Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Скончыў Беларускую дзяржаўную кансерваторыю па класе кампазіцыі прафесара В.А. Залатарова (1941). Заслужаны дзеяч мастацтваў Беларусі (1963).↑ Стр 1 из 2Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Леў Абеліёвіч (1912-1985)
"Леў Абеліёвіч – адна з прывабных фігур у беларускай музыцы. Сур'ёзнасць, канцэпцыйнасць задум, гуманістычная накіраванасць мастацтва – вось што існаснае для яго творчай індывідуальнасці. Музыка кампазітара эмацыянальна насычаная, псіхалагічна паглыбленая. Л. Абеліёвіч належыць да пакалення кампазітараў, у творчасці якіх вядучай з'яўляецца тэма вайны. Яна атрымала глыбокае філасофскае асэнсаванне ў розных жанрах інструментальнай, вакальнай і аркестравай музыкі, вызначыла галоўныя вобразныя сферы творчасці кампазітара – драматычнага і трагедыйнага плану, а таксама абумовіла накіраванасць музычнай мовы: вастрыню інтанацый, дысанантнасць гармоніі, маторнасць, спецыфічную арганізацыю рытмічнага руху, лінеарнасць фактуры.
Творчы метад кампазітара вылучаецца майстэрствам распрацоўкі тэматызму, пабудовы формы, разгортвання драматургіі. Стылістычныя вытокі яго творчасці звязаны з фальклорам, прычым не толькі беларускім, але і польскім, які ён добра ведаў яшчэ з гадоў вучобы ў Варшаўскай кансерваторыі (1935–1939). Глыбокае разуменне стылістыкі фальклору дазволіла кампазітару знайсці цікавыя формы яго ўвасаблення, пры гэтым ён выкарыстоўваў і сучасныя сродкі выразнасці, блізкія стылістыцы Д. Шастаковіча. У творах Л. Абеліёвіча праяўляюцца і тэндэнцыі, карані якіх бачныя ў класічных традыцыях.
Творчы шлях кампазітара пачаўся ў гады вучобы ў Варшаўскай кансерваторыі. Сярод яго студэнцкіх работ – рамансы, фартэпіянныя творы, Уверцюра для сімфанічнага аркестра. 3 1944 года Л. Абеліёвіч жыў у Маскве. Тут на працягу двух гадоў ён удасканальваў сваё майстэрства пад кіраўніцтвам М. Мяскоўскага. Вынікам напружанай працы з'явіліся санаты для фартэпіяна, скрыпкі і фартэпіяна, габоя і фартэпіяна, Сюіта для двух фартэпіяна, рамансы, песні. Ён таксама напісаў п'есы для скрыпкі, якія атрымалі высокую ацэнку Д. Ойстраха. У гэтых творах адчуваецца пошук свайго стылю, форм праламлення фальклору. Найбольш ярка стыль кампазітара выяўляецца ў Першай фартэпіяннай санаце.
Прыехаўшы ў 1951 г. у Беларусь, Л. Абеліёвіч стварыў арыгінальныя рамансы на вершы М. Багдановіча, Я. Коласа, М. Танка, Р. Бёрнса, Ф. Цютчава і інш. Не перапынялася праца і ў жанры песні. У 50-ыя гады было напісана Фартэпіяннае трыо, у якім высту-паюць характэрныя для Л. Абеліёвіча рысы інтанацыйнага ладу, гарманічнай мовы, фактуры. Відавочнымі былі і поспехі ў вакальных жанрах. Цыклы рамансаў на вершы М. Багдановіча і Ф. Цютчава ўвасабляюць свет чалавечых перажыванняў, вобразы прыроды, філасофскага роздуму. Створаныя ў той час «Беларуская уверцюра», «Сімфанічныя карціны» і «Гераічная паэма» былі важнымі крокамі на шляху да галоўнага – сімфоніі. Але да яе ён прыйшоў ужо сталым майстрам, напярэдадні свайго пяцідзесяцігоддзя.
У 60-ыя гады кампазітар напісаў чатыры сімфоніі. Усе яны маюць філасофскі сэнс, адзначаны глыбокім драматызмам, нават трагедыйнасцю, звязаны з вобразамі напружанай барацьбы, складанага жыцця. Гэта ўтварае характэрны для Л. Абеліёвіча тып сімфанізму, найболып поўна прадстаўлены ў першых трох сімфоніях. Кампазітар арыентуецца на канфліктную драматургію, што абумоўлівае напружаны, але жыццесцвярджальны працэс развіцця. Найболыпым поспехам карысталася Другая сімфонія – усхваляваны ўспамін пра вайну, пра страшэнную трагедыю чалавецтва. У сярэдзіне 60-ых гадоў з'яўляецца першы сшытак цыкла фартэпіянных п'ес «Фрэскі», змест якога мае грамадзянскую накіраванасць. Кампазіцыйны прынцып пабудовы цыкла выяўлены ў назве, запазычанай з жывапісу. Твор не мае сюжэтнага развіцця і ўяўляе сабой паслядоўнасць кантрастных музычных партрэтаў і карцін: «Уцякач», «Журботная гадзіна», «Шэсце», «Рэквіем» і інш. Кожная фрэска выклікае выразныя асацыяцыі з падзеямі ваенных гадоў, напоўненых трывогай, чалавечым болем і пакутамі. Адсюль – шырыня эмацыянальна-вобразнай палітры твора. Водгукам на трагедыю вайны стала і Трэцяя сімфонія (1967), якой уласцівыя вобразная канкрэтнасць, драматызм і напружанасць музычнага развіцця. Галоўнай асаблівасцю Чацвёртай сімфоніі з'яўляецца жанрава-лірычны тып сімфанізму. Важныя рысы твора – народна-песенная аснова, інтэнсіўнае тэматычнае развіццё і адзінства цэлага.
Творчасць Л. Абеліёвіча 70-ых гадоў звязана галоўным чынам з жанрамі інструментальнай і вакальнай музыкі. Разам з інструментальнымі мініяцюрамі напісаны санаты (для кларнета, для фартэпіяна), другі сшытак цыкла фартэпіянных п'ес «Фрэскі», а таксама Фартэпіянны канцэрт. Шмат увагі надаваў Л. Абеліёвіч і жанру раманса, дзе паступова фарміравалася вакальная стылістыка кампазітара. У рамансах шырока выкарыстоўваюцца такія выразныя сродкі, як «педальныя» арганныя пункты, каларытныя гарманічныя фарбы, выразныя, шы-рока распеўныя мелодыі або размоўна-дэкламацыйныя структуры, разнастайныя метрарытмічныя малюнкі, разгорнутае суправаджэнне з выяўленчымі момантамі. 3 вялікім майстэрствам кампазітар падпарадкаваў усе гэтыя сродкі дакладнай мастацка-рэалістычнай задуме. У ліку найбольш яскравых – вакальныя цыклы «Военные баллады» і «Партызанскія балады», дзе доўжыцца вядучая тэма творчасці кампазітара, а ў стылістыцы – традыцыі рускай і заход-нееўрапейскай вакальнай лірыкі.
Характэрнай асаблівасцю творчасці Л. Абеліёвіча 80-ых гадоў стала паглыбленне ў сферу вакальнай лірыкі: ён працаваў над другім сшыткам рамансаў на вершы Ф. Цютчава, паэзіяй якога захапляўся на працягу ўсяго жыцця. Музыка Л. Абеліёвіча, разнастайная па жанрах, багатая па зместу і сродках выразнасці, з'яўляецца значным укладам у беларускае мастацтва".
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-17; просмотров: 7; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.220.139.144 (0.009 с.) |