Знач культ КР для становления укр культ. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Знач культ КР для становления укр культ.



освоївши кращі досягнення народів східних слов'ян, протягом IX—XII ст. вибудувала самобутню і високу культуру, яка посіла визначне місце серед культур країн Європи та Азії. Високий освітній рівень києворусичів підтверджується великою кількістю писемних пам'яток і написів на пряслицях, холодній зброї, берестяних грамотах, графіті у Софії Київській та Новгородській. За Володимира і Ярослава працювали школи.. Утворюються бібліотеки — перша з них була при Софійському соборі у Києві. до наших днів дійшло мало світських творів, але "Слово про Ігорів похід" серед них посідає чільне місце. Один із найвизначніших світських творів періоду Київської Русі — це "Поучение" дітям Володимира Мономаха, в якому він закликає їх до миру і злагоди та подає ідеалізований образ політика, державного діяча, воїна. Софійський собор, монастирі Видубицький та Лаврський у Києві, Спасо-Преображенський, Борисоглібський собори та церква П'ятниці на торгу в Чернігові, а також собори у Новгороді, Пскові, Полоцьку та інших містах.

Художеств культ епохи Возрожд.

ПРины возникн: большие перемені в полит-культ жизни, рост городов, развит ремес, подье мир торг, ослабление влиян империи и папства, нац открыт (Магелан,Колумб,Васко да Гамма)-перемена в созн люд (антропоцентр). 1) раннее возр нач. 14в: Данте-Комедия, Бокаччо, Петрарка, худ. Бруни Лески 2) Высокое возр(15-16): Лоренсо Валло, Пьетро, Панпанацце, Сандро Батичелли, Рафаэль, Донателло, Микеланджело – Купол над централнім собором, скульптура Давид, Леонардо да Винчи – Мона Лиза. 3) Позднее возр (кон16-17): «Утопия» Томас Мор, Шекспир – Ромео, Гамлет, Сервантес – Дон Кихот. Частково відбив інтереси соц.верхівки, антифеодалізм, демократизм.

Северн возрожд,его деят и здобутки худ культ.

Північне Відродження — культурний рух у північноєвропейських країнах в останнє десятиріччя XV ст та першу чверть XVI ст. Культура в цей період має яскраво виражений релігійний харак-тер. Це Реформація, Мартін Лютер. Напрямки: Перший пов'язаний з діяльністю вчених-гуманістів. Вони критикували римську католицьку церкву. Це Генріх Бебель, Йоганн Рейхлін(учений філолог), Еразм Ротердамський. Другий напрямок пов'язаний з діяльністю письменників, з рухом реформації — Мартін Лютер свобода християнства, 95 тезисов об индульгенции, Ульріх фон Гуттен.

Реформац и её место и знач для куль Зап цивилиз.

Реформація - широкого суспільно-політичного руху Спрямований проти католицької церкви, він спричинив утворення нової сутності церкви протестантського напряму. Реформацію пов'язують з іменами Мартіна Лютера, Жана Кальвіна та Ульріха Цвінглі. 1517 прибил 96 тезисов прот индульг). Пробудивши національну свідомість і розвиток культури окремих народів та витворивши низку протестантських церков. На відміну від понаднаціональ-ного характеру Католицької церкви, що вживала у богослужбі латинську мову, діячі Реформації вводили живі мови у церкві, а тим самим і в літературу багатьох народів, зміцнюючи їхню національну свідомість і культурний розвиток.

Соц полит обстоят становл укр. нац созн.

Крев 1385, Люблинская(1569) нац реліг і соц гноблення, що в свою чергу спричинило відкритий протест українського населення. Берест(1596), образов грекокат церкви. Український народ в особі греко-католицької церкви створив власну національну церкву, яка впродовж наступних століть постала основною опорою в боротьбі українців за збереження та розвиток самобут-ності шляхом плекання своєї мови, культури, духовності. Костянтин Острозький, заклавши академію в Острозі 1578. 1632 – Києво-могилянка. Запор Січ, повстання С.Наливайко 1594-96, Косинський 1591-94.

Деятельн и знач братсв в укр культ 16-17в.

В XVI ст. братства поширили свою діяльність на широке політичне і культурне поле, вони утримували школи, друкарні, лікарні й шпиталі, засновували бібліотеки, поширювали церковну літературу. Братства існували в містах Києві, Львові, Луцьку, Острозі. Це були релігійно-національні об'єднання, які очолили боротьбу проти національного і релігійного тиску, що здійснювала Польща в Україні. Братства стояли у тісних взаємозв'язках, вели жваве листування; радились у різних справах. 1583 р. Львівське братство купує друкарню Івана Федорова і організовує середню школу. Піднімали нац. свідомість, підіймали до постань.

ВНЕСОК укр в культуру ренесансной

В период ренес-новое понимание о человек,как образ божий. 16 в на профес должн укр воспитанники европ универс. 1й фиг: Юрий Дрогобый ректор Болонского унив., проф. Краковский универ, доктор медицины и филос, Среди его студ: Коперник. П.Русин преп.. латіни в Крак унив., С. Ориховский, Иван Туробинский.

Гуманистич и реформац идеи в культ укр 16-1й пол17).

ОСТРОЖСКИЙ (1526-1608), рус. князь, киевский воевода. В 1578 в его Острожском замке был основан культурно освiтнiй центр, що об’єднував колегіум, що являв собою першу на східнослов’янських землях спробу створення школи вищого типу, науково літературний гурток i видавництво, яке очолював Іван Федоров. У дiяльностi Острозького культурно-освітнього осередку вирізняються три головні етапи. Перший, позначений активною творчою дiяльнiстю представників його, що припадає на час підготовки до Брестської унії (1596 р.). Цього часу, до початку ХVII ст., в осередку створюється велика полемічна література, в якій на основі засвоєння реформаційних за своєю суттю ідей обґрунтовується оновлена релiгiйна доктрина острозьких книжників. Наступний етап, позначений переважно книжково-науковою дiяльнiстю. Третій етап, який припадає на друге десятиліття ХVII ст., засвідчує поступовий спад дiяльностi, що привело до припинення існування Острозького центру 1636 р. Острозький центр об’єднав плеяду визначних представників української культури, яким належить певний внесок i в iсторiю вітчизняної філософської думки. До числа діячів належать перший ректор Острозької школи Герасим Смотрицький, Д.Наливайко та інші.

Место и значение лит-фил полемики в укр культ17вв.

Полем літер виникає в противагу Брестській унії. Представники виступають проти експансії катол церкви в Укр, проти втручання пол. уряду у справи укр. православної церкви. Також полемісти порушують питання щодо реформ самої правосл церкви, підіймають такі проблеми як нерівноправність людей, експлуатація, висувають протести ополяченню. Вишенський, Смотрицький, Копистенський.

Пром револ и развит науки.

Пром-рев-революц изм в орудиях и в орг произв-ва,переход от доиндустр к индустр общ-ву. Англия(18-нач19вв). Насамперед для XVII ст. характерна наукова революція, коли розвиток наукових знань почав випереджати техніку. Початок філософії нового часу було покладено Рене Декартом (1596-1650) - представником класичного раціоналізму. Вчений вийшов за межі ренесансного підходу до наукових знань. Філософію XVII ст. завершує Г.-В. Лейбніц. Під впливом наукової революції та промислового розвитку відбулася активна зміна способу мислення та світобачення особистості. Науково-філософська та суспільна думка еволюціонували від натурфілософії, теологізму до раціоналізму, емпіризму, наукового експерименту та індукції. Настала доба просвітництва.

Идеолог просвещ и культ 18в.

Просвітництво – це політичний, ідейно-філософський та культурний рух, поширений у країнах Західної Європи та Північної Америки у XVII-XVIII ст. Просвітники критикували феодально-релігійний спосіб життя і утверджували духовно-ідеологічні та політичні засади буржуазного суспільства. У соціальних питаннях просвітники були ідеалістами. Вони вважали, що досягнення ідеального суспільства можливе лише через звільнення людини від релігії, через розповсюдження освіти й науки. Освіта – засіб вдосконалення людини і суспільства, ідея освіченості як людини так і народу. Дідро, Руссо, Вольтер, Гете, Бетховен. Загальною рисою культ. Європи 18 ст. був раціоналізм.

Худ напр и стили17-18вв.

у першій половині XVII століття панує стиль бароко, у другій половині — класицизм, в першій половині XVIII століття — рококо (генетично пов'яза-ний з бароко), у другій половині — в дещо іншій формі — повертається кла-сицизм. Архітектура бароко широко використовує відкриті Ренесансом технічні прийоми. Це надзвичайно парадний, пишний, декоративний стиль. Центральна ідея класицизму - в руслі раціоналістичної філософії - ідея розумності, впорядкованості, “правиль-ності”. Класицизм з його ідеєю поряд-ку, єдності цілого і його частин, гармонії і суворих пропорцій з особливою силою виявив себе в інструментальній музиці. Класицизм став художньою мовою французького Просвітництва.

Просвитныцтво.

Укр просвет: дворяне, мещане, а в Евр: средн. Класс. Предст: Каразин (харьк. универс), Копнист (поэт). Идея: пом’якшення експлуатації селян, відміна кріпацтва, демократизація суспільства.Центрами просвіт: острозька школа, потім К-М академія(1632) ЗАСНОВНИК П.Могила. Представники Іов Борецький, С.Яворський, Ф.Прокопович, Полицький – засновник у Москві слов’яно-греко-латинської академії.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 167; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.188.108.54 (0.006 с.)