі збільшенням або зменшенням суми витрат.

Все більш важливе значення набуває зараз в Україні реклама, мета якої насамперед у тому, щоб привернути увагу потенційних клієнтів до банку, його можливостей, що надаються послуг, підкреслити весь спектр їх позитивних рис.

Але роль реклами виявляється вирішальною. Недостатня реклама означає малу популярність, а мала популярність тягне подвійний програш у конкурсі на вищу оцінку. Ті, хто не знає, природно, не можуть подати голос за те, що їм невідомо.

Стратегія Nike в Європі, як, втім, і в США, являла собою не що інше, як дзеркальне відображення образу дій Adidas. При такому підході роль реклами виконували спортсмени і спортивна преса, схвально відгукуються про марку Nike. Крім того, керівництво Nike було переконане, що компанії необхідно протиставити свою марку марці Adidas. Індивідуальність марки Nike, яка служила б доказом її права на існування, повинна була виразно проявитися у відкритому двобої лицем до лиця з Adidas.

Більшість сучасних ЗМІ немислимі без реклами. Реклама не тільки дає фінансове підживлення ЗМІ, але й орієнтує їх на гедонізм і співпричетність до самим жаданим потребам аудиторії. Аналізуючи роль реклами в ЗМІ, можна виявити як позитивні, так і негативні її прояви, До позитивних належать економічне зростання, стимул до зниження цін, збільшення випуску продукції споживання, субсидії ЗМІ, динамізм економічного змагання, розширення ринку, створення додаткових робочих місць, продуманий вибір, свобода рішення споживача, формування нової культури та естетики.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 179; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.218.146 (0.005 с.)