Тематичний блок 1. Соціально-психологічна проза хіх ст. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тематичний блок 1. Соціально-психологічна проза хіх ст.



Тематичний блок 1. Соціально-психологічна проза ХІХ ст.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1

Вступ. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., розквіт соціально-психологічної прози

 

ПЛАН:

1. Поглиблене поняття про мистецтво та його види, художню літературу як словесний вид мистецтва.

2. Літературні роди, жанри.

3. Творчий метод і стиль письменника.

4. Основні етапи розвитку світового літературного процесу.

5. Повторення понять “сентименталізм”, “класицизм”, “романтизм”.

6. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., стильове розмаїття літератури.

7. Формування реалізму в художній літературі. Його світоглядне й естетичне підґрунтя, художня система, критичний характер, взаємозв’язки з романтизмом (у першій) та з натуралізмом (у другій половині) ХІХ ст.

8. Розквіт соціально-психологічної прози XIX ст., зв'язок з розвитком природничих наук.

9. Найвідоміші майстри європейської прози (Стендаль, О.де Бальзак, П. Меріме, Г. Флобер, Г. де Мопассан, Ч. Діккенс, В. Теккерей, Ш.Бронте, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов, Б. Прус, Г. Сенкевич та ін.).

10. Реалістичне змалювання тогочасного суспільства з усіма його суспільними конфліктами, політичними пристрастями і духовними пошуками.

11. Суперечливість та складність характерів головних героїв.

12. Гнівний осуд влади золота, кар'єризму, оміщанення.

13. Посилена увага до психологічного та соціального аналізу як характерна риса реалізму ХІХ століття.

14. Провідні жанри і теми реалістичних творів. ХІХ ст. як “золота доба” класичного роману.

Теорія літератури. Поняття про напрями і течії: реалізм, натуралізм, імпресіонізм, символізм, неоромантизм; роман та його різновиди, індивідуальний стиль письменника.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 2,3

Ф. Стендаль (1783-1842). “ Червоне і чорне ”

ПЛАН:

1. Ф.Стендаль (Анрі Марі Бейль) - класик французької літератури. Вплив Відродження та Просвітництва на формування світогляду митця. Життєвий шлях і особистість Стендаля. Становлення письменника. Цікаві факти з біографії.

2. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.

3. Роман “Червоне і чорне” - безкомпромісна, правдива розповідь про суспільно-політичне життя і людину періоду Реставрації. Історія створення роману.

4. Драматизм і напруженість європейського життя, його суспільні конфлікти, пристрасті та ідеї, ним породжені. Поєднання у творі соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.

5. Суперечливі характери героїв твору. Жульєн Сорель - “простолюдин, який обурився проти свого низького походження” (Стендаль).

6. Етапи кар’єрного зросту Жульєна: Вер'єр, Безансон, Париж.

7. Конфлікт головного героя з суспільством як сюжетний стрижень роману, внутрішня драма героя - наслідок цього конфлікту.

8. Ідеали головного героя та логіка його поведінки.

9. Причини трагедії Жульєна Сореля.

10. Своєрідність змалювання теми кохання. Жіночі образи роману.

11. Глибокий психологізм зображення духовного розвитку особистості.

12. Метафоричний зміст назви роману.

13. Особливості індивідуального стилю Ф. Стендаля.

 

Теорія літератури. Поняття про соціально-психологічний роман. Поглиблення понять про романтизм і реалізм, психологізм у літературі.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4,5

Оноре де Бальзак (1799—1850). “Гобсeк”

 

ПЛАН:

 

1. О.Бальзак - видатний французький письменник, основоположник соціальної прози. Цікаві факт из біографії письменника. Бальзак і Україна. Корифеї української культури про Бальзака.

2. Погляди письменника на літературу.

3. Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі.

4. “Людська комедія” — грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст. Універсальність задуму, новаторський характер, архітектоніка епопеї.

5. Розмаїття тем та проблематики, жанрових прозових форм “Людської комедії”.

6. Бальзак - знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку.

7. Майстерність соціально-психологічного аналізу в творах Бальзака. Ключові романи і повісті циклу: “ Гобсек”, “Батько Горіо”, “Ежені Гранде”, “Втрачені ілюзії”, “Шагренева шкіра”.

8. Техніка перехідних персонажів. Місце повісті “Гобсек” в “Людській комедії”.

9. Влада золота та її філософія в повісті “Гобсек”. Оригінальність підходу до розкриття цієї проблеми. Уявні і справжні життєві цінності.

10. Неоднозначність образу Гобсека - “філософа й скнари”, засоби його характеристики.

11. Постаті молодих людей у творчості Бальзака. Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Рестро. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.

12. Особливості композиції твору (оповідання в оповіданні).

13. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті.

Теорія літератури. Поняття про твір-епопею. Поглиб­лення знань про літературний образ, типовість характерів, композицію твору.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 6, 7, 8

Федір Михайлович Достоєвський (1821—1881). “Злочин і кара”

 

ПЛАН:

 

1. Цікаві факти з біографії письменника.

2. Творчість Ф.Достоєвського - одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Романістика Достоєвського, її гуманістичний пафос. Актуальність філософсько-етичних ідей митця.

3. Роман “Злочин і кара” як вираження нового, поліфонічного типу художнього мислення. Історія створення.

4. Фiлософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.

5. Сюжетно-композиційні особливості та жанрова специфіка роману.

6. Система образів.

7. Суперечливість образу Раскольникова.

8. Еволюція головного героя, характер його бунту.

9. Філософські та соціальні корені теорії Раскольнікова. Смисл основних її постулатів, їх антигуманний характер, розвінчання автором теорії сильної особистості, “надлюдини”. Психологічна глибина викриття індивідуалістичного свавілля. Протиставлення теорії Раскольникова етиці християнської моралі.

10. Роль прямих та підсвідомих діалогів героя роману з його антиподами (Разуміхіним, Порфирієм Петровичем, Сонею) та “двійниками” (Лужиним, Лєбєзятніковим, Свідригайловим).

11. Відтворення в образі Соні Мармеладової християнської любові, доброчесті, терпимості і покори, всепрощення та саможертовності. Її роль у духовному очищенні Родіона.

12. Розкриття складності духовного світу людини.

13. Образ “маленької людини” та Петербурга. Біблійні мотиви.

14. Символіка назви роману Ф.Достоєвського.

 

Теорія літератури. Поняття про роман-трагедію та поліфонію. Поглиблення понять про психологізм, соціально-філософський роман.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 9, 10, 11

Лев Миколайович Толстóй (1828—1910). “Анна Каренiна”

Тематичне оцінювання

ПЛАН:

1. Творчість Л. Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Нарис життя і творчості письменника-мислителя, його громадська та педагогічна діяльність. Філософсько-етичні, духовні й творчі шукання та здобутки Л.Толстого. Цікаві факти з біографії.

2. Роман “Анна Кареніна” - художнє дослідження сімейних стосунків. Історія створення.

3. Проблематика твору: роль сім'ї у житті людини, пошуки основ міцних сімейних стосунків, право людини на життя за порухами власної душі, обов'язок перед членами родини, передовсім дітьми.

4. Авторське вирішення думки сімейної у творі.

5. Паралелізм у композиції роману.

6. Система образів. Різні типи сімей: родини Кареніних, Облонських, Левіних. Суперечливий образ Анни. Чоловічі образи. Образ Левіна, його автобіографічна складова. Пластичність і психологічна глибина змалювання образів-характерів.

7. Діалектика душі” толстовських героїв.

8. Особливості стилю митця.

9. Творчі зв'язки Л.Толстого з майстрами світової культури.

 

Теорія літератури. Поняття про психологічний аналіз (“діалектика душі”). Поглиблення поняття про різновиди роману.


Питання для підготовки до контрольної роботи за першим тематичним блоком

1. Що таке «Людська комедія»?

2. Що таке поліфонізм?

3. У чому полягає філософія влади золота в повісті Бальзака «Гобсек»?

4. Висловіть свої судження про те, як романтизм і реалізм поєднуються у творах Стендаля.

5. Розкрийте образ Гобсека з однойменної повісті Бальзака - «філософа і скнари».

6. Що спільного й відмінного в жіночих образах роману Стендаля «Червоне і чорне», кому автор симпатизує більше?

7. Висловіть свої судження про новаторство Бальзака в літературі.

8. Що таке «поліфонізм»?

9. Що таке «епопея»?

10. Риси реалізму у вивчених творах.

11. Порівняйте Жюльєна Сореля та Родіона Раскольнікова.

12. Порівняйте Анну Кареніну, пані де Реналь та Анастасі де Ресто.

13. Які риси біографії Л.М. Толстого втілились в образі Левіна?

14. Які персонажі роману «Анна Кареніна» є головними?

15. У чому причина страждань і смерті Анни Кареніної?

16. Доведіть, що у творах «Гобсек» та «Червоне та чорне» є романтичні риси.

17. Порівняйте Париж з творів «Червоне та чорне», «Гобсек» та два Петербурги з романів «Злочин і кара» та «Анна Кареніна».

18. Учитель Є.Ільїн назвав свій урок «П’ять жертв Родіона Раскольнікова», спробуйте їх назвати і пояснити свій вибір.

19. Гобсек –романтик чи прагматик?

20. Хто є «двійниками» Раскольнікова? Чому ми називаємо їх двійниками?

21. Чи можна виправдати вбивство «нікчемної» лихварки тисячею добрих справ?

22. Чи вірите ви поділу Раскольніковим людей на «вищих» та «низьких»?

23. Чому ми називаємо роман «Злочин і кара» романом- трагедією?

24. Як реалізується прийом паралельного розгортання подій в романі «Анна Кареніна»?

25. Як ви розумієте зміст епіграфу роману «Анна Кареніна»?

26. Який персонаж роману «Злочин і кара» втілює ідею Ф. Достоєвського про самопожертву, самозречення?

27. Зміст теорії Раскольнікова.

28. Кому з письменників було винесено вирок до страти, але за кілька хвилин до виконання його відмінили і замінили каторгою, солдатчиною?

29. Що найбільше мучить Раскольнікова після злочину?

30. Чий хрест дарує Соня Мармеладова Раскольнікову перед тим, як той зізнався в убивстві?

31. Як можна змінити світ на краще, на думку Ф. Достоєвського і Л. Толстого?

32. У чому причина злочину Раскольнікова?

33. Розкрийте майстерність Л. Толстого у зображенні «діалектики душі» героїв (на прикладі аналізу одного чи двох образів).

34. Які символи зустрічаються нам в романі «Анна Кареніна»?

35. Психологізм як найбільший здобуток літератури XIX століття у творчості вказаних письменників досягнуто за допомогою таких прийомів.
Встановіть відповідність.

а)Стендаль а)дослідження психології людини в екстремальній ситуації
б)Бальзак б) "діалектика душі"
в)Достоєвський в) внутрішній монолог
г)Толстой г) деталь

 

 


Тематичне оцінювання

ПЛАН:

1. Особливості творчих пошуків Артюра Рембо. Цікаві факти з біографії.

2. Емоційність у змалюванні духовних поривань, бунтарство ліричного героя-самітника й мандрівника. Прагнення осягнути універсальність буття світу.

3. Художня вишуканість поетичних творів.

4. “Голосівки” - яскравий зразок символістського пошуку “відповідностей” між протилежними явищами життя.

5. Багатство асоціацій при створенні панорами Всесвіту (“П'яний корабель”, “Відчуття”).

 

Теорія літератури. Поглиблення понять про асоціацію і сугестію, “закон відповідностей”.


План розбору ліричного твору за рівнями.

Початковий рівень

1. Дата написання.

2. Реально-біографічний і фактичний коментар.

3. Жанрова своєрідність.

4. Ідейний зміст:

- провідна тема;

- основна думка;

- емоційне забарвлення почуттів, виражених у вірші в їх динаміці або статиці;

- зовнішнє враження й внутрішня реакція на нього;

- перевага суспільних або особистих інтонацій.

Середній рівень

5. Структура вірша:

- зіставлення й розвиток основних словесних образів (за подібністю; за контрастом; за суміжністю; за асоціацією; за логікою);

- основні образотворчі засоби іносказання, використовувані автором: метафора, метонімія, порівняння, алегорія, символ, гіпербола, літота, іронія (як троп), сарказм, перифраза.

- мовні особливості в плані інтонаційно-синтаксичних фігур: епітет, повтор, антитеза, інверсія, еліпс, паралелізм, риторичне питання, звертання й вигук.

Достатній рівень

6. Основні особливості ритміки:

- тоніка, силабіка, силабо-тоніка, дольник, вільний вірш;

- ямб, хорей, пірихій, спондей, дактиль, амфібрахій, анапест.

- рима (чоловіча, жіноча, дактилічна, точна, неточна, багата; проста, складова) і способи римування (парна, перехресна, кільцева), гра рим.

7. Строфіка (двовірш, тривірш, п’ятивірш, катрен, секстина, септима, октава, сонет).

Високий рівень

8. Евфонія (благозвучність) і звукопис (алітерація, асонанс), інші види звукового інструментування.

9. Обґрунтування добору саме цієї поезії, її оцінка студентом та критиками, її місце в творчому доробку автора та посеред інших творів доби.

 


Тематичне оцінювання

 

ПЛАН:

 

1. Камю – французький письменник-модерніст, філософ, лауреат Нобелівської премії. Його фiлософські й естетичні погляди. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість митця.

2. Антифашистська спрямованість роману-притчі “Чума”. Алегоричне зображення французького Руху Опору. Метафізика абсурду і етика трагічного стоїцизму в романі “Чума”.

3. Система образів. Персоніфікація різних мож­ливостей морального вибору в образах Ріє, Тарру, Грана, отця Панлю, Рамбера, Коттара.

4. Концепція світу та людини, проблема морального вибору в екстремальних ситуаціях, цінність особистісного начала та обо­в’язку перед людством.

5. Екзистенціальний смисл роману.

6. Багатопланове значення образу чуми.

7. Наявність образу автора.

8. Особливості художнього часу й простору, жанру “роману-хроніки”.

 

Теорія літератури. Поняття про інтелектуальну прозу, екзистенціалізм, абсурд, роман-притчу, роман-хроніку.


Самостійна робота

№ п/п Назва розділів і тем К-сть годин
І семестр
Тематичний блок 2. Література другої половини хіх та на межі ХІХ – ХХ ст.  
1. Російська поезія другої половини ХІХст.. А.Фет, Ф.Тютчев, М.Некрасов  
2. А.Чехов. Тема, ідейний зміст, система образів п’єси «Чайка»  
Тематичний блок 3. Література першої половини XX ст.  
3. “Срібна доба” російської поезії  
ІІ семестр
Тематичний блок 4. Європейська модерністська проза та її засновники.  
4. Джордж Орвелл. «Скотоферма»  
5. Із лірики періоду Другої світової війни. Пауль Целан «Фуга смерті», Поль Елюар «Свобода», з поезій К.Симонова, Ю.Друніної, О.Берггольц  
Тематичний блок 5. Література другої половини ХХ ст.  
6. Вістен Оден «Куди ж ти, куди…», «1 вересня 1939 року», «В музеї образотворчого мистецтва», «Популярний життєпис»  
7. Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст..  

 

 

Тематичний блок 1. Соціально-психологічна проза ХІХ ст.

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1

Вступ. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., розквіт соціально-психологічної прози

 

ПЛАН:

1. Поглиблене поняття про мистецтво та його види, художню літературу як словесний вид мистецтва.

2. Літературні роди, жанри.

3. Творчий метод і стиль письменника.

4. Основні етапи розвитку світового літературного процесу.

5. Повторення понять “сентименталізм”, “класицизм”, “романтизм”.

6. Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст., стильове розмаїття літератури.

7. Формування реалізму в художній літературі. Його світоглядне й естетичне підґрунтя, художня система, критичний характер, взаємозв’язки з романтизмом (у першій) та з натуралізмом (у другій половині) ХІХ ст.

8. Розквіт соціально-психологічної прози XIX ст., зв'язок з розвитком природничих наук.

9. Найвідоміші майстри європейської прози (Стендаль, О.де Бальзак, П. Меріме, Г. Флобер, Г. де Мопассан, Ч. Діккенс, В. Теккерей, Ш.Бронте, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов, Б. Прус, Г. Сенкевич та ін.).

10. Реалістичне змалювання тогочасного суспільства з усіма його суспільними конфліктами, політичними пристрастями і духовними пошуками.

11. Суперечливість та складність характерів головних героїв.

12. Гнівний осуд влади золота, кар'єризму, оміщанення.

13. Посилена увага до психологічного та соціального аналізу як характерна риса реалізму ХІХ століття.

14. Провідні жанри і теми реалістичних творів. ХІХ ст. як “золота доба” класичного роману.

Теорія літератури. Поняття про напрями і течії: реалізм, натуралізм, імпресіонізм, символізм, неоромантизм; роман та його різновиди, індивідуальний стиль письменника.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 2,3

Ф. Стендаль (1783-1842). “ Червоне і чорне ”

ПЛАН:

1. Ф.Стендаль (Анрі Марі Бейль) - класик французької літератури. Вплив Відродження та Просвітництва на формування світогляду митця. Життєвий шлях і особистість Стендаля. Становлення письменника. Цікаві факти з біографії.

2. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.

3. Роман “Червоне і чорне” - безкомпромісна, правдива розповідь про суспільно-політичне життя і людину періоду Реставрації. Історія створення роману.

4. Драматизм і напруженість європейського життя, його суспільні конфлікти, пристрасті та ідеї, ним породжені. Поєднання у творі соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.

5. Суперечливі характери героїв твору. Жульєн Сорель - “простолюдин, який обурився проти свого низького походження” (Стендаль).

6. Етапи кар’єрного зросту Жульєна: Вер'єр, Безансон, Париж.

7. Конфлікт головного героя з суспільством як сюжетний стрижень роману, внутрішня драма героя - наслідок цього конфлікту.

8. Ідеали головного героя та логіка його поведінки.

9. Причини трагедії Жульєна Сореля.

10. Своєрідність змалювання теми кохання. Жіночі образи роману.

11. Глибокий психологізм зображення духовного розвитку особистості.

12. Метафоричний зміст назви роману.

13. Особливості індивідуального стилю Ф. Стендаля.

 

Теорія літератури. Поняття про соціально-психологічний роман. Поглиблення понять про романтизм і реалізм, психологізм у літературі.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4,5

Оноре де Бальзак (1799—1850). “Гобсeк”

 

ПЛАН:

 

1. О.Бальзак - видатний французький письменник, основоположник соціальної прози. Цікаві факт из біографії письменника. Бальзак і Україна. Корифеї української культури про Бальзака.

2. Погляди письменника на літературу.

3. Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі.

4. “Людська комедія” — грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст. Універсальність задуму, новаторський характер, архітектоніка епопеї.

5. Розмаїття тем та проблематики, жанрових прозових форм “Людської комедії”.

6. Бальзак - знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку.

7. Майстерність соціально-психологічного аналізу в творах Бальзака. Ключові романи і повісті циклу: “ Гобсек”, “Батько Горіо”, “Ежені Гранде”, “Втрачені ілюзії”, “Шагренева шкіра”.

8. Техніка перехідних персонажів. Місце повісті “Гобсек” в “Людській комедії”.

9. Влада золота та її філософія в повісті “Гобсек”. Оригінальність підходу до розкриття цієї проблеми. Уявні і справжні життєві цінності.

10. Неоднозначність образу Гобсека - “філософа й скнари”, засоби його характеристики.

11. Постаті молодих людей у творчості Бальзака. Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Рестро. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.

12. Особливості композиції твору (оповідання в оповіданні).

13. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті.

Теорія літератури. Поняття про твір-епопею. Поглиб­лення знань про літературний образ, типовість характерів, композицію твору.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 6, 7, 8

Федір Михайлович Достоєвський (1821—1881). “Злочин і кара”

 

ПЛАН:

 

1. Цікаві факти з біографії письменника.

2. Творчість Ф.Достоєвського - одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Романістика Достоєвського, її гуманістичний пафос. Актуальність філософсько-етичних ідей митця.

3. Роман “Злочин і кара” як вираження нового, поліфонічного типу художнього мислення. Історія створення.

4. Фiлософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.

5. Сюжетно-композиційні особливості та жанрова специфіка роману.

6. Система образів.

7. Суперечливість образу Раскольникова.

8. Еволюція головного героя, характер його бунту.

9. Філософські та соціальні корені теорії Раскольнікова. Смисл основних її постулатів, їх антигуманний характер, розвінчання автором теорії сильної особистості, “надлюдини”. Психологічна глибина викриття індивідуалістичного свавілля. Протиставлення теорії Раскольникова етиці християнської моралі.

10. Роль прямих та підсвідомих діалогів героя роману з його антиподами (Разуміхіним, Порфирієм Петровичем, Сонею) та “двійниками” (Лужиним, Лєбєзятніковим, Свідригайловим).

11. Відтворення в образі Соні Мармеладової християнської любові, доброчесті, терпимості і покори, всепрощення та саможертовності. Її роль у духовному очищенні Родіона.

12. Розкриття складності духовного світу людини.

13. Образ “маленької людини” та Петербурга. Біблійні мотиви.

14. Символіка назви роману Ф.Достоєвського.

 

Теорія літератури. Поняття про роман-трагедію та поліфонію. Поглиблення понять про психологізм, соціально-філософський роман.


ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 9, 10, 11

Лев Миколайович Толстóй (1828—1910). “Анна Каренiна”

Тематичне оцінювання

ПЛАН:

1. Творчість Л. Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Нарис життя і творчості письменника-мислителя, його громадська та педагогічна діяльність. Філософсько-етичні, духовні й творчі шукання та здобутки Л.Толстого. Цікаві факти з біографії.

2. Роман “Анна Кареніна” - художнє дослідження сімейних стосунків. Історія створення.

3. Проблематика твору: роль сім'ї у житті людини, пошуки основ міцних сімейних стосунків, право людини на життя за порухами власної душі, обов'язок перед членами родини, передовсім дітьми.

4. Авторське вирішення думки сімейної у творі.

5. Паралелізм у композиції роману.

6. Система образів. Різні типи сімей: родини Кареніних, Облонських, Левіних. Суперечливий образ Анни. Чоловічі образи. Образ Левіна, його автобіографічна складова. Пластичність і психологічна глибина змалювання образів-характерів.

7. Діалектика душі” толстовських героїв.

8. Особливості стилю митця.

9. Творчі зв'язки Л.Толстого з майстрами світової культури.

 

Теорія літератури. Поняття про психологічний аналіз (“діалектика душі”). Поглиблення поняття про різновиди роману.


Питання для підготовки до контрольної роботи за першим тематичним блоком

1. Що таке «Людська комедія»?

2. Що таке поліфонізм?

3. У чому полягає філософія влади золота в повісті Бальзака «Гобсек»?

4. Висловіть свої судження про те, як романтизм і реалізм поєднуються у творах Стендаля.

5. Розкрийте образ Гобсека з однойменної повісті Бальзака - «філософа і скнари».

6. Що спільного й відмінного в жіночих образах роману Стендаля «Червоне і чорне», кому автор симпатизує більше?

7. Висловіть свої судження про новаторство Бальзака в літературі.

8. Що таке «поліфонізм»?

9. Що таке «епопея»?

10. Риси реалізму у вивчених творах.

11. Порівняйте Жюльєна Сореля та Родіона Раскольнікова.

12. Порівняйте Анну Кареніну, пані де Реналь та Анастасі де Ресто.

13. Які риси біографії Л.М. Толстого втілились в образі Левіна?

14. Які персонажі роману «Анна Кареніна» є головними?

15. У чому причина страждань і смерті Анни Кареніної?

16. Доведіть, що у творах «Гобсек» та «Червоне та чорне» є романтичні риси.

17. Порівняйте Париж з творів «Червоне та чорне», «Гобсек» та два Петербурги з романів «Злочин і кара» та «Анна Кареніна».

18. Учитель Є.Ільїн назвав свій урок «П’ять жертв Родіона Раскольнікова», спробуйте їх назвати і пояснити свій вибір.

19. Гобсек –романтик чи прагматик?

20. Хто є «двійниками» Раскольнікова? Чому ми називаємо їх двійниками?

21. Чи можна виправдати вбивство «нікчемної» лихварки тисячею добрих справ?

22. Чи вірите ви поділу Раскольніковим людей на «вищих» та «низьких»?

23. Чому ми називаємо роман «Злочин і кара» романом- трагедією?

24. Як реалізується прийом паралельного розгортання подій в романі «Анна Кареніна»?

25. Як ви розумієте зміст епіграфу роману «Анна Кареніна»?

26. Який персонаж роману «Злочин і кара» втілює ідею Ф. Достоєвського про самопожертву, самозречення?

27. Зміст теорії Раскольнікова.

28. Кому з письменників було винесено вирок до страти, але за кілька хвилин до виконання його відмінили і замінили каторгою, солдатчиною?

29. Що найбільше мучить Раскольнікова після злочину?

30. Чий хрест дарує Соня Мармеладова Раскольнікову перед тим, як той зізнався в убивстві?

31. Як можна змінити світ на краще, на думку Ф. Достоєвського і Л. Толстого?

32. У чому причина злочину Раскольнікова?

33. Розкрийте майстерність Л. Толстого у зображенні «діалектики душі» героїв (на прикладі аналізу одного чи двох образів).

34. Які символи зустрічаються нам в романі «Анна Кареніна»?

35. Психологізм як найбільший здобуток літератури XIX століття у творчості вказаних письменників досягнуто за допомогою таких прийомів.
Встановіть відповідність.

а)Стендаль а)дослідження психології людини в екстремальній ситуації
б)Бальзак б) "діалектика душі"
в)Достоєвський в) внутрішній монолог
г)Толстой г) деталь

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 506; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.220.137.164 (0.147 с.)